Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.7 od 85 glasov Ocenite to novico!
false
"Ljudem želimo predstaviti, da živali niso samo hišni ljubljenčki, ampak tudi rejne in lovne živali, pa tiste, na katerih delajo poskuse. Želimo opozoriti, da je odnos do teh živali prav tako pomemben in bi se moral tudi izboljšati," je bilo slišati opozorila ob svetovnem dnevu varstva živali. Foto: BoBo
false
Na Prešernovem trgu v Ljubljani so udeleženci shoda s prižiganjem sveč ob fotografijah živali želeli opozoriti, da so tudi živali čuteča bitja, in spomniti na njihovo pomembno vlogo v našem življenju ter pri ohranjanju pestrosti življenjskih okolij. Foto: BoBo
Iz živalskih poimenovanj so nastali tudi številni slovenski priimki (t. i. živalski priimki). Okoli 40.000 prebivalcev Slovenije ima priimek, ki je nastal iz poimenovanja za žival. Najpogostejša sta Kos (3.900) in Golob (3.850), Medvedov je nekaj čez 2.200, Mačkov in Jelenov pa po 1.500. Med pogostimi so še Jereb, Čuk, Jazbec, Volk in Strnad.
 Vir: Statistični urad RS
false
Vsako leto 4. oktobra zaznamujemo svetovni dan živali. Dan želi opozoriti ljudi na skrb vzbujajoč položaj ogroženih živalskih vrst in jih tako opomniti na pomembno vlogo živali v vsakdanjem življenju ter pri ohranjanju pestrosti življenjskih okolij. Foto: BoBo
Mučenje živali 341. člen (1) Kdor surovo ravna z živaljo ali ji po nepotrebnem povzroča trpljenje, se kaznuje z denarno kaznijo ali zaporom do enega leta. (2) Kdor se ukvarja z organizacijo borb živali ali stav v zvezi z borbo živali ali se ukvarja z vzrejo in vzgojo živali z namenom uporabe za borbo živali, se kaznuje z zaporom do dveh let in denarno kaznijo. (3) Kdor z dejanjem iz prvega odstavka tega člena muči več živali ali mučeno žival trajno pohabi ali na krut način povzroči njen pogin, se kaznuje z zaporom do treh let. (4) Če je zaradi dejanja iz drugega odstavka tega člena žival trajno hudo pohabljena ali pogine, se storilec kaznuje z zaporom do treh let in denarno kaznijo.
 Vir: Kazenski zakonik RS
VIDEO
Svetovni dan živali in št...

Dodaj v

Foto: "Živali so so prebivalci tega planeta in imajo pravico do življenja"

MMC na shodu ob svetovnem dnevu varstva živali
4. oktober 2017 ob 20:24,
zadnji poseg: 4. oktober 2017 ob 21:26
Ljubljana - MMC RTV SLO

"V času naših babic se je meso jedlo za praznike in kdaj ob nedeljah, pa je vse funkcioniralo. Ljudje so bili ravno tako močni," se huduje Stanko Valpatič iz Društva za osvoboditev živali.

Ob svetovnem dnevu varstva živali na Prešernovem trgu v Ljubljani je društvo skupaj z društvom veganov pripravilo shod.

"Na današnji dan so ljudje dovzetnejši, saj se o tem govori tudi v medijih, zato smo šli na ulico, da opozorimo ljudi, da odnos do živali, kakršnega ima naša družba, ni dober. Živali so soprebivalci tega planeta in imajo prav tako pravico do življenja, hrane, potomcev," Valpatič pojasni, zakaj so se odločili za prihod v središče prestolnice, kjer so na trgu prižgali tudi sveče in razgrnili transparente.

