Slovenija

Poudarki

  • Pri Uberju si želijo, "da bi Slovenija postala vodilna na področju digitalnega in sodelovalnega gospodarstva v regiji".
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.7 od 38 glasov Ocenite to novico!
Shod proti Uberju
Predstavniki Sindikata mladi plus, Svobodnega sindikata Slovenije, Gibanja za dostojno delo in Svetovalnice za migrante so na buče izobesili trditve, ki naj bi bile argument za Uberjev prihod, a so po njihovem mnenju neresnične. Foto: BoBo
Uber
Po mnenju predstavnikov organizacij, ki so protestirale proti prihodu Uberja, bi morala vlada bolj misliti na socialni položaj svojih državljanov kot pa na izboljšanje pogojev za delo multinacionalk. Foto: BoBo

Dodaj v

Sindikati in organizacije z bučami proti Uberju: Digitalizacija da. Prekarizacija ne.

Po mnenju sindikatov bo Uberjev prihod poglobil prekarizacijo in kršenje pravic delavcev
7. november 2016 ob 15:11
Ljubljana - MMC RTV SLO

Predstavniki Sindikata Mladi plus, Svobodnega sindikata Slovenije, Gibanja za dostojno delo in socialno družbo ter Svetovalnice za migrante nasprotujejo prihodu Uberja v Slovenijo. Po njihovem mnenju bo namreč podjetje s seboj prineslo "še hujše oblike izkoriščevalskega dela".

Treba se je vprašati, ali država želi spodbujati prekarne oblike dela in množično ustanavljanje samostojnih podjetnikov z negotovim položajem, je izpostavila Tea Jarc iz Sindikata Mladi plus. Kot ključno pomanjkljivost Uberjevega poslovnega dela pa je izpostavila, da se Uber spreneveda, da ni delodajalec, čeprav v praksi je.

Vse organizacije namreč menijo, da predstavniki vlade in minister za javno upravo zavajajo javnost s trditvami o prednostih Uberja, kot so cenejši prevozi: "Poceni Uberjevi prevozi v največji meri temeljijo prav na tem, da podjetje ne izplačuje delavskih prispevkov. To pa ni le težava teh konkretnih delavcev, ampak gre za vprašanje, ki zadeva nas vse. Moramo se namreč vprašati, v kakšni državi želimo živeti na dolgi rok. Izogibanje davkom morda res prinese cenejše prevoze, pomeni pa tudi pomanjkanje denarja v pokojninski in zdravstveni blagajni," so zapisali v izjavi za javnost.

Ali zakonodajo piše multinacionalka?
Trditve, ki po mnenju predstavnikov sindikatov predstavljajo mite in s katerimi predstavniki vlade upravičujejo Uberjev prihod v Slovenijo, so zato pred ministrstvom za javno upravo simbolno obesili na buče. Opozarjajo namreč, da je poglabljanje prekarizacije nekaj, kar bi morala vlada preprečevati, in ne spodbujati. "Vlada bi morala ustvariti pogoje za čim boljši socialni položaj državljanov, ne pa odpirati vrata najhujšim izkoriščevalcem, ki bogatijo na račun delavstva," je dejal predsednik Svobodnega sindikata Slovenije David Švarc.

Goran Lukić iz Svetovalnice za migrante je ob tem spomnil, da je minister za javno upravo Boris Koprivnikar podpisal pismo o nameri o sodelovanju z Uberjem, v okviru tega pa je Uber izrazil namero, da pride na slovenski trg, ko bo Slovenija posodobila svojo zakonodajo. Ministrstvo za infrastrukturo pa je le dan pred podpisom pisma o nameri prejelo navodilo, da mora v enem dnevu pripraviti zakonske spremembe v korist Uberja, o čemer smo poročali tudi na MMC-ju. "Mi se sprašujemo, ali je multinacionalka tista, ki piše zakonodajo v Sloveniji," je dejal Lukić.

Uber: Želimo ponuditi celovito licencirano storitev
Na shod predstavnikov sindikatov in društev so se odzvali tudi v podjetju Uber. Zapisali so, da želijo v Ljubljani ponuditi celovito licencirano storitev, ki bo v skladu z vsemi zakoni in drugimi predpisi. "To pomeni, da bodo ponudniki storitev licencirana podjetja, ki zaposlujejo voznike, in licencirani samostojni podjetniki, ki bodo morali izpolnjevati najstrožje varnostne standarde," so zapisali v podjetju.

