Okolje
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,8 od 22 glasov Ocenite to novico!
Kit
Ker je komercialni kitolov od leta 1986 prepovedan, Japonska od takrat lovi kite pod pretvezo znanstvenega kitolova. Foto: EPA
VIDEO
Japonci ustavili kitolov

Dodaj v

Zmaga za kite - japonski kitolovci se umikajo

Tokio: Vračamo se prihodnjo sezono
18. februar 2011 ob 18:40
Tokio - MMC RTV SLO/Reuters

Japonski kitolovci so se morali prvič iz voda okoli Antarktike predčasno odpraviti nazaj domov zaradi spopada z aktivisti, ki nasprotujejo kitolovu.

Japonska je ena izmed treh držav na svetu, poleg Norvške in Islandije, ki še vedno dovoljuje kitolov, vlada v Tokiu pa to opravičuje kot pomembno tradicijo.

Pripadniki okoljske aktivistične organizacije Sea Shepherd so nenehno ovirali kitolov japonskih ladij, ki jim po besedah japonskega ministra za ribištvo Mičihika Kana tako ni preostalo drugega, kot da se obrnejo in vrnejo proti domu.

Sea Shepherd je odločitev japonskih kitolovcev označil kot zmago za kite in sporočil, da se je njihova organizacija izkazala za izjemno učinkovito pri oviranju japonskega kitolova.

Udarili so jih po žepih
"Nismo ukrepali dosti drugače, vendar smo se odpravili zgodaj in jih prestregli ter ovirali preden so sploh začeli," je potek akcije opisal avstralski direktor Sea Shepherda Jeff Hansen, ki je pojasnil, da njegova organizacija vsako leto povzroči vse več in več stroškov japonskim kitolovcem.

"Gre za močno subvencioniran kitolov in vsako leto zapravijo ter izgubijo milijone, tako da jih zelo močno udarimo po žepih," je dejal Hansen in napovedal, da bodo ostali na morju. Če se bodo kitolovci vrnili prihodnjo sezono, bomo tam, da jih pospremimo proti severu.

Flota japonskih kitolovcev, ki šteje 180 ljudi na štirih ladjah, se mora tako mesec dni prej vrniti v domača pristanišča s 170 ulovljenimi kiti, kar je petina od načrtovanega ulova.

Japonska je akcijo kitov označila za neodpustljivo in napovedala, da se bodo njeni kitolovci znova vrnili prihodnje leto. "Sabotaža, kot je ta, je nevarno in nezakonito dejanje, ki ogroža življenja in imetje posadke, ki je bila vpletena v zakonite raziskovalne aktivnosti," je dejal japonski zunanji minister Seidži Maehara.

G. V.
Prijavi napako
Komentarji
bdbstone
# 22.02.2011 ob 06:02
Ambroise
20. februar 2011 ob 09:11
Prijavi neprimerno vsebino
gre za to, da se krave, pujske, kokoši itn goji zato, da se jih potem pobije in poje. Sick, vem ampak žal tako je. Kitov se pa ne goji, ampak ničhudegasluteči plavajo po morju, pa jih pobijajo za juhico. Sej Španci tud pobijajo bike v imenu tradicije in kulture. S to razliko spet, da so ti biki rejeni...

Se pa strinjam z nekom, ki je rekel, kaj pa ribe? Tune skoraj ni več v morju, ker je toliko polovimo in požremo...

Sej kite se tudi goji. V morju in oceanih se jih gojijo za clovesko predelavo.

