Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.4 od 37 glasov Ocenite to novico!
false
Minister Karl Erjavec je prepričan, da bo oster klic Evropske unije v Zagreb dovolj, da si Hrvati premislijo. Foto: Aljoša Masten
false
Ministra za zunanje zadeve je v TV Dnevniku gostila Mojca Širok. Foto: MMC RTV SLO

Erjavec: "Treba je nadaljevati pritisk na Hrvaško prek Evropske komisije"

"Zadostoval bo kakšen oster klic v Zagreb"
23. september 2017 ob 19:58
Ljubljana - MMC RTV SLO, Televizija Slovenija

"Evropska komisija bi Hrvaški lahko zamrznila evropska sredstva, a mislim, da bo zadostoval kakšen oster klic v Zagreb," je v intervjuju za TV Dnevnik dejal zunanji minister Karl Erjavec.

Zunanji minister Karl Erjavec, ki se je pravkar vrnil z zasedanja Generalne skupščine Organizacije združenih narodov (OZN) iz New Yorka, je na vprašanje Mojce Širok, zakaj ga na Hrvaškem vidijo kot "nediplomatskega grobijana", odvrnil, da je to znak, da nasprotna stran nima prav nobenih argumentov in razpravo seli na osebno raven.

Vabljeni k branju intervjuja.


Trije meseci so minili od arbitražne razsodbe, še trije pa manjkajo do izteka roka za implementacijo. Kaj se bo zgodilo, če Hrvaška ostane pri svojem odklonilnem stališču? Ali lahko Slovenija kar koli v obdobju implementacije sploh stori sama, mar nista za risanje meje potrebna dva?
Za dokončno implementacijo arbitražne razsodbe potrebujemo obe strani. Res pa je, da Slovenija lahko določene stvari sama implementira, saj lahko sprejme vse potrebne zakone v skladu z arbitražno odločbo. Pokazalo se je, in to že trikrat, od hrvaškega predsednika vlade, da on ne misli implementirati arbitražne razsodbe. Prvič je prišel to povedat v Ljubljano, drugič je to povedal v Savudriji in tretjič svetovni javnosti na generalni skupščini OZN-a. Mislim, da je enostavno treba nadaljevati pritisk na Hrvaško prek Evropske komisije (EK). Tudi Slovenija ima svoje instrumente, kot je na primer članstvo v organizaciji OECD. Hrvaška ne izpolnjuje pogojev za vstop, ker ne spoštuje mednarodnega prava in mednarodnih sodb.
.


.
Rekli ste, da bodo naslednji koraki pogovori na ravni Evropske komisije. Na kakšen način se Bruselj sploh lahko vključi v ta spor?
Arbitražni sporazum je bil podpisan pod okriljem Evropske unije in podpredsednik Evropske komisije Frans Timmermans je ponudil pomoč komisije, če ne bo prišlo do dogovora, na kakšen način implementirati arbitražno odločbo. Mislim, da bo naslednji korak to, da ga bomo obvestili, kaj se je zgodilo. Diplomatski mreži sem hkrati naročil, naj obiščejo vsa ministrstva za zunanje zadeve, da razložijo, kaj je razlog odstopa našega predsednika vlade od obiska Zagreba. Hrvati namreč že širijo govorice, da Slovenija ni za dialog.

Kaj lahko stori Evropska komisija?
EK ima vrsto instrumentov, vemo, kaj počne vizavi Poljske zaradi njihove pravosodne reforme. Lahko zamrzne evropska sredstva, ampak mislim, da bo zadostoval kakšen oster klic v Zagreb.

Na Hrvaškem so vas oklicali za nediplomatskega grobijana, a zdaj se zdi, da se obe strani enako vročekrvno lotevata besednih dvobojev. Je mogoče to prekiniti?
Ko zmanjka pravih argumentov, se razprava vedno seli na osebno raven. Zato ne čudijo izrazi, da sem agresiven, da nisem za dialog. Mislim, da vsak Slovenec danes ve, da dialog s Hrvaško ni mogoč, glede na to, kaj se je zgodilo pred kratkim na generalni skupščini OZN-a.

Gospod minister, hvala za vaša pojasnila.
Hvala za povabilo.

VIDEO
Nova ofenziva slovenske diplomacije
G. K.
Prijavi napako
Komentarji
Tao3
# 23.09.2017 ob 20:12
Bravo slovenska politika! Končno "jajca"! Dovolj te Hrvaške zahrbtnosti, domišljavosi in primitivnosti. Mednarodno pravo je potrebno spoštovati!