Dodali do še, da bo "Uberjeva digitalna platforma zagotavljala transparentnost in sledljivost vseh plačil ter enostavno in obenem popolno pobiranje davkov". V Ljubljano želijo vstopiti z najpogostejšo storitvijo UberX, v sodelovanju z Mestno občino Ljubljana pa tudi s storitvijo Uber Ljubljana, ki vključuje prevoz z električnimi vozili.

Uber podpira vladni program na področju digitalnega in sodelovalnega gospodarstva. Kot so poudarili, je ta v celoti skladen s smernicami Evropske komisije o sodelovalnem gospodarstvu. "Želimo si, da bi Slovenija prav tako sledila priporočilom Evropske komisije in postala vodilna na področju digitalnega in sodelovalnega gospodarstva v regiji," so še zapisali v Uberju.

L. L.
Prijavi napako
Komentarji
Geres*
# 07.11.2016 ob 15:20
Predstavniki Sindikata Mladi plus, Svobodnega sindikata Slovenije, Gibanja za dostojno delo in socialno družbo ter Svetovalnice za migrante nasprotujejo prihodu Uberja v Slovenijo. Po njihovem mnanju bo namreč podjetje s seboj prineslo "še hujše oblike izkoriščevalskega dela."

LOL. Ker mladih se do sedaj sploh ni izkoriščalo za delo preko avtorskih, sp., študentskih napotnic od soseda ipd.
joutsenlaulu
# 07.11.2016 ob 15:30
Geres, pa ne samo mladiih. Koliko ljudi, ki opravljamo intelektualne poklice, je "trg" že davno tega pahnil v take nestabilne oblike dela in nam do dna oklestil plačilo, pa ni nihče pretirano v luft skakal. Zdaj, ko so na udaru taksisti, pa naenkrat vsi paniko zganjajo.
Geres*
# 07.11.2016 ob 15:35
K_ris: ne, zmotilo me je, ker se sindikati oglašajo samo, ko so določene interesne skupine ogrožene. Takrat razni sindikati zaženejo vik in krik. Ko se izkoriščanje dogaja dnevno in lahko še v hujših ali bolj množičnih oblikah, so pogosto tiho.
Zoro27
# 07.11.2016 ob 15:32
Da bi zgoraj omenjeni naredili kaj v smeri, da se spremeni zakonodaja, ki izkoriščanje omogoča, pa ne... Mimogrede, buče so tudi hrana. tako da kažejo svoj odnos do hrane tudi na tak način.
ponosnikmet
# 07.11.2016 ob 15:30
Večjih buč niso imeli?
Knight Kant
# 07.11.2016 ob 15:36
Uber hoče pri nas odpreti podjetje za osebni prevoz potnikov? V čem je problem? Če ga je lahko Ornek Nataša, zakaj ga ne bi Uber iz Kalifornije? Minister nam zagotavlja, da bo vse to potekalo v skladu z našo zakonodajo.

Samo --- zakaj nam mora to minister posebej zagotavljati, saj se to razume samo po sebi!? In kar je še bolj čudno: Zakaj mora zaradi tega ustanavljanja podjetja po naši zakonodaji minister po hitrem postopku odleteti v Kalifornijo in tam z neko multinacionalko podpisovati "nezavezujoče" pismo o nameri, o ustanovitvi posebne delovne skupine za harmonizacijo naše zakonodaje s poslovnim modelom te multinacionalke?
krawica
# 07.11.2016 ob 15:52
Prekarnost?

Minirajo kakršnokoli spremembo ki bi spremenila status quo na boljše ali na slabše. Vedno so proti stvarem, ki bi pod črto koristile vsem, kot so npr. nagrajevanje po učinku, merjenje učinkovitosti ali zmanjšanje prispevkov, če le to koristi redno zaposlenim v JS. Za vse ostale jim je in jim je vedno bilo gladko vseeno. Ko je treba ščitit obstoječe oblike zaposlitve na račun vseh ostalih (s.p., študentsko delo, pogodbene agencije) so že 20 let lepo tiho. Hočejo pomagat prekarcem? Potem naj zahtevajo zakonodajo, ki ne bo naravnost spodbujala dela na črno prek napotnic in spjev.

Dvoličneži.

