Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.3 od 65 glasov Ocenite to novico!
Borut Pahor
V zvezi z ljubljansko pobudo je Pahor razložil, da so z njo želeli spodbuditi ambicijo tistih, ki vidijo v evropski ideji način za varnejše in boljše življenje v času, ko se množijo pobude k vračanju k nacionalnim državam. Foto: MMC RTV SLO

Pahor: Morda grem kdaj korak predaleč, a tak sem

Pogovor s predsednikom države
12. januar 2017 ob 21:03,
zadnji poseg: 12. januar 2017 ob 21:52
Ljubljana - MMC RTV SLO

Po odločitvi arbitražnega sodišča bo nastal težak položaj, vendar se je Hrvaška ob vstopu v EU zavezala, da bo spoštovala mednarodne pogodbe, je v dejal Borut Pahor.

Predsednik republike Pahor je v pogovoru za TV Slovenija uvodoma dejal, da je Slovenija še vedno varna država, a je mednarodno okolje postalo bistveno bolj nevarno. Državo je zato treba okrepiti navznoter, in sicer z močnejšim gospodarstvom in socialno državo ter bistveno močnejšo nacionalno obrambo. "Vojsko potrebujemo, ne v simbolnem, ampak v stvarnem smislu. Moramo jo posodobiti, da bo lahko odgovorila na nova varnostna tveganja," je dejal.

Opozoril je tudi, da ne smemo biti prehitro zadovoljni z izboljšanimi gospodarskimi kazalniki, ki sicer so razlog za zmerni optimizem. Vendar meni, da smo za primer morebitne nove finančne krize še vedno slabo pripravljeni, zato ne smemo začeti opuščati varčevanja.

Predsednik republike, ki se bo jeseni potegoval še za en mandat, je sicer odgovoril tudi na nekatere kritike o svojem pristopu do te funkcije. "Tak sem. Mene ta položaj ni spremenil," je zatrdil in pojasnil, da poskuša priti do ljudi, ker jih predstavlja. "Morda grem pri tem korak predaleč," je priznal, a dodal, da se stvari v modernem svetu spreminjajo. "Tisti, ki so ambiciozni in želijo predstavljali ljudi, morajo do njih priti na nove načine, morajo biti veliko bolj vztrajni, bolj domiselni in veliko bolj iskreni," je dejal.

Ograja je trenutno nepotrebna
Če bo držal dogovor med EU-jem in Turčijo o zadrževanju prebežnikov na turškem ozemlju ob prekinitvi bojev v Siriji Pahor ne vidi, da bi se lahko v kratkem času ponovila možnost s prebežniki kot ob koncu leta 2015. Zaradi teh dveh dejavnikov meni, da ograja na meji trenutno niti ni potrebna. Je pa bil na tem področju kritičen do EU-ja. Zaton Evrope se je po njegovem mnenju začel že s politko neposredovanja na Bližnjem vzhodu, poleg tega pa še vedno nima ustrezne begunske politike.

O vprašanju arbitraže o meji s Hrvaško je ocenil, da bo po odločitvi arbitražnega sodišča nastal težak položaj. Pozval je, naj se do takrat obe strani vzdržita izjav, in ponovil, da bo Slovenija pri arbitraži vztrajala. Izpostavil je, da je bila Hrvaška sprejeta v EU s privolitvijo Slovenije prav zato, ker se je leta 2009 zavezala, da bo vprašanje meje prepustila arbitražnemu sodišču. Po njegovem mnenju se zaradi afere s prisluhi leta 2015 okoliščine niso toliko spremenile, da bi arbitražni proces lahko propadel. Sam se ne slepi, da bo Hrvaška spremenila stališče, vendar je dolžna podpisano pogodbo spoštovati, je dejal.

Na vprašanje, ali bo Slovenija sodbo uveljavila tudi na terenu, Pahor odgovarja, da je tudi zaradi te dileme skupaj s predsedniki vlade, DZ-ja in DS-ja sklenil pozvati vlado, da pripravi strategijo uveljavitve sodbe.