"Na leto v Sloveniji zakoljemo 30 milijonov živali, kar je grozovita številka. Enkrat sem malo računal - to je krvi za eno Blejsko jezero. Za poskuse v laboratorijih uporabijo 10.000 živali. V gozdovih in na poljih lovci vsako leto pobijejo približno 100.000 živali," našteva Valpatič, ki je velik nasprotnik lova, saj je prepričan, da ta ni potreben, ampak naredi samo zmedo med živalmi v naravi. "Če ljudje ne bi tako grobo posegali v njihov življenjski prostor, tudi ne bi imeli težav. Zakaj pa pred nekaj desetletji ni bilo težav z medvedi - ker v njihov življenjski prostor nismo rinili z ovcami in živinorejo," meni.


Želijo si varuha pravic živali kot organ države

Ob tem ljudem polaga na srce, naj dobro razmislijo tudi, preden si omislijo hišnega ljubljenčka, "kajti za vsako žival smo potem odgovorni, in to vse do njene naravne smrti". Prejšnji mesec je Slovenijo pretresla smrt 71-letne ženske, ki so jo napadli pitbuli. "Da so nekatere živali napadalne, smo krivi mi. Mar jih ne dresira človek? Nekaj časa ostra in agresivna vzgoja lahko funkcionira, potem pa lahko tudi živali prekipi," opozarja Valpatič.

S prstom kažejo na živinorejo
Poslanstvo društva je predvsem ozaveščanje, saj Valpatič pravi, da nimajo pristojnosti, da bi se pogovorili z nevestnimi lastniki - to pristojnost imata trenutno le policija in veterinarska inšpekcija. Zavzemajo pa se, da bi na nacionalni ravni po vzoru varuha človekovih pravic ustanovili tudi varuha pravic živali. "Ampak ne takega, ki bi skrbel zgolj za pravilen način klanja, ampak takega, ki bi se res zavzemal za njihov boljši položaj," pravi sogovornik.

Po njegovem mnenju bi morali sicer največ storiti na področju množične živinoreje. "Danes človeštvo 80 odstotkov obdelovalnih površin porabi za krmo za živali. Zaradi tega, da lahko posadijo sojo in koruzo, krčijo tudi tudi tropski gozd, ki so pljuča Zemlje. To je nesprejemljivo z ekološkega vidika in ima tudi velik vpliv na podnebne spremembe, ki smo jim priča," opozarja.

"Rešitev je v tem, da spremenimo svoj način prehranjevanja. Ni treba z danes na jutri, ampak imejmo pred očmi prihodnje generacije, če jim želimo srečno življenje," meni.

Po njegovih besedah si upa spregovoriti tudi vse več zdravnikov, ki pravijo, da številne najnovejše civilizacijske bolezni izvirajo ravno iz napačne prehrane, ki vsebuje preveč sestavin živalskega izvora - meso, mleko, jajca. "V času naših babic in dedkov se je meso jedlo za večje praznike in kdaj ob nedeljah, pa je vse funkcioniralo. Ljudje so bili ravno tako močni, pa je bilo treba zemljo ročno obdelovati, delalo se je s konji in podobno," je oponesel.

Definicija veganstva - čim manj škoduj
"Ljudi želimo ozaveščati in jim pokazati, kako lahko živijo tudi brez izkoriščanja živali. Želimo jim tudi pokazati, da se da jesti brez mesa, mleka, jajc, medu,"
je povedala Katjuša Tomažič iz veganskega društva, soorganizatorja shoda, ki je na Prešernovem trgu za mimoidoče pripravilo tudi degustacijo slaščic brez živalskih sestavin.

Sama je veganka že več kot pet let: "Za to sem se odločila, ker sem želela čim bolj zmanjšati škodovanje živalim. Deloma pa tudi zato, ker sem hotela ugotoviti, ali bi se mi ob tej prehrani izboljšalo tudi zdravje - in se je."

