Slovenija
Rok Andree je predsednik Piratske stranke. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Predvolilni klepet: Rok Andrée (Piratska stranka)

Klepet s predstavniki političnih strank v predvolilni kampanji
18. maj 2018 ob 10:09,
zadnji poseg: 18. maj 2018 ob 13:02
Ljubljana - MMC RTV SLO

Gost MMC-jeve spletne klepetalnice v okviru predvolilne kampanje je bil predsednik Piratske stranke Rok Andrée.

Slovenska Piratska stranka drugič sodeluje na državnozborskih volitvah. Prvič je dobila 1,34 odstotka glasov, kako bo tokrat? Sestrski stranki na Češkem in na Islandiji sta na tamkajšnjih parlamentarnih volitvah dobili kar 10 odstotkov glasov. "Skrivnost uspeha je dolgoletno, postopno in vsebinsko delo. Slovenski Pirati smo aktivni že osem let, Čehi in Islandci pa leto ali dve več," je povedal predsednik slovenskih Piratov Rok Andrée.

V MMC-jev klepetu je tudi pojasnil, da se bodo, če jim uspe vstop v DZ, zavzemali ne le za preglednost, ampak za učinkovito preglednost: "Doseganje le-te zahteva množico manjših ukrepov, nadgradnjo in zaščito obstoječih nadzornih mehanizmov in podporo neodvisnim projektom (npr.: Parlameter). Med temi lahko najdemo: okrepitev in zaščita pridobivanja informacij javnega značaja, opolnomočenje civilne družbe kot varuha javnega interesa, uvajanje participativne demokracije (npr: participativni proračun), standardizacijo podatkov in njihove objave za lažji nadzor javnosti, okrepitev mehanizmov za nadzor lobiranja, strogo vodenje evidenc delovanja politike in njihovo doslednjo objavo, dosledno in proaktivno (s strani državnih organov), vključevanje javnosti v sprejemanje zakonodaje, uvajanje preventivnih nadzorov po zgledu Državnega preventivnega mehanizma itd."

Kar pa se tiče sodelovanja v morebitnih vladnih koalicijah, je predsednik Piratov dejal, da so razvojni partner in da bodo sodelovali z vsemi, "s katerimi lahko najdemo skupni jezik". "Gotovo ne bomo sodelovali s tistimi, ki zagovarjajo kršenje človekovih pravic, nespoštovanje javnega interesa in pravne države," je poudaril Rok Andrée.



G. C.
Prijavi napako
Komentarji
blue_night
# 18.05.2018 ob 10:55
stilist
/Vas bi volil, pa ste me odvrnili zaradi vaše leve politike do migrantov. Škoda./

Če meniš, da so migranti edina pomembna stvar v državi, potem pač voli Primca.
zdravapamet1
# 18.05.2018 ob 10:47
Odličen program, čestitam. Upam, da vam uspe vstop v DZ. Glede migrantov, pa tako vsi strašijo, da bodo ostali v SLO, kar pa nikakor ne drži, saj si vsi želijo naprej na zahod. Verjetno tudi velika večina le teh še sploh ni slišala za nas.
Tako, da SITILIST, mislim da je ta skrb nepotrebna.
Moj glas imate!
GlasRazuma36
# 18.05.2018 ob 11:10
Meni je všeč, da vsaj eni ne pritiskajo na čustva in strah ampak zagovarjajo razum. Vrhu glave imam vseh praznih obljub.
blue_night
# 18.05.2018 ob 11:08
srebrnibreg

