Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.3 od 13 glasov Ocenite to novico!
Branimir Štrukelj
Branimir Štrukelj poudarja, da plače v vzgoji in izobraževanju niso take kot pri primerljivih dejavnostih. Foto: BoBo

Dodaj v

Štrukelj: S pogajanji se nismo premaknili nikamor. Vlada: Sviz ne želi popustiti.

V Svizu vztrajajo pri "ustreznejšem vrednotenju vzgoje in izobraževanja."
31. januar 2018 ob 15:13
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Glavni tajnik Sindikata vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (Sviz) Branimir Štrukelj je izplen dosedanjih pogajanj o stavkovnih zahtevah opisal z besedami "ena velika ničla". Minister Boris Koprivnikar pa pravi, da se vlada s predlogi približuje, Sviz pa vztraja pri svojem.

Štrukelj poudarja, da so plače v vzgoji in izobraževanju nižje od plač na primerljivih delovnih mestih v drugih delih javnega sektorja. Poudaril je, da so plače v vzgoji in izobraževanju v zadnjih osmih letih za več kot deset odstotnih točk zaostale za plačami na primerljivih delovnih mestih v zdravstvu in državni upravi. Prav tako lahko zaposleni na področju vzgoje in izobraževanja v karieri napredujejo manj kot v drugih dejavnostih. Prav primerljivost z drugimi delovnimi mesti je glavna stavkovna zahteva ob stavki, ki so jo napovedali 14. februarja.

Štrukelj je poudaril, da so podatke predstavili tudi vladi, kjer so jim prijazno pokimali, nato pa zaključili s "pahorjanskim so what (pa kaj potem)." Kot šokantno pa je Štrukelj označil to, da na pogajanjih ni predstavnikov ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, čeprav se pogovarjajo tudi o strokovnih vprašanjih, kot je status razredništva. Ob tem je spomnil, da sta se z zdravniki in policisti o njihovih zahtevah pogajali resorni ministrici.

Po Štrukljevih navedbah naj bi se na pogajanjih znova sestali prihodnji teden v torek. Glede na to, da je vlada v torek zavračala vse njihove ključne zahteve, ni možnosti, da bi se do začetka stavke kar koli bistvenega spremenilo, je ocenil. Po njegovih besedah ima trenutno žogico v rokah premier, od katerega stališč o tej temi, kot pravi, javno še ni slišal.

Koprivnikar: Obe strani se morata približevati
Minister za javno upravo Boris Koprivnikar je dejal, da je vladna stran na torkovo srečanje s predstavniki Sviza prišla s protipredlogom in so se zelo konkretno pogovarjali tudi o realizaciji zahteve glede vrednotenja razredniškega dela, ki ji na vladni strani ne nasprotujejo. Žal pa tudi v torek od Sviza niso dobili "nikakršnega protipredloga, ampak zgolj zagotovilo, da vztrajajo pri svojih stavkovnih zahtevah". "Taka pogajanja težko sprejemam," je dejal Koprivnikar in spomnil na zaveze o pogajanjih, ki jih določa zakon. "Zakon pravi, da se morata obe strani zbliževati. Vladna se približuje, sindikati pa vztrajajo pri stavkovnih zahtevah kot takih," je pojasnil.

Potrdil je, da tudi sami ugotavljajo, da plače v vzgoji in izobraževanju z leti postopoma upadajo, in da se ta trend pojavlja od leta 2008 naprej. "Tudi zaradi tega je pristop sindikata Sviz zanimiv - da za težavo, ki je popolnoma enaka od leta 2008, v predvolilnem času skličejo stavko," je še dejal Koprivnikar.

L. L.
Prijavi napako
Komentarji
pepar
# 31.01.2018 ob 15:40
Če so dohtarjam bodo popustili tudi vam-
Vi samo izsiljujte in pritiskajte,delavci v realnem sektorju,bodo tako vse poplačali,tudi če zanje ne ostane za kruh.
HariL
# 31.01.2018 ob 20:29
Najprej se morajo plače iz gospodarstva približati javnemu sektorju.

Do takrat pa ima javni sektor prevelike plače. Seveda ste lahko mnenja, da si zaslužite več, a tega mnenja so vsi.

