Slovenija

Poudarki

  • Pogačar: Zadeve se ne bodo spremenile čez noč
  • "Zvišanje starostnih pogojev bo potekalo postopno"
  • Večje spremembe so predvidene po letu 2015
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,2 od 35 glasov Ocenite to novico!
Upokojenci
V izhodiščih za spremembo pokojninskega sistema je precej novosti: vzpostavitev učinkovitega sistema prostovoljnega dodatnega pokojninskega zavarovanja, povišanje starosti ob upokojitvi, spremembo valorizacije pokojnin in podaljšanje obdobja za izračun pokojninske osnove. Foto: EPA
       Smo proti spremembam, ki bodo rušile načelo solidarnosti in pravičnosti.       
 Dušan Semolič, predsednik ZSSS
       Najti moramo mehanizme, da zagotovimo stabilnost pokojninskega sistema, da ne bomo prihajali v fazo, ko bomo ugotavljali, da nimamo dovolj denarja, da se pokojnine izplačujejo.       
 Andreja Črnak Meglič, SD
Dojenček
K delovni dobi naj se po predlogu ne bi več štel študij, vojaški rok in porodniški dopust. Foto: EPA
VIDEO
Ostri odzivi na predlagan...

Dodaj v

(Ne)mogoča reforma se začenja, kritike že tu

Koalicija predloge že videla, zdaj gredo še v javnost
25. september 2009 ob 07:22,
zadnji poseg: 25. september 2009 ob 16:34
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Predlogi sprememb pokojninskega sistema budijo odzive. Minister za delo zatrjuje, da bodo spremembe postopne, ZSSS pa, da "ta vlada kaže najmanj posluha za socialni dialog".

Ivan Svetlik, minister za delo, družino in socialne zadeve, je ob predstavitvi predlogov, kako bi reformirali pokojninski sistem, dejal, da bodo spremembe potekale postopno, o njih pa bo stekla široka javna razprava.

Kaj predlaga ministrstvo za delo glede sprememb pokojninskega sistema, preberite tukaj.

"Vsi bomo živeli od socialnih pomoči"
Z vsebino predlogov so se že seznanili koalicijski partnerji, kmalu pa bodo šli ukrepi v javno razpravo in usklajevanje s socialnimi partnerji. Prve odzive pa so že sporočili iz Zveze svobodnih sindikatov Slovenije. V sindikatu so kritični do starostne meje za upokojitev, ki se dviguje na 65 let za moške in ženske, in opozarjajo na življenjske razmere delavcev.

"Ta vlada nam piše prihodnost, kjer bomo vsi živeli od socialnih pomoči," je dejala izvršna sekretarka ZSSS-ja Lučka Böhm. Po njenih besedah je namreč pravična tista reforma, ki je realno dosegljiva slovenskemu delavcu, ne pa pokojninska reforma, "ki je za marsovce" oziroma za tiste, ki imajo boljšo zakonodajo glede varnosti in zdravja pri delu. Vlada, ki je na oblasti, "kaže še najmanj posluha za socialni dialog - mogoče na deklarativni ravni, a na dejanski ne", je prepričana.

V pokojninskem sistemu je treba nekaj spremeniti
Po sestanku koalicijskih partnerjev je Franc Žnidaršič (DeSUS) dejal, da so izhodišča pričakovana, kljub temu pa je pozval k razmisleku o ureditvi dopolnilnega pokojninskega zavarovanja. V stranki upokojencev menijo namreč, da bi bilo bolj smiselno vlagati v prvi steber, torej obvezno pokojninsko zavarovanje.

Borut Sajovic (LDS) pa je poudaril, da je treba v pokojninskem sistemu zagotovo nekaj spremeniti glede zbiranja sredstev, ki so nezadostna, če hočemo zagotoviti pokojnine za naše otroke in vnuke. Dodal je še, da sestanek ni bil namenjen koalicijskemu uskaljevanju, temveč predstavitvi predlogov. Sajovicu se zdi delo ministrstva korak v pravo smer.

Opitmistična je tudi predsednica odbora za delo Andreja Črnak Meglič (SD), ki je razložila, da so se vsi strinjali s cilji pokojninske reforme, in sicer da "bi s pokojninsko modernizacijo in reformo pripeljali do tega, da bi bila starost varna za vse, tudi za naše otroke in vnuke". Tega po njenih besedah sedanji sistem ne zagotavlja.

Na predlagana izhodišča se je odzval tudi predsednik SDS-a Janez Janša, ki močno dvomi, da je bilo to, kar je bilo predstavljeno, nek predlog, ki bo šel v parlamentarno razpravo. Priznava, da so nekatere spremembe v pokojninskem sistemu v prihodnjih letih potrebne, a se po njegovem mnenju zdaj ne sprejema ukrepov, ki bodo učinke dali šele leta 2015.

Jelinčiču se predlogi zdijo nedodelani
Zmago Jelinčič
, vodja stranke SNS, pa je nezadovoljen s predlaganim podaljšanjem obračunskega obdobja za odmero pokojnine s sedanjih 18 na 35 let. "Menedžerjem bo to prineslo maksimalno pokojnino, nekaterim drugim pa majhno," je opozoril. Predstavljena izhodišča za spremembe se mu zdijo nedodelana in nekonsistentna. Natančnejše mnenje pa bodo v SNS-u lahko podali, ko bodo besedilo podrobno preučili.

Novi sistem že dvignil nekaj prahu
Nekateri deli dokumenta so torej že dvignili nekaj prahu, predvsem med sindikati, a vodja strokovne skupine za posodobitev pokojninskega sistema Peter Pogačar pojasnjuje, da se zadeve ne bodo spremenile čez noč, zato panika nikakor ni potrebna.

Predvidenih več novosti
V izhodiščih naj bi bilo mogoče najti precej novosti; vzpostavitev učinkovitega sistema prostovoljnega dodatnega pokojninskega zavarovanja, povišanje starosti ob upokojitvi, spremembo valorizacije pokojnin in podaljšanje obdobja za izračun pokojninske osnove. Pogačar tukaj dodaja, da je treba zagotoviti dolgoročno finančno vzdržnost pokojninskega sistema tudi za tiste, ki se bodo upokojevali po letu 2020.

In kot je Pogačar dejal za Radio Slovenija, bo zvišanje starostnih pogojev potekalo postopno, tako da se za tiste, ki so tik pred upokojitvijo, ne bi nič spremenilo. Večje spremembe so tako predvidene po letu 2015. Kljub temu ni želel potrditi, ali je med ukrepi predviden tudi dvig starostne meje za upokojitev na 65 let.

Tukaj je pojasnil, da določitev starostne meje niti ni tako pomembna, bolj je pomemben cilj, da dvignemo upokojitveno starost, ali z dvigom dejanske upokojitvene starosti ali s spodbudnejšimi bonusi in malusi.

