Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.9 od 18 glasov Ocenite to novico!
Violeta Bulc
Direktorat za mobilnost in promet Evropske komisije je v pripravljenosti in čaka na dodatne informacije od slovenskih državnih organov, je sporočila Violeta Bulc. Foto: BoBo

Dodaj v

Violeta Bulc: Drugi tir je za Evropsko unijo prednostni projekt

Po referendumu o drugem tiru
14. maj 2018 ob 20:52
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Projekt drugi tir med Divačo in Koprom je za EU prioritetni projekt, je dan po vnovičnem glasovanju o zakonu o drugem tiru ponovila evropska komisarska za promet Violeta Bulc.

"Projekt Koper-Divača je prednostni projekt Evropske unije in upamo, da se bodo koraki, ki vodijo v izvedbo projekta, čim prej nadaljevali," je danes tvitnila Violeta Bulc.

Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Jure Leben se bo sicer na temo drugega tira s predstavniki Evropske komisije sešel v sredo. Leben je nadaljnje pogovore s komisijo o odmrznitvi 109 milijonov evrov, ki jih je Slovenija pridobila na t. i. blending razpisu iz mehanizma za povezovanje Evrope, napovedal takoj po nedeljskem referendumu.

"Naredili bomo vse, da se ta sredstva odmrznejo, da bo vsaka prihodnja vlada lahko odgovorno peljala projekt naprej z vsemi razpoložljivimi finančnimi viri," je v nedeljo poudaril Leben.

Omenjena sredstva so zamrznjena do uveljavitve zakona, ki je v nedeljo še drugič prestal referendumsko preizkušnjo. Zakon bo njihovo črpanje omogočil projektnemu podjetju 2TDK.

Evropska komisija je sicer marca potrdila, da lahko 44 milijonov evrov, ki jih je Slovenija na razpisu EU-ja pridobila za pripravljalna dela, črpa direkcija za infrastrukturo.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
ElTorro
# 14.05.2018 ob 22:00
Prioritetni projekti se torej sofinancirajo z 10%?

Nakladanje na kvadrat....
dr Strangelove
# 15.05.2018 ob 00:49
Leta 1999 smo zamudili priložnost, da bi se zgradil drugi tir skupaj s posodobitvijo dela železnice pri nas v sklopu 5. evropskega koridorja Barcelona - Kijev, ker se našim takrat ni zdelo vredno spuščati v ta projekt. Bili so namreč polno zasedeni z delom na avtocestnem križu, kjer so vmes še malo zaslužili (na železnici tega ne bi mogli zaradi nadzora EU). Takrat bi lahko dobili precej večji del denarja iz EU sredstev, ker je bil to res prednostni EU projekt.

Za izgradnjo tega drugega tira ne potrebujemo družbe 2TDK kot tudi ne posebej tega zakona; to so priznali voditelji skoraj vseh strank na soočenjih pred tem referendumom. Tudi cena niti približno ni 1,5 milijarde € ampak okoli 600 - 700 milijonov. Kar je več, je čista kraja.

Predlagam naslednje: da se nam, ki smo proti takim odkritim krajam, trga manj davkov in denarja od plače in naj tisti Slovenci, ki se nikamor ne premaknejo in to podpirajo, financirajo iz svojega žepa. Zakaj bi meni vsakič vzeli 45% plače, da si potem ta denar pobašejo v žepe razni Zokiji in ostali kradljivci, ki jim država na koncu še vse dolgove odpiše na lepe oči...

Potem se pa še tale zgoraj oglaša... ja seveda, 44 M€ (manj kot 10%) je denar za financiranje prednostnega EU projekta...
mile952
# 15.05.2018 ob 00:06
Slovenski tepci so imeli zagotovljenih že skoraj pol milijarde EUR-ov evropskih sredstev za 2. tir, potem so jih pa Italijani nategnili, še bolj pa sami sebe, da projekta niso zastavili že takrat, danes pa slovenska komisarka bluzi o prednostnem projektu 2. tira, ki ga bo EU sofinancirala z dobrim 10%, Hrvaški pa tisti most z 90%. A so Hrvati nebeški narod ali se meni tako samo dozdeva, Slovenijo pa nekdo zajebava?
3010eur
# 14.05.2018 ob 22:28
bla bla bla
SpookyDonk
# 14.05.2018 ob 21:01
Vilijev projekt, je nad eu projektom.
zapravico
# 15.05.2018 ob 08:48
Drugi tir se bo preimenoval v“ drugi vir“
zapravico
# 15.05.2018 ob 08:40
Sram me je kakšni kekci zastopajo našo koruptivno državo
pobrisan
# 15.05.2018 ob 07:54
Čisto nakladanje. Če bi to bil res prednostni projekt za EU, bi nam namenili več kot 10% vrednosti naložbe. Most na Pelješac ni prednostni projekt, pa bo EU zanj namenila 90% vrednosti investicije. Sicer pa še sedaj ni znano ali se bo gradilo en ali dva tira hkrati.
zapravico
# 15.05.2018 ob 08:25
Teš6,zdaj je prioriteta Tir2 za javne plače
884
# 14.05.2018 ob 21:23
EU s takimi strašili gre sto na uro v maloro.
LetherHosen
# 14.05.2018 ob 21:16
Ne skrbite, spoštovana gospa Bulčeva. Drugi tir bo realizirala
naslednja vlada Janeza Janše.


