Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.8 od 32 glasov Ocenite to novico!
Katerina Čeh, Gregor Majdič
Katerina Čeh in Gregor Majdič želita z Animacelom vrhunsko znanost ponuditi lastnikom živali za dostopno ceno. Foto: MMC RTV SLO
Katerina Čeh
Čehova pred inkubatorjem za vzgojo celic, ki so srce njenega posla. Foto: MMC RTV SLO
       Že če govorimo o isti živalski vrsti, ni zanesljivo, da bi lahko uporabili celice enega psa pri drugem, ker nimamo dovolj znanstvenih dokazov, da je to varno. Preskok med vrstami pa ni kar tako mogoč, ker so vrste med sabo zelo različne. Že pasme so.       
 Katerina Čeh
Pes
V Animacelu so doslej uspešno pozdravili že več kot 200 živalskih pacientov. Foto: Bobo
       V okviru pametne specializacije je biotehnologija (vsaj v zadnji različici, ki sem jo še videl) izredno zanemarjena in podcenjena. Se mi zdi, da se država mačehovsko obnaša do tega področja. V svetu so biotehnološke raziskave prepoznane kot ene najpomembnejših in najperspektivnejših, v Sloveniji pa se je relativni delež financiranja biotehnoloških raziskav v okviru celotnega financiranja raziskav v zadnjih letih celo zmanjšal!       
 Gregor Majdič
Katerina Čeh, Gregor Majdič
Majdič in Čehova pravita, da želita zaposliti svoje mlade sodelavce, ki prav tako dihajo s podjetjem. A zaradi prevelikih stroškov si tega ne upata, saj bi potem podjetje poslovalo negativno. Foto: MMC RTV SLO
       Konkurenca je tako majhna, število obolelih živali pa je zelo veliko. Če govorimo samo o psih in pogledamo šest bližnjih držav, je obolelih živali 6,7 milijona. Če želimo od tega samo en odstotek živali zdraviti, je to takšna številka, da jo je v bistvu izredno težko servisirati.       
 Katerina Čeh

Dodaj v

Vrhunsko zdravljenje hišnih ljubljenčkov z matičnimi celicami

Spoznanja, ki so koristna tudi pri zdravljenju ljudi
24. november 2014 ob 06:45
Ljubljana - MMC RTV SLO

Animacel je mlado biotehnološko podjetje, ki z matičnimi celicami zdravi doslej neozdravljivo bolne živali. Pred kratim so nase opozorili s pridobitvijo živih celic iz štiri dni mrtve mačke.

Animacel je samo tri leta staro biotehnološko podjetje, ki se je izvilo iz veterinarske fakultete v Ljubljani. Njihov glavni posel je zdravljenje živali z boleznimi sklepov, kit in vezi. S pomočjo vrhunske znanosti na področju genetike so pomagali že več kot 200 živalim, ki so trpele za do zdaj neozdravljivimi stanji. Prav tako so se leta 2012 znašli v ožjem izboru za Startup leta 2012 ter zmagali na Simobilovem natečaju za mlada podjetja leta 2013. V zadnjem času pa so javnost presenetili z novico, da jim je za premožno stranko iz Francije uspelo iz mrtve mačke pridobiti še žive celice, ki bi jih bilo v prihodnosti teoretično mogoče uporabiti za kloniranje celotne mačke. MMC se je pogovarjal z ustanoviteljema Animacela Gregorjem Majdičem in Katerino Čeh.


Z Majdičem in Čehovo sem se sestal v njunem laboratoriju v eni izmed stavb v lasti veterinarske fakultete v ljubljanskem Mestnem logu. V pogovoru smo se kar takoj lotili njihovega zadnjega in najodmevnejšega podviga – pridobivanja celic iz mrtve mačke.

Majdič je skromen glede podviga. "To je bilo delno naključje, eno tako zanimivo odkritje, ki pa ga bo seveda treba še znanstveno nadgraditi. Treba bo odkriti, kaj točno so te celice, kje v tkivu so še po smrti, koliko časa po smrti so še žive …," je pojasnil. A te celice imajo vseeno potencial za prihodnost, saj bi se teoretično dale uporabiti za kloniranje celotne mačke, a je tehnologija za kaj takega še vedno precej oddaljena, doda.

Uspešna Slovenija je projekt za optimizem in spodbudo. V MMC-ju želimo z njim predstaviti posameznike, podjetja in ustanove, ki so za odličnost na svojem področju pred kratkim prejeli priznanje ali nagrado. Uspešni učenci, inovatorji, podjetniki, kmetje, zdravniki, umetniki, znanstveniki, športniki ... Njihovi dosežki vzbujajo upanje, da se bo Slovenija s svojo ustvarjalno močjo vendarle prebila med vitalne družbe. Svoje predloge pošljite na naslov uspesna.slovenija@rtvslo.si.