Ze samo gojenje za potrebe hrane je nenaravno in mi gre po pravici povedano na bruhanje, še bolj pa to, da nekateri to zadevo zlorabljajo za svoje moraliziranje o "moralnosti" početja. Če že gremo predavat o tem, krave in kokoše se goji v premajhnih prostorih, futra se jih kar z ostanki njihovih preteklih 'bratov in sester' in nekateri bi potem tukaj se predavali o moralnosti celega pocetja.. Seveda za zahod je vse "moralno", kar je v sorodu z zahodno "kulturo", medtem ko so arabci in ljudje, ki zivijo zunaj njihovega kockastega crno-belega pogleda "zaostali" in "amoralni". Morala je na splosno povedano izraz, ki je trdno povezan z dekadentno druzbo, kockavostjo, crno-belo, predsodki, zaostalostjo v razmisljanju in pa druzbeno ureditvijo, nic cudnega torej, da ima ravno morala(in ne etika) v zahodni omejeni druzbi tak pomen. Pri tem mi gre najbolj na misel besede N'Toko:
"Naše navade, ideje, vedenjske vzorce in načine komunikacije imamo za samoumevne, celo nujne. V resnici pa so te stvari kulturno pogojene in se razlikujejo od države do države. Verjetno so znotraj Evrope te razlike manj očitne, na drugi celini pa postanejo naše kulturne in moralne dogme resen problem, če se hočemo vsaj malo vključiti v novo okolje. Počasi ti navade nove države pridejo pod kožo in se jih ne zavedaš več, dokler se ne vrneš domov in se ti zdi vse drugače kot prej. Priznati moram, da mi po vrnitvi v Slovenijo marsikaj ni več tako samoumevno ... Doživel sem kulturni šok. Čeprav se imamo za zelo sodobne, odprte in svobodomiselne ljudi, smo v resnici polni frustracij in predsodkov, ki jih pač ne vidimo, ker so del nas samih. Vidimo paranoične Američane, zatirane muslimanke pod burkami, deloholike Japonce, izkoriščane Afričane ... Probleme vsega sveta znamo pokritizirati, svoje »motnje« pa celo zagovarjamo kot edine zdrave in normalne. Tako se mi zgodi paradoks, da me prizadevni karierist, ki vse dneve dela in še dejavnosti v prostem času natančno načrtuje, vpraša, ali ubogi Japonci res delajo vse dneve, ter zraven pripomni: »Groza, kam jih je ta kapitalizem prignal ...« Nikoli ne bo opazil, kam je kapitalizem prignal njega. Podobne absurde opažam na področjih spolnosti, morale, bontona, mode ..."
bdbstone
# 22.02.2011 ob 05:48
Ambroise
20. februar 2011 ob 09:11
Prijavi neprimerno vsebino
gre za to, da se krave, pujske, kokoši itn goji zato, da se jih potem pobije in poje. Sick, vem ampak žal tako je. Kitov se pa ne goji, ampak ničhudegasluteči plavajo po morju, pa jih pobijajo za juhico. Sej Španci tud pobijajo bike v imenu tradicije in kulture. S to razliko spet, da so ti biki rejeni...

Se pa strinjam z nekom, ki je rekel, kaj pa ribe? Tune skoraj ni več v morju, ker je toliko polovimo in požremo...


Sej kite se tudi goji. V morju in oceanih se jih gojijo za clovesko predelavo.

Ze samo gojenje za potrebe hrane je nenaravno in mi gre po pravici povedano na bruhanje, še bolj pa to, da nekateri to zadevo zlorabljajo za svoje moraliziranje o "moralnosti" početja. Če že gremo predavat o tem, krave in kokoše se goji v premajhnih prostorih, futra se jih kar z ostanki njihovih preteklih 'bratov in sester' in nekateri bi potem tukaj se predavali o moralnosti celega pocetja.. Seveda za zahod je vse "moralno", kar je v sorodu z zahodno "kulturo", medtem ko so arabci in ljudje, ki zivijo zunaj njihovega kockastega crno-belega pogleda "amoralni".
Polymath
# 20.02.2011 ob 15:11
Raziskovalne ja ... Kaj pri vragu iščejo japonci na kitih, da po tolkem številu ubitih kitov še vedno ne najdejo odgovora?!
Znanost pa taka ... Očitno bodo mogli posodobiti tehnološke naprave

Američani, Avstralci in ostali hranijo kite in morske pse z ladje, da vidijo kako se preživljajo, koliko pojejo, v njih vstavijo sondo, da spremljajo gibanje .... raziskovanja (predvsem kitov) pa se lotijo naravno umrlih kitov - videno na Animal Planet.

lord0strzo ... res je, kar si rekel ... kdor to spremlja, lahko vidi, da so ti japanci opremljeni "z orožjem" da bi se ubranili pred aktivisti. Z ladjo so se pripravljeni zaleteti v ladjo aktivistov itd ...