... s pomočjo kolega Orbana ;-)
samogledam
# 15.05.2018 ob 06:14
gospa Violeta, hvala ker nas tako dostojno zastopate ( me je groza kam se je Bratuškova silila) zagotovo je EU zainteresirana za drugi tir, jaz bi bil pa bolj zadovoljen, če bi kakšna tri članska strokovna komisija bedela nad celotnim projektom, da bi Slovencem doma ne pobegnile špekulacije iz proračuna.
HakmeD
# 15.05.2018 ob 01:08
Prej sm nekje vidu novico da arestantom izplačujejo neke odškodnine, kr majo premal svežga zraka v celicah. Krampe v roke, pa vnna svež zrak... 2e muhi na 1 mah.
furs
# 15.05.2018 ob 06:00
Zakaj bi bil prednostni projekt za EU? Trst je bližje Evropi, da ne naštevam ravno vseh tisočerih evropskih pristanišč z urejeno infrastrukturo.
tupamaross
# 15.05.2018 ob 15:00
Ivy51,
Evropska Unija ne podpira takšnih korupcijskih projektov, kar
dokazuje njihov delež sredstev.

Kot bi dobesedno hoteli povedati, da si v take korupcijske
posle lahko vlagate sami, mi pa bomo le delček prispevali.

Ne pozabimo, da je Hrvaška dokončno odločila,a da bo
Pelješki most gradilo Kitajsko podjetje, ki je najcenejše in
dokazano, da gradijo najbolj kvalitetne mostove in tire.

Mi smo Kitajce zavrnili še prej, preden smo se sploh resno
lotili zadeve, ker so prepoceni. Menda 450 d 500 milijonov
EUR, zgradili pa naj bi ga maksimalno v dveh letih.
MZ
# 15.05.2018 ob 12:08
Kot so ugotovili predhodniki....Italijani in Avstrijci že gradijo tire iz Trsta, pa tudi Madžarska se bolj zanima za železniško povezavo z Reko.
Pač, nihče več ne čaka, da se bodo pri nas zmenili, kako bodo kradli, niti nam ni šla v prid neurejena morska meja. Če se projekt drugi tir sesuje, se ne bo zaradi Vilija, temveč izključno zaradi popolnoma nesposobnih političnih garnitur od osamosvojitve naprej.
fulkul
# 15.05.2018 ob 08:59
Obvezna gradnja dvotirne proge, brez zakona in brez madžarov, kontrolirana/ nadzorovana s tri/pet člansko komisijo, katero sestavijo član civilne iniciative (pa ne Vili) član opozicije in član pozicije!
mentalist
# 15.05.2018 ob 11:41
Bulčeva laže. Drugi tir za EU ne pomeni nič. Gre zgolj za slovenski projekt in krepitev koprske luke v Jadranu ter posledično večji profit SŽ. Ker je zanimiv tudi za Avstrijce in Madžare se ti pač zanimajo za svoj del kotristi. Sicer pa Avstrijci že dolgo izkoriščajo t.i. soški koridor (bohinjsko progo) za prevoz blaga. Kdaj jo bodo naši modernizirali pa je seveda vprašanje za milijon dolarjev.
Nikolas
# 15.05.2018 ob 07:54
Pa naredite že teh 27 km tira, ... pa brez politike, ki se bo napajala pri tem koritu !
Vseeno pa me zanima kdo stoji za Vilijem ? Sam si sigurno ni izmislil težave in !
ivy51
# 15.05.2018 ob 11:01
Julija 2007 vlada JJ sprejela sklep o začetku priprav sprememb in dopolnitev državnega lokacijskega načrta (DLN) iz ENOTIRNE (Ropova vlada) v DVOTIRNO(!) progo. Predvideno je bilo, da se v predoru pri Črnem Kalu priključi proga iz Trsta.
Maja 2008 je bila vrednost naložbe v DVOTIRNO progo (35 km) ocenjena na 900 milijonov z DDV. Iz EU je bilo leta 2008 za Slovenijo zagotovljenih 449 milijonov nepovratnih kohezijskih sredstev. To je bil EVROPSKI projekt (!), ki pa ga Pahorjeva vlada ni nadaljevala.

Aprila 2010 je Italija uradno odstopila od priključitve svoje proge iz Trsta pri Črnem Kalu (iz Trsta so se usmerili na Pontebo, proti Avstriji) in SD minister Vlačič je projekt spremenil v ENOTIRNO progo.