Ali morda vendarle opaža, da je veganstvo v zadnjih letih postalo kot nekakšna modna muha, predvsem v prehrani? "Morda za nekatere. Povpraševanje po veganskih izdelkih se res povečuje, spletni iskalniki zaznavajo vse več iskalnih gesel, povezanih z veganstvom in veganskimi izdelki. Ampak za veganstvo se odločaš na podlagi etike - ne moreš en dan reči, da neke živali ne bi ubil za prehrano, naslednji dan bi pa jo," razmišlja sogovornica. "Definicija veganstva je - čim manj škoduj, tako čutečim bitjem kot okolju in sebi," pojasnjuje.

Tomažičeva sicer poudarja, da gre za etično držo na vseh področjih - tako pri oblačilih, obutvi, kozmetičnih izdelkih ... -, vendar pa največji poudarek dajejo na prehrano, "ker je 99 odstotkov živali ubitih za človekovo prehrano, pri preostalem odstotku pa gre za uporabo za oblačila, testiranja za kozmetične izdelke in zdravila".

Ogrožene so številne živalske vrste
Vsako leto 4. oktobra zaznamujemo svetovni dan živali. Dan želi opozoriti ljudi na skrb vzbujajoč položaj ogroženih živalskih vrst in jih tako opomniti na pomembno vlogo živali v vsakdanjem življenju ter pri ohranjanju pestrosti življenjskih okolij.

Posledice upada biotske raznovrstnosti so čedalje bolj opazne podnebne spremembe, vremenske ujme, siromašenje prehranskih virov in nestabilnost našega življenjskega okolja.

Tudi v Sloveniji mnogo živalskih vrst ogroženih. Raznovrstnost živega sveta najbolj ogrožajo posegi v naravna območja, opuščanje košnje suhih travišč, paše, opuščanje visokodebelnih sadovnjakov, intenzivna kmetijska dejavnost z gnojenjem in kemičnimi škropivi, vnos tujerodnih vrst in podobno, opozarjajo na statističnem uradu.

Tina Hacler, foto: BoBo
Prijavi napako
Komentarji
ID
# 04.10.2017 ob 20:41
Po tej logiki ima vsaka zaklana žival (če povprečimo) cca. 850 litrov krvi, tako da je izjava navadna traparija :)
josh k.
# 04.10.2017 ob 21:06
Ne moti me, če je nekdo vegan ali karkoli drugega...samo ne mi gledat v lonec. Pika.
G.Bruno
# 04.10.2017 ob 21:04
Resnica123
Odkar se je pricela pridelava zitaric se je pa povprecna visina zmanjsala za 15 cm, prav tako naj bi se nekoliko skrcili mozgani.

Od kod pa ti to veleumje?
makoshark
# 04.10.2017 ob 21:35
@yoda

Mesojede živali. Take, ki o veganstvu še prav nič ne vedo. Delfini, volkovi ... jim boste veganci razložili, da imajo napačno prehrano?
etz chayim
# 04.10.2017 ob 20:54
poznam punco ko mora njen fant ustavit avto da poslika povoženo žival za limanje ali osveščanje na nevem( menda facebook ) je saprisežena vegaterjanka njen fant pa mi je rekel da na skrivaj pa je samo pršut svet ,je zelo zanimiv a ne?
Resnica123
# 04.10.2017 ob 21:30
Kaj pa ima debelost sedaj z mesom? Debelost ima s predelano hranl in cukrom. Matr ej ste ozkogledni. Pravi vegani.
sisoruen
# 04.10.2017 ob 21:18
"V roku 30 let, bo ubijanje živali postalo kaznivo dejanje!"

Ja, in ljudje se bomo pasli na travnikih. :D
K_ris
# 04.10.2017 ob 20:51
Enkrat sem malo računal - to je krvi za eno Blejsko jezero.

