Formula 1
Fernando Alonso in Flavio Briatore
Fernando Alonso in Flavio Briatore sta bila zmagovalna kombinacija sredi prejšnjega desetletja. Foto: EPA
Drejc
Drejc skuša rešiti severnega medveda, a njegova pobuda se konča klavrno. Foto: Youtube
Najslabšo sezono je imel leta 2015, ko je z McLarnom osvojil le 11 točk in končno 17. mesto. Konec leta se je po medmrežju razširilo neverjetno priljubljeno igranje z montiranjem Alonsovih fotografij, ki se je oglaševala pod ključnikom #PlacesAlonsoWouldRatherBe. Foto: Twitter
VIDEO
Svetovni prvak Hamilton s...

Dodaj v

Kje bi raje bil Alonso? Zdaj je v bogati zgodovini formule ena.

Kolumna Slavka Jeriča (214)
26. november 2018 ob 12:46
Ljubljana - MMC RTV SLO

Po več kot 300 dirkah bolj ali manj uspešnega nastopanja v formuli ena se od kraljice bencinskih športov poslavlja Fernando Alonso.

Dan pred njegovim zadnjim nastopom, ko je v Abu Dabiju osvojil 11. mesto, sem po naključju videl animirano serijo Mojster Miha. V tokratni pustolovščini zapleta ni reševal naslovni junak, ampak njegova sodelavka Malči, ki je iz ledene kocke ustvarila skulpturo severnega medveda. Ta je bil ustvarjen kot lepotni okras, ki naj bi na nekem dogodku pomagal zbirati denar za živali. No, Drejc, zvesti Mihov pomočnik, izve kruto resnico, da se bo medved po dogodku prej ali slej stopil. To ga tako vrže iz tira, da pograbi medveda in mu skuša najti prostor, kjer se ne bo stopil. Zaradi vandranja na vročem soncu se seveda stopi veliko hitreje, kot bi se sicer.

Alonso je svojo kariero začel s hitrimi koraki, pri čemer je postavil številne rekorde, tudi nekaj tistih, ki so bili vezani na njegovo mladost – bil je najmlajši zmagovalec kvalifikacij, dirke ter ne nazadnje svetovni prvak, kamor se je zavihtel že daljnega leta 2005, naslov pa je leto pozneje ponovil. Bil je kot izklesan severni medved, ki mu je bilo namenjeno, da še lep del kariere vlada formuli ena in se stopi šele v sončnem zahodu.

Skorajda nihče ni verjel, da je bil to njegov zadnji naslov prvaka, prerez različnih dogodkov kaže, da je ravnal kot nespametni Drejc in si skušal zagotoviti dolgo in uspešno kariero. Na vrhuncu moči je začel iskati druge priložnosti, druga vozila, a kot se je izkazalo, nikoli več ni bil ob pravem trenutku na pravem mestu. Kot najbolj vroč dirkač je po dveh naslovih presedlal v McLaren, ki je imel v tistem trenutku tudi najboljši avtomobil, a izkazalo se je, da kombinacija z Lewisom Hamiltonom ni bila najbolj posrečena. V izjemno izenačeni sezoni - kjer sta bila v moštvu oba novinca – sta na neki način drug drugemu žrla točke, se topila in priložnost ponudila tretjemu, ki v tistem trenutku ni imel najboljšega vozila (to je zgodba, kako je Kimi Räikkönen osvojil svoj edini naslov svetovnega prvaka).

Po dveh izgubljenih letih v Renaultu je imel še zadnjo priložnost v konkurenčnem vozilu, ko je leta 2010 presedlal v Ferrari, ki je imel takrat najboljši paket. A na zadnji dirki v Abu Dabiju je zapravil neverjetno priložnost, ko je bil zgolj sedmi, Sebastian Vettel pa je z zmago osvojil prvi naslov.

