Slovenija

Poudarki

  • Vložitev zakona predvidoma prihodnji teden
  • Vplačevali so 60 evrov na mesec
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.4 od 25 glasov Ocenite to novico!
ZPIZ, Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje
Leta 2013 je država del vplačanih prispevkov izbrisala. Foto: BoBo

Dodaj v

Izbrisane prostovoljne prispevke za pokojnino bo morda država vrnila

Spremembe pokojninskega zakona?
15. september 2017 ob 07:45,
zadnji poseg: 15. september 2017 ob 11:21
Ljubljana - Radio Slovenija, MMC RTV SLO

SD in DeSUS naj bi na pobudo ZSSS-ja v DZ vložila spremembe zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju glede vplačevanja obveznih prispevkov za pokojninsko zavarovanje.

Za kaj pravzaprav gre? Prej veljavna zakonodaja - se pravi ZPIZ-1 - je omogočala prostovoljno vplačevanje obveznih pokojninskih prispevkov. Za to so se odločili mnogi brezposelni na zavodu za zaposlovanje, študentje brez statusa, zaposleni s krajšim delovnim časom ... in mesečno vplačevali okoli 60 evrov. Država jih je k temu spodbujala, saj da si bodo s tem zagotovili pokojninsko dobo brez dokupa.

A pozor. Nova pokojninska zakonodaja - se pravi ZPIZ-2 - je ta vplačila enostavno izbrisala. Več kot 20.000 upravičencev je v začetku leta 2013 ostalo brez vseh vplačanih prispevkov. Sindikati in varuhinja so ta del zakonodaje dali v ustavno presojo. Ustavno sodišče jim je lani odkimalo.

Neuradno smo izvedeli, da je v pripravi sprememba zakona, ki jo bodo predvidoma prihodnji teden vložili stranki SD in DeSUS. Pobudnik poteze je Zveza svobodnih sindikatov Slovenije. Neuradno naj bi se pokojninska doba, ki so jo zavarovanci do vključno 31. decembra 2012 pridobili s prostovoljnim vstopom v obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje, spet upoštevala kot pokojninska doba brez dokupa.

Finančne posledice za pokojninsko blagajno bodo neuradno znašale dobra dva milijona evrov.

SD, DeSUS in ZSSS bodo predlagane spremembe predstavili na skupni medijski konferenci v ponedeljek. "Spremembe zakona predlagamo, ker je bilo zaradi uveljavitve ZPIZ-2 večje število posameznikov oškodovanih. Tem se pokojninska doba, ki so jo pridobili s prostovoljnim vstopom v obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje pred letom 2013, ni več štela na enak način kot po predhodni zakonodaji. Z novelo zakona omogočamo, da se v skladu z načelom varstva zaupanja v pravo odpravijo posledice ureditve veljavnega ZPIZ-2 v delu, ki se nanaša na neupoštevanje prostovoljnega vstopa v obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje do začetka veljavnosti ZPIZ-2. Predlog sprememb tako določa novo ureditev upoštevanja pokojninske dobe, pridobljene s prostovoljno vključitvijo v obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje, in sicer na način, da se pokojninska doba, ki so jo zavarovanci do vključno 31. 12. 2012 pridobili s prostovoljnim vstopom v obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje pri uveljavljanju pravic po ZPIZ-2, upošteva kot pokojninska doba brez dokupa," so sporočili iz Socialnih demokratov.
Urška Valjavec, Radio Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
zozozo
# 15.09.2017 ob 08:01
Za dva milijona evrov "posledic za državno blagajno" so več deset tisoč državljanov šli nategnit? Koliko pa damo na leto za orožje?

Pa res je, da je tisti prispevek bil prenizek, ampak tega si niso zmislili ljudje, ki so to plačevali, ampak so plačevali po reglcih, ki jih je določila država. In to naše ustavno sodišče, ki je presodilo, da s tem nategom ni nič narobe, je tudi vredno svojega denarja. Mogoče pa tudi ni. Koliko damo na leto za ustavno sodišče?
kmet polde
# 15.09.2017 ob 08:20
Ko ti država dobesedno iz žepa ukrade denar in se dela, kot da ni nič.
Homer.
# 15.09.2017 ob 08:25
Kakšne finančne posledice?!
Denar so ljudje plačali!
abi normal
# 15.09.2017 ob 08:17
Edin prov.
veza
# 15.09.2017 ob 08:19
A pozor. Nova pokojninska zakonodaja - se pravi ZPIZ-2 - je ta vplačila enostavno izbrisala. Več kot 20.000 upravičencev je v začetku leta 2013 ostalo brez vseh vplačanih prispevkov. Sindikati in varuhinja so ta del zakonodaje dali v ustavno presojo. Ustavno sodišče jim je lani odkimalo.