Slabo si to izračunal. Ponovi vajo.
sisoruen
# 04.10.2017 ob 20:45
Ja, še ene moralizatorje rabimo, kot da jih še ni preveč. :D

Sicer pa bi veganom predlagal, da najprej žalujejo za tistimi živalmi, ki so kruto pobite v procesu pridelave veganske prehrane in za to, da pač lahko živijo v udobju človeške civilizacije 21. stoletja - torej velja tisto staro pravilo o tem, da se najprej počisti pred svojim pragom. :D
HOR
# 04.10.2017 ob 21:09
Kak snicl manj, pa je glih tak fajn...
galoper
# 04.10.2017 ob 21:02
Ko pogledam žival, vidim njeno sporočilo: "Šibkejša sem, bodi dober z menoj!"
davide
# 04.10.2017 ob 20:56
"Če ljudje ne bi tako grobo posegali v njihov življenski prostor, tudi ne bi imeli težav. Zakaj pa pred nekaj desetletji ni bilo težav z medvedi - ker v njihov življenski prostor nismo rinili z ovcami in živinorejo,"

ah ne kje pa, ravno takrat je bilo paše na prostem še enkrat več kot pa danes

moraš bit res prismojen da take neumnosti kvasiš
firtoh
# 04.10.2017 ob 21:30
Zdrava je raznolika prehrana,po možnosti čim bolj naravna,v majhnih količinah.Vsaj trije obroki,predvsem pa obvezen zajtrk.
Potem je vseeno,če je v kuhinji tudi svinjska mast,ocvirki....
Kar pa se živali tiče,je pa tako..Kakor smo eni samo za delovno silo in plačevanje davkov,tako so nekatere živali samo za prehrano ljudi.Sam osebno, lahko ubijem samo ribo a nimam nič proti ramsteaku na talarju.Hinavec, kaj čmo
makoshark
# 04.10.2017 ob 21:20
yoda
V roku 30 let, bo ubijanje živali postalo kaznivo dejanje!

Uboge vse mesojede živali. Jih bomo kar vse zaprli?
IndyBob
# 04.10.2017 ob 21:51
Ampak je pa ironično. Na istem trgu je bil pred časom protest v obliki filma proti splavu (torej ubijanju človeških zarodkov). Pa se mi zdi, da bi se ti obe skupini močno ne strinjali med sabo.
themetun
# 04.10.2017 ob 20:55
"Rastline so soprebivalci našega planeta, zato predlagam splošno glasovno stavko."
orka15
# 04.10.2017 ob 22:13
Nisem bral prejsnih komentarjev, ker je vedno ena in ista debata brez konca...

Kot lovec, si zelim le to, da bi vsi lovci v sloveniji (mislim, da nas je okoli 22.000), samo za 1 leto odlozili orozje, prenehali skrbeti in hranit divjad, skrbeti za naravo, itd.....samo za eno leto in to vsi...

Pa bi nas potem vsi "nasprotniki" lova na kolenih prosili, naj nadaljujemo z nasim poslanstvom...ker ocitno dolocenim ljudem ne mores spremenit misljenja z agrgumenti, izkusnjami in znanstvenimi raziskavami, ampak samo z dejanskim realnim stanjem...
Ples
# 04.10.2017 ob 22:03
Precej žalostno, da večina komentatorjev tekmuje med sabo, kdo bo bolj zaduhovičil čez vegije ...

Čeprav razumljivo, to je veliko lažje kot malo razmisliti o preprostem dejstvu, da je industrija klanja v resnici grozna, najmanj pa preobsežna. In drugem dejstvu, da v resnici nihče ne rabi mesa pri čisto vsakem obroku, sploh pa ne mesnih zmazkov, ki jih tako množično prodajajo ceneni trgovci.

Torej, odnos družbe do živali je res slab in dvoličen in meni je čisto prav, da kdo na to opozarja.
Tole prižiganje sveč je pa zelo mimo, se strinjam.
Resnica123
# 04.10.2017 ob 21:39
Najbol zmagajo debate veganov, ce je med dovoljen, ker potem cebele kao nimajo kaj jesti, ceprav jim kmetje dajo posebej sladkor. Haha.
NekdoNekdo
# 05.10.2017 ob 00:32
Ubij tisto kar moraš, da preživiš in pri tem ne bodi površen.
Ne ubijaj za zabavo.
Ne izživljaj se in ne muči.