Mnogi ga opisujejo kot najbolj nadarjenega voznika, številke pri tem pogosto znajo pokazati njegov surov talent, ki je znal preseči omejitve materiala. Lep pokazatelj je, denimo, razmerje med kvalifikacijami (kjer naj bi prevladoval material) in dirkami (kjer naj bi vsaj malo bolj prišli do izraza nadarjenost in kakovost). Pred leti sem na portalu Športni SOS obračal številke, ki so pokazale, da Alonso sodi med tiste, ki v obeh primerih izrazito odstopa od konkurence. Ne nazadnje je letos proti sovozniku v McLarnu – enajst let mlajšemu Stoffelu Vandoornu – dobil prav vse interne obračune v kvalifikacijah. Popolna zmaga 21:0 kaže le na to, da je iz omejenega materiala znal potegniti veliko.

Številna izgubljena leta so žalostno topila led iz njegovega potenciala. A treba je pristaviti še pomembno dopolnilo – praviloma je največ naredil, ko ni bil pod pritiskom uspeha. Ko se je prvič znašel v boju za naslov svetovnega prvaka, je to ponovil. Pozneje pa mu to ni več uspevalo, saj se je v njegove nastope prikradlo kar nekaj napak, predvsem pa neodločnosti. Tudi tu je pritisk naredil svoje in hitreje stopil njegov kos ledu.

V zgodovino formule ena se ne bo vpisal kot največji ali najboljši, zagotovo pa kot zelo pomemben dirkač, ki je prebujajočo dobo elektronskih medijev zaznamoval s tremi različnimi rivalstvi (Schumacher, Hamilton in Vettel).

Slavko Jerič, MMC
Prijavi napako
Komentarji
aaa
# 26.11.2018 ob 14:01

weylakuc

Ni res, Senna je bil boljsi od Prosta z enakim materialom.


Kako je bil boljsi? 1 naslov Senne in 1 prosta. Vedno borba (skoraj) do konca. S tem, da je bilo ob naslovu Senne pravilo, da šteje le 11 najboljših dirk (saj vem, pravila so pravila). Ampak absolutno je imel Prost tudi tisto sezono več točk od Senne. Prost je bil prvo leto popolnoma enakovreden Laudi (0.5 točke na kocu za Laudo). Drugo sezono ga je deklasiral. Naslednjo je deklasiral Rosberga. Pol enakovreden Senni. Potem je popolnoma deklasiral Mansella, ki s Ferrarijem ni mogel nič. Celo s Senno se je kljub nekonkurenčnem Ferrariju do konca boril za naslov. Potem pa je deklasiral še Hilla. Res ne vem, če se lahko, kdorkoli v F1 pohvali s takimi dosežki.
aaa
# 26.11.2018 ob 13:33

MatRag

V športih kot so F1, moto gp in podobni je pač 80% odvisno od materiala. Res pa je, da hamilton, alonso in vettel.... po znanju odstopajo od vseh.


V F1 je možna edino primerjava dveh dirkačev v istem moštvu. Ravno zaradi tega mi ni jasno, zakaj se med največje nikoli ne uvršča Prosta. Kakšno konkurenco je imel on vedno moštvu (5 svetovnih prvakov) in je vse povrsti razen Senne dobesedno deklasiral. Senni ki je menda največji med največjimi pa je bil popolnoma enakovreden, ko sta dirkala skupaj.
Ayrton79
# 26.11.2018 ob 14:12
Če bi mi nekdo leta 2006 rekel, da bo Alonso vozil še 13 sezon in ne bo osvojil nobenega naslova več, bi mu rekel, da je butec.
Biti ob nepravem času na nepravem mestu je pripeljalo točno do tega.
Srečno v nadaljevanju kariere!
graditelj
# 26.11.2018 ob 12:54
Škoda. Še bi ga hotel videti v nekem konkurenčnem avtu...
iluvatar
# 26.11.2018 ob 13:19
Po Seni in Michaelu --> taboljši.
carlos_carlos
# 26.11.2018 ob 13:54
weylakuc