Taki poskusi pa niso sami sebi namen, četudi se morda na prvi pogled zdi tako. Z dognanji s področja zdravljenja živali se namreč veliko stvari lahko prenese tudi v človeško medicino in nasprotno, je opozoril profesor na veterinarski fakulteti.

"Se že pogovarjamo, da bi izsledke naših raziskav, ki so izredno dobri, uporabili kot neko osnovo za klinično študijo pri ljudeh, da bi lahko to podobno metodo prenesli na zdravljenje ljudi," mi razloži najnovejše načrte za njihovo lastno razvito metodo zdravljenja živali. Vendar ne gre za neposredne aplikacije, me opozori Čehova, temveč gre le za nove informacije, ki jih lahko uporabiš pri svojem delu.

Vložek se povrne prej kot v letu dni
In kakšna pravzaprav je njihova metoda? Celoten postopek: od diagnoze in odvzema maščobnega tkiva pod splošno anestezijo (matičnih celic je v maščobnem tkivu namreč relativno veliko in jih je relativno enostavno pridobiti), do prihoda v laboratorij in nato do veterinarja, ki celice vbrizga na poškodovano mesto v živali, traja v povprečju od 10 do 14 dni. Ena najboljših plati je, da je tovrstna terapija enkraten postopek, po katerem živali ne potrebujejo več protibolečinskih zdravil ali posebne prehrane za lajšanje težav, pojasni Čehova.

In cena? Okoli 400 evrov za sklep, brez cene veterinarja. Verjetno se bo marsikomu to zdelo veliko. A Čehova na to odvrne, da po njihovem izračunu za slovenski trg lastnik živali, ki ima od 30 do 35 kilogramov, v enem letu za protibolečinsko terapijo, razne dodatke za blaženje težav s sklepi in prilagojeno hrano zapravi do 2.000 evrov. "In to je treba dajati celotno življenje živali," doda.

Strah pred himerami je nepotreben
Pregled Facebook profila Animacela razkrije, da objavljajo zlasti izsledke s področja raziskav človeških matičnih celic, zato me je zanimalo, kaj je glavna razlika pri uporabi živalskih in človeških matičnih celic. Predvsem strožja pravila, kar vpliva zlasti na časovno komponento razvoja, pove Majdič. Pri živalih so pravila uporabe določenih tehnik manj strogo regulirana, zato se lahko začnejo prej uporabljati, čedalje pogostejšo uporabo matičnih celic pa lahko kljub strogim pravilom pričakujemo tudi v humani medicini, napove.

Vas morda ob vsem tem skrbi, da boste v prihodnosti morali uporabiti tudi zdravljenje s kakšno matično celico psa, mačke ali pa morda prašiča? Ni potrebe, preskoki med vrstami so ta trenutek praktično nemogoči.

"Že če govorimo o isti živalski vrsti, ni zanesljivo, da bi lahko uporabili celice enega psa pri drugem, ker nimamo dovolj znanstvenih dokazov, da je to varno. Preskok med vrstami pa ni kar tako mogoč, ker so vrste med sabo zelo različne. Že pasme so. Pri tem nočem reči, da med isto vrsto in različnimi pasmami do teh spoznanj ne bomo prišli. Ampak v tem trenutku je govoriti o tem, da bo to mogoče, še vseeno prezgodaj," je Čehova zavrnila morebitne dvome.

Pri tem pa Majdič tudi opozori, da imamo veliko težav s telesno zavrnitvijo že pri presajanju organov med ljudmi s podobnimi genetskimi značilnostmi, kaj šele med vrstami. Kljub temu pa je biotehnologija nedvomno področje prihodnosti, nadaljujeta sogovornika, zlasti področje človeške medicine, kamor drvi večina raziskovalcev na tem področju in tudi denar.

Davki, vsakega podjetnika križ
Veterina je zato finančno dokaj zapostavljena, opomnita. Slovenija ni nikakršna izjema, so pa k sreči, v nasprotju z bioinženiringom na rastlinskem področju, vsaj omejitve na tem področju razumne, kar se pozna tudi pri razvoju znanosti.

