SP v atletiki 2017
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.8 od 37 glasov Ocenite to novico!
Wayde van Niekerk in Usain Bolt
Wayde van Niekerk in Usain Bolt v Riu, kjer sta se oba ovenčala z naslovom olimpijskega prvaka. Foto: AP
VIDEO
Finale moškega štafetnega...
VIDEO
Sprehod skozi kariero Usa...
VIDEO
Van Niekerk ni uspel pono...
VIDEO
Finale teka na 200 metrov...
VIDEO
Bolt: Ta tekma ne spremen...
VIDEO
London: Moški finale na 100 m

Dodaj v

Šele London pokazal, kako težko je biti Bolt in simbol atletike

Kolumna Slavka Jeriča (175)
14. avgust 2017 ob 09:00
Ljubljana - MMC RTV SLO

Usain Bolt se je na svetovnem prvenstvu v Londonu od največjih atletskih odrov poslovil z bronasto medaljo in spoznanjem, da je vsakega obdobja enkrat konec.

Tretje mesto na 100 metrov in poškodba v finalu štafete dokazujeta, da mora biti športnik vrhunsko pripravljen na nastop. Tako fizično kot psihično. Le 100-odstotna pripravljenost lahko prinese želeni uspeh. Številni šprinterji so se po koncu štafete pritoževali, da so jih organizatorji predolgo pustili čakati na nastop, s čimer so se preveč ohladili. A ta davek je plačal le Usain Bolt. Kar je le dodaten kazalec, da je bil tokrat daleč od idealne pripravljenosti.

Nekaj mesecev po olimpijskih igrah v Londonu 2012, kjer je Bolt na najkrajši razdalji zmagal z olimpijskim rekordom 9,63, sem se pogovarjal z Johnom Brenkusom, voditeljem oddaje Sport Science. Malo me je presenetil z napovedjo, da obstaja precejšna verjetnost, da sloviti Jamajčan nikoli več ne bo popravil svetovnega rekorda. Kar predrzna napoved, glede na to, da je za (sicer težko doumljivim) svetovnim rekordom 9,58 zaostal za vsega pet stotink.

Zanimiv je pogled na gibanje Boltovega izida sezone na 100 metrov (s premikanjem po grafu dobite najboljši čas od leta 2007, ko je začel teči na tej razdalji).


Opazna je jasna Gaussova krivulja, ki je zamaknjena v levo (začetek kariere). Sploh če pozabimo na leti 2010 in 2014, ko na sporedu ni bilo velikega tekmovanja (OI in SP).

Začetek kariere je bil neverjeten, skorajda napisan za filmske scenarije. Bolt, ki je kariero začel kot specialist na 200 metrov, je svetovni rekord prvič podrl leta maja 2008 v New Yorku, kjer je tekel 9,72. Neverjeten je podatek, da je bil to za takrat 21-letnega upa šele peti uradni tek na tej razdalji! Že v svojem petem nastopu se je zapisal v zgodovino najbolj čislane atletske discipline. Ob bok Jesseju Owensu, Carlu Lewisu, Mauricu Greenu in drugim velikanom teka.

To je zgodba o Boltu.

Bil je zanesljiv kot švicarska ura. Na največjem odru skorajda ni zatajil. Pripetila se mu je napaka v Daeguju, ko je v finalu svetovnega prvenstva prehitro štartal, a to je bil praktično edini primer, ko je tekmecem pustil do zlate medalje. Pridni statistiki so sicer našteli še sedem primerov, ko na treh najbolj pomembnih odrih ni zmagal, a to so le malenkosti. Med Pekingom 2008 in Riom 2016 je bil ves čas številka ena.

Štetje medalj in rekordov je en pomemben vidik, enako pomembna pa je tudi njegova vrednost in pomen za kraljico športov. Ni skrivnost, da je atletika izgubila precej šarma in moči, ki ga je premogla pred desetletji. Bolt je brez dvoma atletiki vrnil precej ugleda, ki ga je izgubila tudi zaradi številnih dopinških škandalov. Njegovo poplesavanje v ciljni areni in koketiranje z gledalci je delovalo pristno. Ljudje so to kupili. Na velikih tekmovanjih si je vedno vzel čas za novinarje, po koncu finalnih nastopov se je v špalirju ustavil prav pri vsakem, ki je imel dostop do stadiona in odgovoril na tri vprašanja, ki so bila bolj ali manj enaka. Vse to so bili razlogi, da se je med njegovim imenom in športom hitro pojavil enačaj. Usain Bolt je vrhunska atletika. Vrhunska atletika je Usain Bolt.