Težko - jaz ponavadi oddam prazno glasovnico, tokrat pa bom volil zanje. Če jim uspe priti v parlament, bo to super.
Wasabi
# 18.05.2018 ob 12:37
Najmanj ideološko obremenjeni, brez krvi in kosti, brez stare prtljage, brez prebarvanih komunistov, skratka ena redkih strank, ob katerih se mi ne dviguje vsebina želodca. Niso Islandci in Čehi neumni, ravno nasprotno. Samo pri nas nismo takšni (spomnimo se samo Islandskega tretmaja bakn, Češške pismenosti v AO, računalniške opismljenosti..),tako da piratom žal ne napovedujem preboja v parlament. Slovenec ima raje starega preverjenega konja dvomljivega slovesa, preoblečenega komunista, potem pa jamra 4 leta, pa jamra naslednja 4 leta, pa še naslednja in tako dalje. Pri nas ni boljših od komunistične tranzicijske kaviar buržoazije.
GlasRazuma36
# 18.05.2018 ob 11:37
@zakrajšek

Jaz se ne opredeljujem, zato so mi pirati vsec, ker niso ne levi ne desni.
blue_night
# 18.05.2018 ob 11:25
DnB
/a žal stranka brez političnih izkušenj in katastrofalnimi, neizobraženimi in nekaterimi skoraj obskurno-grotesknimi kandidati./

Se strinjam - samo poglej, kako je Slovenija prosperirala pod izkušenim Kučanom, Janšo, Jankovičem, Pahorjem.

Sarcasm off
subcomandante
# 18.05.2018 ob 11:14
stilist
Vas bi volil, pa ste me odvrnili zaradi vaše leve politike do migrantov. Škoda.

Politika, ki ne odreka pomoči ljudem, ki so v težavah, ki bežijo pred vojno, slabimi razmerami,... ni ne leva ne desna, na katera druga. V tem primeru je potrebno biti človek in pomagati sočloveku. Ker se ima večina Slovencev za kristjane, predvsem tisti z desnega pola, bi moralo biti to samoumevno. Lačnega nahrani, golega obleci, ne stori drugemu, kar ne želiš, da kdo storil tebi,... To dragi moji pomeni biti kristjan.
janez-jani-novak
# 18.05.2018 ob 10:55
Kakšno je vaše stališče glede Univerzalnega temeljnega dohodka (UTD)?
CarlosNorris
# 18.05.2018 ob 10:55
Na zadnjih sem jih volil pa nas je bilo na koncu le malo več kot 10 000, daleč od parlamenta, takrat je bilo jasno da bo Cerar zgazil vse ostalo, letos je pa še nejasno kaj se bo zgodilo in je dovolj ideološke razlike med parlamentarnimi strankami da bom bolj mirno volil eno od strank ki pride notri.
ni maitre
# 18.05.2018 ob 13:26
@ElTorro
Če klikneš na zavihek Slovenija, imaš dobri stari layout.
GORILA
# 18.05.2018 ob 12:28
Torej kaj mislis da bodo naredili. Bodo se vrnili domov ali pa bodo v Sloveniji izgovorili besedo "azil" ?

..poglej, Slovenija nima čisto nič manj zaprte meje kot recimo Avstrija, dejansko ima, kljub temu da se to ne zdi, veliko bolj zavarovano mejo kot Avstrija...
...če bodo pa pri nas rekli AZIL, bodo pa za to pristojne institucije opravile svoje delo, ugotovili v 90+%, da se jim azila ne odobri in poslali na Dunaj (ali Minhen,...) na avion za Alžirijo... tako sistem laufa...
...žal za enkrat na nobeni meji ne bomo klali ljudi kot po tekočem traku!

Sploh pa, sedaj ko je v Alžiriji top novica na prvih straneh vseh medijev, da se kaže, da bo v Sloveniji notranji minister Grims, so že vsi odpakirali kovčke in bodo ostali doma!
cairns
# 18.05.2018 ob 14:35
blue_night
Če meniš, da so migranti edina pomembna stvar v državi, potem pač voli Primca.