barabe na US, barabe SDS, barabe vsi poslanci, ki so glasovali za tak SPIZ-2!
Enkrat se bo nekdo spomnil in nam bodo izbrisali pokojnine, kot so izbrisali državne pokojnine, pa kje mi živimo?!
Se bo kdo zavzel tudi za tiste, ki so jim odvzeli državno pokojnino, to je maslo našega predsednika Pahorja, sram naj ga bo!
samogledam
# 15.09.2017 ob 08:31
kako pa potekajo financna vplacila in rezultati od upokojencev na ZPIZu , ki vplacujejo obveznosti iz honorarnega dela , ne da bi imeli od tega kaksno financno korist ? Zakaj se honorarcem in obcasno aktivnim upokojencem nalaga placilo za pokojnino, ce so ze upokojeni in se jim ta ne izboljsa? da ni to ze kriminalno dejanje zakonodajalca ? ko mora upokojenec zaradi nizke pokojnine zadnje sokove iztisnit da prezivi ga zakonodajalec se dotolce.
Zakaj ne spisete in sprejmete zakona kot ga imamo v Nemciji. Vsak clovek lahko dela za 450€ brez obveznosti in enako delodajalec. Tako se trg spodbuja in socialni mir uravnotezi!
Zoro27
# 15.09.2017 ob 08:39
Zanimivo. Februarja 2016 je Tanko vložil pobudo o oceni ustavnosti, pa nihče izmed teh 2 strank ni komentiral stanja.
tore
# 15.09.2017 ob 08:34
Niso vsi plačevali 60 evrov, nekateri so 220.
Edino kar bi bilo potrebno naredit je, da se za izračun višine pokojnine upošteva vseh 40 let vplačevanja za pokojnino. To bi bilo pravično. Če si vplačeval malo, boš dobil tudi majhno pokojnino in obratno.
kislec
# 15.09.2017 ob 08:42
Očitno je US ne vem po kakšnih pravnih utemeljitvah ugotovilo, da so ti vplačniki "špekulirali" - da so "kakor" zlorabili luknjo v prejšnjem zakonu, ki jo je US za nazaj !!! spoznalo kot "kršitev prava" (in za tako kršitev prava pa pripravljalci in sprejemalci zakona ne odgovarjajo!!!).
( podobnost z nategom vplačnikov v podrejene obveznice ni slučajna!),

PS Če bi US imelo vsaj toliko "ksihta", da bi jim vsaj priznalo pravico, da od SPIZa zahtevajo in dobijo vplačana sredstva nazaj - seveda povečana za obresti.
veza
# 15.09.2017 ob 08:37
kmet polde
# 15.09.2017 ob 08:20

Ko ti država dobesedno iz žepa ukrade denar in se dela, kot da ni nič.

nič ti ni država ukradla, ukradli so tisti, ki so glasovali za tak SPIZ-2, absolutno morajo to popraviti, četudi bo šlo tudi iz mojega žepa, pa državne pokojnine naj tudi vrnejo, baraba Pahor jih je vzel!
ufojani
# 15.09.2017 ob 08:35
kaj pa tisti, ki smo plačevali poln obseg pravic (cca 230 evrov na mesec)?
vrnite denar lopovi!
amigo
# 15.09.2017 ob 09:20
Volitve se bližajo. Nastala je krvava borba za vsak glas. Tako bosta SD in Desus predlagala zakon s katerim naj bi ljudem vrnili ukraden denar. Pred leti so glasovali za sprejem zakona ZPIZ 2, zdaj bodo zadevo popravili, ljudje jim bodo hvaležni in jih bodo volili. Enostavno kot pasulj.
Ta zadeva s temi vplačili je ena od večjih svinjarij naše države. Ljudje na zavodu za zaposlovanje, študentje brez statusa itd. Se pravi reveži so od svojih bednih dohodkov vplačevali prispevek za pokojnino. Zneska si niso sami izmislili. Ko so jih oropali se za njih nihče ni zavzel. Pri nas imaš pravice samo če si pripadnik elite in imaš denar.
BACK
# 15.09.2017 ob 09:15
Najbolj se spomnim, kako je Bruselj hvalil Slovenijo, ko smo sprejeli ZPIZ-2, kao, da se počasi ognemo krizi in da smo že splavali ven...narod pa naivn do nezavesti, se trka po prsih, kak da smo kul...dejasnko pa noben ni imel pojma, kaj pomeni zpiz-2..to pomeni samo dodatno extra obdavčenje vseh pogodbo, ki prej niso bila obdavčena. ( pavšalni znesekk za zzzs in 8.8% POZ na vsako transakcijo podjemnih pogodb, avotrskih pogodb itd...) ali da skrajšam: ZPIZ-2 je spisan bil zato, da ŠE VEČ poberejo raji...;)
kislec
# 15.09.2017 ob 08:50
barabe na US, barabe SDS, ? barabe vsi poslanci, ki so glasovali za tak SPIZ-2!