Razlika je samo v tem, da bi si vi delili tisto, česar ni. In spet se bomo zadolževali za elite v javnem sektorju.
Delavci v gospodarstvu pa naj bojo tiho in delajo za njih. Vso gospodarsko rast bi radi vzeli za svoje plače.

Sedaj je čas, da se ob nenormalno visoki gospodarski rasti občutno zmanjša javni dolg. Ne pa, da se vse preliva v plače v javnem sektorju.
Mimobeznik
# 31.01.2018 ob 17:40
Združen levičar spet z roko v tujih žepih.
Švejk
# 31.01.2018 ob 22:51
Kaka pogajanja, nesposobnezi, norca se delajo iz delavcev v privat sektorju, ko zaj*** v privat sektorju ni posla, davke pa vseen poberejo, da imajo za svoje jokice. Vlada bi lahko enostavno uvedla klavzulo o odgovornosti in sankcijah, ce bi hotla resit pogajanja, produktivnost in kvaliteta bi se takoj zvisala ali pa bi se s sankcijami place priblizale tistim v privat sektorju. Edino v Sloveniji ima neproduktiven sektor visje place, da lahko EUju lazejo o 'dobri' povprecni placi. Vsi so kao eni izobrazenci, doktorji, magistri, a delajo vse v nasprotju, kar ucbeniki v srednji soli ucijo. Slovenija je eno veliko gnilo jajce, ki bo kot kaze smrdelo se naprej.
iconaan
# 31.01.2018 ob 20:26
Izsiljevalec štrukelj, pa ti štrajkaš vsako leto
AMFIBIJA
# 31.01.2018 ob 17:31
Mirko Vratničar

ŠTRUKLJI V POČIVANJU

Štruklji znajo biti presoljeni,
marsikak se prav grdo razkuha,
kuharjeva kriva je potuha,
če so takšni gostom ponujéni.

Štrukelj, ki predolgo se je kuhal,
ki v slanici mlačni je počival,
sploh če vodo vanjo si dolival,
povzroči lahko, da vse boš zbruhal.

Ta pa ravno prav da je pripravljen,
šef porekel kuhinje je mirno,
gledal goste nič manj kot prezirno,
mislil si, da čas je bil zapravljen.

Vse predolgo štrukelj je počival,
delal se, kako se pridno kuha,
zdaj postana štrukljeva je juha,
le na koga gost bo krivdo zlival?

Takšna jed pripravi se instantno,
treba res zavajati ni gostov,
itak vajeni so mnogih postov
pod taktirko skrajno arogantno.

Gostov naj se pač ne podcenjuje,
to v gostinstvu je predobro jasno
in pove se, ko je treba, glasno,
kuhar sebe s štruklji da rešuje.
Bivši uporabnik
# 31.01.2018 ob 17:11
Vcasih sem se sekiral zaradi Struklja & co, sedaj pa mi je vseeno. Moti me edino to, da vem kako se bo vse skup koncalo - s dvigom prispevkov in dvigom davkov, za tiste ki morajo dejansko ustvarjat dodano vrednost. In tu sem zraven prizadet.