S. Z., A. S.
Prijavi napako
Komentarji
blackbambi
# 26.09.2009 ob 15:24
Študentska dela in pogodbena dela so dejansko ogrozila celotno stabilnost države, tu je do 100.000 ljudi, ki niso plačevali od svojih prihodkov , davkov, pokojninske blagajne, delodajalcem ni treba plačevat zavarovanj, potnih stroškov itd.sramota, država si je s študentskim delom zabila avtogol, pol pa gledam svojo generacijo in dve gor, dol, ki pri 27-ih 29-tih letih še zmeraj hrabro študirajo in so v breme držav z vsemi bonitetami, ki jih koristijo, kot večni študentje.
Študente v študentske klopi, delavcem pa vrnit stalne službe in bo pol problema rešenega.
domačinka
# 26.09.2009 ob 09:03
Kaj tale komunajzar Semulič bluzi, saj je sam največji KAPITALIST, več tisoč delavcev dela za njega. Banda pokvarjena lopovska, z to vlado na čelu in piko na i, da pokvarjeni Turek.
thechufta33
# 26.09.2009 ob 07:30
varna starost? kakor je varna mladost?
prvi socialni sistem je uvedu von bismarck in predvideval je starostno mejo za upokojevnja. Starosti, ki jo je določil,je bil tisti čas veliki večini evropejcev nedosegljiv-malokdo jo je doživel.
ergo, zadeva je že v osnovi jasna.a se bomo kljub temu pregovarjel in prepiral in vpil:komunist,tajkun,domobranc,klerik... -kot vselej v zgodovini našega naroda.
imam 35 let,delam od srednje šole naprej,tako v sloveniji kot v tujini.delal sem v vsaj desetih različnih gospodarskih panogah.Plača?minimalc.delovni pogoji? porezani, kolikor se le da. delovno razmerje? če se le da se temu izognemo. slovenija? navadno izsiljevanje-če ti kaj ni prov, je zadosti nezaposlenih, mar ne?
k sreči se že nekaj let ne počutim odvisen od take ničvredne službe in je nekaj šefov pa direktorjev (krvavo) obžalovalo poskuse mobinga nad mano.v veselje mi je in še premalo sem jih.
kaj pa samohranilke,folk, k ma par let do konca in samo čaka, da jim politika zviša to nočno moro,kaj pa mlade družine,k bi še tri,štiri take usrane službe rable,da bi blo vsaj znosno.. Zaupanje v pokojninske stebre,zavarovalnice,banke in sistem, (ki je sam v slepi ulici) vera v skrb družbe, ki naj bi poskrbela zame..- oslarije, katere sem prerasel daleč nazaj.
delat do smrti,dragi moji,skrbet za parazitski sistem, ki vam ne bo pustil živeti.niti na starost ne.
nejc veliki
# 26.09.2009 ob 01:56
to kaksne avte majo studenti ni vas problem. če so potrošniške preference staršev take je to njihova pravica, da sami porabljajo svoj denar kot zelijo ne pa tvoj in drzavni fenomen.

v izjavah skoraj vseh (z redkimi eko pismenimi izjemami) se vidi socialisticni duh, ko razmisljate, kako povečati prihodke v drzavni proracun. kaj pa če bi namesto tega raje zmanjsali odlive? če bi to pozresno drzavo koncno zmajsali in če bi nehali financirt vse nesposobne in lene ter vsa mogoča čakanja? od naslednjih pahorjanskih zakonov pricakujem samo še subvencijo za porno gradiva v obdobju čakanja na prvi spolni odnos.
nejc veliki
# 26.09.2009 ob 01:48
univerzalni temeljni dohodek bi rešil te probleme. študentsko delo je seveda v taki obliki kot je sedaj treba ukint, ker je neumnost. utd bi studentu omogočil dovolj sredstev, hkrati pa bi seveda za sposobne meli še štipendije. nesposobni pa tako in tako niso za nikamor tako, da tud če ne zmorejo študirat ne bo tezav, nej zivijo z utd-jm.

sedanji pokojninski sistem je popolna neumnost. vprašanje delovne dobe je zame povsem irelevantno. usak naj dobi utd, varcuje naj v privatnih skladih, v penzijo bo pa odšel, kadar bo sam zelel. če bo zelel delat 10 let bo pač moral takrat dovolj privarčevat in dobro nalozit denar, da bo nato dobival rento. tisti, ki so ze plačevali pa naj dobivajo poleg utd še tisto, kar so več vplačali.

to je edini stimulativn sistem, jasno pa je, da ga socialisticna vlada ni sposobna spravit skupaj. semolič: ta vlada ni socialno obcutljiva - hehe ta vlada je samo socialno obcutljiva, kaj druzga pa ne zmore.
mastermk
# 26.09.2009 ob 00:39
Potrebno je povedati tudi nekaj besed o zadolževanju. Eno je BRUTO ZUNANJI DOLG, drugo pa je JAVNI DOLG. Med njima pa je bistvena razlika in sicer BRUTO ZUNANJI DOLG pomeni dolg države Slovenije do tujine, dolg bank do tujine, dolg podjetij do tujine ter tudi dolg gospodinjstev do tujine. Npr. podjetnik se sam zadolži pri tuji banki, kar ni bil redek pojav v času Janševe vlade.
Drugo pa je JAVNI DOLG, za katerega je odgovorna IZKLJUČNO vlada. Torej je pomembno o katerem dolgu govorimo. Sedaj pa lahko gremo na številke:

Javni dolg v letu 2004 je bil 27.2 % BDP – ja, medtem ko je javni dolg v letu 2008 padel na 21.6 % BDP – ja (kar pomeni 5.6 % padec).

Po drugi strani se je bruto zunanji dolg npr. od leta 2004 do 2006 povečal samo zaradi zadolžitve bančnega sektorja za 6.6 miljarde EUR, ostali sektorji (podjetja, gospodinjstva) pa za 2.3 miljarde EUR. V tem času je npr bil javni dolg (torej država) 0.9 miljarde EUR.
Pri bruto zunanjem dolgu je pomembno povedati še, da večje zadolževanje bančnega in ostalih sektorjev pomeni, da so te pravne osebe z vstopom v evropski finančni prostor, učinkovito izkoristile možnost dostopa do cenejših virov za svoje investicije. To pomeni, da je lahko bančni sektor zniževal obrestne mere, jih približeval evropski ravni, ter omogočal nefinančnemu sektorju večje zadolževanje za investicije v opremo. Posledično je to seveda pomenilo večjo gospodarsko rast.

Če ima še kdo podatke o bruto zunanjem dolgu v letu 2007 in 2008 jih naj napiše.

POMEMBNO: POVEČEVANJE JAVNEGA DOLGA JE LAHKO PROBLEMATIČNO V PRIMERU ČE IZPOSOJEN DENAR NI PAMETNO NALOŽEN. ČE DENAR ENOSTAVNO PORABIŠ ZA SOCIALNE TRANSFERJE NIMAŠ OD NJEGA PRAKTIČNO NIČ V PRIHODNOSTI. Takšen denar je torej smiselno uporabit za razvoj, rast novih podjetij, tudi raziskave,…
sokol33
# 26.09.2009 ob 00:03
ctahkoPredlog je da država tistim ki to sami hočejo omogoči da ne vplačujemo pokojninskega zavarovanja. S tem se posamezniku omogoči prenehanje delovne dobe po lastni izbiri in planiranje financiranja lastne starosi po svojih željah z denarjem ki bi ga prihranili v času aktivne delovne dobe...

Če bi to vedel pred 37-imi leti, ko so mi začeli dtegovati za ZPIZ, ne bi pristal! A ni bilo druge - moral si !! Raje bi si plačeval RENTO, kot ZPIZ in BI IMEL SVOJE !! Ali v enkratnem znesku, ali po obrokih, v primeru smrti, bi ostanek denarja dobili potomci....!!! Danes pa je že prepozno, da bi odstopil in sem, kjer pač sem! Pahor & co so mene in meni podobne izigrali in sebe nagradili. Naš denar razdelili, mi pa naj zdaj ponovno in dalj vplačujemo !! Brez veze ! Ni logike! Ne more vreč VSE V EN KOŠ ! Tiste z 35 let delovne dobe ali tiste s 5-imi leti !! Vse v en koš - to delajo nesposobneži in primitivci ! Še odpadke moramo sortirat, VLADA PA SVOJE DRŽAVLJANE NE LOČI IN _ VSE V EN KOŠ !! Bedarija !!
Vitki
# 25.09.2009 ob 23:56
Vlada govori o staranju prebivalstva! A obenemk slišimo, da je v Sloveniji rodnost vsako leto višja, tako, da je gužva v vrtcih, veliko staršev se mora znajti kakor se more in hoče. Ali si sivolasi debelobučneži sploh vedo, kaj se v naši državi dogaja, ali uporabljajo podatke izpred 15 let? In kaj so vlade do sedaj naredile, da bi se trend staranja obrnil v nasprotno smer? Neee, o tem ne razmišljajo, to predega njihove mentalne zmožnosti!
mastermk
# 25.09.2009 ob 22:38
Za Boratove vernike:

Najprej stavek, ki ga je izrekel Janša oziroma Vizjak (4. 12. 2008):

»Slovenija ni in ne bo v recesiji. Nujni pa so ukrepi, da slovensko gospodarstvo ostane v dobri kondiciji in izkoristi turbulentne čase za nadgraditev rasti v evropskem prostoru.«

Levičarji vedno očitate Janši, da manipulira z izjavami. Natanko to sedaj delate vi, namreč če navajate prvi stavek je potrebno dodati še drugega. Vizjaku se verjetno še sanjalo ni, da je mogoče državo tako zavoziti, da iz plus 6% gospodarske pademo na MINUS 8%????