Vse ostalo je politika.
CC
# 04.10.2017 ob 21:49
Nenavadno in komu smešno ali odveč je samo zato, ker v povprečju redko pomislimo na to, kako je hrana na našem krožniku prišla do nas. Če smo pozorni na število reklam za razne živalske "izdelke" v primerjavi s številom reklam za veganske "izdelke", nam postane takoj očitno, kdo ima denar. Ni samo ponudba posledica povpraševanja, ampak je tudi povpraševanje pogojeno s ponujenim! Meso je poceni, ker življenje bitja ene druge, nam po čutenju sveta precej podobne vrste, ni vračunano. Mogoče deloma na papirju je, v praksi pa tako življenje, polno trpljenja, ne želimo nikomur (če že nismo psihopati).

Kar se tiče gledanja v tuj krožnik... tukaj se gre za ozaveščanje, ker vsi ljudje pa le niso glasni ciniki na MMC in sem ter tja je kdo celo hvaležen, da so mu eni ljudje na nek neagresiven način predstavili še eno plat življena na tem planetu. Niso vsi samo preokupirani s krivdo drugih, ki živijo na drugem koncu planeta ali neke nedosegljive elite, ki skače po odru in nam odvrača pozornost med drugim od dejstva, da naša dejanja imajo pomen in smisel in je usoda planeta deloma tudi v naših rokah (ustih) in to vsak dan.
crime_dog
# 04.10.2017 ob 21:02
Princesa Kentska je nekoč izjavila, da živali ne plačujejo davkov in ne volijo, zato tudi ne morejo imeti istih pravic kot ljudje. LOL
Resnica123
# 04.10.2017 ob 20:49
Low carb high fat prehrana je podprta vedno bolj z znanstvenimi dejstvi. Veganizem zgolj z osebnim prepricanjem. In ker je zgolj to, me prosim ne posiljujte. Sem pa za kvalitetno meso, krave naj se masira, podpisem takoj.
Ples
# 04.10.2017 ob 22:17
@K_ris
Mogoče bo tole čudno od mene, ampak mene ta tema ne zanima toliko zaradi živali, pač pa zaradi ljudi. Nisem neka poblaznela ljubiteljica živali (čeprav jih ne jem) in se ne poglabljam v to, ali bi krave sploh še obstajale, če jih ne bi 'proizvajali', na primer.

Za družbo pa mi gre, ja, za človeškost, senzibilnost, zmernost, sobivanje (tudi z živalmi).
'Razviti' zahodni svet je glede mesne industrije 'razvit' le po vedno večjem klanju živali, pa še to le zaradi dobička - ne prehrane kot take. Meni je to precej 'nerazvito' ...
Ples
# 04.10.2017 ob 22:06
Ko je članek o odstrelu medvedov, je vedno ful simpatije ... ko gre pa za vsakodnevno klanje v zaprtih industrijskih obratov veliko večjega števila živali, pa simpatije ni. Raje ne vidimo, raje ne vemo.
Ampak medoti so pa luštni, vsi bi morali živeti.
webman
# 04.10.2017 ob 21:28
Vegani žalujejo, medtem ko jejo sojino klobaso!
the law1
# 04.10.2017 ob 20:51
@Resnica123

Low carb high fat prehrana je podprta vedno bolj z znanstvenimi dejstvi. Veganizem zgolj z osebnim prepricanjem. In ker je zgolj to, me prosim ne posiljujte. Sem pa za kvalitetno meso, krave naj se masira, podpisem takoj.