Uber pa - le primerna propagandna tarča, nič več, nič manj. Toliko kontroverznosti se je nabralo okoli njega, da je lahko streljat po njem. Neupravičeno. Ljudje v tujini ga ne uporabljajo zgolj zaradi cene, ampak zato, ker gre preprosto za boljši način taksijev. Hitrejši, boljši, cenejši, učinkovitejši. Če bi bile taksi službe pametne, bi posvojile njegove prednosti, izkoristile svojo obstoječo pozicijo na trgu in ga povozile. Ker niso, bodo pač lobirale pri raznih "sindikatih".
peglezn
# 07.11.2016 ob 19:27
Zaposlene v drzavni upravi potrebujem kakih 5 min na leto ... Naj pride se en tak Uber , kjer bom lahko narocil Koprivnikarja za 5 minut, ne pa da mu moramo celo mesecno placo dajat ... Pa neke dopuste placevat pa te fore ...
ne6c
# 07.11.2016 ob 15:35
Predstavniki Sindikata Mladi plus, Svobodnega sindikata Slovenije, Gibanja za dostojno delo in socialno družbo ter Svetovalnice za migrante verjetno Uberja od blizu se videli niso.
Uber kar lepo placuje vse davke, ki jih je primoran, odvisno pa v kateri drzavi jih placuje. Zaradi specificne strukture EU-ja je to trenutno pac skozi njihovo Nizozemsko podruznico.

Morda pa bi lahko to bil znak vladi, da omili davcno politiko in privabi tehnoloske gigante, da registrirajo podjetja pri nas in dejansko mi zasluzimo, namesto Irska in Nizozemska?
hizli tren
# 07.11.2016 ob 22:39
Jutri bom ustanovik avtobusno podjetje. Želim da mi država spremeni zakone, da lahko vozim tam kjer sam hočem in ustavljam kjer sam hočem . Minister a pridete še do mene na kosilo?
čarli
# 07.11.2016 ob 15:46
"Poceni Uber prevozi v največji meri temeljijo prav na dejstvu, da podjetje ne izplačuje delavskih prispevkov. To pa ni le težava teh konkretnih delavcev, ampak gre za vprašanje, ki zadeva nas vse. Moramo se namreč vprašati, v kakšni državi želimo živeti na dolgi rok.

Ja hoče povedat, da če ne boste plačevali davkov pol ona ne bo dobivala nezaslužene plače;)
sosman
# 07.11.2016 ob 18:49
Študenteki še zdaj niso skužili, da si s študentskim delom sami odžirajo delovna mesta.
TineB
# 07.11.2016 ob 17:57
Kaj so pa današnji taksisti, ki vozijo "za" obstoječe taksi podjetja? Nič drugega kot s.p. jevci, ki jim ta pdjetja nudijo le dispečerstvo. Enako kot uber.

V čem je torej razlika med stanjem danes in stanjem, ko pride uber - ki je tudi rekel, da bodo zanj vozili lahko le osebe z registrirano dejavnostjo in vsemi dovoljenji?

Res, tulijo ti sindikati, kot bi bili taksisti pa danes zaposleni na taksi službah. Niso! Še v dispečerskih centrih študente zaposlujejo!
Zmerni
# 07.11.2016 ob 15:54
Predlog Vladi: Celotno Vlado RS, vse poslance zaposliti preko Adecca, da bodo razumeli, kaj je prekarno delo. Prekarno delo je korak nazaj v prejšnje tisočletje.
Radenm
# 07.11.2016 ob 15:35
Glede na to da je v Britaniji sodišče ravno en teden nazaj odločilo da Uberjevim voznikom pripadajo iste pravice kot zaposlenim pri kateremkoli drugem delodajalcu, in da ne gre za s.p. - preberite si tukaj - se mi zdi da bi bilo to vredno omembe. Tako na shodu, kot v članku.
Knight Kant
# 07.11.2016 ob 23:17
rino --- 07.11.2016 ob 23:01
a je uber nsakaj takega kot booking
-------

Kot je videti, niti približno ne. Ne zaradi druge osnovne dejavnosti (hotelirstvo vs osebni prevozi) ali drugačnega poslovnega modela (booking samo opravi rezervacijo in stroške svojega posredovanja zaračuna izvajalcu storitve, Uber deluje tudi kot posrednik pri plačevanju storitve) ampak predvsem zato, ker je booking že več kot desetletje prisoten na slovenskem trgu, pa ni še noben slovenski minister zaradi tega letel na Nizozemsko po navodila, kako naj spremenimo slovensko zakonodajo, da bo ustrezala njihovemu poslovnemu modelu.
Knight Kant
# 07.11.2016 ob 22:22
Nikolaj --- 07.11.2016 ob 21:38
Večina ljudi je za prihod Uber v Sloveniji.
Obstoji alergija na taksiste:
(1) ne dobiš vedno računa
(2) cena je včasih 4 x višja od tiste po tarifi
(3) nekateri zelo slabo govorijo slovensko
(4) mnogi taksisti prikazujejo 2x ali tudi 3x nižje prihodke in tako goljufajo državo in ne prispevajo v pokojninsko blagajno realnih prispevkov

----------

A mora biti ravno Mercedes ali je lahko tudi Audi? Kateremu proizvajalcu moramo v ta namen prilagoditi cestno omrežje?