Ljudje so bolj ambiciozni
Glede izbire štirih novih ustavnih sodnikov ni izključil možnosti, da bi kljub 23 prijavljenim kandidatom lahko našel še kakšnega lastnega kandidata. Dodal je, da ima ustavno sodišče še vedno velik ugled v družbi in da se bodo pri izbiri novih sodnikov potrudili, da ne bi posegli v ta ugled.

Ob koncu pogovora je poudaril, da je optimističen, saj med ljudmi po njegovi oceni vlada zavedanje, da moramo biti še bolj ambiciozni in ta pripravljenost je med ljudmi celo večja kot v politiki.

VIDEO
Pogovor s predsednikom države
A. Č.
Prijavi napako
Komentarji
nonparel
# 12.01.2017 ob 21:30
Kak je temu človeku lepo. Ne vem, če je še komu v Sloveniji tako.
SEL
# 12.01.2017 ob 21:09
Megla...megla...megla...Nič oprijetljivega.
statist_num
# 12.01.2017 ob 21:27
Dragi Borat, svojo sposobnost si pokazal ko si vodil vlado in se ti je razpadla na prafaktorje. Dovolj je bilo predolgih korakov, čas je za korak nazaj.
Anar Hija
# 12.01.2017 ob 21:06
Eh... ni vreden...
zamudnik
# 12.01.2017 ob 21:27
bo nastal težak položaj, vendar se je Hrvaška ob vstopu v EU zavezala, da bo spoštovala mednarodne pogodbe

Največji hec bo, ko bo arbitraža za mir v hiši (beri: na Hrvaškem) na koncu odločila precej drugače, kot se je širokoustil Karl. Mi bomo, polni sedanjih lastnih based o spoštovanju rezultata, samo sline požirali in spet izpadli kot eni naivni kekci. Vsaj zdaj bodite preventivno tiho, no.
Steffy
# 12.01.2017 ob 21:14
NI moj predsednik!
gre888
# 12.01.2017 ob 21:23
Govori kot da že ve rezultat arbitraže ali je pa jasnoviden, da Hrvatom rezultat ne bo po volji. Samo, da ne bomo spet neprijetno presenečeni kot že 100x v sodnih postopkih s Hrvati. Ma kaj s Hrvati z vsemi.
garmond
# 12.01.2017 ob 21:26
Bla-bla-bla. Prazne besede, brez vsakih pravih oprijemljivih argumentov. Najslabši predsednik do zdaj, in to z velikim naskokom.
stewie
# 12.01.2017 ob 21:18
Tako kot si hvaležen ti, da živiš v času bratov Prevc.
mirkoslav
# 12.01.2017 ob 22:10
Vse lepo in prav ampak ,da se nekdo ki je bil ves čas v samem vrhu politike ,ki nas je pripeljala tja kjer smo danes tako spreneveda samo zaradi svojega EGA potem res nismo vredni boljših politikov..
bori
# 12.01.2017 ob 21:46
Morda grem kdaj korak predaleč

Ni težava v številu ali dolžini korakov.. počasi se daleč pride.. le smer treba izbrati, cilj..
Slovenija je izgubila karakter v EU.. škoda.
direndaj
# 12.01.2017 ob 22:12
Nekaterih nikoli ne bo izučilo...........
škodo je delal, kot komunist, škodo je delal, kot predsednik vlade, na koncu zadane jackpot in postane še predsednik države. No, vsaj večje škode ne more več delat.........
Boratova kariera nam je lahko vsem za ogledalo.......ne pljuvat...imamo točno to, kar smo volivolili.


Ne politike, narod je treba zamenjat!
ni maitre
# 12.01.2017 ob 21:11
Ograja je trenutno nepotrebna, domotožje je minilo...
sLoVaN
# 12.01.2017 ob 22:14
Ah,
navaden nastopaški ministrant,
mediji mu filajo ego,
za pokazat nima nič.