Izjava Vizjaka BI SE namreč URESNIČILA ob vsaj tako dobrem delu vlade kot je vladal Janša. Spodaj prilagam še definicijo recesije:

Recesija pomeni znižanje BDP ali negativno gospodarsko rast v dveh zaporednih četrtletjih. Z drugimi besedami bi recesiji lahko rekli tudi nazadovanje oz. upadanje gospodarske aktivnosti, kar pripelje do splošne krize v določeni državi ali svetu.

Smešno mi je tudi, ko pravite da Janša ni nič privarčeval. Tudi če je to res ne vidim smisla v tej izjavi. Vlada namreč vlada v nekem času. Če je tedaj čas debelih krav je potrebno vladati temu primerno, če pa se časi spremenijo pa se mora način vladanja prilagoditi. To je tudi namen vlade. Podobno kot bi se s traktorjem vozil po avtocesti in s marcedesom po kolovozu. Vprašanje pa je ZNANJE VLADANJA, česar Borat in ta vlada gotovo nima.

Ob tem se še spomnimo starih dobrih časov visoke inflacije:

Ko so premier Janez Janša, finančni minister Andrej Bajuk in gospodarski minister Andrej Vizjak javnosti pojasnjevali, da je inflacija, višja od pričakovane, posledica predvsem zunanjih dejavnikov, so se v nekdanjih opozicijskih in zdajšnjih vladnih strankah (SD, Zares in LDS) temu posmehovali in zatrjevali, da to ni res. Podatki danes kažejo, da niso imeli prav.

Razočaran sem, da ste dali žezlo v roke Boratu. Upam, da svoje zmote ne boste spoznali prepozno čeprav mislim, da ta vlada še dolgo nebo sestopila – ustvarja se ENOUMJE.
jd666
# 25.09.2009 ob 22:00
pahor zafural državo v enem letu.....sej bi bilo še vse ok da priznajo da so na mamilih s takimi predlogi...ampak to celo mislijo resno:)
komunistična banda!
panx
# 25.09.2009 ob 21:10
sam sem študent, ampak mislim da bi se dalo financiranje študija veliko bolje uredit kako drugače kot s študentskim delom. ker tisti ki dela bo zelo težko študiral. bolje bi bilo met dovolj štipendij, pa posojila za študente, ali pa temeljni državljanski dohodek.
bober-gucci
# 25.09.2009 ob 20:57
Bober11

Ti nisi normaln. Kaj te pluvaš po študenstkem delu. Tudi študenti si zaslužijo delo. Se vidi, da imaš ti samo kakšno 4. al pa 5. stopnjo, da tak govoriš. Študij traja kr dolgo in ko si enkrat star 23 al pa več, ti mam in atek ne dasta več nič. Torej moreš nekak denar dobit in se odpraviš delat. Nekateri študentje ne morejo "preživet" brez tega dela. Tak da nena nekaj pljuvaj po njem, ker takrat ko si se ti šolal, je bil čist drugi režim kot pa zaj. Če pa ma študent večjo plačo kot ti, pa si si čist sam kriv, ker nimaš izobrazbe. Tukaj se vidi faušija, ki meji na ta pregovor. Če so meni, zakaj še nebi sosedu krave poginle. Zamislite si malo in nena pljuvajte po drugih zaradi vaše nizker izobrazbe in neiznajdljivosti. Raje privoščite študentom kot pa da jih tak pljuvate. Banda hudičeva
if
# 25.09.2009 ob 20:30
Andreja Črnak Meglič (SD), katera starost?
Merjena z dvemi, desetimi, štiridesetimi, šestdesetimi, .... leti?

Človekova starost bo varna, če bo v vseh fazah deležen človeškega dostojanstva!
Predlogi, ki jjih postavljate v javnost, pa kažejo, da ga boste še bolj razvrednotili, kot je bil doslej.

Slovenija je prišla v sedanje stanje, ker v svoji preteklosti ni imela voditeljev, ki bi zmogli zagotoviti človeškemu življenju prvo mesto, pač pa je prvo mesto zagotavljala skorumpiranemu kapitalu in brezciljni politiki. Oboje je bilo sprijeno, egoistično, ...

Omenjeni voditelji niso bili sposobni uvideti:
prvič, da trg ne deluj, če ima dovolj ustrezno močnih potrošnikov.
drugič, da pokojniski sitem ne deluje, če narod nima ustreznega razmerja med mladimi, starejšimi in najstarejšimi.
ulrich
# 25.09.2009 ob 20:28
Kar pa se tiče študentskega dela: uvede naj se ostrejši nadzor pa se bodo zadeve hitro uredile. Vsi vemo kaj vse gre na te študentske napotnice. Doma sine, na njegove napotnice pa kasira ati nadure, sestra, ki nima statusa pa prav tako na njegove napotnice dela za šankom. Vmes pa jo "posodi" še kakšnemu kolegu. To je tisti problem. In preko teh napotnice se opere toliko denarja, da si vi tudi predstavljati ne morete. Vem, ker sem bil priča že neštetim takšnim dogodkom.
ulrich
# 25.09.2009 ob 20:21
bober11, imaš ideje in v nekaterih je morda zaznati kakšno smiselno smernico, ampa slovnica ti pa šepa in sem se moral kar zelo potruditi, da sem razvozlal določene stvari. Ampak, ne se sekirat - so bili že bolj težki primerki tukaj ;).

minerva,
velike črke pomenijo kričanje in to ni ravno po "bontonu". Volitve pa mislim da bodo kar na mestu, ker se že tako ali tako kuha v koaliciji in na koncu si bodo sami odžagali vejo na kateri sedijo. Enostavno so nesposobni in ljudem je že začelo prekipevati. Med prazniki bo morda še malo zatišja - takoj po koncu praznikov pa bodo ljudje še bolj nejevoljni in potem zna biti pestro. Saj ne govorim, da se bo to res zgodilo, a po sem kar vidim so možnosti tam nekje 50-50. Samo čas pa bo pokazal kaj se bo res zgodilo.
Mety
# 25.09.2009 ob 19:32
Po eni strani bi radi uvedli davek na tiste brez otrok, po drugi pa porodniško, ki ne bi štela v delovno dobo, pa delo do 65. leta starosti. Mislim... Če se kaj drugega pametnejšega ne morejo spomniti, potem pa res niso sposobni in je bolje, da prepustijo mesto sicer ne ravno idealnim voditeljem (SDS), a vseeno veliko sposobnejšim kot je ta sedanja vladna garda.

