Slovenija

Poudarki

  • DeSUS računa na spremembo besedila
  • SDS: Povečati bi morali zaposlenost
  • LDS zanimajo izračuni
  • Zares upa na dogovor s sindikati
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,8 od 10 glasov Ocenite to novico!
Upokojenki
Vlada spremembe pokojninskega sistema napoveduje že nekaj časa, v javnost je poslala tudi nekaj predlogov. Zadnjega med poletnimi počitnicami, na kar že letijo kritike. Foto: MMC RTV SLO
Pogajanja
Tako sindikati kot delodajalci imajo do konca meseca čas, da podajo morebitne pripombe, a vlada jih bo upoštevala le, če bo ocenila, da je med socialnimi partnerji še mogoč dogovor. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Pokojninska reforma: stranke vlado opozarjajo na dialog

Vlada napoveduje, da bo v DZ poslala tudi neusklajen predlog
11. avgust 2010 ob 14:27,
zadnji poseg: 11. avgust 2010 ob 16:33
Ljubljana - MMC RTV SLO

Vlada od socialnih partnerjev in političnih strank v kratkem pričakuje dopolnila k predlogu pokojninske reforme. Čeprav se vsi strinjajo, da je reforma potrebna, bo teh predlogov očitno veliko.

Pred dnevi je premier Borut Pahor skupaj z ministrom za delo Ivanom Svetlikom predstavil nov predlog pokojninske reforme, po katerem bi se delovna doba postopno podaljševala in izenačila za oba spola pri 65 letih. Za izračun pokojninske osnove bo po novem štelo 34 zaporednih najboljših let, prav tako pa želijo zaostriti nenamensko porabo sredstev, namenjenih za pokojninsko rento.

Pahor je prepričan, da je pokojninska reforma nujna, saj vse manj zaposlenih dela za vse več upokojencev, s čimer sistem "postaja vse bolj nepravičen in negotov". A soglasja socialnih partnerjev, predvsem sindikatov, vladi še vedno ni uspelo doseči. Sindikati so namreč prepričani, da "vlada tudi tokrat izstavlja račun za slabo stanje javnih financ delavcem" in da bodo očitno delali stari, iztrošeni ljudje, mladi pa bodo 'viseli' na zavodih za zaposlovanje.

Če bo takšen predlog vlada poslala v proceduro in potrditev državnemu zboru, se bodo sindikati obrnili na poslance, napovedujejo. Med njimi pa očitno tudi ni enotnega mnenja, kaj ta predlog prinaša.

DeSUS računa na spremembo besedila
Najbolj previdni pri napovedih so v DeSUS-u, kjer so za MMC zagotovili, da besedilo predloga reforme še ni končano, saj bodo v naslednjih dneh oddali svoje pripombe. Predsednik stranke Karl Erjavec je že večkrat poudaril, da želijo doseči 80-odstotno usklajevanje z rastjo plač in 20-odstotno usklajevanje z rastjo življenjskih stroškov. Ob pripravah dokončnega predloga pa sta za zdaj v igri različici s 60- in 70-odstotnim upoštevanjem rasti plač in 40- oziroma 30-odstotno rastjo življenskih stroškov.

LDS zanimajo izračuni
V LDS-u menijo, da je reforma pokojninskega sistema nujno potrebna in "boljše je, da se zgodi danes kot jutri", so nam zagotovili. Prav tako pričakujejo, da bodo socialni partnerji zmogli dogovor in da spremembe ne bodo odvisne predvsem od "arbitrarne" odločitve politike. Osnutek zakona bodo v stranki preučili, saj jih zanimajo izračuni finančnih posledic, tako za upokojence kot tudi za pokojninsko blagajno, nato pa se bodo odločili o podpori.

Zares upa na dogovor s sindikati
Tudi v Zaresu pokojninsko reformo, znotraj katere se načrtuje povišanje upokojitvene starosti oziroma delovne dobe, podpirajo in pojasnjujejo, da je ob demografskih smernicah jasno, da obstoječi sistem ne bo več vzdržen. Je pa po njihovem mnenju trenutno treba vse napore usmeriti v dogovor s socialnimi partnerji in pričakujejo, da bodo pogovori odprli možnost za morebitne spremembe pri nekaterih rešitvah v predlogu.