Ostala raja v realnem sektorju v Sloveniji pa si je sama kriva. Koliko je pravzaprav delavcev v realnem sektorju? 200 tisoc? Zamislite si, da polovica delavcev v realnem sektorju gre dejansko na cesto JASNO izrazit svoj PROTEST in ZAHTEVO, da se obdavcitev plac zniza. A mislite da bi se SMC, SD, DESUS in Levica upala norca delat iz 100 tisoc protestnikov? Samo kaj ko se narod raje s neko palestino, ahmedi in donaldom ukvarja, namesto da bi si red doma naredil.
alfa333
# 31.01.2018 ob 16:22
Tkalka ,v realnem sektorju je tko če hočeš delat delaj ,če ne veš kje so vrata ,tko da ne bluzi kako naj se dvigne glave ,ker kakor kaj gobcaš jo dobiš po njuški,se pa strinjam da so tudi v JS neateri mizerno plačani, a kaj ko bi hoteli proncetualno povišanje vsem,tisti ki imajo več ,bi imeli še več ostalim pa drobtine.Minimalna plača bi morala biti1000 eur neto maksimalna pa 2000eur neto,kar bi bilo več pa obdavčit,potem tudi v parlamentu ne bi smradu tak gnoj.
RJSlo
# 31.01.2018 ob 16:02
Štrukelj: S pogajanji se nismo premaknili nikamor. Vlada: Sviz ne želi popustiti.
---------------------------------------------------
No ja. Verjamem, da so "pogajanja huda in naporna". Še sreča, da so pogajanja med istimi tiči. Kaj bi se zgodilo, če bi bila vlada sestavljena iz "kapitalistov" iz zasebnega sektorja?
urednik01
# 01.02.2018 ob 01:17
štrudelj sam sebi namen
iconaan
# 31.01.2018 ob 20:23
Strukel pober se
JPKJ
# 31.01.2018 ob 17:41
Pa saj ste vsi isti. Čvekači, da razvijate svoj debatni krožek. Bolj ko je sindikat glasen slabše je za delavce. Spomnimo se zadnjih 20 let uničevanja podjetij in armada delavcev na cesti. Kaj ste naredili za te nezaposlene? SICER PA V SOCIALNI DRŽAVI SINDIKAT NIMA DELA, KER ZA VSE POSKRBIJO IN UREDIJO DRŽAVNE INŠTITUCIJE, MAR NE?
Malosutra
# 31.01.2018 ob 16:26
Štrukelj: S pogajanji se nismo premaknili nikamor.

To vemo že dolgo da ne delate nič, samo izsiljujete vso državo zaradi plač ki so dosti večje kot v privatnem sektorju
igog
# 01.02.2018 ob 15:12
Z njegovo plačo bi trije dostojno živeli!

Imamo takoj dva bresposelna manj, in levica tri nove volilce.
igog
# 01.02.2018 ob 15:07
Sebi 5000. eur +++ sedi xxx svetih,
Rajo pa pošilja na cesto za drobiž prosit.
Zgledali so prav patetično!
Victoria113
# 01.02.2018 ob 01:06
Dokler ima JS boljše plače od gospodarstva nima nobene pravice štrajkat. Dokler na leto plačujemo milijarde samo za obresti, povečamo JS za 20000 ljudi v času , ko so ostale države zmanjševale delavce in plače pa je štrajk še manj upravičen.
Figeto
# 31.01.2018 ob 20:18
Štrukolo, poberi se!
tetka
# 31.01.2018 ob 19:53
Kot po običaju se na teh komentarjih izlivajo čustva, ne pa dejstva. V bistvu nihče od nas ne ve celotne slike, to ve vlada, UMAR, ...posameznik pa ne..le šimfa čez ostale poklice....tako kot lajna poslušamo o učiteljih, ki imajo 2 meseca prosto, pa zdravnikih , ki samo seksajo sestre in spijo, pa uradnikih, ki imajo svoj fikus, edini, ki garajo je realni sektor, ki vse te zajedalce plačuje, garajo po 10 ur na dan, vsak dan so lahko odpuščeni ipd.
V resnici pa, če niste učitelj, ne morete vedeti, kaj je to delo učitelja, enako velja za vse ostale poklice.
Kar vem jaz je to, da začetnik s fakultetno izobrazbo dobi v gimnaziji 900€ neto in lahko prileze pred penzijo do nekje 1600 € neto.
Kako je v drugih poklicih ne vem in ne bom komentiral. Kot povsod , so dobri in slabi učitelji, še največ je povprečnih, tako kot v realnem sektorju in povsod drugje....
Težava po mojem ni toliko v plačah, ne bo učitelj bolj bogat zaradi 50€ večje plače, niti bolj reven, če tega povišanja ne bo, težava je generalno v družbi, kjer se pljuva po poklicih z visoko izobrazbo in se ceni le tiste, ki garajo, zidajo, vrtajo, čistijo ipd. Pa nimam nič proti poklicom v realnem sektorju, ampak vsak poklic je vreden , če se pošteno dela.
Težavo vidim v tem, da se vlada odloča za milijonske nakupe vozil, za milijonske projekte, kjer ni jasno, kako se dobi na razpisu,...vlada bi morala imeti, pa nima, skandinavski sistem poštenja, ne pa balkanski. Pravna država bi morala funkcionirtati, pa se ljudje ne bi počutili okoli prinešene....
AM
# 31.01.2018 ob 17:02
Štrukelj bo s svojimi zahtevami porušil, kar je začel rušiti že Kuštrin....