Iz vseh vzrokov je jasno, da si marsikdo (na čelu z odgovornimi pri mednarodni zvezi) želi, da ima atletika jasen obraz, ki bi privabil številne množice. Šprinterji so imeli vedno naravno prednost pred tekmovalci v tehničnih disciplinah. Po eni strani je tek evolucijsko vkovan v naš DNK (beg pred nevarnostjo), po drugi strani imajo ti prednost osvajanja več medalj na enem tekmovanju. Oči so zdaj uprte v Wayda van Niekerka. Edini človek v zgodovini, ki se je na 100 metrov spustil pod 10 sekund, na 200 metrov pod 20, na 300 metrov pod 31 in na 400 metrov pod 44. Morda najbolj nadarjen šprinter, ki se je do zdaj preizkusil v atletiki.

A 25-letnega Južnoafričana še čaka precej dela, da bi postal pravi enakovredni Boltov naslednik. V mislih nimam finala na 200 metrov, kjer je osvojil srebro, ampak bolj na njegove reakcije. Po drugem mestu in spornih odločitvah okrog Isaaca Makwale (nemalo govoric je šlo v smer, da so pri IAAF-u naredili uslugo van Niekerku) je bil prepričan, da si zasluži več spoštovanja. Da je v zadnjih dveh sezonah naredil ogromno. Res je naredil veliko. V enem od intervjujev je potočil nekaj solz in pokazal, kako velik pritisk je (bil) na njem in napovedal, da je to "šele začetek njegovih uspehov in dominance".

In tudi ta intervju je razlog, da se Bolta ni treba spominjati po zadnjih korakih, ampak po prevladi v obdobju 2008-2016 in pritisku, ki ga je vedno znal premagati. In hkrati (se) še zabavati.

Slavko Jerič, MMC
Prijavi napako
Komentarji
Enraha
# 14.08.2017 ob 09:47
In zakaj si ga ne bi mogli spominjati po zadnjih korakih? Dragi športni novinarji, dobiti bron na 100 metrov sprint in nastopiti v finalu 4 X 100 je velikanski uspeh (poskusite, pa boste videli, o čem govorim)! Iin ni, kot so dejali včeraj na TV Slovenija, črni madež v Boltovi karieri!?! Črni madež bo morda, če bodo kdaj odkrili, da si je pomagal z dopingom, ne moremo pa govoriti o črnem madežu vsakič, ko ne doseže zlate medalje. Mislim, da ste povsem izgubili kompas in kriterije, ko govorite/pišete o Boltu. S tem dajete tudi sporno sporočilo vsem mladim gledalcem in športnikom, ćeš, da je uspeh samo zlata kolajna. Daleč od tega! Prosim, malo se umirite v ocenjevanju športnih dosežkov.
JohnSmith
# 14.08.2017 ob 09:56
Opazna je jasna Gaussova krivulja, ki je zamaknjena v levo (začetek kariere). Sploh če pozabimo na leti 2010 in 2014, ko na sporedu ni bilo velikega tekmovanja (OI in SP).

Moraš biti nezahteven, da vidiš to krivuljo kot Gaussovo. To je trimodalna porazdelitev, ker se jasno (to pa čisto zares) vidijo trije modusi. Ne vem, zakaj je bilo sploh treba motoviliti o Gaussovi krivulji, ker itak v tem primeru nima veze z ničemer.
trolicnez
# 14.08.2017 ob 10:13
Kljub slabemu prvenstvu je svojo vitrino obogatel z novo medaljo
SUGS
# 14.08.2017 ob 10:09
Tudi Jordan je zadnji dve leti -že prestar in pretežak-igral za Wizarde, tudi Kobe Bryant je bil -posebej zadnjo sezono-slabši kot prej, tudi Zidan je na zadnji tekmi kariere stisnil čelno Materazziju in bil izključen...

In če pogledamo v slovenski šport - Lakovič slab na EP2013, Zahovič zadnjih par let predebel in na sprehodu v Benfici...

Vse naštete ne ocenjujemo po zadnjih momentih kariere, ampak po tem, kar so pomenili v vrhuncu.

Bolta bomo cenili šele čez nekaj let, tega prvenstva ne bo noben več omenjal
jensen
# 14.08.2017 ob 10:00
Se strinjam. Če je to Gauß, potem je vsaka krivulja Gauß.
frlekin
# 14.08.2017 ob 10:29
haha gaussova krivulja. te jerićevi članki so iz tedna v teden slabši.
Rolf
# 14.08.2017 ob 10:46
@kako težko je biti Bolt in simbol atletike@
Če je s "simbol atletike" mišljeno to, da večno zmaguješ, potem, to ni le "težko" temveč "nemomoče". Drugače pa Bolt je bil, je in bo simbol atletike.
gizzy
# 14.08.2017 ob 10:17
Sugs, se strinjam.