SDS: Povečati bi morali zaposlenost
Da je treba nujno nekaj spremeniti za vzdržnost pokojninskega sistema, se zavedajo tudi v SDS-u. A kot je povedala poslanka Alenka Jeraj, se bojijo, da se vlada vedno loteva stvari na napačnem koncu, saj nima smisla podaljševati delovne dobe za starejše, če imamo cel kup brezposelnih mladih. "Povečati bi zato morali zaposlenost. Vlada bi morala veliko več narediti pri ohranjanju delovnih mest in ustvarjanju novih," je dodala.

SLS: Nujna daljša javna razprava
V SLS-u odgovarjajo, do so že večkrat poudarili nujnost strukturnih reform, vključno s pokojninsko. A ministrstvo za delo je osnutek tako pomembnega zakona poslalo v javnost sredi počitnic, ko je ritem življenja upočasnjen, opozarjajo.

V stranki napovedujejo, da bodo osnutek zakona podrobno preučili, saj so ga že dali v obravnavo vsem pomembnejšim organom in pristojnim odborom. A kljub temu bi morala vlada javno razpravo podaljšati za vsaj dva meseca in uskladiti stališča socialnih partnerjev in političnih strank, so prepričani. Dodajajo, da se jim zdi zadnji osnutek vendarle boljši od prejšnjih, a glavni kriterij za upokojitev bi morala biti po njihovem mnenju delovna doba.

Vprašanja smo poslali tudi preostalim poslanskim skupinam, a na njihove odgovore še čakamo.

Ana Svenšek, E. S.
Prijavi napako
Komentarji
aerodynamic
# 13.08.2010 ob 19:13
Tole sem si sposodil od komentatorja iz dnevnika, ki pa je zadevo opisal zelo, zelo lepo.