Pomembne so plače, pokojnine, zdravstveni sistem, pravosodje. Migranti in islamizacije pa je težava v nastajanju. Nekje bolj (Švedska,VB, Francija, Belgija) drugje manj.
Ker se Pirati zavzemajo za človekove pravice, človeka vredno življenje, svoboščine in toleranco do različnosti ne razumem kako lahko podpirajo prihod ljudi ki so proti vsemu temu.
windstorm
# 18.05.2018 ob 13:42
Še eni kratkovidni progresivni sanjači, ki jim niso jasne niti osnove ekonomije in zgodovine, z dodatkom nespoštovanja avtorskih pravic. Mlinskega kolesa ponavljajoče se zgodovine ni več mogoče ustaviti, Evropa bo ob teh političnih trendu čez eno generacijo Južna Afrika.
GORILA
# 18.05.2018 ob 12:22
Velik poudarek Pirati dajemo na problem, da večina zaposlenih v Sloveniji prejema manj od povprečne plače.

...jaz bi pa prosim za en sam primer države, kjer večina zaposlenih prejema več od povprečne plače?
Hvala za statistično nemogoč odgovor!
oliva
# 18.05.2018 ob 12:12
Jaz sem jih volila in jih bi (bom?), tudi zdaj, ko sem prebrala odgovore (žal sem ravno današnji pogovor zamudila, ker sem hotela postaviti vprašanje).

Moj očitek pa je premajhen angažma.
In kritična sem do znižanja praga volilne pravice na 16 let.
Atrumpcard
# 18.05.2018 ob 10:42
S katerimi strankami ste si programsko najbolj blizu?
taprav gorenc
# 29.05.2018 ob 19:55
Če bi volil vas bi dobili konopljo! Ampak mi rabimo zdravo gospodarstvo in izkušene politike !

Žal ste premladi in neizkušeni,še Bratuškova je bolša pa niti ne pomislim kaj če bi jo glasoval
Binder Dandet
# 18.05.2018 ob 14:31
Jaz sem jih nazadnje volil. Dopadlo se mi je par tock programa, najpomembnejse pa, da niso obremenjeni. V piratih somljudje razlicnih nazorov, stalisca stranke pa oblikujejo z glasovanjem.
ElTorro
# 18.05.2018 ob 13:05
@wasabi
Na borzah in bankah ne rabiš zagotavljati anonimnosti, in to je največji tehnični izziv e-volitev: kako narediti sistem, kjer nihče ne more videti, kako si glasoval, hkrati pa lahko volilna komisija kadarkoli preveri, če so vsi oddani glasovi "pošteni".

Sicer pa - žal so prispevek prestavili na katastrofalen "volitveni" layout, tako da se od tukaj poslavljam...
ElTorro
# 18.05.2018 ob 12:43
Natančni konkretni odgovori

Kje?
Jaz vidim, da se bodo zavzemali za mlade....za pravičnejšo obdavčitev.....za okrepitev inšpekcijskih služb....za zmanjšanje administrativnih bremen...in vzpodbujanje panog z visokimi plačami. Torej za isto, kot vsi drugi v svojih predvolilnih napovedih.

Od konkretnih stvari jaz vidim le davek na nepremičnine (z ogromno luknjo v obliki izvzema "doma" iz obdavčitve) in volilno pravico za 16-letnike (kar je po mojem mnenju neumnost).
oliva
# 18.05.2018 ob 12:43
Jaz sem tudi skeptična do e-volitev in menim, da je v Sloveniji prevelika možnost zlorabe.
GlasRazuma36
# 18.05.2018 ob 12:27
Natančni konkretni odgovori. Evo, to jaz iščem. Pa sej je logično, da ne moremo pričakovat razumevanja vsej sodobni tehnologiji od stare generacije. Svet gre naprej in meni se zdi, da res rabimo nekoga, ki bo lahko sledil.
oliva
# 18.05.2018 ob 12:13
@hrklus, saj pravi na nacionalni ravni.
zakrajšek
# 18.05.2018 ob 11:28
@srebrnibreg: Hvala tej stranki, ker bo pobrala glasove levici.