Potem bodo sledili še vsi ostali....
nvk
# 31.01.2018 ob 16:46
Delavci v realnem sektorju lahko prav tako stavkajo, nihče jim tega ne brani. In zakaj ne? - Najbolj žalostno je, da so ravno v RS najbolj proti, da se dvigne minimalna plača in so očitno najbolj prepričani, da si zaslužijo mizerne plače. Pa prav zdaj je čas, da dvignejo glave! Če je zaslužek firme 10-krat večji, je brez debate lahko in mora biti večja tudi plača. Višek gre itak v davčne oaze. Delavci pa na socialne transferje - iz JS.

JS ne financira socialnih transferjev, jih plačujemo vsi iz davkov (se strinjam glede določenih stvari kar se tiče socialnih transferjev in minimalne plače, raje bi videl manj obdavčene plače, višjo minimalno in manjše socialne transferje).

Ampak imam občutek, da ne delaš v gospodarstvu, kjer vodstva zelo rada odpuščajo. Večina ljudi je hvaležna za službo, varnost zaposlitve je mnogo nižja, veliko ljudi ima kredite in si preprosto težko privoščijo izgubo službe. Hkrati pa lahko JS veliko lažje izvaja pritisk, sa je mnogo večji, pogaja pa se samo z enim delodajalcem, v gospodarstvu je to veliko bolj razdrobljeno. Ko se je v javnem sektorju zaposlovalo, se je v gospodarstvu odpuščalo.

Začuda so v javnem sektorju grozne plače in službe, ampak začuda ni masovnega eksodusa v gospodarstvo, se človek včasih res vpraša...
Franc Jozef
# 31.01.2018 ob 16:03
4 mesece pred volitvami se nima vlada kaj pogajati, naj tem sindikalistom lepo pove, naj počakajo na novo vlado. Jaz pa bi jim dal predlog, da se za 30 % zmanjša število ljudi v javnem sektorju (seveda ne premosorazmerno), preostalim, pa se dvigne plača za 30 %.
alfa333
# 01.02.2018 ob 17:10
Tkalka sem takoj za ,a gremo v akcijo verjetno se nas zbere 5
ROBI123
# 31.01.2018 ob 23:47
Koprivnikar: "Vrnite, kar ste vzeli!" Z zdravniki in ravnatelji ste se pa sami zakalkulirali!!!!!!!!!!!! Reši se, če se znaš!!!!!
gartnerm
# 31.01.2018 ob 22:59
graditelj
# 31.01.2018 ob 22:34
Pa sej ni osnovni problem nastal samo zaradi višine plače. Osnovni problem je nastal, ko je ta nesposobni minister in vlada na čelu z Cerarjem, začela selektivno talat milione v določene že itkak najbolj plačane službe v javni upravi. Iz zato se ostali počutimo izigrane!! Saj se strinjam z večino,da če bi bilo tako zelo slabo, bi jih več zapustilo službo v javni upravi. Sej jo tudi da, predvsem mlajši, ker plača kljub splošnemu mišljenju ni visoka. Sam spadam med starejše in priznam, da me ne mika 10 let pred penzijo preiskušat neke silne nove službe. Ampak tako podcenjevanje določenih služb, pa je vseeno prehudo. Če ne bi selektivno dvigovali plač že itak zelo dobro plačanim posameznim kastam v družbi, se ne bi noben tako močno in glasno oglašal. Seveda bi se vsak boril za povišanje plač mislim, da je to interes v vseh službah, ampak to kar je zdej, je pa vse zakuhal ta minister in ta vlada.
himi
# 31.01.2018 ob 22:04
@Franc Jozef

za 30 % zmanjša število ljudi v javnem sektorju (seveda ne premosorazmerno), preostalim, pa se dvigne plača za 30 %.

Se strinjam, da se zmanjsa javni sektor (recimo za 30%) ampak zakaj bi potem kar po defoltu povišal ostalim plače??

Ko npr. podjetje odpusti 10 delvacev, ostali zaradi tega ne dobijo večje plače!! Plača se zviša šele potem, ko se poveča učinkovitost in dobičkonosnost podjetja.