Ali pa kdorkoli drug, ki si drzne imeti prihodke iz dela višje od 1100 EUR bruto na mesec. Ker kapice na harače z imenom "prispevki" ni, je količina ukradenega, oz. razsežnost grobe lopovske eksprorijacije lahko tudi višja od ekvivalenta, ki proizvede 4 milijone našparanega v 40 letih. Boš mogoče rekel, da ni res.
Sicer ste se pa komunajzer piz.deki pričakovano obesili na to, da je takih, ki ste jih okradli za 4+ miljone pač malo. Ma vsi, tudi vi, dobro vemo, da poanta ni to.
Poanta je namreč, da tudi vsak bednik ki ima prihodek iz dela višji od 1100 EUR bruto plačuje prav tako brez kapice reket v višini ki presega omejena izplačila pokojnine, ki so že programirana da se vsako leto nižajo. In se jih zdaj z eno potezo z novim zakonom o skrajšanju časa izplačevanja dodatno zmanjša za 4/5.
In vsi vemo, da bodo v letih ki prihajajo pizdeki počasi ta čas skrajšali na nulo. Ker bodo pričetek izplačevanja zamaknili na 70 let starosti, kar se ujema s časom smrti povprečnega Janeza Slehernika (trenutno 69 let!).
Skratka, komunajzarska igra s pokojninami je namenjena prikrivanju naslednjih dejstev:
1) V PAYGo se sicer že po dizajnu sproti troši kar se vplača, ma v PAYGo ene Nemčije po eni strani obstaja varovalna investicijska podstat/akumulacija pokojninskega držvaenag fonda za eno generacijo ali dve. Po drugi strani pa ravno zaradi narave PAYGo nemški sistem pozna omejitev višine izplačila, ma tudi omejitev višine vplačila. Komunajzer banda je to zlorabila, da tudi s tem uresničuje svoje bolane boljševistične nasilno-uravnilovske roparske ideje.
Prikriva se da so naši podstat zafurali in da ropajo ljudi z neomejitivjo vplačil. Vse in ne samo colariče.
2) Pokojnin za generacije, ki bodo šle v pkojo po letu 2030 ne bodo izplačevali, ker se mrtvim pokojnin ne izplačuje. Le izjeme bodo deležne benefita, čeprav so vsi kontribuirali.
3) Zaradi prikrite resnice pod 2, ostane neukim prikrito, da postane ta reket de facto samo še davek. Vplačila so - benefitov pa ne bo, oz. se bo njihova vrednost v primerjavi s kontribucijami približala ničli pri večini ljudi. Iz milijon orkestrirano hkrati delujočih razlogov, kot recimo: Obiska tete Matilda okrog leta 69 za povprečnega Janeza Slehernika, programirano nižanje procenta osnove pri izplačilu, ki ga imamo že danes, višanje praga za začetek izplačila oz. delovne dobe, s tem povezanega nižanja izplačil za predčasno upokojevanje, itd ...
4) Da je vse skupaj en sam nateg, samo način kako Slovence dodatno obdavčiti, dodatno nasilno uravnati v bedi, dodatno narediti odvisne od nomenkalturne klike na oblasti, ki potem ima priložnost talati miloščino in socialne odpustke in s tem cementirati svojo oblast na temelju tega.
naš PAYG je zgolj eden od inštrumentov s katerim kompartija nadaljuje vsiljevati nasilno uravnilvoski socializem po socializmu.
Kajti vprašajmo se: Kaj bi moj otrok, ki bo v pokoj šel čez 50 let in mu je že danes jasno, da bo takrat zahtevana starost za "polni benefit" 70 let, delovna doba pa 45 let, najvišja pokojnina bo tačas padla na 800 EUR, oz. 40% od najvišje osnove, prispevna stopnja pa narasla na 35% plače, torej, kaj bi tak moj in vaš otrok moral sprejeti/požreti Boratovo argumenatcijo, češ moramo po tej poti, ker se jim bodo sicer znižale pokojnine in sistem da bo skrahiral? naj skrahira in to takoj, ko ga je.be, če od njega imaš samo nižjo plačo pokojnine pa ne bo. Vsaj ne za življenja, he,he.
Iz Lune je s prostim očesom vidno, da moram svojemu otroku svetovati, da naj visoko dvigne sredinec in Boratu ter vsem komunajzarskim nategunom Slovenistana zabrusi: F..k Off, Sikter mone nateg.unske. Niti centa vam ne dam. Vaša nategunska ponzijevska shema s fantomsko posthumno teoretično pokojnino , ki vam je samo za bedno zamišljen prozoren alibi, da mi zasežete 35% pihodka, me ne zanima.
Ukinite to staansko kreacijo komunajzaer beštij, ukinite slovensko obliko PAYGo sheme. Hvala vam za vašo "skrb" za nas mlade generacije, ma mi vašo "skrb" zavračamo. Od vaše "skrbi" postajamo samo večji sužnji vam in podobnim bodočim fašističnim kamariljam in bolj nate..jeni na suho. Od vaše "skrbi" imamo zgolj še bolj prazne denarnice, zmanjšano možnost da sami zase kaj našparamo za starost in bolj razbolele možgane od je..nja v um na suho.
Servisirajte samo še one, ki so do sedaj že bili vstopili in kontribuirali v sistem pa jim že dolgujete milijone, pa še njih ne na nategunski način kakor se pripravljate. Nas mlade, ki bomo šele začeli delati v naslednjih desetletjih, pa lepo osvobodite te vaše prevarantkse igre.
Bomo že sami poskrbeli zase, kajti mi vemo, da bomo "denar našparan za starost", rabili že po petdesetem letu, ker služb ne bo, in posledično, da če ne bomo do svojega petedesetega leta starosti imeli našparano za vsa leta od leta 50 do smrti, bomo na sociali po vas zavožene đamahirije, v milost in nemilost komunajzer klepto kamarilji na oblasti ter v breme karitasu.
LP shaman
mlincek
# 12.08.2010 ob 14:37
Ivan tvoj link ne vleče:
spodnji link naj bi vseboval spisek:

http://www.mk.gov.si/fileadmin/mk.gov.si
/pageuploads/Ministrstvo/Razvidi/Razvid_
prejemikov_republiske_priznavalnine.pdf
mlincek
# 12.08.2010 ob 14:29
@Ivan, res je. Lepo je v naši deželi. Samo za nekatere. Vedno je bilo tako in izgleda da tako tudi ostaja.

Bi pa šeenkrat povedal tistim ki tule po foromu pisunijo koliko je pomembo dvig starostne meje. Prvo očistite pokojninsko blagajno raznih prisklednikov. Njim naj država izplačuje posebne pokojnine direktno iz proračuna. Naj se tistim kateri dobijo pokojnino zaradi socialnih razmer ta izplačuje iz blagajne socialnih transferjev. Nato naj uredijo plačevanje v pokojninsko blagajno. To so razna odlogi plačil, katera so po mojem nezakonita. In naj uvedejo sistem izplačevanja pokojnin samo na podlagi vplačanih sredstev. To pa ni možno drugače, kot da se znotraj pokojninske blagajne uvedejo osebni računi. Kar ob današnji tehnologiji računalnikov sploh ne bi bilo težko. Ker premnogi danes špekulirajo. Razni SP-ji, teh ni malo si izplačujejo minimalne plače. Dandanes mnogi študirajo preko 25 leta starosti, vmes sveda delajo na črno in seveda premnogi nimajo redne zaposltve niti ne delajo preko študentskega servisa. Enostavno delajo na črno. To je izigravanje države. Ta aostaja brez davkov kateri ji pripadajo. Naj najprej tu uredijo stanje, uvedejo finančno policija katera bi povsem legalno lovila prekrškarje. Ne pa da imamo cele stolpnice uradnikov kateri samo grejejo stol v svoji pisarni in ne naredijo nič konkretnega. Vsa ta lumparija se na koncu prenese tudi v pokojninsko blagajno. In tu je .... premalo vplačil. Katere bi lahko država izterjala povsem legalno. Samo na da se jim.