A mora biti ravno Apple ali je lahko tudi Samsung? Kateremu proizvajalcu moramo zato prilagoditi GSM omrežje?

Kdo sploh brani priti Uberju prihod na slovenski trg. Samo predpisi morajo zanj veljati enaki, kot za obstoječa taksi podjetja. Kdo jim to sploh sme preprečiti.

Vsi pomisleki glede alergije na taksiste ostajajo pri vsakem novem podjetju nespremenjeni.

(1) Če taksist ne izda računa, ko vozi za enega posrednika taksi storitve, ga verjetno ne bo niti potem, ko bo pričel voziti za novega posrednika taksi storitve. Uber namerava ukiniti izdajanje računov, tako, da se bo tvoja alergija kvečjemu povečala. Meni v zadnjih 10 letih v Sloveniji ni še noben taksist "pozabil" izstaviti računa, čeprav ga nisem nikoli izrecno zahteval.

(2) V enakem obdobju sem večkrat uporabljal vse glavne posrednike taksi storitev v Ljubljani in cena ni nikoli odstopala od objavljene. Velja pa ta tarifa tipično samo za storitev, ki je bila naročena po telefonu. Kdor taksi ustavi na cesti ali vanj sede na taksi postaji, se mora prej pač pogoditi za ceno, da ni presenečenja, ki ga opisuješ. Tak "poslovni model" veljajo za taksi prevoze širom Evrope. Tudi storitve Uber bodo zgolj tisti prevozi, naročeni preko mobilne aplikacije. Izvajali jih bodo (med drugim) obstoječi taksisti. Kdor bo takega ob prostem času ročno ustavil na ulici bo povsem na istem, kot je pri taksistih, ki sedaj vozijo za obstoječa taksi podjetja.

(3) Uber naj bi po tvoje zagotavljal perfektno znanje slovenščine pri svojih končnih izvajalcih stroitve? Saj bodo menda zanj med drugim vozili isti perkerci, kot sedaj vozijo za obstoječa taksi podjetja. Bodo zanje organizirali tečaje slovenščine?

(4) Uber po vsem sklepa pogodbe s fušarji, ki sploh nimajo prijavljene nikakršne dejavnosti. Komu bodo v Sloveniji ti fušarji plačevali dajatve, če bo Uber to prakso uporabil tudi na našem trgu?
JJstyle
# 07.11.2016 ob 17:55
@Banban

Uber prek aplikacije šoferju posreduje stranko in vica versa. Sam Uber nima voznega parka (čeprav menda v ZDA načrtuje upeljavo 8 milijonov vozil na avtopilota, ko bodo ti na voljo), pač pa zanj vozijo podizvajalci (podobno kot se je v Sloveniji prestrukturiral GoOpti), zasebniki ali podjetja, s katerimi ima Uber sklenjeno pogodbo. Od plačila vsakega prevoza si Uber vzame določen procent, preostanek pa ostane vozniku. V bistvu je Uber neke vrste odplačni posrednik med stranko in šoferjem. Za Uberjem seveda ne stoji človek, ampak računalniški algoritem, ki fura celotni sistem. Odzivne in dobro ocenjene šoferje uvršča višje, neodzivne ali s slabimi ocenami pa nižje pri izboru.
krawica
# 07.11.2016 ob 17:08
K_ris:

Bom še jaz po alinejah - morda ti bodo potem stvari jasnejše:
1.) Najprej se buniš, kako ni prav, da nam vlada uvaja prekarne zaposlitve taksistov skozi zakonodajo.
2.) Te vprašam za spremembe zakonodaje, ki bo stanje taksistov menda tako zelo poslabšala.
3.) Dobim odgovor, da sprememba zakonodaje ne posega v delovna razmerja obstoječih
taksistov.

Ampak Uber je bad, ker so sindikati tko rekl, M'kay?
ni maitre
# 07.11.2016 ob 23:31
Evo izkušnja z uber prekarizacijo s hravške
http://www.jutarnji.hr/biznis/tvrtke/ube
r-na-voznje-u-hrvatskoj-ne-placa-nikakav-porez.-placaju-ga-samo-vozaci/3729889/
oleander
# 07.11.2016 ob 23:22
Uber ni ponudnik prevozov, zato se ga ne da primerjati s taksisti. Uber nikogar ne zaposluje, zato tudi nikomur ne more prepovedati, da bi prevazal potnike s kakim od drugih posrednikov. Imas Lyft, Hopintaxi, itd.