s Senno sta vozila dve leti skupaj in vsak je dosegel po en naslov. Tako da precej izenačeno. Je bil Senna bolj ataktiven, Prost pač pametnejši. V dežju je bil Senna precej boljši. To pa itak do Schumacherja, ki je bil precej dober, boljši od vseh.
MatRag
# 26.11.2018 ob 13:21
V športih kot so F1, moto gp in podobni je pač 80% odvisno od materiala. Res pa je, da hamilton, alonso in vettel.... po znanju odstopajo od vseh.
graditelj
# 26.11.2018 ob 12:57
Še eno leto pri Ferariju... bi bilo super.
gz4468
# 26.11.2018 ob 15:39
Prost je eden izmed največjih in popolnoma enakovreden Senni. Senna je bolj popularen zaradi brazilskega temperamenta in smrti na progi, zato se na Prosta pozablja. Kot je že eden omenil, je imel 5 svetovnih prvakov za moštvene kolege in Senna je edini, ki mu je bil enakovreden. In večina ima Senno za največjega vseh časov, tako da tudi to pove veliko o kvaliteti Prosta.

Alonso je tudi po mojem eden izmed boljših dirkačev v zgodovini. Za skupno 8 točk je zgrešil 3 naslove prvaka.
igorico
# 26.11.2018 ob 14:24
Alonso mi je bil zelo pri srcu, veli dirkač, škoda da odhaja na tak način. Odhod Alonsa je eno od velikih sloves za F1, ob takih trenutkih se velja malo ozreti nazaj...

Bežno se spomnim še zadnjih sezon Nikija Laude, takrat je že kraljeval Alain Prost. Potem je prišel Senna. Izjemen dirkač, najhitrejši, a na trenutke še preveč zaletav. Prost je bil bolj preudaren, zanesljiv, tudi hiter, a težko bi mu dal prednost pred Senno, ki je bil res drajver. Pa čeprav nikoli nisem navijal za Senno. Ja, spomnim se tudi vijaka, ki mu je prebil čelado tisto tragično nedeljo v Imoli.

Prav tako nikoli nisem navijal za Schumacherja. Ja, bil je res zelo dober dirkač, a vendar mu je predvsem ZELO pomagalo to, da je bil Nemec - predstavnik močnega 60-milijonskega trga s tremi giganti iz avtomobilske industrije. Jasno, da je imel prednost pred konkurenco od prvega dne. V veliki meri so ga naredili tudi mediji. Zapomnil si ga bom po tem, da se je ZELO izogibal temu, da bi ob njem sedel konkurenčen voznik. In to v času, ko so vodilna mošva imela izrazito prednost. Zato zame nikoli ne bo največji. Jest sem raje navijal npr. za Damona Hilla, solidnega voznika, ki so ga vsi imeli za "papka", a bil je pravo nasprotje izrazito egoističnega Šumija; vprašanje, koliko je bil zares slabši od njega.

Dajmo na spisek še Hamiltona - čeprav zadnja leta ne spremljam redno F1, se mi je od prvega dne zdel izjemen voznik. Nisem njegov fen, a bi ga uvrstil ob bok prej omenjenim Senni in Prostu.

In, ja, Alonso se mi je izredno dopadel. Na mokri stezi je znal pospraviti v žep Schumacherja, pa čeprav je takrat veljal kakor za nesporno najboljšega voznika vseh časov, kar naj bi še posebej dokazoval na mokri stezi, ko ima material nekaj manjši vpliv. Ampak ja, Alonso je imel izjemen občutek za avto in za vožnjo. Tudi s Hamiltonom sta bila tam-tam, meni se je zdel Alonso manj zaletav in bolj celovit - skratka boljši. Škoda, da je v nadaljevanju potem izbiral manj konkurenčna (in bolj bogata) moštva. No, Jason Button mi je bil še en simpatičen voznik, skupaj z Alonsom sta tvorila odličen dirkaški par, škoda, da nista bila v kakšnem drugem moštvu.

Ja, Alonsa bi vsekakor dal ob bok Senni in Prostu, imel je nekaj divjega od Sene in nekaj Preudarnega od Prosta. Tako sem jaz videl tega mojstva volana in hitre vožnje.

Ne bom rekel "pogrešal te BOM", ampak raje "pogrešam te ŽE kar nekaj časa". De facto se je Alonso poslovil že kar nekaj časa nazaj. :)
carlos_carlos
# 26.11.2018 ob 13:47
aaa

Alain Prost je zagotvo med top 10 vseh časov. Če ne top 5.