In dokler ne uredijo države, mene o nujnosti reforme ne bodo prepričali.
P.S. Tudi nemci imajo uzakonjeno upokojevanje pri 65.letih pa je povprečje upokojitve 59,6 let. Tudi to je izigravanje sistema. Samo do oni to počnejo v dobro državljanov. Naši pa samo razmišlajo o tem kako bi nas še bolj obremenili. Hudo je če živiš v državi katera te samo molze. Od nje pa nimaš nobene koristi!

Zato pa toliko podjetnikov in bogatunov beži iz države. Od kje pa boste potem jemali !! Včasih so temu rekli kratka pamet. Danes se temu reče: nenormalna in pogoltna država.
Ivan
# 12.08.2010 ob 10:44
Samo še tole v razmislek.

Zadnjih pet let je bilo popolnoma jasno, da je problem slovenskega pokojninskega sistema okuženost s socialnimi transferji in rentami zaslužnim. Člen 232, kjer gre za približno 48 kategorij upokojencev, ki, denimo, prejemajo izjemne pokojnine, zaslužne pokojnine, itd., je ostal nedotaknjen. Imamo 362 prejemnikov zaslužnih pokojnin, katerih osnova se giblje od 75 do 100 odstotkov najvišje pokojninske osnove, vse z odločbami ministrstva za kulturo.«

Najvišja pokojninska osnova je 2100€. Za njih gre približno 9 mio€ letno. Bravo.
Ivan
# 12.08.2010 ob 10:40
mbvana

ja, priznam - moja napaka. Fakulteto sem dokončal ob delu. In si tudi pri najboljši volji ne morem kupiti študijskih let, ker sem takrat študiral in plačeval v pokojninski sklad.
Ivan
# 12.08.2010 ob 10:36
Se oproščam, da bom vzel toliko prostora, ampak gre mi nekam res na q...

Članek Dnevnik, decembra lani:
Dobitniki Prešernove nagrade naj bi dobili izjemno pokojnino v znesku od 70 do 100 odstotkov najvišje pokojnine za polno pokojninsko dobo (okoli 2100 evrov). Pri predlogih ministrstva za šolstvo in šport, ki je predlagalo deset nekdanjih športnikov in funkcionarjev, pa bode v oči nekaj imen, za katera niti dobri poznavalci športa do zdaj še niso slišali.

Čeprav je vlada pred meseci napovedala, da izjemnih pokojnin ne bo podeljevala, dokler ne bo novega zakona, ki bo natančno določil merila za dodeljevanje izjemnih pokojnin, se je očitno premislila. Tako bo - kot so nam včeraj potrdili na ministrstvu za kulturo - kmalu obravnavala predloge za dodelitev izjemnih pokojnin osmim kulturnikom in desetim športnikom. Pogoj za izjemno pokojnino je, da so prejemniki Prešernove nagrade, nagrade Prešernovega sklada ali drugih najpomembnejših priznanj na področju kulture, pri športnikih pa, da so dobitniki medalje na največjih športnih tekmovanjih oziroma Bloudkovi nagrajenci.

Slikar in grafik Zmagoslav Jeraj, kostumografka Alenka Bartl ter pesnik in pisatelj Milan Dekleva, ki jih za dodelitev izjemne pokojnine predlaga ministrstvo za kulturo, so prejemniki tako Prešernove nagrade kot tudi nagrade Prešernovega sklada. Slikar in grafik Stanislav Jagodič, fotograf Tone Stojko, oblikovalka tekstila in tapiserij Marjetica Breznik Sadar, igralec Aleksander Valič ter prevajalec in esejist Aleš Berger pa so prejemniki nagrade Prešernovega sklada. Valič je tudi dobitnik Borštnikovega prstana, Stojko Župančičeve nagrade, Berger pa Sovretove in Župančičeve nagrade.