Uber je podjetje, zasnovano na aplikaciji, ampak element odvisnega razmerja je že rangiranje voznikov glede na njihovo odzivnost in/oziroma razpoložljivost. Če ti nekdo, s katerim sodeluješ poslovno, narekuje pogoje dela, je to odvisno razmerje. Rangiranje je že takšna prisila, saj izgubiš svoje mesto na lestvici, če ne poskočiš dovolj hitro, ko zapoje zvonček. Če pod temi pogoji voziš vsaj 20 ur na teden, si po evropski zakonodaji upravičen do obravnave, ki so je deležni zaposleni delavci. Tipično za podjetja, kakršno je Uber, je, da tveganja prevalijo na uporabnike in voznike, medtem ko se pri strežniku, na katerega so pripeti vozniki, tako rekoč samodejno nabira denar. To je pač njihov poslovni model. Kdo pa bo preverjal zanesljivost Uberjevih voznikov, njihovo znanje, poštenje, o tem lahko v tujini preberemo precej negativnih mnenj. Kot rečeno, so v Angliji vozniki dobili bitko proti Uberju.
Podobno je z outsourcanjem kreativcev, piscev in prevajalcev, ki morajo podpisati, da se odpovedujejo morebitnim tožbam za uveljavljanje materialnih pravic, ki bi jim šle po zakonu.

Uber v Angliji:
http://www.theweek.co.uk/uber/58491/uber-misleading-drivers-over-tribunal-verdict

Kar zadeva izdajanje računov, še nisem doživel, da mi ga taksist ne bi izstavil, odkar imajo elektronske blagajne. Zobozdravnik žal ne, taksist da.

Dejstvo pa je, da do samovozečih taksijev ni tako daleč. V končni fazi, kot se je nekdo izrazil, tudi "Koprivnikarjev" ne bomo več potrebovali za mesečno plačo, če bo šlo tako naprej. Vprašanje je samo, kdaj bo tako daleč. Država bi se zato v resnici morala ukvarjati z iskanjem odgovora, kaj bo z ljudmi, če jih bo zaradi avtomatizacije brez dela čedalje več, pa se seveda ne, ker birokratov ne zanima, kaj je za vogalom, temveč samo, kaj je na dosegu roke.
ni maitre
# 07.11.2016 ob 22:28
Res me zanima kdo bo tak kreten, da bo vozu za uber, ker tukaj ni nobene računice. Ko odšteješ:
Uber procent
avto (nakup)
gorivo + čiščenje
popravilo avta
prispevki in davki
licenca
...
...
delaš zastonj
melanholik
# 07.11.2016 ob 21:08
Ne, v Turkovem blogu ni čisto nič genialnega. V splošnem je le še en primerek argumentacije v stilu - saj mogoče res izkoriščajo, ampak saj to že itak počnejo tudi drugi. Ne, če nepravilnosti obstajajo, jih je treba preprečevati, ne pa uzakoniti!
Knight Kant
# 07.11.2016 ob 17:46
ne6c --- 07.11.2016 ob 17:30
@Knight Kant - Absolutno ne! Lahko pa bi prekopirali digitalne zakone Estonije, kajti drzava, ki ima 60% nasega prebivalstva je na povrsje spravila ze kar nekaj digitalnih nacionalk - Skype, TransferWise, itd, koliko smo jih ze Slovenci? Se bo kdo od vas "barikadistov" in ljubilteljev statusa quo, vprasal, zakaj ima najvecje Slovensko digitalno podjetje Outfit7 sedez na Cipru in zaposluje ljudi po vsem svetu, namesto v Sloveniji?
----------

Želiš namigniti, da je bolje skopirati zakone Estonije, kjer je Uber že opravil svojo "domačo nalogo", ne pa na primer zakonov bolj izkušene Finske, kjer se je Uber zapletel v serijo za sedaj izgubljenih tožb zaradi nespoštovanja finske zakonodaaje?

Odgovor na svoja vprašanja, povezana z Outfit7 in Skype, podkrepljenimi z nekaj polinformacijami, pa boš morda dobil potem, ko si odgovoriš na vprašanje, zakaj ima Skype svoj sedež v davćčno ugodnejšemu Luksmburgu, v Talinnu pa le svoj razvojni oddelek, tako kot ima Outfit7 sedež na Cipru, razvojni oddelek pa v Ljubjani.

