Radarje so predstavili na cestninski postaji Torovo. Foto: Policija
Radarje so predstavili na cestninski postaji Torovo. Foto: Policija

Kot pojasnjujejo, bodo novi sistem začeli uporabljati na odsekih, kjer je problematika neprilagojene hitrosti posebno pereča: pred cestninskimi postajami, na mestih, kjer se avtoceste zožijo v dvopasovnice, pred prometnimi zaporami zaradi obnovitvenih in vzdrževalnih del, v predorih in na tistih delih avtocest, ki so ob neupoštevanju omejitve hitrosti nevarnejši.

Meritve se bodo večinoma izvajale brez navzočnosti policistov, zato bodo kršilci obvestila o prekršku in plačilne naloge prejeli na dom. Kot še pojasnjujejo na policiji, želijo z umirjanjem hitrosti na omenjenih odsekih doseči večjo stopnjo varnosti za vse udeležence v prometu, pa tudi za izvajalce del na cesti. Nakup merilnika je financiral Dars.

Kako deluje merilnik?
Merilnik sicer deluje po dopplerskem načelu, proizvajalec je podjetje Robot iz Nemčije, tip merilnika pa je Multaradar C. Gre za vrsto merilnikov, ki je primerna za merjenje hitrosti z napravami, nameščenimi na trinožnem stojalu, vgrajenimi v zabojnik ali vozilo oziroma nameščenimi kot stacionarni radar v samostojno ohišje.

Merilniki hitrosti oddajajo elektromagnetno valovanje, ki se odbija od premikajočega se predmeta (vozila), zaradi česar se odbita frekvenca razlikuje od frekvence, ki jo merilnik hitrosti oddaja. Oddajna in sprejemna frekvenca sta nato primerjani v merilniku.

Hitrost krivec nesreč: nekaj številk
Na slovenskih avtocestah se je lani zgodilo 1.528 prometnih nesreč (leto prej 1.776), katerih vzrok je bila neprilagojena hitrost. V teh prometnih nesrečah je umrlo 9 (leto prej 30) ljudi, 51 (56) je bilo hudo poškodovanih, 573 (723) ljudi pa je bilo lažje poškodovanih, še sporočajo s policije.

E. S.