Fangio, Ascari, Jim Clark, Stewart, Lauda, Prost, Piquet, Senna, Schumacher, Alonso. Evo. Bi še dodal Villeneuva Gilesa seveda, ki je bil prav poseben dirkač in zagotovo še kdo iz časa samih začetkov F1.

V tej družbi bosta zagotovo Hamilton in tudi Vettel. Zgolj zaradi statistike. Karizme prej omenjenih (tule bi dal Alonsa ob stran) ne premore nobeden izmed njiju.
Ninja007
# 26.11.2018 ob 15:06
Pa še to STIG. Tisti ki daje Senno pred Prosta ali ni gledal F1 v 80 ih ali pa se dela norca. Prost morda res ni bil tako spektakularen kot Senna a je imel vedno vse pod kontrolo in je po rezultatih šolal Brazilca( na cesti ga je v nekonkurenčnem Benettonu šolal tudi mladi Šuma) .

To s Senno in Prostom je kot bi trdil da je Barcelona večji klub od Real Madrida. Lahko da ti je bolj všeč a dejstva so dejstva. Profesor je bil z razlogom imenovan s tem imenom.

Je pa tudi meni Prost antipatičen a to ne spremeni dejstva.
Črna Zora
# 26.11.2018 ob 13:49
Brez Fernanda Alonsa bo f1 postala zelo zelo dolgočasna.
weylakuc
# 26.11.2018 ob 13:46
Ni res, Senna je bil boljsi od Prosta z enakim materialom.
E24
# 26.11.2018 ob 15:24
Ko je Prost končal dirko, so odprli menjalnik (takrat seveda so moški morali prestavljati z ročico in ne tako kot fantki danes samo gumbke stiskati), pogledali v notrajnost, ugotovili da je vse tako kot novo in že je bil nared za naslednjo dirko.
Tudi zato je bil Profesor.
Oh, bil pa je seveda tudi politik in francoski vpliv v FIA je bil vedno močan. Razumem, zakaj je številnim bil zoprn.
sumtb
# 26.11.2018 ob 14:06
Skupaj s Senno in Schumacherjem tvori prvo ligo sodobnikov, ki so bili sposobni zmagovati brez superiornega bolida.
carlos_carlos
# 26.11.2018 ob 16:30
iluvatar

plus avto ni bil enak. Motor že. kar se tiče pa same ekipe, financ, kadra so bili v benettonu palčki in glede na to, kar so spravili ven iz moštva. Kapo dol. Ja so mutili. Ampak kdo v F1 pa ne? Gre samo zato ali jih dobijo (in to obesijo na velik zvon) ali pač ne.

In nekomu je bil simpatičen Hill. Meni tudi. Sin velikega ata (drugi sin nekaj kasneje je bil najmanj klaso boljši šofer, Jaques seveda), ki je hrabro vozil v nekih roza jajcih. Kot nekdo, ki je pa imel v rokah tata mata avto pač zelo povprečen. In sem navijal proti Benettonu zanj. Ampak roko na srce, Damon ni imel v sebi Schumecherjevega killer instincta, nesramnosti, atraktivnosti. Plus obupen v dežju.
iluvatar
# 26.11.2018 ob 16:04
@ninja,

Mal objektivnosti ne bi škodilo. Koga je Šumi šolal? Senno? Japajade.
Leta 1993 je Šumi pri Briatoreju (vemo, kaj je bilo naslednja leta, ne, možno, da do tudi prej že kaj špičili, pa ne bili dobljeni..ok, nema veze), no, tega leta je bil Senna v Mclarnu v popolnoma nekonkurenčnem avtu z enakimi motorji kot Šumi - fordova jaj**. Tedaj superiorni Williams z elektroniko je bil seveda neulovljiv. Srnna je tisto leto zmagal 5x. Andretija v isti gajbi je puščal krog zadaj. Zmagal je pa Brazilijo, Monaco, Donington (naj dirka, ever), Suzuko in Adelaido in končal sezono drugi. Za Prostom. Toliko o tem.
mattyy
# 26.11.2018 ob 13:22
Joj, to pa so bile dirke.
blazeeeR
# 26.11.2018 ob 18:34
In tut cel paddock ti lahko to potrdi, al boš rekel da si večji poznavalec od tistih, ki od tega živijo?
blazeeeR
# 26.11.2018 ob 18:32
Ninja007 glede na to, da iz tvojih komentarjev vidm, da neki veš o F1, nebom rekel da nimaš pojma, definitivno pa izrazaš samo svoje subjektivno mnenje.