Študentsko delo bi moralo biti ukinjeno, ker študentje ne vplačujejo v pokojninski sklad in država od njih nima nič, le delodajalci jih itak na nek način izkoriščajo, da pridejo do "cenejše" delovne sile.
bbbb1111
# 25.09.2009 ob 19:02
moja partnerka je rodila 4 otroka,ker sva pač tako želela in verjetno jih bova imela še več.
ker po predlogu nekih skorumpiranih birokratov,porodniška ne bi več štela v delovno dobo,bo verjetno morala delati vsaj do 72 leta(trenutno).seveda je vsa ta leta,ki jih je preživela na porodniški iz svojega nadomestila plače plačevala v blagajno ZPIZ-a.po drugi strani pa slovenija nujno potrebuje nove davkoplačevalce in potem bodi pameten.
na drevo..
vrsl
# 25.09.2009 ob 18:56
SamoR "Vsak otrok naj šteje kot vplačilo X evrov (saj si ustvaril davkoplačevalca), vojaški rok in študij ne štejeta nič (saj nisi z njima nič vplačal)."
Že prav da se vojaški rok ne šteje v pokojninsko dobo, samo potem pa naj mi država kako drugače poplača teh 15 mesecev ko sem ji zastonj služil.
minerva
# 25.09.2009 ob 18:48
ULRCIHz
Zakaj imam občutek, da bodo spomlad volitve?

--------------------
BOŠ KAR RAZOČARAN !!NOBENIH VOLITEV NE BO, KER VRANA VRANI NE IZKLJUVA OČI!!!
ALI NI BILO ŽE DOVOLJ NEUMNOSTI PA ŠE NI BILO MENJAVE... JASNO KOT BELI DAN, ČE PADE ENA DOMINA PADEJO VSE!!!
----------------------------
mogoče ta vlada pripravlja narod na revolocuijo oz. mogoče na ustanovitev nove osvobodilne fronte!
patria
# 25.09.2009 ob 18:35
Volil sem to oblast, toda mislim ,da je čas ,da spakirajo lopovi pokvarjeni, gremo na cesto in jih odnesmo iz njihovih stolov.
bober11
# 25.09.2009 ob 18:34
1.Res je, sedenje na več kot enem stolčku bi morali ljudje preprečiti, saj se tako odžira drugim kruh, in delo, ki ga ta opravlja ne more biti učinkovito kot bi bilo drugače.

2.Študentsko delo: kaj je res pošteno, da študent zasluži lahko več kot nekdo, ki je redno zaposlen? Treba je zmanjšati obseg študenstkega dela, tako da bi se splačalo delati samo tistim, ki potrebujejo izključno za študij. Pojdite si pogledat malce pred študentske domove kakšne avtomobile imajo nekateri študentje. Ali res vsi tej potrebujejo sofinanciranje bivanja v kraju študija?

3.pritekanje v državno blagajno: predvsem optimizacija nadzora pobiranja davkov. Prepričam sem, da največ davkov utajijo prav tisti, ki jim gre najbolje. Če povečamo število nadzornikov, ki so res sposobni, bo tako zanemarljivo več delovnih mest ampak tudi veliko več denarja v blagajni.

4.Zdravila: farmacevtski lobiji so zelo močni. Če bi uspeli tega zmanjšati, sem prepričan, da bi lahko zdravila stala manj. Dobički v farmaciji so ogromni. Čudim se samo, kako da se nismo že ljudje uprli ceni zdravil. Zelo nespametn od nas. Tukaj pa res lahko ljudje odločamo, ampak moramo biti pa odločni.

5.Otroci: več otrok pomeni več davkoplačevalcev. Gotovo je treba omogočiti boljše pogoje za si ustvariti družino.
a)Prvi pogoj za imeti družino je "štalca" (pol pa "kravca" :)) To je ogromen začetni strošek vsakega mladega. Stvar bi lahko šla v to smer, da bi bilo več rešitev. Kot so študentski domovi, tako bi lahko bili domovi za tiste mlade družine, ki nimajo začetnega kapitala. Druga opcija, da bi odložili plačilo stanovanja za nekaj let, dokler se ne par malce finančno opomore, kasneje pa ali po obrokih odplača, ali se pa odseli kam drugam. Namreč krediti so zelo dragi in so v veliko primerih kapitalistična oblika "zasužnjevanja". Od kje dobiti denar se sprašujete? Ali se ne država že sedaj zadolžuje. Za nekaj pametnega se pa ne bi zadolžila?
b) kje tičijo vzroki za tako drage vrtce? Res nenormalno in nemoralno. Ne vem kam gre vsa tisti denar. To gotovo ne motivira para za imeti veliko otrok.
c)Oglaševanje in trend: moderno je imeti dober avto. Zakaj? Zato, ker se avtomobilska industrija zna zelo dobro oglaševati. To je zato danes moderno. Zakaj ne vzbuditi pri mladih občutka, da je imeti otroke "moderno". Sliši se resnično zelo banalno in nečloveško, vendar če se seks oglaša na veliko. Torej naj bo imeti otroke "IN"! :)
d)pari z otroci bi lahko imeli cenejše določene stvari. Kot npr. študentje, ki imajo nekje popuste. Vendar pri otrocih bi morale biti te ugodnosti bolj izrazite. Zakaj ne gre razmišljanje v to smer: če pelješ ti otroka smučat nekam, je večja možnost, da bo tudi otrok, ko bo imel otroke, peljal njih tja smučat. za otroke bi moralo biti zato smučanje zastojn, za starše z otroci pa cenejše.
e)starši z več otroci bi se mogoče lahko kakšno leto prej upokojili. Stvar bi lahko bila podobna plačilnim razredom oziroma otroški olajšavi.

6.Bolniške: nikakor ne zmanjševati plačila bolniški dni. Obvezno pa začeti kontrolo nad ljudmi na bolniški. Zaposliti in predvsem dobro usposobiti ljudi, ki bi izvajali kontrolo nad bolnimi. Če so npr. v času bolezni doma, ne pa kje drugje. Če je to prestrikten ukrep, pa se postavi ljudem izbira: ali želi manjše plačilo bolniške ali dovoljenje za določeno kontrolo nad njim v času bolniških dni.

7. Stimulacija zdravega življenja: nikakor se ne sme kaznovati ljudi, ki živijo nezdravo, saj je lahko to posledica njihovega dela ali osebnih težav. Lahko bi se pa nagrajevalo zdravo življenje. Predvsem pogrešam brezplačne oglase za zdravo življenje kot so brezplačno oglašanje izdelkov zdrave prehrane, aktivnega športa (preveč je pasivnega spremljanja športov),...

Sem prepričan, da se najde še veliko podobnih virov financiranja državne blagajne.
Privilegijev socialne države naj ne krčijo ampak naj jih raje širijo. Pustijo pa naj obvezno:
-zdravstvo
-upokojence
-plače najbolj ogroženih (te naj rešujejo navzgor, ne navzdol)