Po veljavnih kriterijih ministrstva za kulturo dobitniki Prešernove nagrade prejmejo izjemno pokojnino v znesku od 70 do 100 odstotkov najvišje pokojnine za polno pokojninsko dobo (najvišja izplačana pokojnina je oktobra znašala okoli 2100 evrov), dobitniki nagrade Prešernovega sklada, Borštnikovega prstana, Badjurove nagrade, Jakopičeve nagrade, Sovretove nagrade ali druge pomembne domače ali tuje nagrade pa prejmejo polovico zneska najvišje zakonsko določene pokojnine. Na ministrstvu za kulturo so nam včeraj pojasnili, da v skladu s temi merili za omenjene kulturnike, ki so prejemniki Prešernove nagrade, predlagajo izjemno pokojnino v višini 100 odstotkov najvišje pokojnine, za prejemnike nagrade Prešernovega sklada pa izjemno pokojno v višini 70 odstotkov najvišje pokojnine.

Med športniki znana in manj znana imena
Za dodelitev izjemnih pokojnin s športnega področja pa ministrstvo za šolstvo in šport predlaga deset nekdanjih športnikov in funkcionarjev, ki sicer vsi izpolnjujejo merila za izjemno pokojnino, nekaj imen pa je takih, za katera tudi dobri poznavalci športa do zdaj še niso slišali. Za izjemno pokojnino se tako poteguje nekdanji veslač Alojz Colja, ki je trikrat dosegel četrto mesto v osmercu na velikih tekmovanjih (med drugim tudi na OI 1964 v Tokiu), Anton Pavel Videnšek pa je za izjemno pokojnino zaprosil kot nekdanji reprezentant s področja prostoletečih modelov v letalstvu. Marijana Lubej je bila 14-kratna državna prvakinja Jugoslavije in 19-kratna Slovenije v atletiki, Marjana Homar Bremec pa je bila članica košarkarske reprezentance Jugoslavije, ki je na evropskem prvenstvu v Italiji leta 1968 osvojila naslov podprvaka Evrope.

Med tistimi, ki so se nekoč ukvarjali z moštvenimi športi z žogo, je tudi Viktor Krevsel, nekdanji odbojkar, trener in reprezentančni selektor Jugoslavije, Španije in Slovenije. Najstarejši prosilec za izjemno športno pokojnino je 89-letni Marko Račič, nekdanji atlet, olimpijec in funkcionar v kraljici športov, v atletiki pa je bil kot tekmovalec in vsestranski funkcionar dejaven tudi njegov nekdanji stanovski kolega Jože Hladnik. Izgradnja centra v Planici je življenjsko delo Janeza Goriška, ki se je po končani karieri v smučarskih skokih lotil predvsem načrtovanja skakalnic. Med kandidati za izjemno pokojnino je tudi Tone Vogrinec, ki velja za očeta slovenskega alpskega smučanja. Vogrinec je bil tekmovalec v alpskem smučanju in reprezentant Jugoslavije, pozneje pa trener in vsestranski smučarski delavec. Devet medalj z evropskih in svetovnih prvenstev je športni dosežek Edvarda Vecka, nekdanjega igralca in trenerja namiznega tenisa.


In sedaj naj nekdo govori, da bo zmanjkalo denarja. Licemerstvo brez primere.
galoper
# 12.08.2010 ob 10:32
Tudi izterjava neplačanih prispevkov je del reforme.
mbvana
# 12.08.2010 ob 10:27
@Ivan; 12. avgust 2010 ob 07:21:
Še to. Okoli let. Jaz bom v svojem 60 letu dopolnil 40 let delovne dobe. zakaj moram delati do 65.


Enostavno zato, ker se niti sindikati, niti vlada niso sposobni pogovarjat o tem, da bi mogoče naredili sistem, ki bi upošteval leta izobraževanja. Dandanes jih je cel kup, ki pri svojih 25 letih nimajo dneva zaposlitve, ravno toliko pa je verjetno tistih, ki imajo pri isti starosti že 6 ali 7 let delovne dobe.