Upam, da je to sarkazem. Sicer se pa strinjam. Namesto, da bi se podobno misleči na levem polu združevali in strnili moči, se drobijo in prepuščajo prostor desnim jastrebom.
kunta kinte
# 18.05.2018 ob 11:24
v pol ure je odgovoril na 3 vprašanja....
DnB
# 18.05.2018 ob 11:17
Dober, populističen program, a žal stranka brez političnih izkušenj in katastrofalnimi, neizobraženimi in nekaterimi skoraj obskurno-grotesknimi kandidati. Žal, dokler ne bo poštene prevetritve, boste ostali obskurni.
srebrnibreg
# 18.05.2018 ob 11:00
Hvala tej stranki, ker bo pobrala glasove levici.
Kebo
# 18.05.2018 ob 10:49
Kako bi regulirali blockchain industrijo v Sloveniji?
Wasabi
# 18.05.2018 ob 12:41
Da še ni tehnologije za e-volitve se mi zdi pa precej iz trte zvita. Borze so na netu, banke so na netu, na luni smo že pristali, ampak da bi lahko glasovali po netu pa še nismo razvili. :D
oliva
# 18.05.2018 ob 12:41
@hrklus, jaz sem ga drugače razumela.
Ne da ni mogoče.
Bivši uporabnik
# 18.05.2018 ob 12:36
@oliva
Govora je o tem, da g.Andree trdi, da tehnologija software-securety (programska oprema za varnost), ki bi zagotovila varne e-volitve še ne obstaja oz. ni dovolj dobra, zato e-volitev na nacionalni ravni ne bi podprli.
Če bi Pirati bili dobro tehnološko podkovani in bi se boril za tehnološki razvoj SLO, za kar se v medijih njihova stranka predstavlja bi g. Andree rekel. Da tehnologija je! Očitno pa še ni v interesu države, da bi to izvedli.

Tako da meni se zdi da niso najbolj IT podkovani oz. na nivoju ala Plemenkota, ki se je pred leti v medijih pojavljal kot predstavnik SLO-anonimusa, pa so se mu vsi v IT smejali. Tudi dve vprašanji sem g.Andreetu zastavil glede razvoja IT in blockchain v SLO, pa nista prišli čez filter.
ElTorro
# 18.05.2018 ob 12:29
Glede na to, da socialna pomoč ne dosega zneska praga revščine (lani 616€ neto mesečno), je jasno, da ni previsoka socialna pomoč, prenizke so plače

Pa mu je jasno, da dvig plač pomeni dvig praga revščine, in potem bo treba socialo še bolj dvigniti, in bodo spet problem nizke plače, in tako naprej...

Iz tega stavka jaz sklepam, da se zavzemajo za dvig DSP na vsaj 616 EUR. Kako bodo ob tem ohranili sorazmerje med DSP in plačami, pa ni jasno nikomur - še najmanj njim samim.
ElTorro
# 18.05.2018 ob 12:27
V programu govorite o razbremenitvi gospodarstva. Kaj tocno s tem mislite v primeru zaposlenega

Nič točno ne mislijo. Kot je pisalo že v enem od člankov pred kratkim - te nove in "alternativne" stranke nikoli ne operirajo s številkami, le s koncepti. Številk pač ne poznajo, ali pa jim je jasno, da ne podpirajo tega, kar želijo povedati.
bebest
# 18.05.2018 ob 11:58
@subcomandante
Politika, ki ne odreka pomoči ljudem, ki so v težavah, ki bežijo pred vojno, slabimi razmerami,... ni ne leva ne desna, na katera druga. V tem primeru je potrebno biti človek in pomagati sočloveku. Ker se ima večina Slovencev za kristjane, predvsem tisti z desnega pola, bi moralo biti to samoumevno. Lačnega nahrani, golega obleci, ne stori drugemu, kar ne želiš, da kdo storil tebi,... To dragi moji pomeni biti kristjan.