Lahko bi ostal pri deklamiranju pri na proslavah. Za politiko prenavien, vsem ugajajoč, premalo brezkompromisen, še š od političnega šahista ni...
rarrog
# 12.01.2017 ob 22:08
božo1
Moram reči, da se mi zdi Pahor odličen ljudski predsednik in prav tako predstavnik države navzven.
Na pred stoječih volitvah mislim, da ne bo imel prave konkurence.
-------------------------
In koga nam bodo namestili za konkurenco? Preverjene hlapce zahodnih vampirjev, prav takšne kot je Pahor, ki so se že ponižno izkazali v službi globalistov, kot sta rumenokravat ustavni trgovec, ki mu letos poteče mandat Petrič in nekdanji član Bilderbergov Marko Voljč. Hvala lepa za takšne volitve
povratnik12
# 13.01.2017 ob 09:44
sicer je pa Pahot tipičen primer politika, ki je že 30 let v politiki, v tem času pa razen praznega govorjenja in populizma ni naredil ničesar koristnega za državo. prej je naredil ogromno škode za časa predsedovanja vladi, katere predsednik je bil.....očitno namerava škodo delati do svoje upokojitve....
Svit-1
# 13.01.2017 ob 09:44
Gospod si je dal pripeljati dve novinarki!!??
direndaj
# 12.01.2017 ob 22:29
Kako borata opistai z eno besedo? Z lahkoto: Ligenj..........
Brez hrbtenice pa ves sluzast.
Zelo mi je žal da moram tako opisati predsednika države, ki naj bi bil oče naroda.
rarrog
# 12.01.2017 ob 21:34
Pretty woman, walking down the street....
Pahorjeva najljubša.
ajvard
# 12.01.2017 ob 23:03
to je predsednik države?

bože mili. pa miška mala tudi.
samogledam
# 12.01.2017 ob 22:47
To da je nekaterim všeč ljudski človek, tudi prav. Meni deluje bolj kot narcis ki se nikomur ne želi zameriti, obožuje pa bliskavice. Bi si pa bolj želel za Predsednika države osebo, kot je g.Batagelj, perfekcionist do sebe in drugih, ki za seboj pušča uspehe z redom in poštenim delom.
dStroj
# 12.01.2017 ob 21:15
samogledam
# 13.01.2017 ob 10:06
Nekateri ste malo zgrešili zgodovino, kolikor jaz vem je za Slovence največ naredila Marija Terezija ! Pahor ji do kolen ne sega.
tone7
# 12.01.2017 ob 23:39
Kako naivni smo slovenčki in hitro pozabljamo. Mandat predsednika vlade je zakockal, da je lahko kandidiral za predsednika države. Njegova kandidatura nas je koštala 5 milijonov evrov, taka je bila cena predčasnih volitev, ker mu našega denarja ni škoda. Popolnoma nesposobna persona, niti kioska s časopisom mu ne bi zaupal, da ga vodi. V življenju s svojimi rokami ni zaslužil niti pet par. Narcisoiden nakladač
oliva
# 12.01.2017 ob 23:16
Najbolj patetičen (sicer pa zelo pogost) opis sebe neodgovorne in nezrele osebe: "tak pač sem".
HOR
# 12.01.2017 ob 22:55
Magla, magla svuda oko nas, iz magle čuje se Pa horor glas...
cairns
# 12.01.2017 ob 22:38
Pahor: Morda grem kdaj korak predaleč, a tak sem

