Za transport lesa so potrebne prevoznice. Foto: BoBo
Za transport lesa so potrebne prevoznice. Foto: BoBo
Les
Večina lesa se proda že na gozdni cesti. Foto: MMC/Miloš Ojdanić

Les so inšpektorji ob pomoči carinske uprave in policije zasegli na Štajerskem in Primorskem, razlog za odvzem pa je prevoz brez ustrezne prevoznice in s tem prodajanje nezakonito pridobljenega lesa na trgu. Inšpektorat za kmetijstvo in okolje je na dražbi tako ponudil skoraj 38 kubičnih metrov hlodovine iglavcev in 0,6 kubičnega metra kostanjevega lesa. Izhodiščna cena je bila 45 evrov za kubični meter lesa, pri čemer so osnovo za določitev cene vzeli iz cenika Sklada kmetijskih zemljišč in gozdov.

Druga dražba - nižja cena
Rok za prijavo na dražbo se je iztekel v petek, gozdarski inšpektorat pa do zdaj ni prejel nobene ponudbe ali dokazila o plačani varščini. Dražbo bo zato treba ponoviti. Da zanimanja kupcev ni, sicer ni presenetljivo, saj gre za manjše količine lesa in mešane gozdno lesne sortimente, je za Radio Slovenija poročala Jernejka Drolec.

Tri globe in trije odvzemi lesa
Gozdarska inšpekcija je v zadnjih štirih mesecih preverila 146 vozil, ki so prevažala les in izrekla pet opozoril po zakonu o inšpekcijskem nadzoru in sedem po zakonu o prekrških. Oglobili so tri prekrškarje (skupaj 900 evrov) in zasegli 44 kubičnih metrov gozdno-lesnih sortimentov. Na prvi dražbi je ponujenih nekaj manj kot 38 kubičnih metrov lesa. Če bo do druge dražbe pravnomočen tudi tretji odvzem lesa (okoli pet kubičnih metrov), bodo na dražbi ponudili tudi tega.

V skladu z novelo zakona o gozdovih morajo vozila, ki prevažajo les, imeti prevoznice, s čimer se, tudi v skladu z evropsko direktivo, zagotavlja sledljivost lesa od gozda do prvega kupca. Tako naj bi preprečevali predvsem nezakonito prodajo lesa. Izjemoma prevoznice niso potrebne, če so na vozilu ostanki po čiščenju gozda, katerih premer je manjši od 10 centimetrov.

Vendar pa je neposredni finančni izkupiček prevoznic za zdaj pičel, je še poročala Drolčeva. Te so namreč potrebne le na poti do prvega kupca lesa, kar 95 odstotkov lesa pa se proda že na gozdni cesti, kar pomeni, da prevoznice niso potrebne. V pripravi je že nov predlog sprememb zakona, ki bi nedorečenost uporabe prevoznic popravil in med drugim pravico do draženja zaseženega lesa prenesel na Sklad kmetijskih zemljišč in gozdov.