Kobe beef
jur'
# 04.10.2017 ob 20:47
eh ja, so vsaj zunaj na zraku in ne za računalnikom...
Mr.Bong
# 05.10.2017 ob 02:33
@neprilagojen
# 05.10.2017 ob 01:15

imam psa in macko, oba jesta najboljso hrano kaj je mozno dobiti (pedigree in whiskas)


Samo toliko v vednost. Pedigree i Whiskas sta najslabša (in najcenejša) hrana, ki jo je možno dobiti.
frey
# 04.10.2017 ob 22:26
Zaradi mene naj ima vsak človek na krožniku kar mu paše. Večina vegetarijancev in tudi veganov, ki jih poznam ne težijo tistim, ki imajo na krožniku meso v stilu "Ti morilec imaš na krožniku truplo". Seveda pa se potem najdejo takšne sekte veganov kot so tile, ki nas vsakodnevno po socialnih omrežjih bombardirajo s slikami in statusi tudi v smislu, da bomo s tem ko bi prenehali jesti meso rešili planet. Čudijo se, da jih nihče ne mara, sami pa se ne zavedajo dejstva, da drugim vsiljujejo svoje navade in mnenja, kot tudi, da niso zmožni normalne razprave. Nekateri izmed njih dejansko izgledajo (kot bi rekel eden izmed tistih na StendApu), bledi kot hrana, ki jo sami jedo.
K_ris
# 04.10.2017 ob 22:14
@maxbernie

Drugače pa: manifestacija debilnih postov precej retardiranih mesojedcev, ki se nažirajo in zabavajo pod te, člankom. Ko pa zaidejo v gozd, srečajo medota, gredo pa junaki na Haag, ker jim medo krati pravice. Retardi


O kom ti to?
dharma
# 04.10.2017 ob 21:09
Res je. Ne rabmo mi več tega. Ampak moralizirati kdo kaj konzumera in kaj ne je ravno tako usekano. Sam ne jem mesa že več kot 20let in mi nič ne manjka. Moram pa priznati, da mi je včasih hard core težko, ker mi je (bila) mediteranska kuhinja noro dobra. Ampak, da bom sočloveku težil, ker je meso mi pa na kraj pameti ne pade. Jej tisto kar ti paše. Tvoj life, tvoja karma. Trenutno pa res ne rabmo tega.V kolikor se pa meso potrebuje za preživetje je tibetanski odnos fantastičen in za vzor. Budistično sočutno usmerjeni vsi, ampak naravno ne morejo brez jakov. In zato imajo totalen odnos do tega. Sredi Tibeta srečaš ogromna pokopališča jakov. Noro. Om padme hum. Ne glede na to, da imate pred seboj vineršnicel. Počasi se daleč pride..:)
neprilagojen
# 05.10.2017 ob 01:15
ne jem mesa
nisem vegetarijanec nisem vegan, le ne jem mesa, tudi gobe ne jem, gobe mi niso dobre, meso sem se tako odlocil
kdo zeli je njegova stvar, ne moja, da nekomu govorim, kaj naj je in kaj naj ne je
nasilje nad zivalmi opravicevati in hkrati biti nasilen do ljudi s svojimi prepricanji ne pove veliko o miroljubnosti in dobroti
dejstvo je za vsako zivo bitje, ce zeli ziveti mora ubiti ali je to trava ali korencek ali pa kaksna zival je osebna stvar vsak ve kaj potrebuje
krokodil ve da potrebuje meso, krava ve da potrebuje travo, clovek pa sam ve kaj mu pase in od cesa se dobro pocuti in kaj mu skoduje zdravlju
imam psa in macko, oba jesta najboljso hrano kaj je mozno dobiti (pedigree in whiskas), jaz pa osebno glodam korencek
do teh shodov imam isto mnenje, kot do parad ponosa
vsiljevati svoj nacin zivljenja ne pa pokazati s svojim primerom na tak nacin, da bi nekoga privleklo
Simba
# 05.10.2017 ob 01:13
Ples: "pa tudi kakšne usnjene čevlje imam."
Jih ne ješ, jih pa nosiš na sebi... okej...