@Vladoska; 12. avgust 2010 ob 08:45:

Nekaj je vmešavanje v gospodarstvo, nekaj pa vzpodbujanje gospodarstva. SDS ni nikoli propagirala odpiranja novih državnih podjetij, ampak krepitev podjetništva. Pa pustimo podrobnosti, koliko jim je to dobro uspevalo. Strinjam se, da državne investicije ne bi smele imeti glavne vloge v BDP, a če je to uspešen način za to da se denar obrne, so s tega vidika koristne. Vsaj za določen del gospodarstva (gradbeništvo).
Ivan
# 12.08.2010 ob 10:26
mlincek

link
http://www.mk.gov.si/si/podatki/razvidi_
evidence_in_registri/
razvid prejemnikov republiške priznavalnine

Vladoska
tudi jaz bi lahko rekel, da bi tebe potipal po čelu - kar se tiče pokojninske reforme. Nisem povsem nič politično obremenjen, mi gre pa močno na živce, ko gledam modele, ki so se upokojili pri 50, jaz bom pa delal do svojega 65-tega in imel 45 let delovne dobe. Ko pa prištejemo še vse prejemnike zaslužnih pokojnin - mi pa sploh zaslabi. Pa, da ne bo izpadlo, da sem proti vsem kulturnikom po čez. Ni tako. Bili so fantje in dekleta, ki so naredili izjemno lepa dela, na katera sem ponosen (Pavček, Kovič, Zlobec, Menart, Minatti, Fritz,....) in še bi lahko našteval - za njih vem, da so vsi bili zaposleni in so delali za pokojnino, v prostem času pa pisali poezijo (poezija mi je pač najbližje). Njih na tem spisku ni.
In še ena zanimivost. Nagrade (finančne) si talajo samo tisti, ki se napajajo iz proračuna - poglejte prejemnike, poglejte nagrade; Kje je dobil kakšno finančno nagrado npr. Boscarol ali Akrapovič in še je nekaj takšnih motorjev?
In ne mi potem utrujati z ideološko obremenjenostjo.
mlincek
# 12.08.2010 ob 09:18
@ vladoska.

Zato pa je 400 slovenjskih podjetnikov zaprlo podjetje v Sloveniji in odprlo podjetje v furlaniji in na koroškem. Malo se vprašaj zakaj?
mulcon
# 12.08.2010 ob 09:07
Javni sektor preselit v Bosno in na Kitajsko, saj je tam cenejša delovna sila.
Vladoska
# 12.08.2010 ob 08:45
Bistroumnosti SDS-a ni konca. Oni bi kar vse zaposlili, programe pa naj naredi vlada. Vam to ne diši malo po starih dobrih časih, ko je bilo pomembno, da si nekam hodil na "delo". Dragi moji, si želite, da spet država začne odpirat podjetja, jih ogradi z žico. (za nekatere bi bilo tudi danes zaželjeno). Se nismo odločili, da se država ne bo vmešavala v gospodarstvo. Pred nekaj dnevi sem prebral, da bi morala vlada poskrbeti za nove investicije in bo dela dovolj. Avtorja te izjave bi prav rad potipal po čelu. Glede pokojninske reforme pa toliko. Ne verjamem, da smo bralci izjav poklicanih za izvedbo reforme, kot laiki kompetentni za kakršne koli sugestije, ker enostavno nimamo pojma in na stvar gledamo samo po ideološko politični plati.
mlincek
# 12.08.2010 ob 08:35
@ ivan. Kje se dobi tale spisek zaslužnih.