Open jobs positions at Outfit7:

Game-Economy Analyst (Ljubljana, Slovenia)
Data Scientist (Product) (Ljubljana, Slovenia)
Creative Programmer (Ljubljana, Slovenia)
Unity Game Developer (Ljubljana, Slovenia)
Quality Engineer / Games (Ljubljana, Slovenia)
Development Team Lead (Games) (Ljubljana, Slovenia)
Mobile Developer / iOS (Ljubljana, Slovenia)
Game Designer (Ljubljana, Slovenia)
Senior Mobile Game Producer (Ljubljana, Slovenia)


Pa Outfit7 za opravljanje svoje dejavnosti zato ni treba spreminjati slovenske ali katerekoli druge zakonodaje.
Mindmaster
# 07.11.2016 ob 15:56
Zgoraj omenjeni sindikati so razlog, da se mlajse generacije mnozicno izseljujemo iz Slovenije, ne pa Uber. Mrzlicno nasprotovanje vsaki alternativi od tistega, kar nam njihov politicni razred zapoveduje.

Resno me mika, da bi ustanovil eno protestno stranko neoliberalcev, ki bi sla radikalno nasproti vsem njihovim idejam. S sloganom "Za uberizacijo Slovenije".
Geres*
# 07.11.2016 ob 15:40
K_ris: preveč očitno je, da so tukaj posredi drugi interesi. Tako kot so npr pri šolnikih, ko grozijo s stavko in se sklicujejo na otroke. Brihga jih za njih, samo svojo pozicijo skušajo zaščiti. Tako kot se bojim, da v tem primeru Sindikat prav briga za mlade. Moje mnenje pač.
marialorca
# 07.11.2016 ob 20:31
Uber podpira vladni program na področju digitalnega in sodelovalnega gospodarstva. Kot so poudarili, je ta v celoti skladen s smernicami Evropske komisije o sodelovalnem gospodarstvu. "Želimo si, da bi Slovenija prav tako sledila priporočilom Evropske komisije in postala vodilna na področju digitalnega in sodelovalnega gospodarstva v regiji," so še zapisali v Uberju.

Verjamem. Janezek komaj čaka, da bo cel december fural taksi za porcijo čevapov in opran Uberjev avtek.
Banban
# 07.11.2016 ob 17:47
Ne razumem cist tega uberja. Mi lahko kdo na hit razlozi?

Kdo je lastnik voznega parka?
Kako se placuje voznje, in kako se placujejo soferji?
Kdo v primeru zapleta nosi odgovornost?
JJstyle
# 07.11.2016 ob 17:45
GoOptijevi slovenski podizvajalci silijo voznike vozit tudi po 20 ur, ker za kombi ni zakonske omejitve oziroma jo je nemogoče preverjat. Kdo mi lahko garantira, da z Uberjem ne bo enako?
melanholik
# 07.11.2016 ob 17:34
K_ris

# 07.11.2016 ob 17:18
Prijavi neprimerno vsebino @krawica

GoOpti v osnovni dejavnosti ni taksi, ampak nadomestilo avtobusov, saj vozi na vnaprej določene cilje. In še enkrat ponavljam, GoOpti svojo dejavnost opravlja v okviru veljavnih zakonov, ne pa da se zakoni prilagajajo njegovi dejavnosti.

Tudi oni pogosto izkoriščajo luknje v zakonu, zlasti kar se tiče počitkov šoferjev, in niso ravno zgled zdravega poslovnega okolja. Ampak pustimo to.
ne6c
# 07.11.2016 ob 17:30
@K_ris - Sem prebral celoten clanek, nisem nikjer videl osnutka zakona, samo par zelo splosnih izjav z par fancy besedami. Torej, smo se vedno vsi na barikadah, zaradi stvari, ki se bi lahko, potencialno zgodila v prihodnosti? Se dobro, da nismo na barikadah zaradi Googla...