"Ni posebnih omejitev, razen splošnih, ki pa se jih moramo držati vsi. Npr. etičnih, da pse zdravimo samo s preverjenimi metodami in da ne ponujamo kakšnih škodljivih metod. Recimo, mi to našo metodo uporabljamo že pet let in vemo, da nima kakšnih resnih stranskih učinkov. V preteklosti so se pojavljale bojazni, da bi se matične celice lahko razvile v telesu v rakave celice, a zdaj številne raziskave kažejo, da te bojazni ni. Glede tega, kje je Slovenija – mislim, da smo dokaj dobri. Poleg našega podjetja je v Sloveniji še podjetje Educell, ki deluje na področju humane medicine in s katerim se tudi pogovarjamo o sodelovanju. Kar nekaj se torej dela. V UKC-ju že nekaj let zdravijo srčno popuščanje z matičnimi celicami. Je pa to področje zelo podfinancirano. V okviru pametne specializacije je biotehnologija (vsaj v zadnji različici, ki sem jo še videl) izredno zanemarjena in podcenjena. Se mi zdi, da se država mačehovsko obnaša do tega področja. V svetu so biotehnološke raziskave prepoznane kot ene najpomembnejših in najperspektivnejših, v Sloveniji pa se je relativni delež financiranja biotehnoloških raziskav v okviru celotnega financiranja raziskav v zadnjih letih celo zmanjšal! Zato tudi ni čudnega, da imamo na tem področju v primerjavi z razvitimi državami, (pre)malo prebojev v gospodarstvo v obliki patentov in novih podjetij. Problematičen je tudi postopek financiranja raziskovalnega dela, ki ne nagrajuje odličnosti," izpostavi Majdič.

Pelin v razvoju vsakega slovenskega podjetnika so tudi preobremenjene plače. V Animacelu ni nič drugače. Čeprav poslujejo pozitivno, Majdič priznava, da jim brez prostovoljnega dela njihovih mladih sodelavcev - ki, tako kot ustanovitelja, cele dneve svojega življenja posvečajo podjetju, v katerega verjamejo - ne bi uspelo.

"Dejansko je grozljivo, ko pogledaš stroške podjetja. Če pogledaš, kakšne stroške imaš, da plačaš zaposlenega v Sloveniji in kakšne stroške bi imel samo, če prestaviš podjetje čez mejo v Avstrijo …," pove Čehova. Ker pa je, kakor pravi sama, precejšen domoljub, bodo v Sloveniji vztrajali. "Moje mnenje je, da če bomo vsi bežali, kaj bo še ostalo. To je moj dom. Ta dežela mi je dala znanja, izobrazbo, ki jo imam. Mislim, da je celotna država v nekem krču. Po naravi sem izjemen optimist, ampak me v zadnjih nekaj mesecih vse skupaj duši, ne le podjetništvo. Želim, da bi se iz tega izvili," doda.

Glavna postaja – tujina
Kljub pomanjkanju finančnega in še kakšnega drugega posluha za to področje pa to ne ustavlja načrtov Animacela za prodor v tujino. Trenutno se že širijo v Avstrijo, kjer pa po besedah Čehove veterinarji niso čisto nič poznali področja zdravljenja z matičnimi celicami. V začetku leta imajo v načrtu še širjenje v Nemčijo in Švico, že skoraj od začetka pa delujejo tudi na Hrvaškem, kjer pa se že širijo. Slovenijo so zato imeli le za testno okolje, saj je glavni cilj tujina.

"Konkurenca je tako majhna, število obolelih živali pa je zelo veliko. Če govorimo samo o psih in pogledamo šest bližnjih držav, je obolelih živali 6,7 milijona. Če želimo od tega samo en odstotek živali zdraviti, je to takšna številka, da jo je v bistvu izredno težko servisirati. Za zdaj smo pred konkurenco, seveda pa se lahko zgodi, morda tudi prav kmalu, da se na trgu pojavi nekdo, ki bo imel na voljo večji finančni vložek. Vendar pa smo mi zagotovo v prednosti, ker smo ogromno stvari že razvili in optimizirali metodo in zaradi tega lahko dejansko že nudimo zdravljenje rutinsko. V patente se nam ni splačalo iti. Raje smo se odločili: gremo na trg, bodimo prvi, zgradimo znamko, zgradimo zaupanje veterinarjev in lastnikov in potem naj se drugi borijo za svoj prostor," strategijo razloži Čehova.

Ob tem pa že razvijajo nove storitve, pojasni Majdič. Intenzivno tako razmišljajo o dveh stvareh. "Ena je pomoč pri zdravljenju ran, ki se težko celijo. Tu načrtujemo, da bomo začeli v nekaj mesecih delati klinične poskuse. Drugo področje, ki je aktualno v veterinarski, še bolj pa v humani medicini, so poškodbe centralnega živčnega sistema," razkrije.

Za razvoj tega pa bodo potrebovali mlad in motiviran kader, ki ga že imajo, a ga zaradi že omenjenih visokih stroškov težko zaposlijo. "Država bi morala razmišljati tudi v tej smeri," pripomni Čehova, Majdič pa jo dopolni, da bi morali bolje poskrbeti tudi za podporno okolje mladim podjetjem – priprava poslovnega načrta, pridobivanje potrebnih informacij … Čehova si ob tem želi še aktivnega sogovornika na drugi strani.