Moj predlog:

1. zmanjšat javni sektor
2. povečat učinkovitost
3. in šele nato višanje plač
Bivši uporabnik
# 31.01.2018 ob 18:57
Seveda, delo učitelja je po vaše vredno manj kot delo uradnika, nekateri bi najraje bi videli, da bi bili učitelji kar na minimalcih. No, pa saj sploh ni treba plačevat učiteljev iz budžeta, lahko ukinemo javno šolstvo, če se vam to zdi nepotreben strošek in zajedalstvo realnega sektorja. Če boste hoteli imeti šolano mladino boste pač morali plačat tistega, ki vam bo mladino kaj naučil.

Takoj. Lahko je opcijsko. Zakaj pa ne slisim jamranja uciteljev, ki delajo v zasebnih solah? Zakaj pa so nekateri tako nastrojeni proti zasebnim solam? Zakaj se nekateri tako bojijo konkurence? Zakaj poznam toliko nezadovoljnih uciteljev, ki morajo trpet, da vcasih samo 1x letno gredo na kaksen dopust po 1500€ po osebi? V ozji zlahti imam 3 ucitelje v JS, ki zivijo nadstandard, pa zacuda so od vse zlahte najvecji jamraci in zacuda edini, ki v zivljenju niso poskusili niti enkrat menjati baje tako slabo placane sluzbe. Zanimivo kajne?
Tkalka
# 31.01.2018 ob 17:59
@ alfa333, nvk
Dobro vem, kako je v RS. Ampak ravno na taksen nacin razmisljanja, kot ga imata vidva, racunajo delodajalci. Zelo dobro se zavedajo nepovezanosti delavcev in posledicno si na ta nacin lahko privoscijo cisto vse.
Resitev je samo v tem: proletarci vseh dezel, zdruzite se.
m72
# 31.01.2018 ob 17:51
Drži, Graditelj, imaš popolnoma prav.
Murpek
# 31.01.2018 ob 16:06
No upam, da se bodo ljudje spominjali tegale sindikalnega klovna, ko bo Slovenija tam na nivoju sedanje Grčije, plače pa tudi...
ROBI123
# 31.01.2018 ob 23:51
Koprivnikar: "Če želiš ostati na položaju, sodeluj!" Stavka se pa takrat, ko je najbolj ugoden čas! Si res tak naivec???????????????
tetka
# 31.01.2018 ob 19:57
Skozi plačo se nažalost ceni poklic in bodimo odkriti, zlatih maturantov, ki bi šli študirati za osnovnošolskega učitelja enostavno ni..pa ne, ker nihče ne bi rad delal z otroki, temveč zato, ker kot zlati maturant hočeš imeti dobro-visoko plačo, ki je kot učitelj ne boš imel...ampak tega zlatega maturanta je nekdo naučil matematiko, fiziko, zgodovino, filozofijo,...le kdo, khm.....daj da pomislim, aja, njegov srednješolski učitelj...padanje plač pomeni avtomatsko slabšanje kvalitete dijakov, ki se bodo odsločali za učiteljski poklic...tja bodo šli vse slabši in slabši....ki bodo učili,..logično kajne, slabše ...menda ja ne boljše....
semaino
# 31.01.2018 ob 16:35
Štrukelj: S pogajanji se nismo premaknili nikamor. Vlada: Sviz ne želi popustiti.

Tip, ki ima ca 4000€ place se pogaja za cistilke, ucitelje, hisnike itn., ki zasluzijo 400-700€!

Nori svet, res jih razume.

G. Strukelj, umaknite se dovolj vas imamo. Niti centa si ne zasluzite dokler v gospodarstvu ne bodo place visje od teh v javni upravi. Razen sektorja J.

Lahk pa dobite denar, ki bo razlike med korupcijo. Torej kolikor korupcije izkoreninite v vasih vrstah, toliko denarja bo za place. Vasi clani, tajniki, tajnice, nabavniki in zaposleni vedo za nedela ampak ne naredijo nic zavoljo miru.

Torej, pridite z racuni kolikor ste v nabavah privarcevali, sestejte racune drzave in toliko sredstev se lahko nameni, da jih delite kot nagrade.