@Knight Kant - Absolutno ne! Lahko pa bi prekopirali digitalne zakone Estonije, kajti drzava, ki ima 60% nasega prebivalstva je na povrsje spravila ze kar nekaj digitalnih nacionalk - Skype, TransferWise, itd, koliko smo jih ze Slovenci? Se bo kdo od vas "barikadistov" in ljubilteljev statusa quo, vprasal, zakaj ima najvecje Slovensko digitalno podjetje Outfit7 sedez na Cipru in zaposluje ljudi po vsem svetu, namesto v Sloveniji?
MarcoQ
# 07.11.2016 ob 15:46
South Park o Uberju
menitosi
# 07.11.2016 ob 19:42
V roku 10 let vozniki ne bodo več potrebni, saj bodo vsi taksiji samovozeči. Čas je za nove službe. Morda je pa Uber dober signal da gre za nesmiselno delovno mesto, saj ne zahteva praktično nič izkušenj (razen varne vožnje).
itak
# 07.11.2016 ob 17:49
Spet borci za privilegije izbranih
ne6c
# 07.11.2016 ob 17:44
@melanholik

Outfit7 je ima veliko vec kot 600 milijonov downloadanih aplikacij, ce so preko marketinga drugih podjetij v svoji aplikaciji pri vsaki aplikaciji zasluzili vsaj 1€ je Slovenija izgubila kar nekaj 10 miljonov davka.
Dam se enkrat primer Estonije, koliko sluzb mislis, da sta ustvaril Skype in psoledicno Microsoft, ki je prisel odpret svoj regionalni center v Estonijo, ravno zaradi dejstva, da so kupili Skype, stevilak je veliko vecja od 1000.
K_ris
# 07.11.2016 ob 17:39
@melanholik

Se strinjam in bi si želel, da bi bilo to tudi v primeru GoOptija bolje urejeno. Se mi je že zgodilo, da je njihov (pogodbeni) voznik bil 8 ur v službi, nato pa zvečer peljal v München in se ponoči vračal nazaj v Ljubljano. Po zakonu verjetno vse prav, ker se tistih 8 ur iz druge službe ne upošteva, v praksi pa izjemno neodgovorno in nevarno.
ne6c
# 07.11.2016 ob 17:07
Jaz ne vem, česa ti ne razumeš. Bom po alinejah, če ne gre drugače:

1) Sprememba zakonodaje ne posega v delovna razmerja obstoječih taksistov.
2) Sprememba zakonodaje bo s posebnimi pogoji, ki bodo veljali le za Uber (ne pa tudi za obstoječe taksiste), prispevala k več prekarnim zaposlitvam, saj Uber ne zaposluje svojih šoferjev.


O cem ti govoris? Sploh ne vemo kako bo zakon izgledal, ti pa mu ze nasportujes? Kaj pa ce bo zakon olajsal delo taksistom in jim omogocil biti konkurencen Uberju? Niti osnutka zakona o delitveni ekonomiji se ni, pa so ze vsi na barikadah...

Podobno z Uberjem, kakor v medijih vidim, sploh se nimajo predstavnika za SLO, saj na novinarske konference hodita GM Hrvaske in tip iz Amsterdama, kaj sele svoje pisarne in registriranega podjetja, da bi lahko sploh zaceli poslovati, najemati prostore ipd, a taksisti in znjimi sindikati, ki se ze 10 let niso premaknili in samo zelijo status quo, so ze v nizkem startu, da gredo na strajk po celi Sloveniji...
JJstyle
# 07.11.2016 ob 16:57
@vojnaslo91

A še vedno sanjaš o komunizmu na Kitajskem? Te moram razočarat, tam že dolgo vlada najbolj groba oblika turbo kapitalizma, kar si jih lahko zamisliš. Edina razlika med njimi in nami je, da imajo Kitajci namesto CitiGroupa, Goldman Sachsa, Wells Fargota, Deutsche Banka etc., ki vladajo "našim" zahodnim "plutokracijam" pač izvršni komite komunistične partije, katere člani opravljajo enako nalogo kot fantje iz Wall Streeta Cityja, Frankurta, le da zraven še mahajo z rdečimi zastavicami, medtem ko se odločajo ali naj se danes peljejo Rollsu ali Bantleyju. Med tem pa jim raja gara po 16 ur dnevno. Isto sranje, drugo pakovanje, samo še v bolj sprevrženi obliki kot na Zahodu. Če se ne bo kaj spremenilo, bo svet v 21. stoletju znova gorel, folku bo enkrat le počil film in novi Dolfi bo rojen.
Peroz
# 07.11.2016 ob 16:30
@Mindmaster, če ustanoviš to stranko, se takoj včlanim!
Knight Kant
# 07.11.2016 ob 16:29
Digitalizacija da. Prekarizacija ne.
-------

Digitalizacija da.
Ampak seveda ne s podeljevanjem monopolov multinacionalkam, temveč z razvojem in promocijo odprtih javnih standardov, kjer bi morala država in naddržavne institucije (EU) prevzeti večjo aktivno vlogo.