Leta 2017 pa je Cerarjeva vlada sprejela ZIUGDT in ohranila tako nepotrebni tunelski zavoj in viadukt - SLEPO ČREVO proti Italiji, kot tudi ENOTIRNO progo (21 km podzemne proge od skupaj 27 km, gradbenega dovoljenja za dva tira NI!) in ustanovila državno družbo direktorjev (sic!) 2 TDK (sistemska korupcija)! HALOOO?!

In EU podpira take bedarije, se hvali Bulčeva !??
furs
# 15.05.2018 ob 09:27
@gorila: kje pa je ta Evropa, da je Trst bližje kot Koper???

Spoštovana gorila, ta Evropa je daleč stran od Kopra in Slovenistana.
kapljač
# 16.05.2018 ob 15:24
dostikrat se mi zdi da se mi posti brišejo, ker vsebina nekomu v politiki ne paše v kontekst. Če je RTV javna televizija, prosim za več posluha "glasu ljudstva".
Forex
# 15.05.2018 ob 21:03
Drugi tir,z dvotirno progo. Da ni bolj financiran iz eu je kriv g. Cerar,ki je zavrnil,da bi ga gradili sami in je botel zasebnega investitorja,oziroma sodelovanje z madžari in s tem izgubil 600 miljonov evrov iz eu sredstev. Žal.
galoper
# 15.05.2018 ob 10:34
Bo kdo prislonil lonček?
sonicvet
# 15.05.2018 ob 08:50
ja ja prioritetni... kje pa je potem sofinancijranje Evrope, kot pri drugih prioritetnih projektih? veliko politikov je že povedalo, da je ta projekt predrag in da so zanj že porabili veliko preveč denarja. ni potrebe po več kot miljardi za ta projekt. in nekatere vlade to razumejo in bodo projekt izpeljale na drugačen način. nihče ni proti 2 tiru,s o pa proti takšnem neracionalnem zapravljanju
tupamaross
# 14.05.2018 ob 21:56
LetherHosen,
da ne bo nesporazuma. Samo sem ponovil mnenja določenih,
predvsem pa RTV Ljubljana.
galoper
# 16.05.2018 ob 09:55
Je tudi most na Pelješac evropska prioriteta?
Blaž Babič
# 16.05.2018 ob 09:13
Za Slovenijo je ureditev in ponovna vzpostavitev neposredne demokracije - prednostni projekt.

Blaž Babič; sodelovanje Vlade RS v kampanji je bilo protiustavno

Juhu
# 15.05.2018 ob 22:11
Tale baba naklada sto na uro.
ivod
# 15.05.2018 ob 15:18
... kdorkoli bo že dela drugi tir, bo naredil nekaj kozmetičnih popravkov in to prodajal kot ah in oh bolje od zdajšnjega načrta ...
... zdraharji za kaj več niso sposobni, razni večni priskledniki pa tudi ne ... ohje, ane ane ? :)
a.vehar
# 15.05.2018 ob 09:14
Se strinjam 2TDK je nujno potreben ampak ne za tako ceno! Ljudje, ne se potem bunit, ko se bo gradnja enkrat začela in bomo morali davkoplačevalci plačevat za to!
sonckasta
# 16.05.2018 ob 11:11
Naj ga potem EU v celoti investira. Naša investicija se ne bo nikoli obrestovala.
janez123
# 15.05.2018 ob 16:04
Violeta Bulc: Drugi tir je za naše žepe prednostni projekt.
nonparel
# 15.05.2018 ob 20:11
He, he, pri Hrvatih pa se ne krade pri velikih projektih. Ne se hecat, ne.
GORILA
# 15.05.2018 ob 08:11
@furs
Zakaj bi bil prednostni projekt za EU? Trst je bližje Evropi, da ne naštevam ravno vseh tisočerih evropskih pristanišč z urejeno infrastrukturo.

...kje pa je ta Evropa, da je Trst bližje kot Koper???
cairns
# 14.05.2018 ob 22:14
tupamaross
Ne skrbite, spoštovana gospa Bulčeva. Drugi tir bo realizirala
naslednja vlada Janeza Janše.


Ne bo,ker mi bo s pritožbali to onemogočil Kovačič.
QUENDI
# 15.05.2018 ob 09:55
....dobra govornica......
tupamaross
# 14.05.2018 ob 21:11
Ne skrbite, spoštovana gospa Bulčeva. Drugi tir bo realizirala
naslednja vlada Janeza Janše.
Vladoska
# 14.05.2018 ob 21:48
Stvari tečejo v pravo smer, kljub temu, da razni kruhoborci tudi za ceno slabljenja države ne odnehajo uničevat delo vlade, ki je Slovenijo potegnila iz blata. Seveda nekaterim ne diši zakon o drugem tiru in novoustanovljena družba, ki bi vodila in nadzirala posle, Tem paše nikakršen nadzor in "naši ljudje"
Kazalo