Veza, a tudi tule si našel SDS kot dežurnega krivca? Je SDS sestavil in izglasoval novi zakon?

// Zoro27 Februarja 2016 je Tanko vložil pobudo o oceni ustavnosti, pa nihče izmed teh 2 strank ni komentiral stanja.//
veza
# 15.09.2017 ob 08:48
kislec
# 15.09.2017 ob 08:42

ja, lepo si razložil, mene samo moti, da nekdo za neke napake takoj okrivi "državo", ne pa odgovornih posameznikov!
Da špekuliraš, ko plačuješ zakonite prispevke, to je pa razlaga, da te kap, potem tudi pokojninski prispevki so špekulacija, ne jezim se na tebe, na U sodnike pa in to močno!
amigo
# 15.09.2017 ob 09:06
Zavoljo dveh milijonov so zrušili pravni red. Zakon ne more veljati za nazaj. Enako je z lastniki obveznic državnih bank. Banka ni šla v stečaj zato te obveznice niso propadle.
kislec
# 15.09.2017 ob 08:58
veza, "špekulacijo" sem dal v "" - vsaka izbira med več možnostmi je po domače rečeno "špekulacija", ampak nedopustno bi moralo biti (za pravno državo), da se pravila igre spremenijo med samo igro oz. ob koncu igre za nazaj...
GORILA
# 15.09.2017 ob 08:58
@kislec
Veza, a tudi tule si našel SDS kot dežurnega krivca? Je SDS sestavil in izglasoval novi zakon?

Zakon je bil v UL objavljen 4.12.2012, pod njim je podpisan podpredsednik DZ Jakob Presečnik... matematiko naprej pa prepuščam tebi!
veza
# 15.09.2017 ob 14:26
tore
# 15.09.2017 ob 13:42

a 60 evrov na mesec ni nič konkretno, pa kje ti živiš, v stekleni palači?
Celt
# 15.09.2017 ob 10:00
@tore

V že pridobljeno pravico ne moreš posegati. Četudi je bila pridobljena pred novim zakonom to še ne pomeni da lahko kar anuliraš pravico od nekega datuma naprej... pravna načela to prepovedujejo. No sicer pa se naši politiki poščijejo na pravna načela. Videno neštetokrat.
Celt
# 15.09.2017 ob 09:56
Legalna kraja !!!

Ustavno sodišče pa? Saj nimam komentarja...
21.12.2012
# 16.09.2017 ob 06:47
ni mi jasno. nekaj po mnenju US ni protiustavno, ampak se bo spremenil zakon, ki bo odpravil neustavnost?

dokler ne bo dopustno poseči v penzije prejšnjih generacij zaradi uskladitve z aktualnimi penzijami, bo v tej državi hudo narobe.

današnje penzije so mizerija. tudi na račun izumov v prejšnjih sistemih.
HOR
# 15.09.2017 ob 16:38
Drzava, kot prevarant s "pravnim pokritjem"...
tore
# 15.09.2017 ob 13:42
dušan
Posledic za državno blagajno sploh ne bo, saj so ljudje konkretno vplačevali prispevke na ZPIZ.