Jah, če bi bil samo korak bi bilo še dobro. On naredi troskok predaleč. Včasih pa mali maraton.
Olympic1
# 12.01.2017 ob 21:19
Krepitev vojske ne pomaga, če sprejemaš v državo potencialne sovražnike, ki niso prav nič navdušeni nad našimi vrednotani
nonparel
# 13.01.2017 ob 11:18
Prefarbani komunisti imajo očitno radi komunista za svojega predsednika.
Roky89
# 13.01.2017 ob 02:32
@Oliva
A pol se na teh prireditvah 3/4 publike tudi obnaša nespoštljivo? Kakšna logika je to.
Raje vidim predsednika, ki se ima za enega izmed nas in mu ni pod častjo priti na prireditve v športni opravi (ki je, mimogrede, bila v nacionalnih barvah - zato rdeče superge), kot pa nek nadutež, ki se pusti kučirati do vsakega sranja.
Pa pri njemu je veliko bol važno kaj pove kot pa kako zgleda. Seveda ste eni pičeni na izgled.
skuggi
# 12.01.2017 ob 21:49
berija
pahor je bil se zelo mlad, ko je davnega 1989 zahteval sestop partije z oblasti. A nekaterim svojim nacelom je pac ostal zvest. Tesko je to isto reci za nekatere , ki so se v tistem casu potegovali za predsednika socialisticne zveze mladine
Partizan Miha
# 13.01.2017 ob 09:57
Manj izobraženim in preprostim ljudem je populizem všeč.....
Partizan Miha
# 13.01.2017 ob 09:55
Kako lepo je gledati desnosučne, ki navijajo za pahorčka, ja sej vem, komanda je komanda, pa še ugaja vam ker hodi na ustaške procesije, za narod je pa to zelo nevarno in škodljivo.
povratnik12
# 13.01.2017 ob 09:39
aanton

# 13.01.2017 ob 09:25
Prijavi neprimerno vsebino
zdaj pa mi ti povej, katero je potem tvoje ime, tvoja opcija v danih razmerah in zakaj...le tako boš verodostojen.......nisi rdeč, si pa za rdeče.....ne razumem tvoje logike. Če ni tako, pa mi navedi ime z desnega pola ali sredine, ki ti je blizu, prosim.


kdo pa si ti, da bom jaz tebi pisal o svojem političnem prepričanju?????
jamljem pa si pravico, da komentiram aktualno politično garnituro... ali je rumena, rdeča ali pa črna.....
sicer pa ti napiši kdo so to moji ki so 60 let na oblasti???? in to utemelji
Joker
# 13.01.2017 ob 08:27
Nikec3

Slovenija namreč v svoji zgodovini še ni imela niti ene solidne političarke.

Tudi solidne politike lahko prešteješ na prste ene roke.
Ples
# 13.01.2017 ob 01:37
@ni maitre
Ja, to, da so desničarji z njim zadovoljni, je zanimivo, ker je precej drugačen od JJ-ja - ne govorim zdaj o političnih pogledih in dejanjih, pa pač pa o tem, da prvi ful dela na pozitivi, drugi pa popolnoma nič, še v minus hodi. Tako da to je dober znak za desnico.
ni maitre
# 12.01.2017 ob 23:48
Oliva dej prosim kandidiraj!
božo1
# 12.01.2017 ob 22:28
mirkoslav
potem res nismo vredni boljših politikov..

In kaj tole tvoje sedaj pomeni? Da boljših nismo zmožni sproducirati ali pač, da jih imamo, pa jih ne izberemo? Če je slučajno to slednje, bi me res zanimalo kateri so tisti boljši.
reorah
# 12.01.2017 ob 21:17
Meni je bil intervju zelo zanimiv.
Enostavno
# 13.01.2017 ob 11:42
Kot državljan Slovenije te prosim Mr.Pahor...da odstopiš.
STANE
# 13.01.2017 ob 11:27
ne more biti predsednik vlade nekdo, ki je samo na enem političnem polu, to se menda ja strinjat

