Foto:
Foto:

Moji predlogi bodo šli v spremembe prostorske zakonodaje, v spremembe lastninske zakonodaje ter spremembe pri javnem naročanju in revizijah. Treba je namreč skrajšati roke. Vlada je že sprejela določene ukrepe za zmanjšanje nekaterih administrativnih ovir za črpanje evropskih sredstev. Dejstvo je, da je Slovenija neto plačnica, to pomeni, da plačujemo več, kot od EU-ja dobimo. To je katastrofa.

Patrick Vlačič v odgovoru na vprašanje, kako bo pospešil projekte na področju infarstrukture, glede na to, da Sloveniji grozi izpad iz 5. evropskega koridorja.

Pri drugem tiru gre za celo vrsto težav. V preteklosti stvari niso tekle optimalno, prav nasprotno, tekle so slabo, zato jih bo treba zdaj bistveno pospešiti. Napovedovati, kdaj bo drugi tir končan, je težko, Številke pa se po ocenah gibljejo okoli 800 oz. 900 milijonov evrov.

Patrick Vlačič v odgovoru na vprašanje, kdaj naj bi bil končan drugi tir Divača-Koper.

Napovedal sem izredno revizijo, ker sem dobil indice, da v poslovanju Luke Koper ni vse tako, kot bi bilo treba. Delo uprave bom zato komentiral po reviziji, ki bo vključevala pregled celega niza poslov. Pripravljen pa sem sprejeti tudi morebitne nasprotne predloge pri imenovanju revizorja za Luko Koper.

Patrick Vlačič o delu uprave Luke Koper.

V pogovoru za STA je minister pojasnil tudi, da vlada še ni sprejela vseh odločitev v zvezi s prihodnjim sistemom cestninjenja. Slovenija se po njegovih besedah spopada z dvema težavama: z vzdržnostjo in s prihodnjim financiranjem avtocestnih programov, ki naj bi bili vredni okoli 5,5 milijarde evrov.

"Finančna konstrukcija Darsa zdaj povsem porušena"
"V četrtek smo sprejeli prvega izmed ukrepov v smeri vzdržnosti avtocestnega programa, skladno s katerim letni dobiček Darsa ostane Darsu in ne gre v integralni proračun. To je prvi korak pri zagotavljanja vzdržnosti avtocestnih programov. Finančna konstrukcija Darsa je namreč trenutno povsem porušena, vinjete pa so še bistveno poslabšale ta položaj," je dodal Vlačič. Vinjete bodo za zdaj kljub temu ostale. Kdaj bo sistem cestninjenja spremenjen, bo odločila vlada. Kot pravi minister, se sprememb ne da vzpostaviti z danes na jutri.

Na vprašanje, ali je uvedba cestninjenja v prostem prometnem toku za tovorna vozila v letu 2009 in osebna vozila v letu 2010 realna, je odgovoril, da ne, saj gre za velike projekte, ki zahtevajo velike vložke: "Uvedba satelitskega sistema cestninjenja za osebna vozila se mi tudi zdi nerealna, ker je treba hkrati ponuditi alternativni sistem. To bi bile potem vinjete in zgodilo bi se, da bi tisti, ki bolj pogosto uporabljajo cestninske ceste, kupili vinjete, preostali pa bi uporabili satelit, zato bi Dars imel še večji izpad iz blagajne. Poleg tega je uvedba satelitskega sistema smiselna, ko in če bo tak sistem uvedla vsa Evropa in ko bodo naprave OBU (On Board Unit), ki so danes razmeroma drage, postale del standardne opreme vozil."

"Cestnine ne morejo ostati takšne, kot so"
Vlačiču se zdi smiselna uvedba ABC-sistema cestninjenja za tovornjake, in sicer pod pogojem, da bi šlo za razumen vložek. Poudarja tudi, da bi bilo to dobro, ker zaustavljanje tovornjakov onesnažuje okolje in tudi sicer zanje ni ugodno. Cestnine za tovornjake so se že lani podražile za 10 odstotkov, a je mogoče pričakovati nove podražitve. "Cestnine v Sloveniji takšne, kot so danes, ne bodo mogle ostati. Razen če prenehamo graditi ceste. Ceste gradimo in treba jih je plačati. /.../ Če se bo cena vinjete spreminjala, se mora nujno spremeniti tudi cena cestnine za tovornjake. To je zelo povezan sistem," pravi minister.