Mi mesojedci nobenemu zelenjavarju ne težimo da nej spremeni njegovo prehranjevalno navado. Če kdo komu teži so to zelenjavarji nam. Lej, vsakemu svoje. Jaz njemu ne težim in on mi nima kaj težit. Če oni začnejo težit, bomo pa še mi nazaj. Koji klinac je on men da mi bo govoru kaj jaz smem jest... sem proti isisu in proti zelenjavarjem iz istega razloga: ker mi na silo hočejo neki vsilit. To se pravi: mi hočejo ukinit moje pravice do svobodne odločitve.
ja?
makoshark
# 04.10.2017 ob 23:23
Ples
da ne govorim o tem, kako se ljudje mučimo in pobijamo med sabo - tega med živalmi pač ni.
Samec pobije vse mladiče samice, ki jih je imela pred njim. Samo zato, da bo preživelo več njegovih genov. To je recimo v naravi.
K_ris
# 04.10.2017 ob 23:23
@Ples

... da ne govorim o tem, kako se ljudje mučimo in pobijamo med sabo - tega med živalmi pač ni.

No ja. Boji za prevlado v krdelu so ti verjetno znani? Kanibalizem je poznan pri več kot 1500 živalskih vrstah ...

Kar se tiče mučenja, je pa zanimivo že kakšno mačko pogledati, ko prinese miš svojim mladičkom. In potem to isto (na pol živo) miš lovijo še pol ure.
sisoruen
# 04.10.2017 ob 22:39
"Recimo, da bi prišli jutri napredni vesoljci na Zemljo, ampak iz nekega razloga ne bi poznali orožja, imeli pa bi obraz malce drugačne oblike, možgane malo drugače zvezane in telo včasih velikansko, včasih pa pritlikavo... Mi tudi ne bi razumeli njihovega jezika... z lahkoto bi jih ujeli in zasužnjili... pa bi bilo to prav?"


Odvisno od interesa. :D Ker poglej, imaš ti doma pohištvo iz lesa? Imaš, ok. To pohištvo iz lesa je bilo nekoč drevo, ki so ga posekali. To drevo je bilo živo bitje, ampak ok, po veganskih standardih pač takška oblike ne šteje, torej pustimo to. Na tem drevesu je živelo ogromno živali, nekatere so bili pri tem lahko ubite, druge so zgubile svoje gnezda ipd. Vse za to, da imaš ti doma stol, mizo, vrata, okna, parket... Ali bi lahko ti preživel brez vsega tega lesa? Ja, lahko. Si se pripravljen za to žrtvovati? Ne, ker ti ni v interesu. :D Tako da hinavsko boš mejo vedno postavil tam, kjer tebi to ustreza in kjer se ti bi bilo potrebno najmanj žrtvovati. In to velja za vse ljudi enako, razlika je le v tem, da imamo ljudi različne interese. :D Tako da resnica je, da ti nisi nič boljši človek le zato, ker nimaš interesa, da bi ubijal živali za hrano, ker pač take hrane ne ješ, ker ko imaš nek interes, te živali nič bolj ne brigajo kot mesojedca. :D
K_ris
# 04.10.2017 ob 22:29
@maxbernie

Če si med drugimi tudi mene mislil, naj ti povem, da sem (in še vedno, čeprav zdaj malo manj) en velik del svojega življenja preživel v ribniško-kočevskih gozdovih, pa se medveda prav nikoli nisem bal, sem ga pa večkrat videl, še večkrat pa naletel na njegov svež drek ali sledi.
zeitgeist
# 04.10.2017 ob 22:24
Masovna žvinoreja je največji problem za okolje, zato bo tu nujno poiskati alternative.
B M
# 04.10.2017 ob 21:28
Zelenjavo (zelje, ohrovt, zeleno solato, korenje, zeleno, radič, brokoli, cvetačo) jo lahko ješ v skoraj neomejenih količinah večkrat na dan in vsak dan.
Ostalo (krompir, kruh, riž, testenine, meso...) pa lahko večkrat izpustite in bo bolje za telo, če to naredite.
Sicer pa se vsak zase odloča kaj bo jedel in kaj ne....
etz chayim
# 04.10.2017 ob 21:20
Resnica123 vse se krči,samo ljudje postajajo večji debelejši a ne?
Simba
# 05.10.2017 ob 01:06
junkmail: "Pojejte nekaj malega le, ko vam bo že grozno krulilo v želodcu. Kako banano ali solato. Ampak res malo. Ker še niste poskusili, vam težko opišem spremembe na mentalni ravni, so pa revolucionarne."