Ne smemo pustiti, da deluje politika za zadovolijitev koristi posameznikov, pod pritiskom njihovih pohlepnih zahtev po bogatenju! Deluje naj za nas, navadne smrtnike.
Treba je vzeti tistim, ki imajo ne zato, ker si zaslužijo, ampak zato, ker se znajdejo!
Rocky__
# 25.09.2009 ob 18:33
Pa se to! Vsem ki niso vplačevali v pokojninsko blagajno je treba nemudoma vzet pokojnine. Vsem kvazi umetnikom sportnikom ....
Ce ne dajes na kup tudi iz kupa ne mores jemat!
Rocky__
# 25.09.2009 ob 18:12
Odkrito povem da kje zunaj srecam pahorja cvikla lahovnika in to drhal da mu tako specem okol uses da se ne bo kmal pobral. Naj vidi kaj dela delavska saka! In tako bi morali vsi.
Ce ne gre na lep nacin jim je treba povedat na grd!
Rocky__
# 25.09.2009 ob 18:09
Pa spet bom nekaj povedal!
Tole ste izvolili!
Treba bo jit v Ljubljano pa jih narezat ko kristuse. Pa tole mislim resno.
Do ljudskega upora bo prislo slej ko prej!Jaz delam ponoci delam vikende .. dejansko sem nonstop na sihtu pa se komaj prezivim, medtem ko poslanci hodijo enkrat na teden spat v ljubljano in imajo 5 000 Eur place, in po dveh mandatih ze gredo lahko v penzijo. Dobivajo se leto dni zatem ko prenehajo bit poslanci nadomestilo... Pa kdo se to dela bedake z nas?
Banda hudiceva!
Gremo suznji treba bo vstat pa pokazat kdo sluzi denar in ni za to posteno placan!
mirora
# 25.09.2009 ob 17:57
včasih se mi zdi kot da bi sanjal, kot da tole kar se dogaja ni resnično
blackbambi
# 25.09.2009 ob 17:56
Na ulice bo treba, čim prej, nižajo plače, zamrzujejo penzije, nižajo bolniške, na tisoče ljudi ostaja brez dela, cene stanovanj so abnormalne, najvišje davke na Svetu imamo in politična elita nam hoče še trgat od ust na vsakem koraku!
levi ego
# 25.09.2009 ob 17:43
Pahor edina rešitev zate je da si čimprej kupiš stanovanje v Stari Gorici,ker tam te vsak le ne bo spoznal.Pa še cenejša stanovanja imajo sosedje.
Pohiti Borut
mirora
# 25.09.2009 ob 17:42
Eden izmed razlogov da Evropa (razen Balkana)tako dolgo ni imela vojne na svojih tleh je tudi ta, da je število starih in starejših prebivalcev večje kakor mladih.Mladina je bolj uporniška, hoče spremembe,revolucije...stari,ki so sedaj v večini, pa si želijo le dobro penzijo in mir.
bbbb1111
# 25.09.2009 ob 17:37
ljudje,ki so to pizdarijo spisali in jo celo upali dati v JAVNO RAZPRAVO,so za v zapor,naročniki tega umetnostnega dela so pa za sežig
levi ego
# 25.09.2009 ob 17:34
Tovariši, niso zmogli v 70 letih popolnoma ničesar. Velika zmota bi bila, če si kdo prestavlja, da bodo potomci te samozvane avangarde, razen obujanje spomina na pravljico o partizanih, karkoli kaj dobrega doprinesli Slovenskemu narodu.
resistNWO
# 25.09.2009 ob 17:29
Hm....star sem 26 let, obe koleni imam uničeni - izrabljen hrustanec - zaradi službe..odškodnina? prst v tazadnjo...kkšno leto bom še zdržal, pol pa ne vem več kako bo šlo...lako grem na operacijo, mam 70% da bo uspešna, če bo neuspešna bom pač brez kolen...

vidim samo 2 opciji: šus v glavo ali pa na barikade, dokler še lahko hodim...penzije pa v nobenem primeru ne bom dočakal...sj ne mislim jamrat, ziher pa nisem edini s podobnim problemčkom...

pa še to:
skoraj 20% brezposelnost vi ...(ne najdem primernega imena)... jo boste pa šli še večat, da bo zgaran folk še par let dlje garal...????????

PS drKumara v čem je že razlika med iransko diktaturo in našo svobodo????
if
# 25.09.2009 ob 16:42
K delovni dobi se vojaški rok ne bi štel!
K takemu stališču je mogoče le zagrmeti približno takole.
Da bi hudič vzel prejšnjo državo, Jugoslavijo, še preden je bila spočeta v Jajcu!

Prekleti levi politiki. Mar sem šel po svoji volji služit v Titovo vojsko, v Titovo JLA!?
Tisti, ki so se temu izognili, imajo vsaj leto dni več delovne dobe, leto dni več plačanih prispevkov, leto dni več delovnih izkušenj, za leto dni več denarja.
Toda! Če me je takratna komunistična Slovenija v okviru Titove komunistične YU potisnila v komunistično JLA, naj me sedanja Slovenija še plača, da ne bom zaradi omenjene "balkanske kurbarije", kot mnogi drugi prizadeti, čakal na penzijo vsaj leto ali več, kot bi bilo prav.

Hej, emancipacija! Enakopravnost med spoloma! Če bi bil ženska, bi imel vsaj leto dni ali več prej omenjenih bonitet! Biti moški v YU in v sednaji Sloveniji je res nesreča za človeško bitje!

Socialni demkrati! Fuj in fej!
LDS! Fuj in fej!
Zares! Fuj in fej!
Desus! Fej!

Prosim, oprostite moji "vulgarnosti"!
sivina
# 25.09.2009 ob 13:16
Nekateri predhodniki govorijo o kapitalizmu v naši državi, nekdo se je celo spozabil in zapisal da potrebujemo ponovno revolucijo?! Dragi pisci spreglejte vendar, sedanja vlada je vendar SOCIAL DEMOKRATSKA iz njenih revolucionarnih korenin je zrasla tudi sedanja država, zato ne pišite neumnosti!
Sedaj pa še h konkretnim predlogom pokojninske reforme … Glavna naj bi bila torej starost ob upokojitvi, torej oseba ki je slučajno začela delati s 16–timi leti (da, tudi takih je kar nekaj nasproti Golobiču) bo torej morala delati 49 let ali praktično okoli 50 let. Sedanja povprečna dolžina delovne dobe pa je bližja 35 let in starost 55 in seveda manj!! Zakon (predlog) bi torej rad v slabih 10 letih zakonsko povečal starost za 10 let, dolžino delovne dobe pa še za več let!
To pomni da se sedanji upokojenci in še tisti zadnjih 30 let sploh ne zavedajo v kakšnem paradižu živijo in tudi zaradi lakote še ni nobeden shiral. Torej adijo zlata jesen, saj je zakonsko ne bo ostalo praktično nič! Takratni upokojenci ne bodo mogli verjeti da so se ne tako maloštevilni upokojili malo po 50-tem letu!!
comentario
# 25.09.2009 ob 13:11
Se vidimo na ulicah.

Mislim, da se bo moral zgodit čudež, da bodo šli Slovenci na ulice. Slovenci s(m)o ustvarjeni za ponižnost v resničnem življenju in revolicije (beri: jamranje in pi&%#nje) v virtualnem. Žal. Ampak verjento nam že tako bolj paše.
7up
# 25.09.2009 ob 13:09
Pokojnina se mora začeti računati glede na uplačana sredstva. Ne vidim težav zakaj ne-bi upoštevali plačanih prispevkov v celotni karieri. Samo tako bi dobili neko pravično številko.

Pokojninsko blagajno je potrebno takoj počistiti vseh izplačil, ki niso nastale na podlagi plačevanja prispevkov.
NoClue
# 25.09.2009 ob 13:05
Ko pa bo Slovencem in Slovenkam počil film bo tudi še kakšna jama polna.

Iluzija svobode izhlapeva in vedno bolj se prikazuje tisti umazan, izprijen doktrinsko sistematični drobnogled človeka.