Upam, da se tudi SDS spametuje in neha spodkopavati slovenska stališča in končno stopi na slovenski breg in ne na Thompsonovega.
Jole88
# 23.09.2017 ob 20:12
Karl , ostro in brez popuščanja!
5tane
# 23.09.2017 ob 20:39
Zakaj se gremo zunanjo politiko preko medijev ??? Totalni amaterji.
danimmc
# 23.09.2017 ob 20:31
Največja ironija pri vsemu temu pa je ta, da je odločitev AS slabša za SLO kot za HR.
rumalina
# 23.09.2017 ob 20:25
Erjavec, ko boš odpustil Sekolca in agentko ter dal odpoved, potem boš morda lahko govoril, kaj je prav in kaj ne.
Arso
# 23.09.2017 ob 20:38
Aha, sedaj pred volitvami se napoveduje pritisk na Hrvaško.
Pravi pritisk bi lahko izvedli pred vstopom Hrvaške v EU, a
je naša nezainteresirana in nesposobna diplomacija čisto
vso prednost dokončno zapravila.
Diliges
# 23.09.2017 ob 20:59
Samo primitivni zakonci in nesposobni politiki perejo umazano perilo v javnosti. Res je hudo, če moraš točke nabirati tako, da s prstom kažeš na nasprotnika.
Počitniška sezona je bila priložnost za tiho diplomacijo, mi smo pa jokcali v Bruslju za ublažitev Schengna. Dvakrat napačno. Pojejte kar ste zakuhali dragi samooklicani izkušeni politiki in se ne šopirite po medijih.
zigag
# 23.09.2017 ob 20:36
Ali pa če bi Karel bil tiho.
skuggi
# 23.09.2017 ob 21:20
Niss9x
Meni pa se zdi ravno nasprotno. Pred celo svetovno javnostjo objaviti, da ne bodo spostovali sodbe mednarodnega sodisca, pac ni ravno najpametnejse dejanje
tir1a
# 23.09.2017 ob 20:35
Dobro je, da SDS ni na oblasti - potem bi proti Hrvatom popolnoma izgubljali. Obe politiki bi namreč bili popolnoma drugorazredni. SDS pa bi itak bil na Hrvaški strani - na mednarodnem parketu se itak ne zna obnašat.
tupamaross
# 23.09.2017 ob 20:50
Hrvaška je postala članica Evropske Unije na podlagi
zavezujoče pogodbe, da bo spoštovala Arbitražno
sodišče in njihovo odločitev.

Ker to ne spoštuje, sprožite postopek za avtomatsko
prenehanje članstva Hrvaške v Evropski Uniji.
keka77
# 23.09.2017 ob 20:26
To bi morali izvajati se preden je HR bila sprejeta v EU.. Danes bi imeli marsikaj postimano za vedno s temi manupulatorji..
vranek
# 23.09.2017 ob 21:51
Spuzva, ni pomembno. Nima smisla bezati za prisluhi.Sodisce je presodilo in nima smisla. AS je vseboval navodila za take primere. Sodisce je presodilo, da pogovor ni imel vpliva na postopek.Hrvati so AS podpisali s figo v žepu. To je lazniv narod. Ne samo politiki. Vsi!
Diliges
# 23.09.2017 ob 21:03
Pa svoje vikende na Hrvaškem čim prej prodajte.
nonparel
# 23.09.2017 ob 20:36
@Lupo
Dajte prosim nehat objavljat Erjavca na naslovnici.