"Tu je veliko odvisno od samoiniciative. Poleg vsega svojega dela moraš še vleči za rokav in prositi za pomoč. Mogoče je utopično, ampak mislim, da je v tujini mogoče tako, da ti ljudje rečejo: "Imam to in to idejo, lahko bi ti pomagal tako in tako." To je konec koncev njihovo delo in mogoče bi pričakovala, da imam sogovornika tudi na drugi strani, ne pa da moram vedno vleči za rokav in prositi," še sklene naš pogovor.

Kaj je po vašem mnenju potrebno za uspešno Slovenijo?
.
Majdič:
Sprememba miselnosti. Iz negativne v pozitivno, iz nevoščljivosti v privoščljivost. Da bomo uvideli, da če bo nekdo dober, da bomo vsi imeli nekaj od tega. Ne pa da poskušamo dosežke tlačiti v nič, nazaj v neko povprečje. Da na področju raziskav začnemo dejansko financirati dobre raziskave, ne pa nekega povprečja, kar se zdaj dogaja, ko sistem, ki ga imamo, spodbuja povprečnost in ne nagrajuje dobrih raziskovalcev. Da začnemo spodbujati prenos znanja v prakso tudi v obliki novih podjetij, ne samo deklarativno, ampak tudi v resničnem življenju. Država bo morala spoznati, da nam bo uspelo narediti preboj le, če bomo ustvarjali in prodajali visokotehnološke proizvode z visoko dodano vrednostjo, ne pa, če bomo tekmovali z azijskimi državami v šivanju oblek. Seveda se lahko odločimo tudi za to smer, vendar se bomo morali potem sprijazniti z velikim padcem standarda.
.
Čeh:
Se strinjam z vsem, bi pa dodala še delavnost. Slovenci se radi razglašamo za zelo delaven narod, pa mislim, da ni povsem tako. Začnimo zares delati. Tudi, če bomo zares delali samo osem ur, bomo naredili ogromno.

Andrej Čebokli
Prijavi napako
Komentarji
MatejP
# 24.11.2014 ob 07:04
Bravo Gregor, kar tako naprej !!!

O obdavčitvi najbolj delavnih in najbolj pridnih se pa itak ne splača zgubljat besed. In potem se še čudijo, da smo kjer smo in da vsi bežijo iz tega kurnika.
tupamaross
# 24.11.2014 ob 08:35
Zdravljenje z matičnimi celicami je največji uspeh od nastanke
tega planeta, saj, če se zdravi "ljubljenčke" z takim uspehom,
je po tem normalno, da se z celicami še bolj uspešno zdravi
ljudi. Z celicami je torej moč zdraviti levkemijo, delno tudi raka,
ki je vse do okritja zdravljenja z matičnimi celicami veljal za
nozdravljivo bolezen, če seveda ta rak ni že pustil metastaze
po vsem telesu.

Obnavljanje jeter, pljuč, ledvic... z matičnimi celicami pa je sploh
prihodnost, ki bo človeku podaljšala življenje tam nekje do sto let.

Gospodu Čebokliju vse čestitke, da nam je hotel točno to povedati,
kar sem sam napisal, vendar v neki razumljivi prispodobi.
Skippy
# 24.11.2014 ob 07:11
Se strinjam z vsem, bi pa dodala še delavnost. Slovenci se radi razglašamo za zelo delaven narod, pa mislim, da ni povsem tako.

Razlog je v socializmu. Ker si plačan isto kot tisti ta slabi in počasni, ni nobenega motiva, da bi delal več.
7up
# 24.11.2014 ob 10:38
Nehajte klatiti neumnosti, če nekdo hoče investirati svoj denar v zdravljenje svojega "pasjega" prijatelja, je to povsem njegova osebna odločitev.
Treblinko
# 24.11.2014 ob 09:40
seven7
# 24.11.2014 ob 07:50

verjetno ti manjka znanja oz vedenja o predmetnem področju, pa ti ni jasno..Sicer pa - kaj si pa ti naredil za dobrobit človeštva?
senca
# 24.11.2014 ob 10:47
Prav tako ste eni povsem slepi.

Hišne živali lahko včasih prinesejo več radosti in (čustvene) podpore kot katerikoli človek.
bo7ksar
# 24.11.2014 ob 09:47
@seven7
Kaj si lahko še bolj neumen?
Fresh_Prince
# 24.11.2014 ob 08:41
seven7 - placujeta davke.
Roky89
# 24.11.2014 ob 10:11
@ Zemljemerec

Nekje je treba začet. Poglej si kakšna je bila uspešnost prvih poizkusov s antibiotiki na ljudeh. Večina jih je kljub temu krepnala - in to v podaljšanih bolečinah in agoniji. Znanost pač ni takšna kot jo poznaš iz filmog, da nekdo kar iz lufta in že v štartu pogrunta najbolj optimalno pot za rešitev neke težave. Ponavadi ljudje raziskujejo oz. hočejo raziskati neki čisto X, pa potem oni ali kdo popolnoma nepovezan naredi iz tega nekaj kar vsi dojemamo kot "praktično". Poglej si od kod nam magnetna resonanca v zdravstvene namene in PET skenerji. Na medicinsko tehnologijo ni sprva cilal nihče.