60 evrov mesečno (skoraj vsi vplačniki) ni nič konkretno. Je pa 220 evrov. Tem so pa naredili krivico, saj je to v višini prispevka za povprečno plačo.
dusan21
# 15.09.2017 ob 12:44
Malce hecni so tile naši novinarji, ki sploh ne razmišljajo kaj napišejo.
Posledic za državno blagajno sploh ne bo, saj so ljudje konkretno vplačevali prispevke na ZPIZ.
So pa nastale krute posledice za zavarovance, ki so sicer že izpolnili pogoje za upokojitev, pa se zaradi tega državnega natega niso mogli upokojiti, kljub vplačanim prispevkom.
Tu pa bo državo še kako bolela glava, saj bodo morali vsem tem priznati upokojitev za nazaj in jim plačati vse pokojnine za nazaj.
Ampak če si tako butasta država kot je naša, potem naj jih kar boli glava.
Ti ljudje bodo le pošteno dobili za nazaj tisto do katerega so bili upravičeni z vplačevanjem prispevkov.
Očitno naši državi slabo kaže na Evropskem sodišču, zato zdaj hitijo s popravkom krivic do lastnih državljanov.
7up
# 15.09.2017 ob 10:50
zozozo

govorim o tem, da je nemogoče, da bi toliko ljudi plačalo tako malo denarja v blagajno. Če bi jim vrnili ves denar bi verjetno na palec naneslo med 100 in 200 milionov,
7up
# 15.09.2017 ob 10:13
20.000 upravičencev .. neuradno znašale dobra dva milijona evrov.

nekaj tukaj hudo ne štima. To pomeni, da so v povprečju plačali cca 100 eur?
Pohojen
# 16.09.2017 ob 06:12
Kaj pa dopolnilni s. p.-ji (dodatno delo poleg rednega
dela), ki so vplačevali po 4000 SIT za ZPIZ in 1000 za
zdravstvo. Za te zneske je ZPIZ izjavil, da le-ti krijejo
zavarovanja za tiste, ki prispevkov ne plačujejo. Redni
s. p.-ji so takrat vplačevali po min. 14.000 SIT.
silvopot
# 15.09.2017 ob 19:41
Malo slabo se spoznate na ZPIZ 2. Posledica za upokojence ni bila, da se niso mogli upokojiti, ker se doba šteje v pokojninsko dobo! Problem je, da se obračunajo odbitki od odmere in so zato pokojnine nižje. taka upokojitev se smatra za predčasno!
Država konkretno ni vzela ničesar. Če ne bi plačevali se sploh ne bi mogli upokojiti. Skrajno nesramno pa je, spreminjati pogoje za nazaj. Plačevala se je "delovna doba" in ne pokojninska doba.
veza
# 15.09.2017 ob 13:00
kislec
# 15.09.2017 ob 08:50

barabe na US, barabe SDS, ? barabe vsi poslanci, ki so glasovali za tak SPIZ-2!

Veza, a tudi tule si našel SDS kot dežurnega krivca? Je SDS sestavil in izglasoval novi zakon?


SPIZ-2 je delala druga Janševa vlada, minister Vizjak, okrcal pa sem vse takratne poslance, ki so ga izglasovali, še kaj ti ni jasno?
samogledam
# 15.09.2017 ob 12:28
Gorila
da, preprican...narocnik za ciscenje in gosp.dela mora kupiti "vrednotnico" ki stane 9,06€. V ta znesek je zajetih 7,05€ za pokojninsko zavarovanje cistilki in 2,01€ za njeno zdravstveno zavarovanje.
Zakonodajalec s tem placilom narocnika, zagotavlja upokojenki 1 dan pokojninske dobe.
Kot vemo, nobena upokojenka zaradi vrednotnice nima visje pokojnine.Kaj ji pomaga 50 let pokojninske dobe, ce se ji to nikjer ne pozna.
7up
# 15.09.2017 ob 11:22
zozozo

Na hitro sem prebral in sem mislil, da bodo to vrnili ljudem nazaj s obrestmi v enem znesku.

Če mislijo to upoštevati pri pokojninah je tudi 2M na leto zelo malo - nerealistično malo. dvomim, da bi se zaradi tega ljudem zvišala pokojnina samo za cca 8 eur na mesec v povprečju. Končni strošek bo verjetno v rangu kot sem napisal,..