Izjava v smislu Miss. World Competition – mir za vse na svetu. Super v teoriji, v praksi pa je stvar žal malo drugačna. Open borderji in levičarji so v bistvu kot mama, ki ima sama zgolj eno suho žemljo, ki jo z veseljem nese sosedovim otrokom, medtem, ko lastnim reče naj stisnejo zobe in stradajo. Koliko revnim upokojencem in slovenskim otrokom bi lahko pomagali na račun milijonom, ki smo jih namenili za oskrbo migrantov?

Pa ne bi spet o tem, da podatek 1963 evrov na migranta ne drži. Toliko gre iz proračuna na takšen ali drugačen način! Za plače prevajalcev, nevladnikov, ogrevanja prostorov, najema prostorov ali kogarkoli drugega... Strošek je strošek in gre iz našega žepa tako ali drugače!
Bivši uporabnik
# 18.05.2018 ob 11:41
@Rok Andrée: e-volitev na nacionalni ravni trenutno še ne moremo podpreti, saj tehnologija še ni dovolj zrela

Tega ne razumem najbolje. A to govori o njihovi software securety tehnologiji, ki so jo sami razvili, ker če misli na splošno kar je na trgu je bolj shitty tehnološko podkovan.
stilist
# 18.05.2018 ob 11:31
blue_night, hvala za namig. Hvala bogu imam še vedno svojo pamet in tvoj obskurni namig ne bom komentiral.
V bistvu v Sloveniji nimamo prave domoljubne stranke, ki bi se zavzemala za slovenskega človeka kot bi bilo potrebno in kot bi si zaslužil. Tako žal nimamo neke izbire.
kunta kinte
# 18.05.2018 ob 11:22
spet eni,ki bi uvajali nove davke
Tisl
# 18.05.2018 ob 11:44
Rok Andree: Ko bom velik, bom iz interneta piratil tudi bluraye, velike do 100 GB
Bivši uporabnik
# 18.05.2018 ob 11:25
torej ne predlagate davcne razbremenitve, ampak "pravicnejsi" davcni sistem. Imaste slucajno tudi izdelan dohodninski sistem? Od do in procent obremenitve na razred? Lepo da bi vzpodbujali srednji razred, ampak kaksna bruto placa za vas predstavlja srednji razred? Od 900 bruto do 1500 bruto, vse nad tem pa se bolj zategnit ? Prosim vas, ce imaste, da pridete ven s stevilkami, da bo si vsak Janez, ki ima danes X bruto place in Y neto izplena, lahko sam izracunal koliko na boljsem bo zaravi vase "pravicne" obremenitve. Mislim da je to prevec resno, da bi se sprenevedali.
Bivši uporabnik
# 18.05.2018 ob 10:40
V programu govorite o razbremenitvi gospodarstva. Kaj tocno s tem mislite v primeru zaposlenega? Ne morete silit podjetja da zaposlenemu placa vecji bruto. Lahko mu pa drzava manj vzame. Podpirate torej nizjo % v dohodninski lestvici? Podpirate visjo splosno davcno olajsavo?
Bivši uporabnik
# 18.05.2018 ob 10:56
@zdravapamet1
Glede migrantov, pa tako vsi strašijo, da bodo ostali v SLO, kar pa nikakor ne drži, saj si vsi želijo naprej na zahod.

Imas prav ZdravaPamet1. Ampak na Zahodu so meje zaprli. Nemcija vec ne sprejema. Avstrija vec ne sprejema. Svedska vec ne more sprejemat. Britanci so iz EU ven sli. Torej pridejo iz razdalje 15.000km do SLovenije, naprej na sever, na zahod ali vzhod pa vec ne morejo. Torej kaj mislis da bodo naredili. Bodo se vrnili domov ali pa bodo v Sloveniji izgovorili besedo "azil" ?
stilist
# 18.05.2018 ob 10:28
Vas bi volil, pa ste me odvrnili zaradi vaše leve politike do migrantov. Škoda.
Kazalo