@ Seven7
Zgoraj napisano velja tudi zate. Poglej si od kod naša najbolj uporabna tehnologija.
Kaj ona dva počneta za dobrobit človeštva Že to, da izvajata dejavnost, ki je na tem planetu resnično in izključno primat človeške vrste - večanje človeškega znanja z znanstvenim raziskovanje. Že to je razlog dovolj, da ju je treba podpreti... Kot drugo je pa treba poudariti, da imamo vsi zelo radi svoje hišne ljubljenčke, tako da se izjemno izboljša standard posameznikov,če vedo, da je za njihove hovhove in mace poskrbljeni.
kazam123
# 24.11.2014 ob 11:20
Hišne živali lahko včasih prinesejo več radosti in (čustvene) podpore kot katerikoli človek.

Normalno, živali te imajo rade in ti stojijo ob strani za razliko od ljudi.
Pa veš zakaj?.......ker te ne razumejo tudi če jim govoriš največje bedarije. Včasih se je treba vprašati zakaj vsi vozijo v napačno stran razen tebe.
vojkop5
# 24.11.2014 ob 10:48
Avstrija ni več tujina, saj je samo v drugo občino potrebno stopiti in se lahko spremenijo uspešnih ljudi metode dela in razvoja. Učili so nas, da je domoljublje vrednota, kar seveda ni popolnoma res, saj sem tudi sam moral skozi te ovire. Veliko bo še vode preteklo, da bo vsa živina se lahko napila čiste vode. Velikouspeha želim ekipi in razmišljajte, da živimo danes in da moramo reševati svoj obstoj brez morale, katera je bila nam vcepljena v gene.
taresna
# 24.11.2014 ob 11:55
ob branju tega sem se spomnila na svojo psičko, ki je z 11 leti "končala" svoje bivanje tukaj med nami zaradi kostnega raka... in si sedaj kljub vsej ljubezni do nje in navezanosti na njo vseeno ne znam predstavljati kaj bi kaj takega pomenilo pa za njo. Evtanazija je namreč njo rešila bolečin, naju dveh pa muk ob gledanju, ko/kako bi se žival (ki je bila naš družinski član!) še dalje mučila... take stvari pa...
no, vsekakor pa podpiram raziskave tudi v tej smeri...
thetilko
# 24.11.2014 ob 11:16
Prav tako ste eni povsem slepi.

Hišne živali lahko včasih prinesejo več radosti in (čustvene) podpore kot katerikoli človek.


Brez zamere, ampak taksno razmisljanje ni razmisljanje custveno zdravega cloveka. Enako se lahko rece za droge.

Kar se tice maticnih celic pri ljudeh je problem, da je samo pridobivanje teh eticno sporno. In ker nasa druzba ubijanje zivalskih zarodkov ne tretira kot potencialno neeticno lahko veterina te metode uporablja.
gnusmasbra
# 25.11.2014 ob 11:16
Glej, v naravi obstajajo določene prehranjevalne verige. Nedvomno ima tudi pes svojega naravnega sovražnika ali bi lahko ostal brez hrane. Nekoč so pač ugotovili, da ni tako škodljiv kot izgleda in so ga spreobrnili sebi v prid za čuvanje ovac oziroma teritorija. Ne boš verjel, popolnoma isto počne tudi v naravi, ko je svoboden...

Ko pes rešuje ljudi izpod ruševin po potresu boš tudi rekel, da je boljše iti 100 let nazaj in to delo opravljati brez psa? Obstajajo tudi različna društva, kjer se psi igrajo in "družijo" med seboj...
semaino
# 24.11.2014 ob 19:23
Vlado bi morali malo pregledati in pozdraviti. Bi zagotovo bolje vladali. :)
bozo-pirc
# 24.11.2014 ob 16:07
Ga poznam. Nakladač
janezdolzan
# 24.11.2014 ob 11:07
Haha zanimivo, dobra ideja!

Je pa zanimivo, ker si 99% ljudi tega niti zase ne more privoščit...nekateri si pa lahko privoščijo tudi za ljubljenčke.

Najbrž v Ljubljani.
seven7
# 24.11.2014 ob 09:51
@Treblinko

Sprašujem, ker ne vem. Včasih se mi zdi, da bi lahko raziskovalci svoj umski potencial bolj usmerjali v rečim, ki resnično prinesejo nekaj človeštvu.