Tu ni znanosti ...
*X*2*
# 20.02.2011 ob 11:56
bdbstone
zakaj je življenje kita bolj pomembno kot npr krave..?


življenje kita ni pomembno, prav tako življenje krave ni...
vidim
# 20.02.2011 ob 10:39
So višje in nižje življenske oblike. Še vedno pa se najde pametne, ki enačijo solato in kravo ali kita in polža. Tako je to in nič drugače. Nižje življenske oblike imajo veliko šrevilo potomcev, višje pa nižje število in še ogromno posebnosti, da ne omenjamo nižje razvioto živčevje pi nižjih življeskih oblikah.
Vedno in povsod bi moralo veljati sočutje, pa je veliko ljudi preveč samoljubnih, da bi kogarkoli drugega sploh opazilo.
Ambroise
# 20.02.2011 ob 09:11
gre za to, da se krave, pujske, kokoši itn goji zato, da se jih potem pobije in poje. Sick, vem ampak žal tako je. Kitov se pa ne goji, ampak ničhudegasluteči plavajo po morju, pa jih pobijajo za juhico. Sej Španci tud pobijajo bike v imenu tradicije in kulture. S to razliko spet, da so ti biki rejeni...

Se pa strinjam z nekom, ki je rekel, kaj pa ribe? Tune skoraj ni več v morju, ker je toliko polovimo in požremo...
bdbstone
# 20.02.2011 ob 03:38
ja, naj se usmerijo na masovono pobijanje "normalnih" živalskih vrst (perutnina, govedo itd)..mislim, da ne bo tole narobe razumljano, ne podpiram ubijanja kitov, a zahodna družba je zadnja, ki lahko moralizira tu.. zakaj je življenje kita bolj pomembno kot npr krave..?
-----------------------
zahodna dvojna morala..
POL73RG3157
# 19.02.2011 ob 19:17
@*X*2*
Le kaj mislijo ti šepardi da so? Ka pa bi si ti mislil če bi bil misleči kit? Po mojem bi si mislil, da so cari.
*X*2*
# 19.02.2011 ob 16:42
Japonci, nasledjič pa se lepo s harpunami oborožit pa še s čim in brez milosti napadit te "si šeperde", ko vas bodo ovirali. Če lahko oni vas, potem dajte obvezno tudi vi njih. Kaj si pa mislijo da so ti šeperdi?!?!?!?!?!?!?!?!
evaevi
# 19.02.2011 ob 15:28
Danes kiti, jutri krave, trend je pravi
tyr
# 19.02.2011 ob 14:52
Oviranje ni dovolj. Torpediranje se že lepše sliši.
el duderino
# 19.02.2011 ob 14:06
http://www.southparkstudios.com/clips/25
4173/real-actual-whale-wars :)
el CARTEL
# 19.02.2011 ob 12:37
Binder Dandet @ štekam, če so ogrožena živalska vrsta, da ni najpametneje,d a se jih lovi.. a to ne more biti argument, ki opraviči zahodno pobijanje živali.. in le zato, ker je to "normalno".. seveda kaj drugega pričakovati, od ljudi, ki jim že stoletja govorijo, da so živali tu, da človeku "služijo"..a vendar ene bolj služijo kot druge

zahodna družba mora poskrbeti najprej zase..potem pa moralizirati drugim..
Binder Dandet
# 19.02.2011 ob 12:09
@skippy:
Kiti so sesalci, ne ribe.;)

@el cartel:
Pojem ogrožene živalske vrste.;)