Vlačiča so povprašali tudi, kdaj je mogoče pričakovati dokončanje avtocestnega križa. Dejal je, da je napovedovanje zelo nehvaležno, ker je zaradi več vpletenih deležnikov težko predvideti časovnice.

"Vtis, da je Dars porabil več denarja, kot bi ga bilo treba"
Tudi ko je beseda tekla o oceni dela uprave Darsa, Vlačič ni bil najbolj zgovoren. Povedal je, da bo oceno opravil, ko bo prejel stališče Računskega sodišča glede poravnave v predoru Šentvid. "Zaradi političnih pritiskov je nastal vtis, da je Dars porabil več denarja, kot bi ga bilo treba. Ne želim reči, da Dars ni odgovoren, temveč da je tudi politika odgovorna, da deluje v skladu z načrti, ki jih je sprejela v DZ-ju, in da se ne izvajajo drugačni projekti," je dodal.

Minister je spregovoril še o Slovenskih železnicah. Pojasnil je, da je država pripravljena na vlaganje v infrastrukturo, da pa je za prestrukturiranje potrebna tudi pripravljenost z druge strani. "Treba se je dogovoriti za določena pravila igre. Gre za neke vrste konsenz med državo in Slovenskimi železnicami ter vsemi zaposlenimi na železnicah."

"Država ne more plačevati nerazumnega poslovanja SŽ-ja"
Komentiral je tudi 13 milijonov evrov izgube SŽ-ja: "Zato je bil imenovan tudi nov nadzorni svet, ker me zanima, kaj se v tej gospodarski družbi dogaja. Če je celo tovorni promet, ki je bil vedno dobičkonosen, začel delati izgubo, potem smo res v hudih težavah. Država ne more plačevati nerazumnega poslovanja, ne more si privoščiti, da bo plačevala nekaj, kar ji vztrajno dela minus. Da ne govorimo o tem, da Slovenske železnice niso pripravljene na prihod tuje konkurence, ki je že tu. Železnice so se obdale z neko vato, ki je izginila. Imamo infrastrukturo in imamo operaterje; če naš operater ne bo dober, nas bodo prehiteli tuji. Upam, da se tudi zaposleni na železnicah zavedajo, da je treba bistveno spremeniti stvari, narediti preobrat v razmišljanju."

M. N.

Moji predlogi bodo šli v spremembe prostorske zakonodaje, v spremembe lastninske zakonodaje ter spremembe pri javnem naročanju in revizijah. Treba je namreč skrajšati roke. Vlada je že sprejela določene ukrepe za zmanjšanje nekaterih administrativnih ovir za črpanje evropskih sredstev. Dejstvo je, da je Slovenija neto plačnica, to pomeni, da plačujemo več, kot od EU-ja dobimo. To je katastrofa.

Patrick Vlačič v odgovoru na vprašanje, kako bo pospešil projekte na področju infarstrukture, glede na to, da Sloveniji grozi izpad iz 5. evropskega koridorja.

Pri drugem tiru gre za celo vrsto težav. V preteklosti stvari niso tekle optimalno, prav nasprotno, tekle so slabo, zato jih bo treba zdaj bistveno pospešiti. Napovedovati, kdaj bo drugi tir končan, je težko, Številke pa se po ocenah gibljejo okoli 800 oz. 900 milijonov evrov.

Patrick Vlačič v odgovoru na vprašanje, kdaj naj bi bil končan drugi tir Divača-Koper.

Napovedal sem izredno revizijo, ker sem dobil indice, da v poslovanju Luke Koper ni vse tako, kot bi bilo treba. Delo uprave bom zato komentiral po reviziji, ki bo vključevala pregled celega niza poslov. Pripravljen pa sem sprejeti tudi morebitne nasprotne predloge pri imenovanju revizorja za Luko Koper.

Patrick Vlačič o delu uprave Luke Koper.