Ampak poglejte primer Brigite Bukovec. V Atlanti 1996 je tekla 12.58 in bila srebrna na OI. Danes, kar 21 let pozneje bi bila s tem rezultatom svetovna prvakinja. Torej atletinja, ki je pri nas še nismo imeli (mogoče še Jolanda Čeplak).
Ali jo (dovolj) cenimo?
borut-blas
# 14.08.2017 ob 13:30
pri kvaliteti člankov pri rtv je tudi očitno opazna gaussova krivulja, najboljši letnik je bilo leto titove smrti,
friks
# 14.08.2017 ob 12:41
Opazna je jasna Gaussova krivulja

Že dolgo se nisem tako nasmejal.
sport01
# 14.08.2017 ob 11:41
Poslovil se je največja legenda tega športa! Hvala ti za vse Bolt :)
storz
# 14.08.2017 ob 10:51
Vrhovi krivulje "doping"...tam kjer malo pade pa "ne doping" ... ☺
Rotrolatte
# 14.08.2017 ob 13:25
Boltu čestitke za bron!
d_a_r_k_o
# 15.08.2017 ob 07:44
Za prikaz vsebine morate omogočiti vtičnike za družbena omrežja (Twitter, Facebook, Scribble, ...), ki uporabljajo piškotke za sledenje uporabnikom.
S pritiskom se strinjate z uporabo piškotkov!
Mommy_Kitty
# 14.08.2017 ob 16:27
vHenry ja ne mormo met koga v finalu če pa vi svetovni športniki nočete počet nič druga kot pa kavčarit 24/7, a na žalost to še ni atletska disciplina ker potem bi vi lahko bili v samem svetovnem vrhu. Drugač pa je bila mlada Agata Zupin v polfinalu, tak, da preden začneš klobasat neumnosti vsaj preglej rezultate.
JohnSmith
# 14.08.2017 ob 10:22
@jensen, ja, še bolj moteče je, da se sploh omenja krivulja, tudi če bi napisal, da se jasno vidi trimodalna krivulja, ker je za porazdelitev relevantna frekvenca, ne časovna vrsta. Bi pa upal staviti, da bi bila krivulja normalna, če bi naredil histogram časov tekov, ampak še vedno ne vem, zakaj bi to bilo relevantno v tem primeru.
podviz
# 19.08.2017 ob 13:35
V članku je povezava na njegovo napako v Daeguju. Tam vidim članek, posnetki pa niso aktivni. Kako bi si jih lahko ogledal? (Bolt poskrbel za šok dneva,...)
d_a_r_k_o
# 15.08.2017 ob 07:50
Dolgi tek je DNK lov na utrujeno antilopo.
frlekin
# 14.08.2017 ob 11:12
še zmeraj doping, samo ne tako intenziven
gizzy
# 14.08.2017 ob 10:10
Dober prispevek. Me zanima kaj pravijo strokovnjaki, ali clovesko telo zmore se kaj vec kot 9.58....obcutek imam da ne pred letom 2035...
Henry
# 14.08.2017 ob 15:09
kotzi
# 14.08.2017 ob 12:13
kako pa kaj naši asi..brez medalje...j


No, ne samo brez medalje, razen chokerke tudi brez finala in brez polfinala...
kotzi
# 14.08.2017 ob 12:13
kako pa kaj naši asi..brez medalje...j
Cyril
# 14.08.2017 ob 15:07
"Novinar" jerič strikes again. Namest, da bi napisal, da je sam sam ugotovil, da je Bolt izgubil 7 krat napiše "pridni statistiki".
SP v atletiki 2017
Andrej Stare ocenil SP v Londonu 00:01:50, 14.08.2017
Zadnji dan SP-ja v atletiki 00:01:14, 13.08.2017
Finale moške štafete 4 x 400 m 00:07:57, 13.08.2017
Finale ženske štafete 4 x 400 m 00:07:42, 13.08.2017
Prvi poraz Faraha po osmih letih 00:01:35, 12.08.2017
Sprehod skozi kariero Usaina Bolta 00:02:37, 12.08.2017
V petek v Londonu blestela dekleta 00:01:26, 12.08.2017
Tek Agate Zupin v polfinalu SP-ja 00:05:34, 08.08.2017
Semenya: Nimam časa za neumnosti 00:01:47, 08.08.2017
McLeod: To zmago posvečam Boltu 00:01:08, 08.08.2017
Zupinova presenetljivo v polfinale 00:00:55, 07.08.2017
Svetovno prvenstvo v atletiki
link
Marija Šestak se lahko brona veseli deset let po Osaki
58
18. avgust 2017 ob 14:53 Ruska atletinja Ana Pjatih si je zaradi jemanja prepovedanih poživil prislužila štiriletni suspenz, vzeli pa ji bodo tudi bron s svetovnega prvenstva v Osaki.
Več novic ...
Slavko Jerič
link
Cilj reprezentance izpolnjen: več od vsote posameznih delov
79
15. september 2017 ob 12:00 Ob zgodovinskem uspehu slovenskih košarkarjev me spomin hitro vrne v Carigrad, v isto dvorano Sinan Erdem, kjer je Slovenija svojo pot na svetovnem prvenstvu leta 2010 končala v četrtfinalu.
Več novic ...
Kazalo