Zakaj, zakaj hudiča bi sebe spravljal v stresno situacijo (grozno krulilo v želodcu) kar lakota definitivno je, samo za to da bi potem pojedel sadje ali pa solato?
Spremembe na mentalni ravni pa vsa okolica zaznava. postajate taki kot isis-ovci! netolerantni do drugače mislečih. neke vrste prehranski naciji. ja, to pa definitivno lahko potrdim da taki postanete.
Wasabi
# 05.10.2017 ob 00:46
Samo stric na sliki 1 pa izgleda kot da se bi hokejist Tomaž Vnuk v rastlinjaku izgubil za 1 mesec in ne bi imel dostopa do brivskega aparata in pečenke.
Simba
# 05.10.2017 ob 00:43
"Večina velikih umov je bila vegetarijancev, torej je povezava."

večina? no, če je pa bila večina velikih umov vegijev, potem pa ne boš imel problema našteti vsaj 50 le teh. Ker v zadnjih 3000 letih se jih je pa kar nekaj nabralo, kaj ne?
Wasabi
# 04.10.2017 ob 23:57
Večina velikih umov je bila vegetarijancev, torej je povezava.

A to je tak veganski urbani mit? Pri nas v OŠ nobeden ni bil vegeterianec, v gimnaziji sta vegeterianki bili eni dve, ena je bila zadostna, ena se je pa po dveh letih poslovila in prepisala na poslovno šolo. Na faxu pa je večina najboljših študentov hodila v menzo na golaž. Tako da moje izkušnje govorijo ravno obratno. Dvomim pa, da ti veš, kaj je imel Galileo na jedilniku ob sredah in kaj ob sobotah. Ali tudi to vegani vedo?
makoshark
# 04.10.2017 ob 22:45
hexen
Poglejmo drugače. Recimo, da pridejo jutri okrutni vesoljci na Zemljo in poznajo neko super orožje in nas lahko z lahkoto ujamejo in zasužnjijo. Bi bilo to prav? Rekel bi, da bi temu najbolj napsrotovali ravno tisti, ki se jim pobijanje živali zdi že kar zabavno. Egocentričnim psihopatskim osebkom s pomanjkanjem empatije.

Torej mesojedci smo egocentrični psihopatski osebi brez empatije.
SJW v vsem svojem sijaju.

Zakaj meniš, da se nam pobijanje živali zdi zabavno? Je vam "pobijanje" pšenice zabavno?
apatija
# 04.10.2017 ob 22:40
svoboda živalim
K_ris
# 04.10.2017 ob 22:19
@Ples

Skozi evolucijo so se živali borile za preživetje vrste (in ne za preživetje posameznika). Uspešne so bile tiste, ki so uspele ustvariti in ohraniti veliko populacijo. In o tem pišem.
K_ris
# 04.10.2017 ob 21:16
"Živali so soprebivalci tega planeta in imajo pravico do življenja"

Koliko krav bi živelo, če jih ne bi redili za hrano?
Koliko pujsov bi živelo, če jih ne bi redili za hrano?
Resnica123
# 04.10.2017 ob 20:44
Nas ne bi bilo tukaj, ce ne bi nasi predniki lovili zivali. Jedli so pa kostno juho, jetra, ledvice, vampe in ne samo misic. Odkar se je pricela pridelava zitaric se je pa povprecna visina zmanjsala za 15 cm, prav tako naj bi se nekoliko skrcili mozgani. To so preverljiva dejstva. Kdor misli, da so nasi predniki gojili korencke se moti.
Kazalo