Se vidimo na ulicah.
comentario
# 25.09.2009 ob 13:04
Ah, jaz ne računam na nikakršno pokajnino. Sploh pa, kdo ve, kolikokrat se bo sistem še spremenil, preden jaz pridem do tja.
Sicer se pa strinjam z enim od predhodnikov - hoteli smo kapitalizem in zdaj ga imamo. Vedno bolj. Nekaterim je bilo že takrat jasno, da je to smrt za povprečnega človeka, drugim to postaja jasno zdaj - iz dneva v dan bolj. Lahko imamo tudi že naslednji mesec volitve, pa to ne bo nič pomagalo. Vsaka vlada, ki bi rinila naprej v tej smeri (to je kapitalizma in liberalnega trga), bo že vnaprej obsojena na tovrstno neodobravanje množic, kot smo mu priča sedaj.
V končni fazi se bo treba odločit, a želimo socialno varnost ali želimo državo, ki ji vladal trg po zakonih tržnega gospodarstva. Za nekatere je ta druga opcija sigurno boljša, večini pa bi verjetno bolj odgovarjala prva - vendarle lahko le omejeno število ljudi zasede mesta menedžerjev, članov nadzornega sveta, poslancev, ministrov ipd. Večina pa mora dejansko kaj naredit za to, da preživi.
TheBoss
# 25.09.2009 ob 13:04
Ribiič
Pa saj človek ne mora verjeti - pa saj so čisto nori!!! Nekdo, ki ima otroke, se pravi osebe, ki bodo polnile pokojninsko blagajno in za vzgojo teh otrok porabi mnogo denarja ... bo sedaj kaznovan in bo moral iti kasneje v pokoj kot drugi, ki se ne odločijo za otroke in bodo povrhu lahko še vlagali v pokojninsko varčevanje.


Dragi Ribiič, morda ne veš, da že sedaj ženski, ki je šla na porodniško tik po izteku delovnega razmerja oz. ki ni v delovnem razmerju ob nastopu porodniške, ne teče delovna doba, teče pa ji pokojninska doba. In če jo primerjaš z žensko, ki je redno zaposlena in gre na porodniško ter ji po sedanji zakonodaji tečeta tako delovna kot pokojninska doba, kje je med njima razlika, da eni pripada hkrati delovna doba in pokojninska doba, drugi pa samo pokojninska doba? Tukaj gre za diskriminacijo.

Dragi novinarji, raziščite in napišite, kakšen je trenutni PREDLOG, kako NAJ BI SE štela delovna in kako pokojninska doba (npr. zgoraj omenjeni primer nosečnic).

Aja, še to: imam dva majhna otroka in vpliv (spodbuda) države na njuno rojstvo je bil enak nič, temveč je šlo za odločitev žene in mene, država in politika gor ali dol. Če sam pri sebi ne "pošlihtaš", ti nihče ne bo. :)

Ceneni populizem pa pošljite Kalimeru. :)
jebiga
# 25.09.2009 ob 12:55
Zahtevajmo da nam izplacajo kar smo vlozili z obrestmi vred. Ker pa so denar ze pozrli razni tajkuni in pa javne sluzbe zahtevam da se ti kaznujeo z odvzemom premozenja ter z zaporom ,ker brez kaznovanja ne bo nic. Sicer pa ,kaj bi pa pricakoval od predsednika vlade ki ne loci med lopato in pa lap topom.
Ribiič
# 25.09.2009 ob 12:51
"k delovni dobi naj se tako ne bi več šteli študij, vojaški rok in porodniška. "
Pa saj človek ne mora verjeti - pa saj so čisto nori!!! Nekdo, ki ima otroke, se pravi osebe, ki bodo polnile pokojninsko blagajno in za vzgojo teh otrok porabi mnogo denarja ... bo sedaj kaznovan in bo moral iti kasneje v pokoj kot drugi, ki se ne odločijo za otroke in bodo povrhu lahko še vlagali v pokojninsko varčevanje.
jebiga
# 25.09.2009 ob 12:45
Potem ko so nam pokradli vse premozenje ki smo ga skupaj z predniki ustvarjali 45 let govorijo o vzdrznosti pokojninskega sistema. Potrebno je vse lopove na drevo ,vrniti premozenje tistim ki so ga ustvarili potem bo pa lahko minimalna pokojnina 1000e.Kakor izgleda sedaj pa je stranka upokojencev samo se ena tajkunska stranka in upam da naslednjic ne bodo prisli v parlament ,vsaj z mojim glasom ne.
DnB
# 25.09.2009 ob 12:30
Vse to je agenda , ki jo vsiljuje NWA to je drastično zmanjšanje populacije na vse možne načine.
bucy
# 25.09.2009 ob 12:16
še en predlog za ministra; 65 let delovne dobe, starost88 let pol pa pojdi v penzijo!
prokleta banda rdeča!!!!
exe
# 25.09.2009 ob 12:13
Resnicno mi ta drzava ze hudo obraca zelodec,pa to ni vec niti stala to je brezupni primerek sredi europe,vsak dan nove afere,lopovscina na vsakem koraku,nesposobnezi nas porivajo v propad.....
Ko bo tole zagorelo ne bo vec mogoce pogasiti !
_50centy_
# 25.09.2009 ob 12:12
V pokoju bom sadil travo :)
sudoku
# 25.09.2009 ob 12:12
nasud50 se popolnoma strinjam...pol pa se na koncu izpogajajo še tako, da jim dvignejo plače...potemtakem gre za razumet upokojence, da ne pristanejo na to...mislijo si, zakaj bi mi z majhnimi penzijami morali pristati na te zahteve, v javni upravi pa ni potrebno nobene žrtve, ki so kot vemo čisti požiralec proračuna
ctahko
# 25.09.2009 ob 12:11
Pa še nekaj faktov:
Po podatkih statističnega urada Republike Slovenije (Surs):
V letu 2007 je umrlo 18.584 prebivalcev Slovenije (9.473 moških in 9.111 žensk), kar je za 2,2 odstotka (oziroma 404 prebivalce) več kot leta 2006.
Koeficient umrlih na 1.000 prebivalcev je bil 9,2 oz. za 0,1 višji kot leta 2006.
Število umrlih se je sicer v letu 2007 v primerjavi z letom 2006 ponovno dvignilo na raven umrljivosti pred tem letom, navajajo na Sursu in ob tem izpostavljajo, da je bila v letu 2006 umrljivost najnižja po letu 1979.
Povprečna starost v letu 2007 umrlih moških je bila za 0,6 leta, povprečna starost žensk pa za 0,1 leta višja kot povprečna starost moških oziroma žensk, umrlih leto prej.
V letu 2007 umrli moški so bili stari povprečno 69,1 leta, s čimer so bili v povprečju za 9,1 leta mlajši od žensk, umrlih v tem letu. Ženske so bile namreč povprečno stare 78,2 leta.

http://www.rtvslo.si/slovenija/zivljenjs
ka-doba-se-daljsa/91576
ctahko
# 25.09.2009 ob 12:04
Preden spet zapojejo kose, treba reaktivirati giljotine v Franciji in Angliji odkoder prihja vsakoo zlo ki ga Slovenci kot ovce prenašajo. Kam se je zgubila samostojnost?
Evropsko ustavo je slovenski Državni zbor sprejel za pol ure, brez diskusije. Zadostovalo je da gospod (fuj) Rupel pove da je to dobro za Slovenijo in 8.500 srtani dolg dokument je bil sprejet brez obravnave...
sudoku
# 25.09.2009 ob 12:04
Še nekaj faktov:
-2020 vsak peti Slovenec starejši od 65 let
-20. stoletje stoletje otroka, so se uveljavljale predvsem pravice otroka in do neke mere pravice delavcev
-21. stoletje pa bo stoletje starih ljudi
-velike demografske spremembe, ki smo jim priča, oblikujejo novo družbo
-narašča delež starejših ljudi, t. i. "starajočih se delavcev", upokojencev in ostarelih
-leta 2050 naj bi znašal delež starejših od 65 let med prebivalstvom kar 33 odstotkov
-dlje kot ljudje živijo, večja je politična težnja za zmanjševanje njihovih ugodnosti in storitev
-če ima torej človek pravico do zdravja, ki je osnovna pravica (in s tem do zdravstvene oskrbe, zavarovanja itd.), ima hkrati tudi dolžnost skrbeti za svoje zdravje
-podatki kažejo, da je dve tretjini upokojenske generacije po 60. letu popolnoma samostojne in dejansko skrbi za mlajši dve generaciji v družini in družbi več kot mlajši dve generaciji zanjo
-mladi ekonomisti obravnavajo starost kot strošek te družbe, kot da stari zajedamo mladim kruh (54 odstotkov starejših prispeva mladim za preživetje, kadar so ti brezposelni, 25 odstotkov jih pomaga mladim pri reševanju stanovanjskega vprašanja, 55 odstotkov z varstvom otrok)
-!!!!Kako močni demografski premiki se dogajajo, pove tudi dejstvo, da če je bilo še pred 30 leti razmerje en upokojenec na šest zaposlenih, zdaj pride na dva delavca en upokojenec, že čez slabi dve desetletji pa bo razmerje še močneje spremenjeno: na štiri delavce bodo trije upokojenci. Mimogrede, Slovenija je trenutno država z najnižjo povprečno starostjo ob upokojevanju med vso petindvajseterico držav Evropske unije in iluzorno je ob prej navedenih napovedih pričakovati, da bi lahko tudi v prihodnje ostalo tako.!!!!
vipmit
# 25.09.2009 ob 11:30
@nasud50