Vem, da bi ti raje videl tistega vašega, ki se je ob Plenkovičevem govoru v ZN postavil na stran Hrvata.
ymnenje
# 23.09.2017 ob 20:30
Po turisticni sezoni se je tezje pogovarjati s Hrvati.
vranek
# 23.09.2017 ob 22:11
Ne Kriyizirajte Karla. Prav ima. Ce nebi nic rekli, bi pa nakladali da nima hrbtenice. Izbiro besed in ostrino, pac prilagodis na sposobnost razumevanja tistega, ki so mu namenjene. Potrebmo je tudi javnosti, domaci in tuji, da se tako z nami ne bodo sli. A poznate tisto "dobri fant" cerar in "poreden fant" karl. Karl je nase prevsel vlogo strelovoda. Doma in zunaj.
Emmure
# 23.09.2017 ob 21:19
Meni je Erjavec kar vredu,Angelca Liković je tista,ki se je bojim.Iz nje kar veje nesposobnost,nuja medijske pozornosti,nazadnjaški pogledi...Groza,kaj hodi po tej naši Sloveniji
Emmure
# 23.09.2017 ob 21:03
Mislim, da vsak Slovenec danes ve, da dialog s Hrvaško ni mogoč
resnica.
mostnica
# 24.09.2017 ob 07:24
Kaj bo z Mercatorjem, Žitom. portoroškimi hoteli...Vse to in več je slovenska "elita" izdajalsko za provizije prodala skoraj zbankrotirani Hrvaški, ki nas bo lahko in nas tudi bo držala za goltanec?
whitwice
# 23.09.2017 ob 20:43
Ja, Slovencu je jasno in je toliko verodostojen, da se bo podpisanega drzal, pa cetudi s tem ni dobil zeljenega. Hrvat pa vse dela s figo v zepu, izsiljuje in je popolnoma nekredibilen. Videno ze n-tic. Zato pa Slovenija ni Hrvaska. Brez njihovega od boga danega turizma in lepe obale bi bili danes na ravni enega Kosova. Pa niti niso tako dalec. Se Agrokor se jim sesuje pa bojo prakticno pred bankrotom. Pa jih ocitno to sploh ne gane in bo politika, seveda ob podpori ljudstva se naprej igrala neko "kvazi patriotsko" igro z vsemi sosedami namesto da bi se okvarjala z resnejsimj zadevami.
Ah, bravo Karl. Prijaznost in gospodskost, ki sta bila od nekdaj samoumevna v nasi zunanji politiki pac s taksnimi sosedi ne funkcionira in prav je, da se jim nalije cistega vina.
Nekdo, ki en Piranski zaliv preimenuje brez kakrsnekoli podlage v savudrijsko valo samo da ustvarja neke izmisljene vzporednice z idejo da gre dejansko za teritorij Hrvaske ne more biti kredibilen sogovornik.
Nasi naj se sploh vec ne pogovarjajo z njimi, le v nedogled blokirat vse kar se da dokler nas ne prosijo oni, da se sprovede arbitrazno sodbo.
zigag
# 23.09.2017 ob 20:36
Tiha diplomacija je z razlogom tiha.
luckyss
# 23.09.2017 ob 20:28
Erjavec: "Treba je nadaljevati pritisk na Hrvaško"

Normalen človek in politik ne bi nikoli uporabil takšnega "besednjaka"...No, Rjavc je pač posebnež..
Vsaka vas ima kakšnega norčka..

Lahko bi to izrazili s tem, da je treba Hrvaški v smislu dobro sosedskih odnosov pomagati pri sprejemanju civiliziranih evropskih normativov.. Torej jih na nek način vpeljati v sodoben svet iz balkanske miselnosti..
FancyBoy
# 23.09.2017 ob 20:27
Ne se bat, na koncu nas bo Plenki na kolenih prosil.
Gepard007
# 24.09.2017 ob 03:31
@spicy: Mi lahko razložiš kje je ZDA javno podprla hrvaško? Padaš na hrvaške finte, ker tako si je plenkovič razlagal odgovor ZDA, da se ne mislijo mešati. Pač po svoje si je revež razlagal...
rooster
# 23.09.2017 ob 22:02
Angelca Liković je tista,ki se je bojim.Iz nje kar veje nesposobnost,nuja medijske pozornosti,

jz bi jo dal v big brotherja
vranek
# 23.09.2017 ob 22:01
Tipamaros ne gre to tako, da clanstvo kar preneha. Poglej brexit. Nihce ti nic ne prikriva, le sosedje se obnasajo kot riba napihovalka. Se Agrokor, pa se bodo pasli. Banke, tuje, ne samo da do zasegle vse od pika Ledo, Jamnica, tudi blagovnih znamk do poplacila ne smejo uporabljati.
Po zakonodaji EU bodo nasi ribici lahko ribarili do Limskega kanala. V EU je hrvasko morje od vseh. tudi aavstrijci lahko ribarijo.
firtoh
# 23.09.2017 ob 20:28
Kahel je zadnji,ki se lahko oglaša.
Grommm
# 24.09.2017 ob 13:59
EDINA OPCIJA,

da res kaj dosežemo, je

Balkanska koalicija držav, ki mejijo na
CRO
in jo potem vse države kot ena stranka v postopku
stožijo pred vsemi možnimi mednarodnimi sodišči.