Prekarizacija ne.
Nejasen in pogosto zlorabljen pojem. V zvezi z Uber bi to verjetno pomenilo sklepanje pogodb s podizvajalci, ki nimajo formalnih pogojev za opravljanje dejavnosti (licenca, registracija gospodarske dejavnosti). Pri tem ni poglaviten problem prekarnost, ampak gre predvsem za delo na črno, kar bi država morala strogo preganjati iz povsem drugih razlogov, in ne toliko zaradi omejevanja prekarstva.
krawica
# 07.11.2016 ob 16:21
K_ris:

Nisem te to vprašala. Vprašala sem te, za točno kakšne spremembe gre.

Torej nimaš odgovora? Se mi je zdelo....kup bučk in vročega zraka, kot ponavadi...
dickbutt
# 07.11.2016 ob 16:17
bla bla bla, medtem pa GoOpti lepo posluje! bravo!!

https://techcrunch.com/2016/11/07/goopti
/
krawica
# 07.11.2016 ob 15:56
Ne, Zmerni, naj odprejo svoj sp, nato pa se jim kake dve leti pozabi plačat račune.

Lahko si pa zrihtajo napotnico.
K_ris
# 07.11.2016 ob 15:52
@Ovca

Nekaj je konkurenca, ki se vključi pod pogoji, ki veljajo na trgu (in so enaki za vse). Nekaj drugega pa je, ko se za novega konkurenta spremenijo zakoni.
melanholik
# 08.11.2016 ob 10:55
Sem se pogovarjala tudi s soferji o tem. Vecina je zadovoljnih, nekateri imajo to kot dodatno zaposlitev. Sami so svoj sef, odlocajo o tem, kdaj bodo delali in koliko bodo delali.

To je bullshit. Saj konec koncev so bili v Sloveniji študentje pripravljeni razbit parlament, ko se je nekdo hotel dotaknit študentskega dela. In če jim je kdo skušal razložit, da so zaradi take ureditve najbolj na slabšem oni sami, je kvečjemu še sam dobil kocko v glavo. Pa je to kljub temu bilo in je še vedno res. Skratka, to, da je nekaterim izvajalcem (lahko celo večini) sistem všeč, še ne pomeni, da ni družbeno destruktiven.
rino
# 07.11.2016 ob 22:51
uber gor ali dol
ampak največja bedarija eu je
-da vse svoje prebivalce primerne in neprimerne izobražuje do doktoratov
in imajo zato vsi po spisku dve levi roki
-po drugi strani enostavno delovno silo uvaža
-treba je razporediti delo svojim za keterega so sposobni, pa naj
bogo magari ročni delavci bolje plačani od doktorjev znanosti
Nikolaj
# 07.11.2016 ob 22:04
Popravek:
Zakaj se sindikati borijo za pravice peščice taksistov,
na drugi strani pa 500.000 ljudi v Sloveniji tolče revščino.
johann
# 07.11.2016 ob 20:48
Odzivne in dobro ocenjene šoferje uvršča višje, neodzivne ali s slabimi ocenami pa nižje pri izboru.

Mogoče pa se ljubljanski taksisti tega najbolj bojijo. Spomnite se testa taksistov glavnih mest v EU-ju (test je bil med drugim objavljen tudi v Motoreviji) , kjer so bili ljubljanski ocenjeni daleč najslabše...
Valentin57
# 07.11.2016 ob 18:21
Treba se je vprašati, ali država želi spodbujati prekarne oblike dela in množično ustanavljanje samostojnih podjetnikov z negotovim položajem

Jaz bi rekel "bolje išta nego ništa".
Zanimivo, da se sedaj bojijo prekercev, ko pa Uberja še ni bilo in je bilo stanje rožnato, jih pa ni motilo.
ne6c
# 07.11.2016 ob 17:57
@Knight Kant

Lahko vzamemo tudi Finsko za vzgled, potegnil sem Estonijo, ker je neprimerno bolj primerljiva drzava Sloveniji(populacija, povrsina), kot je Finska. In se en razlog zakaj sem izbral Estonijo:
Verjetno zakoni Estonije niso imeli nic kaj pri tem, ali pac?
Verjetno se je tudi brez veze sprasevati, zakaj imajo digitalna podjetja sedeze na Irskem, v Luksemburgu, na Cipru itd. in ne v Sloveniji? Ne rabimo njihovih milijonov, kajne?

In se nekaj na temo Uberja, Uber ima v Estoniji ogromne probleme z, pazi, lokalnim konkurentom Taxify. Zakaj? Ker zakonodaja to omogoca in imajo enokomijo, kjer na koncu dneva ne sluzijo "barikadisti", ampak potrosniki.
Kazalo