Sploh pa niti približno ne razumem kdo jo dobil to odlično idejo, da si ljudje lahko plačujejo pokojninsko dobo, brez da bi delali in plačevali ostale davke/prispevke. To je navadna zloraba inštituta socialne države,...
zozozo
# 15.09.2017 ob 11:06
@7up -

To ti je zelo čez palec, saj ne veš koliko časa so v povprečju vplačevali. Da bi prišel do 200 milijonov, bi to povprečje moralo biti 14 let, kar sigurno ni bilo, verjetneje je povprečje bilo bližje enemu letu.

"Posledice za državno blagajno" pa so neto številka, tj kakšne penzije + dodatke bojo ti ljudje imeli zdaj minus kakšne penzije + dodatke bi imeli, če jim teh let ne bi priznali.

Pa se strinjam, da je dva milijona sumljivo majhna cifra, razen če gre za letni strošek. Kar pa je še vedno drobiž v državni blagajni.
izo
# 15.09.2017 ob 10:14
kot ponavadi, vse samo da več ostane za fikus fond..
Mirko Tipka
# 15.09.2017 ob 09:48
me prav zanima, kdo bo odgovarjal za tale kiks..... zgodovina nas uči, da v Sloveniji nihče
mihael1
# 15.09.2017 ob 09:43
Na eni strani stotine milijonov za razne bančne in druge luknje, na drugi strani pa 2 milijona (če to drži) za že priznane pravice.
skitnica
# 17.09.2017 ob 23:14
VEZA ; pravilno je,da ni državnih pokojnin,kaj misliš,če se narod odloči,da ne bi
delal in živel od socialne podpore in čakal,da bo dovolj star,da in dobil pokojnino za katero ni nič vplačal, to so bili bombončki ene vlade, ne vem pa katere,če se spomniš odgovori
kislec
# 17.09.2017 ob 09:07
" Kaj je tu nenavadnega? "

No, smo se že res skoraj navadili, da je spreminjanje pravil igre za nazaj povsem običajno...
Ori
# 16.09.2017 ob 20:43
Kaj je tu nenavadnega? Če želimo, da se ponzjeva pokojninska shema nadaljuje še nekaj desetletij, je to popolnoma logičen ukrep države.
etore
# 15.09.2017 ob 21:44
Da ne bo krega, kdo je glasoval leta 2012 za zakon...
https://www.dz-rs.si/wps/portal/Home/deloDZ/seje/glasov
anje?mandat=VI&seja=22.%20Izredna&am
p;datumInCas=29.11.2012%2016:53:51
Bivši uporabnik
# 15.09.2017 ob 18:32
Zelo pametna poteza, kajti sicer bi drzavi Evropsko sodisce nalozilo, da mora oskodovanim izplacati placane prispevke z obrestmi ... Tako pa se bodo z novim ukrepom okitili pobiralci politicnih tock.
veza
# 15.09.2017 ob 17:17
HOR
# 15.09.2017 ob 16:38

država ni oseba, ne more biti prevarant, poslanci so odločili, pa US...
kotzi
# 15.09.2017 ob 16:44
sd..pa desus...nista zadovoljna z ministrco za zdravja..ampak ne bosta jo pomagala rusiti....seveda ne
kotzi
# 15.09.2017 ob 16:42
o volitve bodo kmal..kaj vse pocne koalicija ..bonboncki....
Amethist
# 15.09.2017 ob 13:39
Ja koncno!
Eska
# 15.09.2017 ob 13:39
So isti takrat tudi glasovali proti lustraciji?
Bivši uporabnik
# 15.09.2017 ob 12:08
Neoliberalna logika - udri po delavcu, udri po poštenemu človeku!! Sramota od države!! Če bi imeli pametno državo, bi bile te zadeve poglihane, tako stanje pa očitno nekomu ustreza!
levidevžej
# 15.09.2017 ob 10:55
Še eno barabinstvo naše države. Nič novega.

Po drugi strani pa moraš bit nor, da si prostovoljno plačuješ za ZPIZ. Naša generacija tako ne bo dočakala penzij, če pa jih bomo bodo mizerne. Zato je bolje imeti denar v štunfu kot pa plačat za ZPIZ.
maja kibira
# 15.09.2017 ob 10:51
Povdarek na MORDA...???
zozozo
# 15.09.2017 ob 10:36
@7up - Če jim ne bi priznali let, in bi imali torej manjšo ali nikakršno penzijo, bi jim pa na stara leta plačevali socialo.
Kazalo