Pri omenjeni temi pa razen dobrega posla in plačevanja davkov kot je nekdo zgoraj omenil ne vidim ravno kakšne koristi. Zdraviti hišne ljubljenčke z najsodobnejšimi dognanji, na drugi strani pa milijone živali živi bedno in niti živali vredno življenje v prostorih prehrambene industrije se mi zdi precej perverzno in dvolično. Zakaj je hišni ljubljenček v obliki psa, muce, vreden neskočne pozornosti, kravica, pujsek, piščanček pa zaprta kletke?
evaevi
# 25.11.2014 ob 14:46
Ne pa da se ljudje gredo neke vegane, vegaterijance potem so pa vsi kisli, pa bledi pa sitni/tečni..

jih poznam kar nekaj, ki niso ne suhi ne bledi ne tečni,
moram priznat :)
in ta najhujši od njih, presnojedi (zgolj surovo sadje, oreščki in zelenjava in to, trajno)
so za povrh pa najbolj ta lepi, ta ozdravljeni in ta najbolj mladostni-
- oni pa zares človeku zbudijo slabo vest- da bi sam tudi moral kaj ukreniti ven iz današnje prespitanosti ..

tu jih imaš nekaj v živo- mene še ni med njimi, ma se mi zdi, da se počasi bližam :)

http://www.zavod-preporod.eu/O%20ZAVODU%20-%20Obvestila.html
Treblinko
# 25.11.2014 ob 10:06
evaevi
# 25.11.2014 ob 08:49

ljudje so skozi tisočletja jedli meso..samo v manjših količinah, ne pa veganstvo.

Živega se ne bi smelo obravnavati na industrijsko proizvodnji ravni (koliko mesa vrže indistrija vsako leto stran) ampak po potrebi oz kot "luksuz"..torej, vsk toliko mesa, kot ga telo resnično potrebuje.

Ne pa da se ljudje gredo neke vegane, vegaterijance potem so pa vsi kisli, pa bledi pa sitni/tečni..
evaevi
# 25.11.2014 ob 09:08
ko pa bo nastopal njen tak ali drugačen konec,
ji bom pa mirno dovolila zaključit zadevo po naravni poti.

( moja prva mačka je živela 17 let dolgo svobodno mačje življenje
brez stika s kakšnim veterinarjem)
evaevi
# 25.11.2014 ob 08:44
no ja,
še zmeraj boljše kot če bi delali bombe, na primer .)
thetilko
# 25.11.2014 ob 08:07
@gnusmasbra

Vse vredu, ne razumes kaj sem zelel povedati. S tem, ko pravim, da je lahko samo udomacevanje moralno sporno to ne razumem tako, da se vse udomaceno enostavno izpusti. V priemrjavi je to tako, kakor da nekdo nastopil proti fosilnim gorivom @gnusmasbra pa se vprasa kako bi bilo ce bi jih zlili v ocean.

Ko nekdo rece, da ima pes rad tebe in ti njega pa se vprasam, zakaj je potrebno za to, da ima nekoga pes rad, tega psa od malega manipulirati? Ni vazno katero bitje izoliramo, ce mu damo hrano in iluzijo, da smo zanj "bogovi" bo delovalo kako da nas ima rado. Tudi, ce si boste v klet postavili cloveka ga hranili in oskrbeli vas bo ta imel rad, dokler ga ne bo nasla policija in mu pokazala kaj zamuja.
tupamaross
# 24.11.2014 ob 18:34
Spoštovana Taresna,
nekako skoraj ni normalno, vendar se človek na kaj takega
dobesedno naveže neprimerljivo hujše, kot na človeka.

Prav zaradi možnega trpljenja sva se z ženo odločila, da v
hišo niti mravlja več ne bo stopila.Gre preprosto za dejstvo,
da je doga nekako polučlovek, polu boginja,ki te dobesedno
ovije ogrog prsta in si gotov. Datira še iz faraonskih časov,
je pa najbolj vidna na tisočletnih starih umetniških slikah
angleških plemičev, ki so se z dvema dogama portretirali
v vsej njihovi dostojanstveni drži.

Doga dobesedno ve v kateri drži je najlepša in če hoče še
posebno pozornost, se v to držo tudi postavi in te opazuje,
če si dojel, da to počne izključno za tebe.
Treblinko
# 24.11.2014 ob 18:21
seven7
# 24.11.2014 ob 09:51

Sprašujem, ker ne vem. Včasih se mi zdi, da bi lahko raziskovalci svoj umski potencial bolj usmerjali v rečim, ki resnično prinesejo nekaj človeštvu.