The cove
lord0strzo
# 19.02.2011 ob 12:01
TheNomad torej je tvoje mnenje da je prav da ogrožajo svoja življenja?
Naj še enkrat ponovim da sem proti kitolovu ampak ogrožanje (zmanipuliranih) človeških življenj je pa preveč!
peter262
# 19.02.2011 ob 11:21
@Skippy Iz vidika varstvene biologije se deli živali in rastline na različne vrste: ključne, indikatorske, krovne, ranljive, ekonomsko pomembne in karizmatične. Te zadnje uživajo veliko naklonjenost ljudi (vsaj večine med nami), v to skupino živali, poleg delfinov, leopardov, pand... spadajo tudi kiti. Ostale ribe pa spadajo v ostale vrste skupin. Tune naprimer v ekonomsko pomembne.
Tako pač je, ljudje enostavno mislimo, da smo bog na tej Zemlji in da lahko na njej počnemo, kar hočemo, dokler......
Sapp
# 19.02.2011 ob 10:13
o, kakšno navdušenje...
v največji svetovni klavnici v mestu Tar Hell v Severni Karolini dnevno na grozovit način pobijejo 32.000(!) glav živine, pa se nihče kaj dosti ne sekira...
luckyss
# 19.02.2011 ob 07:38
Japonski aktivisti načrtujejo oviranje zahodnih mesarjev ??! :D

Vsako pobijanje živali je nepotrebno in še nekaj - v svetu bi bilo manj lakote, če bi površine za živinorejo namenili direktno pridelovanju hrane za ljudi!!
Skippy
# 19.02.2011 ob 04:35
zakaj so ravno kiti med milijon vrstami ostalih živali tako pomembni? Pa še številčno so si izredno opomogli. Za ostale ribe pa ne briga nikogar nič.
el CARTEL
# 19.02.2011 ob 01:01
ja, naj se usmerijo na masovono pobijanje "normalnih" živalskih vrst (perutnina, govedo itd)..mislim, da ne bo tole narobe razumljano, ne podpiram ubijanja kitov, a zahodna družba je zadnja, ki lahko moralizira tu.. zakaj je življenje kita bolj pomembno kot npr krave..?

in ne, nisem vegeterjanec :)
mandala12
# 19.02.2011 ob 00:14
Bravo!!!
Orphy
# 18.02.2011 ob 23:48
Lahko bi se ZDA tudi izgovarjale na tradicijo pa šle na lov na Japonce
mohi1994
# 18.02.2011 ob 22:31
Bravo!! Jaz bi takole šel po Japonski pa mal tamkajšnje ljudi začel pobijat pa bi videli kak bi se oni počutili banda!!!
Omega
# 18.02.2011 ob 21:21
Super novica! ;)
TheNomad
# 18.02.2011 ob 20:20
lord0strzo, žal rabi svet tudi take "samomorilce", da se kaj premakne. Mi, ki samo tukaj posedamo za računalniki in gledamo Animal Planet, očitno ne bomo ničesar storili tudi če bi 10k kitov na leto Japonci pobili.
kazam123
# 18.02.2011 ob 19:45
Oddaja Sea Shepheard je pa res kr neki. Tam na ladji se vozjo tja pa sm in ne delajo praktično nič. Vmes je par posameznikov, ki si celo upajo na kako kitolovko, vendar prostovoljci izginejo ko slišijo da je zato treba par let v zapor. Največ težav majo sami s sabo ko kak štor pade s čolna in se potem hvalijo kako nevarno je vse skupaj. Itak da so v nevarnosti povsod kamor gredo ker so tako štorasti. Zastonj križarjenje.
http://www.youtube.com/watch?v=nrlWXP4ZQ
vY
lord0strzo
# 18.02.2011 ob 19:22
Če je kdo gledal oddajo od Sea Shepherdov na Animal Planet mu je jasno da so ti ljudje norci. vsak med njimi je pripravljen umreti za kite!
Pa ne da bi podpiral kitolov ampak njihovo početje je res samomorilsko.
NOB
# 18.02.2011 ob 19:10
BRAVO! Tako se dela.
Najprej izgovori s tradicijo, nato znanstveni nameni. bla, bla, bla,...
Kazalo