Dokler tega ne bomo naredili, se bodo Hrvatje
za*jebavali z vsemi in vsakim posebej.
In to bo potem trajalo naslednjih 100 let,
ker se bo vsaka politična stranka šlepala na to godljo..
kapljač
# 24.09.2017 ob 10:09
Ne bi smeli govoriti o "blokadi" in "pritiskih" na komisijo zoper Hrvaško OECD-ju, ampak o tem, da se je Hrvaška sama diskvalificirala, kot da želi , pa bi , pa ne bi, izstopiti iz članstva EU.
Platon
# 24.09.2017 ob 07:25
Ja, skrajni čas je da tudi evropska komisija izvrši pritisk in Hrvatom pošlje protestno noto. Ker pa to ne bo pomagalo naj kmalu za tem pošlje še par najostrejših not.
slovenka333
# 24.09.2017 ob 04:13
Samo oster klic v Zagreb pa pomojem ne bo deloval. Hrvati so trmasti!
tupamaross
# 23.09.2017 ob 22:29
Dragi Vranek,
Evropska Unija bo resnično EVROPSKA UNIJA, ko z roko
udari po mizi ali pa celo, ko določeno državo nažene ven,
v tem primeru Hrvaške, zaradi hudega nespoštovanja
evropskih in svetovnih sodišč in celo zaradi žalitve teh
sodišč in sodnikov. Ko bodo ostale države ugotovile, da
ga bo Hrvaška odnesla brez sleherne kazni zaradi takega
vedenja, bo v Evropski Uniji prišlo do Kaosa,ker nihče več
ne bo ničesar spoštoval.

Kar se tiče spoštovanja prvo domicilne zakonodaje, pri
tem ustrajam, da moraš prvo spoštovati domicilne zakone,
da bi od drugih zahteval, da spoštujejo evropske zakone,
ki so v tem primeru tudi domicilni zakoni.

S spoštovanjem!
tupamaross
# 23.09.2017 ob 22:04
Vranek,
strinjam se popolnoma z Tabo. Sodišče je izdalo dva sklepa
in sicer je prvi sklep, da "vohunstvo" ni imelo vpliva na samo
sodišče, v drugem sklepu pa je presodilo o arbitraži.

Sedaj pa Hrvatje dobesedno razsojajo sami o sebi in izdajo
sklep, da je tisto "vohunstvo" imeli vpliv na arbitražo.

Vendar, resnično sem navedel tisto o nepriznavanju naših
zakonov s strani ravno tistih,ki od drugih zahtevajo,da oni pa
morajo spoštovati zakone, ker oni pač niso mi.
@twwwter
# 24.09.2017 ob 21:48
Hrvati so se zaplezali, sestopit pa ne znajo.
To vidi že celi svet, samo oni sami sebe slepijo, da so na trdnih tleh.
no72
# 24.09.2017 ob 09:32
danimmc @20.31:

Mogoče je AS res slabši za Slo kot Hr, ampak Slovenci imamo enostavno s temi sosedi tako zelo slabe izkušnje, da raje privolimo celo v nekoliko slabši AS, samo da bi se jih končno enkrat za vselej losali kot političnega sogovornika.

To seveda tudi nikoli niso bili - namreč enakopraven sogovornik - oni zelo dobro obvladajo in poznajo le jezik skrajne manipulacije, sprevračanja dejstev, prelamljanja obljub, če pa to ne zadošča pa se zatečejo celo v čisto prozorne laži in zavajanje. Take izkušnje imamo v zadnjih 25 letih žal Slovenci....

Očitno so te stvari nekako v njihovem mentalitetnem značaju in očitno drugače delati in razmišljati niti nočejo niti ne znajo, poleg tega pa imajo do svojih sosedov še nekakšen čudaški večvrednostni kompleks brez realistične osnove, kar jih vedno znova peha v konflikte praktično z vsemi sosedami.

