Z dražjo registracijo vozil se bo do konca leta v proračun nateklo šest milijonov evrov več. Foto: BoBo
Z dražjo registracijo vozil se bo do konca leta v proračun nateklo šest milijonov evrov več. Foto: BoBo

Vlada je drugič v slabem letu (registracije se je nazadnje podražila novembra lani) sprejela uredbo o letni dajatvi za uporabo vozil v cestnem prometu, ki jo morajo lastniki plačevati vsako leto ob registraciji vozila in podaljšanju veljavnosti prometnega dovoljenja.

Namesto 55 od sredine julija 62 evrov
Lastniki osebnih vozil s prostornino motorja, manjšo od 1350 kubičnih centimetrov, bodo morali po novem namesto 55 evrov plačali 62 evrov. Tisti, ki imajo avtomobile s prostornino med 1350 in 1800 kubičnimi centimetri, teh je registriranih največ, bodo morali po novem odšteti 96 evrov, kar je 11 evrov več kot doslej.

Lastniki vozil v razredu od 1801 do 2500 kubičnih centimetrov bodo morali namesto 135 evrov plačati 153 evrov. V razredu od 2501 do 3000 kubičnih centimetrov se bo dajatev zvišala z 250 na 282 evrov, v razredu od 3001 do 4000 kubičnih centimetrov s 400 na 452 evrov in pri vozilih s prostornino motorja nad 4000 kubičnih centimetrov s 500 na 565 evrov.

Lastniki motornih koles s prostornino motorja do 125 kubičnih centimetrov bodo morali po novem namesto 12 evrov plačati 13 evrov. Tisti, ki vozijo motorje s prostornino med 125 in 250 kubičnimi centimetri, bodo morali namesto 19 evrov odšteti 21 evrov. Za motorna kolesa s prostornino med 500 in 1000 kubičnimi centimetri se dajatev s 26 evrov dviga na 29 evrov, za tista nad 1000 kubičnih centimetrov pa s 30 na 33 evrov.

Nič več znižane dajatve za vozila s standardom Euro 4
Pri tovornih vozilih pa ministrstvo ne predlaga splošnega zvišanja dajatve, a naj bi se dodatne prihodke s tega naslova zagotovilo s spremembami pri upoštevanju emisijskih lastnosti motorjev pri izračunavanju letne dajatve. Za najnaprednejša emisijska standarda Euro 6 (VI) ter Euro 5 (V) se ohranja ureditev, po kateri je letna dajatev za takšna tovorna vozila nižja za 35 oziroma 25 odstotkov. Vozila s standardom Euro 4 (IV) naj po novem ne bi bila več upravičena do 12,5-odstotnega znižanja dajatve, temveč jo bodo morala plačati v celoti.

Za vozila s standardom Euro 3 (III), za katera je bilo do zdaj treba plačati polno ceno, bo po novem veljal 10-odstotni pribitek. Za vozila s standardom Euro 2 (III) se pribitek zvišuje s pet na 20 odstotkov, za vozila s standardom Euro 1 (I) z 20 na 30 odstotkov, za okoljsko najspornejša vozila pa s 30 na 40 odstotkov.

Vlada predvideva, da se bo zaradi dviga te dajatve letos v proračun nateklo za šest milijonov evrov več prihodkov oziroma skoraj 138 milijonov evrov, prihodnje leto pa naj bi se z dajatvijo zbralo za 15,3 milijona evrov več sredstev.