A bejž no, a zdej naj bi pa raziskovalci počeli to, kar ti ocenjuješ, da je pomembno/vredno? C'mon, prosim, ne rabiš bit raziskovalec, da narediš kaj dobrega in koristnega. Potem bi npr ljudje z upognjeno hrbtenico z lahkoto rekli " jaz sem nesposoben za kaj narediti naj drugi delajo zame".
taresna
# 24.11.2014 ob 18:19
@tupamaross
kdor ni sam skusil sobivanja z živaljo bo to/tako ljubezen in navezanost itak težko razumel... in tudi pri nas se je v vseh letih sobivanja z našo fletko nabralo zgodbic
tupamaross
# 24.11.2014 ob 18:06
Imel sem nemško dogo 10 let. Hiša je bila vsa njena, predvsem
pa dnevana soba. Imela je svoj fotelj natanko tak, kot sva ga mi
dva z ženo imela in je z nami gledala televizijo...

Ko sva jo morala uspavati, sta žena in hčerka jokala za njo mesec
dni. Tudi mene so zalile solze, ko je prejela uspavalno nekcijo. Žal
tega še ni bilo konec.

Vsaj pet let po njeni smrti sva razločno slišala njeno globoko dihanje
na njenem fotelju. Z ženo sva sedaj sama v ogromni hiši, ker so se
otroci odselili na svoje, vendar sva se odločila, da nikoli več živali v
hišo. Žena in hčerka sta se za mamo in babico po njeni smrti jokale
dan ali dve, za njemško dogo pa vsaj dva-tri meseca.

Najraje se je hčerki prikradla za hrbet in jo z občutkom vgriznila za
ta zadnjo, da je hčerka zavriskala in poskočila, ona pa se je delala,
kot da z tem nima nobene veze.

Razumela je vsaj 100 besed. N.pr.,

"...žena, ali greva malo ven?" Je po stopnicah zgrmela proti zunanjim
vrato.

"...žena, v sobi je zadušljivo. Odpri malo vrata na teraso...?" zgrmela
je proti vratom na teraso.

"...žena, ali ji narediš kaj za jesti...?" Zgrmela je v kuhinjo.

Je pa nerešiva uganka, za katero prisežem, da je resnična. Nekako
več dnevov sva z ženo vgotovila, da naenkrat postane nemirna in
začne cviliti ter riniti na teraso. Po parih dnevih sva z ženo vgotovila,
da nemirna postane natanko takrat, ko je hčerka zavila proti hiši na
semaforju oddaljenem okrog 600 m od hiše. Delali smo preizkus in
se v 30 dneh niti enkrat samkrat ni zgodili, točno 3 do 4 minute, ko
je hčerka na semaforji zavijala proti hiši v avstu(!?), je ona začela
cviliti in riniti v vrata na terasi, kjer jo je počakala.

Ni jasno, keko in na kak način je dojela, da je hčerka tam, ker je to
bilo nemogoče.

Se opravičujem zaradi dolgega komentarja.
thetilko
# 24.11.2014 ob 15:46
Aha, se pravi, da je pričakovano, da normalen človek svojega psa po recimo petih, šestih letih zamenja kot star avto?

Smes ga tudi skuhati in pojesti pri katerikoli starosti. Kar se tice tvojega vprasanja, ni pricakovano, ker si ljudje pri psih pogosto ustvarijo iluzijo custvene navezanosti in izvenagonske povezanosti zarati taksnih in drugacnih razlogov. Dejstvo pa je, da so vse lastnosti, ki jih lastniki castijo kot najvisje cloveske vrednote in vidijo v zivalih, zgolj posledica preprosto receno konstantnega podkupovanja bitja brez moznosti logicnega razmisljanja.

Na nek nacin je udomacevanje pravtako lahko postavljeno pod vprasaj morale, saj "lastnik" oziroma "skrbnik" mora biti dosti aroganten, ce si misli, da je kar pocne on za to bitje najboljse. Pogosto topel dom in dovolj hrane ne izpolni naravnih zahtev zivali (dominacija nad krdelom, redno parjenje, borba za samice ipd.).

Kar se tice clanka bodo te metode postale sporne takoj, ko se bo zacelo zivljenje zivali cenit za to kar je. Do tedaj pa bo svet poln ljudi, ki do zivali nimajo nobenega spostovanja in na drugi strani ljudi, ki zaradi teh in drugih situacij iscejo v zivalih to, kar nisi bili sposobni najti v odigravanju cloveske vloge.
senca
# 24.11.2014 ob 11:22
Aha, se pravi, da je pričakovano, da normalen človek svojega psa po recimo petih, šestih letih zamenja kot star avto?

Ne vleči zaključkov, ker me ne poznaš.
gesan
# 24.11.2014 ob 10:06
No, mogoče bomo pa do hišnih ljubljenčkov iz zdravstva gledano bolj prijazni kot do ljudi, ki so državljani te države.

Aja saj res, hišni ljubljenčki nimajo obveznega zdravstvenega zavarovanja v katerem se ne vrti toliko sistemskega denarja.