Enako! Naj se iz pokojninske blagajne izloči vse kateri prejemajo pokojnini po nekih posebnih pravicah. Vsi. Od prvega do zadnjega. In naj se njim dodeli pokojnina direktno iz proračuna. Toliko da se ve. Ne pa da, nekdo vplačuje 40 let v pokojninski sklad, koristi pa nekdo drug. Nismo več v socializmu enakih trebuhov. In naj sindikat najprej doseže očiščenje pokojninske blagajne raznih prisklednikov.
Ivan
# 12.08.2010 ob 07:21
Še to. Okoli let. Jaz bom v svojem 60 letu dopolnil 40 let delovne dobe. zakaj moram delati do 65. Če v 40 letih nisem vplačal dovolj, pa ne vem kdaj bom. In potem bom dobil mogoče 100€ večjo penzijo od tistega, ki je vplačeval 15 let!!!!!!!!!!! Ali pa sploh ni, pa je všeč kulturnemu ministru in dobi zaslužni penzijon.
Ivan
# 12.08.2010 ob 07:18
Zanimivi predlogi. Dokler jaz plačujem so vsi za solidarnost. Ko bom jaz (mogoče) na vrsti, da bi denar dobil, ga bo (seveda) zmanjkalo. Petrletova vlada (osamosvojitelji) je pognala množico ljudi starih okoli 50 let v penzijo, naslednje so to ponavljale in sedaj jokajo in stokajo. A takrat pa noben lolek ni znal izračunati, koliko bo to stalo čez 20 let?
In če imam pravilno v spominu imamo 160.000 prejemnikov pokojnin, ki niso vplačevali v pokojninski sklad. Zakaj že???
In zadnjič sem gledal spisek zaslužnih kulturnikov, ki dobivajo povišane (posebne) pokojnine. Da se userješ od hudega, ko prebereš, kdo vse dobiva. Tri četrtine jih sploh ne poznaš, nekateri veselo prodajajao svoje izdelke. Ja hudiča, če so tako dobri, naj od tega živijo. Vrhunec sta pa Ditka Habrl in Neca Falk. Kaj sta že tedve dali posebnega kulturnemu ugledu Slovenije??? Saj ne rečem. Sta dobro peli. In kaj sedaj. Sedaj naj pa vlečeta penzijo iz mojih vplačil. Zakaj že???? Naj bi mislili na to, ko sta bili mladi in imeli veliko nastopov in denarja.
caven
# 11.08.2010 ob 23:45
SDS: Povečati bi morali zaposlenost
Se popolnoma strinjam.Samo tukaj nastopi nerešljiv problem.Za odpiranje delovnih mest potrebuješ denar.Denarja pa ni ker so ga večinoma pokradli ali pa investirali v veliko število nepotrebnih objektov.In ta ukraden in napačno investiran denar je treba sedaj vračat za posojila ,ki smo jih najeli.Začaran krog.
MIRNČAN
# 11.08.2010 ob 18:44
Kmal se bomo šli reka: Delaj dokler si živ ko pa boš umrl boš pa nehal delat.
Kako nesposobno vlado imamo v Sloveniji. Namesto da bi postopoma novitete uvajali sedaj v najbolj hudih cajtih težijo s tem. Sej poslanci bodo vedno imeli denar za druge se pa ne obremenjuje.
dusan21
# 11.08.2010 ob 18:19
Ja najboljše, da se upokojitvena starost leta 2070 dvigne na 85 let.
Nekaj v tem stilu je čvekanje na to temo.
Kaj bo leta 2050 - nihče niti POJMA NIMA , kaj šele kasneje.
Včasih res ne vem, kje imajo ljudje zdravo pamet.
Morda je pa zelo enostavno - pameti sploh nimajo.
turbo x
# 11.08.2010 ob 18:02
@R2D2
Bom vplačal v steber ja,ko mi bodo nehali trgati od plače.Vseh 300-400 eurov dam noter v katerikoli steber...prej pa ne dobijo nobeden več niti centa...sploh pa zdaj ko bi se moralo drugo leto že izplačevat in hočejo to prepovedat,da bi vzel ven cel znesek v gotovini...In iz 1.stebra bo pa kdo dobil moj denar...,noben drug ga ne bi smel kot jaz,ne pa da zalagam penzioniste,sam bom pa dobil skorajda nič.
R2D2
# 11.08.2010 ob 16:41
@turbo x

3.Steber je življensko zavarovanje (25 let) ki ga plačuješ zgolj za sebe in če umreš prej ga izplačajo tistemu ki si ga ti določil .
turbo x
# 11.08.2010 ob 16:30
@R2D2
Ne,ne plačujem nobenega stebra in ga tudi ne bom.Sigurno.Edino,kar mi trgajo za prispevke.Moj denar naj se nalaga za mene,ne pa za druge.
mago
# 11.08.2010 ob 16:24
Hja, dragi moji telicki... Le kdaj bo privijugalo v vase vijugice pod lobanjskim svodom, da je pravi naslov za pridusanje o teh zadevah v Bruxellesu in ne na Gregorcicevi 20. Nekako v stilu, da je tudi naslov, kjer bi lahko pocepetali , da se ne strinjate z naso vlogo v Afganistanu kje drugje, kot na Vojkovi 55....
R2D2
# 11.08.2010 ob 16:04
@turbo x

saj lahko sam plačuješ recimo 3.Steber ...
sem ga začel plačevati ko sem bil še aktiven ...