Je povedal bistvo PROBLEMA!
listek
# 25.09.2009 ob 11:24
Mislm, če tole s penzijami sprejmejo, zahtevam tud uvedbo eutanazije! Klinc, če zdej šparam, nimam zdej, če ne bom šparu, ne bom meu kasnej. Otroke bodo zgleda prepovedal, tko da to tud odpade...
Klinc, jst žvim zdej, ko bom šu v penzijo, pa itak ne bom vredn pol pi**e tople vode, tko da se bom loh kr fentu. Pa bo država srečna, k bo končno pršparala tistih par fičnkov in jih porabila za še kako, tako blazno nujno potrebno vojaško vozilo...
šurda
# 25.09.2009 ob 11:21
slepica Vse kar si napisala JE ŽAL KRUTA RESNICA !
slepica
# 25.09.2009 ob 11:20
Povsem lahko si predstavljam recimo 70-letno vzgojiteljico v vrtcu, ki pleše in poje ringarajo,
zobozdravnico pri 68, ki s Parkinsonovko odstranjuje zobni kamen, pa 67-letno voznico prenatrpanega avtobusa, pa ne nazadnje tudi policajko pri 65-ih, ki se z vključeno modro lučjo podi za pobalini - ampak 70-letne poslanke si pa NE predstavljam; kakšno zakonodajo bomo pa imeli, če so že zdaj nekatere pri 30-h ali malo čez zmedene?
Budnost
# 25.09.2009 ob 11:20
PeterF
ne razumem ljudi, ki imajo otroke zaradi takšnih in drugačnih ugodnosti, ki jih nudi država....sem mislil da imajo otroke zaradi ljubezni in zadovoljstva......

Saj nimajo ljudje otrok samo zaradi ugodnosti, ampak glede na to, da rodnost v naši državi ni ravno pohvalna in glede na to, da ljudje moramo od nečesa živet, so pač velike družine vedno na slabšem, saj se tri leta zaradi treh otrok poznajo...kaj šele, če imaš več otrok...
šurda
# 25.09.2009 ob 11:15
Vse pa res ni kriva ta vlada pa tudi prejšne ne !!.kriv je družbeni sistem.ki ga imamo.ki
temelji na IZKORIŠČANJU MALI LJUDI ! kriv je izključno KAPITALIZEM , najbol gnil družbeni
sistem ,kar ga premore Svet .Peščica bogatih se valja v bogatstvu in ne ve kam z denarjem
za ostale pa velja delajte,delajte za DROBIŽ oziroma MILOŠČINO kajti če ne bost bomo,
firmo preselili tja kjer delajo skoraj ZASTONJ !!! Če pa slučajno kaj zaškripa tem bogatašem
potem pa potrkajo na vrata države,da DOBIJO DENAR VSEH NAS DAVKOPLAČEVALCEV !!
zato bo potrebna nova REVOLUCIJA !!!
slepica
# 25.09.2009 ob 11:09
Ja, pa še to sem pozabila. Ko bom odhajala v pokoj, bodo pribrzeli reporterji s kamero,
direktor in po možnosti še župan /ki se tudi rad fotografira/ mi bosta prinesla ogromen
šopek, jaz jim bom pa v zahvalo eno zapela. /Tako kot sedaj silijo 100-letnike, v domovih počitka/.
nasud50
# 25.09.2009 ob 11:07
Država "kvazi"SLO z 2 miljona prebivalcev in birokracijo kot 12 miljonski New York plus vsa velepslaništva itd. itd. itd. Kozlarije za znoret, le kako lahko vse to financira ubogi SLO delavec, predvsem pa koliko časo bo še nosil na svojih plečih to bedno skorumpirano kot plevel razraslo birokracijo...TU JE PROBLEM V PREVELIKI BIROKRACIJI KI PIJE KRI TUISTIM KI DELAJO IN TISTIM KI BI OD SVOJEGA PRETEKLEGA DELA MORALI DOSTOJNO ŽIVETI. TEGA SE TA SLUZASTA OBLAST NE ZAVEDA. šE BODO PELE KOSE, SRPI IN KLADIVA ! FOTELJAŠI SE PAČ STREZNIJO KO JIH NEKDO MOČNO PO GLAVI, TO PA NI DALEČ !!!
slepica
# 25.09.2009 ob 11:02
Že vem. Če se bom upokojila pri 93-ih, bom dobila pa točno 100% povečan penzion.
Juhu, se že veselim.
El comandante
# 25.09.2009 ob 10:55
Rdeči fevdalci so začeli tolči po svojih tlačanih, saj se ti začeli preveč upirati (Mura, Gorenje).
ctahko
# 25.09.2009 ob 10:54
Predlog je da država tistim ki to sami hočejo omogoči da ne vplačujemo pokojninskega zavarovanja. S tem se posamezniku omogoči prenehanje delovne dobe po lastni izbiri in planiranje financiranja lastne starosi po svojih željah z denarjem ki bi ga prihranili v času aktivne delovne dobe...
PeterF
# 25.09.2009 ob 10:53
ne razumem ljudi, ki imajo otroke zaradi takšnih in drugačnih ugodnosti, ki jih nudi država....sem mislil da imajo otroke zaradi ljubezni in zadovoljstva.......
patria
# 25.09.2009 ob 10:53
Kot vse kaže bomo imeli v bližnji prihodnosti predčasne volitve inprav je tako, saj nas hočejo ti vladajoči politiki popolnoma uničit.
mikic007
# 25.09.2009 ob 10:42
Prihodnost so dobri otroci, s pokojnino se ne bo dalo živeti, če pa že, pa boš itak 3 leta pred smrtjo. Se res splača...
ctahko
# 25.09.2009 ob 10:36
dvig starostne meje za upokojitev na 65 let.
Povprečna starost v letu 2007 umrlih moških je bila za 0,6 leta, povprečna starost žensk pa za 0,1 leta višja kot povprečna starost moških oziroma žensk, umrlih leto prej. V letu 2007 umrli moški so bili stari povprečno 69,1 leta, s čimer so bili v povprečju za 9,1 leta mlajši od žensk, umrlih v tem letu. Ženske so bile namreč povprečno stare 78,2 leta.
Vir: http://www.rtvslo.si/slovenija/zivljenjska-doba-se-daljsa/91576
Končni cilj birokratov v ministrstvu za delo, družino in socialne zadeve (beri v Bruslju-EU, Državni zbor RS je itak samo organ za administrativno tehnična opravila) je pripeljati do tega da se v povprečju pokojnina ne izplačuje več kot dve leti. Če tega ne dosežejo... potem na vrsto pride legalizacija eutanazije, kmalu potem pa še predlog uvedbe prostovoljne eutanazije po poteku dveh let po upokojitvi... Seveda, za tiste ki se odločijo za "prostovoljno" eutanazijo bodo pripravili nekaj zelo zanimivih ugodnosti v času upokojitve.
http://www.imdb.com/title/tt0070723/
mala riba
# 25.09.2009 ob 10:36
Peter Pogačar je univerzitetni diplomirani pravnik s Pravniškim državnim izpitom,blabla.... Trenutno vodi Oddelek za pokojninska zavarovanja v Kapitalski družbi.