Veseli me ,da bodo vedno bolj bolani ljudje imeli vedno bolj zdrave hišne ljubljenčke.
evaevi
# 25.11.2014 ob 08:49
lepo in zdravo tele, piščanca, zajca, kokoš....
vsi fini mirno pobijamo in jemo,
za lajšanje vesti si ljudje potem izmišljujemo
živalske dobrodelniške čustvene obsesije.

obračaj kakor hočeš,
ma edino dobrodelništvo do živali ostaja veganstvo.


teoretiziram,
ker tudi sama nisem vegan in
razvajena debela mačka se mi tudi mota pod nogami :)
gnusmasbra
# 24.11.2014 ob 19:04
thetilko, s tabo je vse v redu? Ti veš, da če bi psa pustil živeti v divjini bi si sam moral poiskati hrano? Ne bi bilo nemoralno gledati shiranega psa, kako si išče hrano nekje v gozdu ali v bližini človeka? Bognedaj, da bi se spravil kakemu kmetu na živino... Neudomačen pes je v osnovi krvoločno bitje podobno volku oziroma lisici. Poleg tega bi lahko dobil steklino in bil posledično nevaren tudi za ljudi...

Pes te ima rad in ti njega. To je to, ni tu nobene višje logike. Mogoče mi varuje hišo pred nepridipravi, včasih so jih pa imeli za to, da so ovce čuvali.

Drugače pa tupamaross, pes sliši dosti bolje od človeka. Vaša nemška doga je verjetno poznala zvok motorja avtomobila :)
tupamaross
# 24.11.2014 ob 18:11
Grozljivo. Ko si jo fol hudo pogledal, je povesila glavo in se
delala zelo žalostno. Ko si se ji nasmehnil, pa je skakala od
veselja. Ženi je nagajala tako, da se ji je večkrat kar naenkrad
vsedla v krilo in se delala francoza. Žena pa seveda ni mogla
niti pomisliti, da bii iz fotelje ustala z teličkom v krilu (okrog 60 km).
tupamaross
# 24.11.2014 ob 10:27
Edino, kar me pri matičnih (zarodnih) celicah moti, je to, da so
pri starem človeku njegove celice stare toliko,kolikor je star sam
in bi presaditev njegovih starih celic njemu samemu bilo brez
pomena. Vendar, kolikor mi je znano, sleherni posameznik, ne
glede na starost,nosi v sebi tudi prvotne,zarodne matične celice,
jih je pa po mojem težje izločiti.

Pred leti sem prebral neko študijo, da se iz starostnika izloči
clico in se iz nje naredi želeno tkivo, iz tega tkiva pa se po tem
izločijo zarodne celice. Če je to res, je po tem brezpredmetno
shranjevanje zarodnih celic ob rojstvu iz popkovine, je pa seveda
pot do zarodne celice iz popkovine neprimerno krajša, vseskupaj
pa po mojem cenejše.

Če kdo kaj več ve o tem, bi mu resnično bil hvaležen, če kaj več
o tem napiše.
seven7
# 24.11.2014 ob 11:04
@ senca

Človek mora najti radost, veselje, ljubezen v sebi in ne v zunanjih dejavnikih.

@Fresh_Prince

Če je polslanstvo človeštva plačevanje davkov smo res zabredri..
rabelj
# 24.11.2014 ob 07:57
zemljemerec 24.11.2014 ob 07:13
Pa vendar me vedno zmrazi ko vidim koliko laboratorijskih pasjih in mačjih spačkov pride izpod rok znanstvenikov, ki želijo zadovoljiti kupca.


Bolje psi in mačke kot pa otroci tretjega sveta. In nenazadnje boš čez 50 let kupec teh proizvodov tudi ti oz. tvoji potomci.
zemljemerec
# 24.11.2014 ob 07:13
Vem da je znanost potrebna, četudi golta denarna sredstva od vseh zaposlenih državljanov.
Pa vendar me vedno zmrazi ko vidim koliko laboratorijskih pasjih in mačjih spačkov pride izpod rok znanstvenikov, ki želijo zadovoljiti kupca. Po moji laični oceni so to pasji in mačji invalidi in ko k temu dodamo še vse veterinarske posege, farmacevtske pripomočke za zdravo življenje ljubljencev se zgrozim nad porastom števila le teh.
Ljudje smo definitivno najbolj neracionalno bitje polno ekstremov. Namesto da bi znanost skrbela za zmanjševanje števila ljudi in živali na Zemlji, posamezniki stremijo k povečanju stroškov za vsako ceno.
seven7
# 24.11.2014 ob 07:50
Mene pa zanima kaj s tem delovanjem opisanem v članku tale dva naredita za dobrobit človeštva?
Kazalo