Zaprite vrata in ugasnite luc.
Tkalka
# 31.01.2018 ob 16:06
Delavci v realnem sektorju lahko prav tako stavkajo, nihče jim tega ne brani. In zakaj ne? - Najbolj žalostno je, da so ravno v RS najbolj proti, da se dvigne minimalna plača in so očitno najbolj prepričani, da si zaslužijo mizerne plače. Pa prav zdaj je čas, da dvignejo glave! Če je zaslužek firme 10-krat večji, je brez debate lahko in mora biti večja tudi plača. Višek gre itak v davčne oaze. Delavci pa na socialne transferje - iz JS.
gartnerm
# 31.01.2018 ob 20:24


Razrednik ob polovici ure na teden dobi za razredništvo 1,5 eur na mesec!! Ga ni delavca v privat sektorju, ki bi za tako malo denarja delal tako odgovorno in zahtevno delo. No morda v Gani ali pa v Somaliji.
KojotFranci
# 31.01.2018 ob 17:44
Seveda, delo učitelja je po vaše vredno manj kot delo uradnika, nekateri bi najraje bi videli, da bi bili učitelji kar na minimalcih. No, pa saj sploh ni treba plačevat učiteljev iz budžeta, lahko ukinemo javno šolstvo, če se vam to zdi nepotreben strošek in zajedalstvo realnega sektorja. Če boste hoteli imeti šolano mladino boste pač morali plačat tistega, ki vam bo mladino kaj naučil. (tudi t.i. realni sektor rabi šolane delavce - naj plača učitelje ali pa si jih izobrazi sam - ampak tudi to je drago!), Dobrega učitelja boste morali dobro plačati (verjemite, krepko bo to zajedlo vaš družinski budžet) slabi bodo pa poceni. A to bo pa fajn al kaj? Se pa strinjam, da bi tudi v izobraževanju morali nagrajevat po kvaliteti dela, ne pa glede na birokratski sistem napredovanja, ki pogosto nimajo nobene veze s kvaliteto dela z učenci, dijaki in študenti.
GORILA
# 31.01.2018 ob 16:38
Tkalka ,v realnem sektorju je tko če hočeš delat delaj ,če ne veš kje so vrata ,tko da ne bluzi kako naj se dvigne glave ,ker kakor kaj gobcaš jo dobiš po njuški,

...no, v Sloveniji pa vsaj toliko malo prava še deluje, da te šef vseeno še ne sme na gobec!
Sl4fko
# 31.01.2018 ob 21:37
Pripraviti učenca na tekmovanje iz katerega predmeta in ga kaj naučiti, v glasbeni šoli postaviti na oder, da otrok kaj zaigra, ga pripraviti na srednjo šolo, gimnazijo... ali biti zidar, pek ali šofer. Res, odlična primerjava, tudi za plačo...

Učitelju treba par mesecev mogoče, da se specializira za delo v realnem sektorju...

Obratno pa si res težko predstavljam, da kakšen električar ali gradbenik otroka kaj nauči in ga postavi recimo nastopat ali pa tekmovat v znanju katerega koli predmeta v šoli!
graditelj
# 31.01.2018 ob 15:25
Ta minister ni vreden, da ga p.. poščije. Aroganten, prepotenten in poln sam sebe. Kako dehamentno govori, da ni denarja, medtem pa tala dodatne milione elitam: zdravnikom, direktorjem, ravnateljem, SDH... Ko se pa pobunijo nizko plačani razni delavci na šolah (ne govorim o učiteljih), in drugi nizko plačani delavci v javni upravi, ki komaj sežejo čez minimum-aaa za te pa ni denarja.
Ne se bat.. za šolnike se bo našel denar-to je zelo močna volilna baza in blizu vodilni eliti. Našel se bo še za nekatere druge elitneže, samo spodnji srednji sloj bo spet izvisel, kot vedno!! Namesto, da bi se ta denar dal za plačevanje uspešnih javnih uslužbencev, ki s svojimi rezultati to zaslužijo, se deli po temu kdo je elita in kdo ne.. kdo je ministru blizu in kdo ne...
Tega človeka je treba čim prek umaknit, preden bo naredil štalo v javni upravi do konca!!
Kazalo