Direktor direktorata za delovna razmerja in pravice iz dela na ministrstvu za delo Peter Pogačar.

Dan ima samo 24 ur, valjda vsi taki ki sedijo na dveh, treh, petih stolčkih kvasajo neumnosti.
Tako to ne sme več greti!
Van Gol
# 25.09.2009 ob 10:29
Na sliki 1 so ljudje, ki bodo imeli še 10 let do penzije....
matjažek
# 25.09.2009 ob 10:25
ma za 5 % naj prizpevek iz plač povečajo pa tist bonus malus naj na pameten način uvedelo, pa bo. samo da ne bo iz tega pršlo tako, da če boš hotu penzijo s katero boš lahk preživu, boš mogu si prigarat bonus, če si ga pa ne boš boš pa crknu
MisiM
# 25.09.2009 ob 10:12
Ne morejo si privoščit takih kozlarij. Ljudje, v naših rokah je, ali to podpremo ali ne. Ne more peščica ljudi, ki zgleda, da živijo na Marsu, odločati za 2 milijona vseh ostalih. Imamo pravico temu nasprotovati. Dajmo se zbrati, pametno preštudirati in jim preprečiti take neumnosti.
dejsi
# 25.09.2009 ob 10:09
Kdaj bo padla vlada je itak vprašanje časa. Po moje bo naslednja velika koalicija.
šurda
# 25.09.2009 ob 10:03
Imeli smo socijalizem pa ni bil dober !! ,zdaj imamo tisto,kar smo hoteli imeti KAPITALIZEM
v svoji trdi oblik delati bo teba več in več ( če sploh imaš službo in plačo ) za vse manj denarja
Naše zdravstvo gre po poti zdravsva v ZDA !! ,kjer se plača VSE in tako bo ŽAL hmalu tudi pri
nas,če se neboš dodatno,dodatno pa še enkrat dodatno zavaroval te bodo rešilci pustili,kar
na ceti,da umreš saj nisi najman 3krat dodatno zavarovan !!! To je žal kruta usoda,ki nas
čaka !!,ker sem otrok socijalizma se dobro spominjam kaj so nam takrat govorili ,socijalizem
je na robu propada !!,kapitalizem pa je en korak naprej !!
džeri
# 25.09.2009 ob 10:01
Samo bedasti komunajzarji lahko dajo takšne predloge.
komponist SV
# 25.09.2009 ob 09:20
Glejte, dejstvo je, da bodo pokojnine vedno slabše in če ne bomo imeli tistega življenjskega varčevanja, bomo po 70. letu tenko piskali in tolkli socialo!
Je pa idiotizem, da bi porodniško črtali kot delovno dobo. Zaenkrat se lahko kar postavljamo kot solidna socialna država glede tega, ampak s tem bi ta udarec pod pasom drastično zmanjšal število otrok v nekaj letih.
JohnMichxx
# 25.09.2009 ob 08:50
Jaz tudi dobivam občutek, da bodo volitve prej kot je mišleno.
cintaelu
# 25.09.2009 ob 08:49
ta porodniška....itak je malo žensk, ki jo lahko izkoristijo na polno..zaradi straha pred izgubo zaposlitve-tisto o zavarovanju je že res, vendar še vedno najdejo način te odsloviti-, jih večina začne delati že kmalu po porodu, s tem pa trpi ne samo otrok ampak cela družina, njena kvaliteta....
Sedaj odvzamejo še to leto, no bo pa še manj otrok, saj itak ne naredijo nič za njihovo povečanje..
V glavnem, čista ignorancija družin s strani naše prečudovite vlade..če se pari dandanes sprašujejo ali se poročiti ali ne, imeti otroke ali ne???.....to dosti pove....v tujini je dosti bolj zaščitena družina, pri nas..jim je španska vas...prazna stanovanja raje trohnijo kot jih namenijo mladim, delovna mesta zasedajo stari, ki bi sedaj tam ostali še dlje, torej bo še več nezaposlenih, kader bo pobegnil v tujino, na koncu bo Slovenija država starčkov, vodena s strani .......da ne bom prekruta

Ko bo čez par let starostna meja prebivalstva poskočila, bo prepozno..
Budnost
# 25.09.2009 ob 08:28
Res bodo začeli uvažat črnčke in posvojevat otroke v tujini, saj se drugod lahko posvoji otroke na lahek način (še posebaj države tretjega sveta) pri nas pa ta postopek kar traja in traja...

Ta vlada ni naredila še ničesar za dvig rodnosti, le na tem delajo, da bi rodnost zmanjšali.

Če gledamo realno se bo čez par let dvignila starostna meja za upokojitev na 75 let. Le koliko jih bo še lahko uživalo pokojnino?
ulrich
# 25.09.2009 ob 08:27
Zakaj imam občutek, da bodo spomlad volitve?
jozes12
# 25.09.2009 ob 08:20
kot zapolesleni na začetku kariere resno razmišljam, da si prekinem vsa vplačila za varčevanje v pokojninsko blagajno, saj po vsej verjetnosti ne bom nikoli mogel uživati sadov, kot jih uživajo zdajšnji upokojenci.....zakj bi jih jaz pti tem še podpiral. Bom si raje varčeval na svojem računu...
SamoR
# 25.09.2009 ob 08:17
Jaz pa se predlagam za pokojninski osnovo kar celotno obdobje. Naj vsak dobi penzijo, ki je odvisna od VSEH njegovih vplačil. Vsak otrok naj šteje kot vplačilo X evrov (saj si ustvaril davkoplačevalca), vojaški rok in študij ne štejeta nič (saj nisi z njima nič vplačal). Vsi naj gredo v penzijo pri 65 letih. Koliko časi si delal, sploh ni važno, pomembno je koliko si vplačal. Če nekdo dela 40 let in vplača enako kot nekdo v 30 letih in gresta oba pri 65. v pokoj, zaslužita enako penzijo.
mulcon
# 25.09.2009 ob 08:16
becool40

Še en prispevek vladne blaznosti k Slovenski rodnosti.

V pripravi je še en zakon, ko bodo homoseksualni pari lahko posvojili otroke.Uvažal bomo male črnčke iz Afrike, pa rešen problem.Naslednje generacije Slovencev bodo malo temnejše polti, pač ne bodo rabile hodit na Hrvaško na dopust, da bi imeli temnejšo kožo.
Maverick85
# 25.09.2009 ob 08:11
Se strinjam s predhodnikom. Ni je "boljše" dolgoročne rešitve pokojninskega sistema kot anti spodbuda za nova rojstva. A ti ljudje kdaj razmišljajo več kot pet minut naprej ali so vsi predlogi le "genialni" prebliski naključnega uradnika?!
becool40
# 25.09.2009 ob 07:58
Sedaj ta znaša 18 zaporednih let, po novem pa naj bi bila 35, k delovni dobi naj se tako ne bi več štel študij, vojaški rok in porodniška, vendar Pogačar opozarja, do so to le izhodišča.
Še en prispevek vladne blaznosti k Slovenski rodnosti.
Kazalo