a ne delaš tega ?
to še jaz delam pa sem v penziji že od 2003
no pa star sem 44 torej je to neprostovolna penzija in še vozička sem si sam kupil pa še to v njem nisem končal po lastni krivdi bolezen opravila svoje ...
turbo x
# 11.08.2010 ob 15:45
Vsak bi moral skrbeti za svojo pokojnino.Prispevke trgat od plače tako kot sedaj,vendar vsak na svoj račun.Če umreš predno greš v penzijo,privarčevani denar dobijo svojci in pika.Zdaj bom vplačeval 40 ali več let na koncu pa bom dobil 200 ali 300 eurov pokojnine nekaj mesecev ali nekaj let,vendar še zmeraj ne bom izkoristil vsega kar sem vplačeval!Seveda se bodo najdle izjeme,ki bodo živele 90 ali 100 let vendar takih ni toliko...In zdaj bom s svojim denarjem futral tiste,ki so šli v penzijo in bodo še šli v kratkem,za mene pa bo ostala siromašna!Zame je to legalni rop in nič drugega.
Arndovia
# 11.08.2010 ob 15:44
Aja pa še to... Naj se že enkrat izenači upokojitvena starost za oba spola! Ne vidim več smisla v tem razlikovanju, če pa je kak razlog pa kar na plano z njim... =/
R2D2
# 11.08.2010 ob 15:38
... zanima me koliko (-) bo priletelo upam da več kot 23
R2D2
# 11.08.2010 ob 15:36
... SDS se drži "USA sistema" kot Janez Urške ...

tudi ta povečana delovna mesta je treba plačati preden pobereš davek in ne da se tiskati denar kot to delajo Ameri no ja če bi še bili SIT bi spec. dal tiskati samo "cankarje" ali pa krediti ker tudi ONI se najprej zadolžijo da naredijo delavna mesta ...

A ni zanimivo povsod po EU dalšajo delovno dobo in ne delajo delavnih mest .... zakaj le ... ???
MGregor
# 11.08.2010 ob 15:27
Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje bi moral vse do sedaj plačane prispevke izplačati vsem nam na naše račune. Sami bi tako poskrbeli za svoje pokojnine. Vsak naj poskrbi zase. Država pa naj se znebi tega težkega bremena.
Vendar se to seveda ne bo zgodilo, saj mi ne, vplačujemo sedaj za svoje pokojnine, temveč za pokojnine ljudi, ki so sedaj upokojeni. Meni osebno bi bilo najbolj všeč, da mi vse izplačajo in bi tako sam poskrbel zase. Predlagam, da ustanovimo društvo, ki bo zavzelo takšno stališče in se borilo za dosego tega cilja z vsemi pravno fromalnimi sredstvi.
slayermb
# 11.08.2010 ob 15:18
vlada naj si vtakne njihove enostranske dialoge nekam.
espero
# 11.08.2010 ob 15:18
Zanima me število benificiranih delovnih branž.Teh pa seveda ne bo ,saj bodo ¸¸Težaki¨¸ že prej
pocrkali.Uveden je bil 2 pokojninski steber pred 10 leti,ki naj bi v 30 letih pravzaprav nadomestil obstoječi solidarnostni steber.To je bila mišljena reforma v duhu divjega kapitalizma,saj se ni prijela.Le kako pri tako nizkih prejemkih!Zdaj pa spet eureka čez 10 let pa spet nekaj novega,kajneda!
Arndovia
# 11.08.2010 ob 15:12
Ampak počas bo res skrajni čas za tole reformo... Napovedujejo, pogajajo in usklajujejo se že več kot leto dni. To, da se do 2020 dvigne upokojitvena starost POSTOPNO je po moje še sprejemljivo. V EU že zdaj delajo do 65 leta, ponekod že do 67 (idejo so celo do 2050 dvignit na 70).
Sindikalisti malo preveč vztrajajo pri svojem, ko pa dobivamo že prve signale, da se trenuten sistem ruši - sprememba je potemtakem neizogibna. Če se le da, naj bo postopna in kot taka neboleča za navadnega delavca.
Edino kar me moti je to, da kljub večji fleksibilonsti (nekatere države so v reforme takorekoč že prisiljene - ala. Grčija) se ne znamo zmenit kako bomo to izpeljali. Neka razlika je že med fizičnim delavcem in "birokratom", ker pri 62ih bo prvi verjetno težje dvignil neko breme (že zarad fiziologije) kot pa en birokrat "prekalkuliral" nekaj (um se ne iztroši tako hitro :D) ... Sicer pa bi lahko spremenil tudi delavsko zakonodajo, kjer bi zaščitili delavce nad 55 letom, recimo nobenih nočnih, težjega fizičnega dela itd.

Skratka vse se da, če je volja =)
SamoR
# 11.08.2010 ob 15:07
Za izračun pokojninske osnove naj šteje VSE - od prvega do zadnjega dne službe. Penzija naj bo odvisna od VSEH vplačil, tako bo vsak dobil kar je vplačal. Več kot vplačuješ, več dobiš!
Kazalo