aanton
Tu si se menda zmotil in mislil predsednika države.....ali pač ne in misliš,da mora biti predsednik vlade nestrankarski ob večstrankarskem sistemu ????
svabo
# 13.01.2017 ob 10:39
Volilna kampanija je že na višku. Danes bo verjetno na vrsti kidanje snega na pločniku pred Trstenjakovo. Da bo v " pristnem" stiku z ljudstvom.
Tako daleč je pripeljal to farso, da tudi sarkazem več ne pomaga pri obrambi zdravorazumske distance pred to populistično brezvsebinsko kričečo tišino. Pri vseh žalitvah, ki jih je sproduciral v svojem mandatu s katerimi je užalil zdravorazumski del državljanov je sociološki fenomen v bistvu postalo Slovenceljstvo. Količina norosti, primitivizma, stereotipnega populizma, poneumljanja, katero ponotranji Slovencelj, ki ima lik tega narcisa za svojega "predsednika vseh Slovencev" je neverjeten. Če je prvi rocker, ki je zaobjel bistvo Slovenceljstva bil Ivan Cankar s svojim epskim delo "Pohujšanje v dolini Šentflorjanski", potem je bil njegova avtorska in intelekualna nadgradnja Fran Miličinski in njegovi "Butalci". Fran MIličinski je v Butalcih jasno pokazal, da Slovenceljstvo nima meje. Slovenceljstvo nima odboja gre lahko samo še bolj in bolj v bizarno dno stvarnosti. Predsednik je njegovo najbolj bizarno utelešenje. Slovenceljstva...
povratnik12
# 13.01.2017 ob 10:03
STANE

# 13.01.2017 ob 10:00
Prijavi neprimerno vsebino Kako lepo je gledati desnosučne, ki navijajo za pahorčka, ja sej vem, komanda je komanda, pa še ugaja vam ker hodi na ustaške procesije, za narod je pa to zelo nevarno in škodljivo.

Hudič bo,ko bo imel desnega protikandidata,pa Pahorja ne bodo mogli kritizirati....če ga pa bojo,bodo pljuvali v svojo skledo.Najbolje bo,da kandidira kar sam.....

če misliš na SDS da bo imel svojega kandidata se to ne bo zgodilo!! sicer pa boljšega kot je Pahor, SDS ne premore in ga ne potrebuje
STANE
# 13.01.2017 ob 10:03
očitno namerava škodo delati do svoje upokojitve....

Saj smo (so)pogruntali,da tu ne more delati škode....je pa bil nagrajen za škodo,ki jo je naredil kot premije in postal predsednik države. Pa še enkrat bo navkljub svojim "korakom predaleč"kot sam pravi.......Only in Slovenia !!!!!
STANE
# 13.01.2017 ob 09:53
aanton
Čudno,da vas je izjava Turka o drugorazredni temi tako "prizadela",da ste jo ponavljali kot papige,Pahorjeve napake pa vas nič ne motijo..
zlata ribica,ležanje na ograji(boruting),fijasko na Mandelovem pogrebu,izjave do dijakinj na valeti,kako ne more preživeti z 3000 evri,,traplanje in objemanje z drugimi državniki Kolinde in
Jadranje).....
Če se človek počuti Slovenca in jemlje svojega predsednika,kot predstavnika države,vsekakor lahko imaš občutke do njega,takšne ali drugačne,pa če je to sram ali ponos,zato ne rabiš lekarne !!!!!
Partizan Miha
# 13.01.2017 ob 08:12
Pahor je nevaren, ker bo za glasove desnega volilnega telesa zrihtal samodržcu ta prave ustavne sodnike. Njegovi izpadi pa niso primerni za položaj ki ga zaseda. Samo zelo preprost (neumen) in zaslepljen narod bi izvolil to za predsednika.
Atila the Hun
# 13.01.2017 ob 07:53
Slovenci smo taki cepci, da bi ga volili še stokrat, če bi to ustava omogočala! Kakršen narod, takšen predsednik!
Bilbao Fan
# 13.01.2017 ob 01:29
Oliva,lahko noč :-)
Ples
# 13.01.2017 ob 01:19
Zabavni komentarji :)

Meni je Pahor en tak ... saj v bistvu je čist ok, samo bistva ni - to pa mi je dolgočasno in ja, na tej funkciji tudi slabo.
oliva
# 13.01.2017 ob 01:05
Se strinjam, @Bilbao Fan. :)
Kazalo