Žalostna zgodovina Hrvaške verjetno ravno zaradi zgoraj navedenega pozna tudi dejstvo, da so bili eden redkih slovanskih narodov, na čigar tleh je uspešno pognala nacifašistična ideologija v tako velikih razsežnostih. Hrvati imajo žal kar veliko dejstev, da se malo zamislijo sami nad seboj....
pepieinschlag
# 24.09.2017 ob 06:24
Ne razumem, kako se v Sloveniji (ali pa sem morda prezrl) ne najde niti EN POLITIK, PRAVNIK ALI DIPLOMAT, ki bi Hrvatom (Plenkoviču ali njegovim somišljenikom) povedal (pojasniti jim zaradi njihove zaslepljenosti itak ni mogoče), da če bi bila arbitraža »kompromitirana, kontaminirana« in ne vem kaj vse si še izmišljajo, bi ARBITRAŽNO SODIŠČE TO PREPOZNALO IN NE BI NADALJEVALO Z DELOM, TER SPREJELO SKLEP. Da ne omenjam njihovega predstavnika, ki je prebival kjer pač je, in o vsem seveda »molčal«. (Se opravičujem za verzalke).
Vsa ta njihova nakladanja so zavajanje (megla).
Oni s tem, ko zavračajo odločitev arbitražnega sodišča, ki je svoje delo dokončalo (čeprav po moji oceni nam v škodo), PRAKTIČNO PLJUVAJO NA INSTITUCIJE EVROPSKE (ali pa če hočete svetovne) ZAKONODAJE. Zanimivo je tudi, da sodišče samo glede tega ne ukrepa? Ja, saj vem, za implementacijo je potrebno sprožiti nov postopek z dodatnimi stroški itd… (Tako pač deluje »zahod«, ali kjerkoli smo se pač znašli)
Hrvati ne serjejo samo nam (predvsem našim politikom in svojim sosedom) po glavi (kot že vsa ta leta). S to ignoranco priznavajo, da ne šmirgljajo tudi odločitev in sklepov katerekoli evropske inštitucije, če njim to pač ni po volji.
niss9x
# 23.09.2017 ob 22:40
Sodišče je razsodilo,ni pa določilo da se morajo vsi čolni ustavit pred mejo kar čez noč,tam so tudi ljudje ki živijo od ribištva že od pamtiveka na tem področju,saj ni to tako preprosto.
IsoGrifo
# 23.09.2017 ob 21:48
Kot vidim nekaterim ni nikoli prav. Obnašajo se kot "prijatelji" Hrvati. Sami so vedno najbolj pametni. Najlažje je pametovati in provocirati, kajne?
Emmure
# 23.09.2017 ob 21:15
NoriGoban..Ne bo Slovenija propadla,propadli bojo ribiči,kar je huje.
niss9x
# 23.09.2017 ob 21:12
Zaskrbljujoče,očitno so Hrvati spretnejši kot smo naduto mislili.Sumljivo dolgo so bili tiho in prenašali naše pogojevanje in žuganje, malo preden je G Erjavca in G.Cerarja razgnalo od lastne sposobnosti in spretnosti,so z eno samo potezo vse skupaj obrnili sebi v prid.Pa so obljubili da ne bodo.Saj bi morali biti čisto tiho!Ne morem pomagat takole je pač vse skupaj videti.
garmond
# 23.09.2017 ob 20:48
Tihe diplomacije pri tem primeru več ni, jo je Plenkovič dokončno uničil v ZN.
Erjavec ima prav, problem pa so petokolonaši v eni naši desni stranki, ki so na strani Hrvatov. Saj vsi veste kdo so to, a ne.
veza
# 23.09.2017 ob 20:32
Karl

pa res ne zna izbirat besed, moral bi izjavit- treba je nadaljevati s prepričevanjem Hrvatov, da je edino pravilno in pravno vzdržno, da čimprej začnemo pogovore o implementaciji Arbitražne razsodbe!
Kaj blebeta o pritiskih, Cerar zapri ga nekam, kako utišati tega Karlota, to je največji problem tega trenutka.
Lupo
# 23.09.2017 ob 20:14
Dejte prosim nehat objavljat Erjavca na naslovnici.
@twwwter
# 24.09.2017 ob 22:00
Vsa sodišča doživljajo proceduralne kikse, ki jih morajo popravljati in AS je storilo isto. Dva arbitra sta odstopila, bila zamenjana z mednarodnimi sodniki, postopek pa se je zaradi tega začel praktično od začetka. Kaj bi Hrvati, do pred nekaj let veliki zagovorniki arbitraž, še radi? Da lahko izigrajo vsako arbitražo, ko jim nekaj ne paše?
Jagoda Lilit
# 24.09.2017 ob 11:29
Ali ni Nostradamus napovedal, da ko bo prišla Hrvaška v EU bo EU razpadla?
stoychi
# 24.09.2017 ob 10:48
ta gospod je glavni krivec
za to prisluškovalno godljo,
že zaradi tega bi moral biti takoj odpuščen.
Da pa jje bila zadeva dogovorjena priča že to,
da zadeve niso raziskali in
da so vse skupaj pometli pod politično preprogo.
forhand
# 24.09.2017 ob 00:46
Preko medijev se ne vodi zunanja politika.
Korošec
# 23.09.2017 ob 22:04
Saj je vse prav kar govori Karl, vendar je to treba javno govorit? Kolikokrat se je že opekel z svojimi izvajam, bodi tiho in delaj.
anjago2
# 23.09.2017 ob 21:12
obe ržavi sta smešni ko se prepirata za 100 kil ciplov letno..... in vseeno jim je za kopno mejo
Kazalo