Alonso je v kategoriji Mansla, Rosberga in Buttona in nikakor ni na nivoju Senne Prosta Šumaherja in drugih velikanov tega športa. Še LH in Vettel sta za njega polbožanstvi. Alonso je imel v bistvu veliko srečo da je bil na pravem mestu ob pravem času in ne obratno. Bil je v 4 najuspešnejših ekipah ( razen Willamsa) in razen naslovov z kontraverznim Flavijom nima kaj za pokazat.

Tole je namreč največja možna nebuloza, Fernando je iz leta v leto dokazoval da je (veliko) boljši od moštvenih tekmecev (pa pustimo pri miru sezono 2007) in da iz avta izvleče maximum. Pa tudi leta, ko je bil skupno 2., je bil RBR veliko boljši avto od Ferrarija...
Ninja007
# 26.11.2018 ob 16:39
Janson Button mogoče res ni bil tako hiter kot FA ampak meni je bil vedno zelo simpatičen in karizmatičen. Že zato ker je kot voznik za Willams za prvo plačo ki jo je dobil kupil Ferrari Maranello. Ko se je z njim pripeljal v "službo" je Franka Willamsa tako vrglo v zrak da je skoraj spet začel hodit.
carlos_carlos
# 26.11.2018 ob 16:25
Ninja007

smiri osječaj. Alonso je dobil piko z Minardijem. Z malo izboljšanim je Vettel celo zmagal. Nič od tega ni in tudi ne bo uspelo npr. Hamiltonu. Minardi menda ni bil 10 let v piikah... In Schunacherja ni bilo tako lahko premagati.... Pa Buttona omenjati zraven... Prosim.

Illuvator

Enako zate. Schumacher je bil za tiste čase tisto leto še dete. Senna pa bog i batina. Na posmeznih dirkah je Schumacher konkretno kazal zobe in tudi kakšno zmago vzel. Zraven je imel Nelsona Piqueta. #x svetovnega prvaka. Kar mu je naredil, je bilo... brutalno. In bil eden redkih, ki se Senne ni bal.

O Prostu škoda izgubljati besed. Če bi Ferrari imel malo boljši material, bi tudi njim privozil naslov. Se je pa elegantno in pravi čas poslovil. Še eno sezono skupaj s Senno in bi živci šli ;)).
Ninja007
# 26.11.2018 ob 14:59
Naj vsem nepoznavalcem razblinim milni mehurček. Alonso nikoli ni bil in nebi mogel biti top dirkač. " Naslova je osvojil z velikim in dokazanim goljufivcem in prevarantom Briatorejem in v času ko je imel Renault bistveno boljše gume ( Michelin) od konkurentov ki so vozili Bridgestone. Po odhodu od Briatoreja ni imel nikakršnih šans da zopet postane prvak ker ni iz pravega materiala. Morda je lahko nanizal hitre kroge a v boju za pozicije mentalni igri in pod pritiskom je bil najmanj slab če že ne zanič. ( še mlečnozobi LH ga je kot 2 kratnega prvaka imel v šahu in je skoraj postal prvak če mu nebi moštvo pokvarilo dirke s prepoznim prihodom v bokse in posledičnim odstopom zaradi zlizanih gum.

Briatoreja so zalotili kako se je po ponovnem prihodu Alonsa v Renault zelo neodgovorno da ne rečem kriminalno ukazal Nelsonu Piquet jr.m da se zaleti v steno in s tem povzroćiu da na dirkališče pride varnostni avto in Alonso pridobi proti konkurentom zaradi že opravljenega postanka

dokaz : https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Fo
rmula_One_crash_controversy

Alonso je v kategoriji Mansla, Rosberga in Buttona in nikakor ni na nivoju Senne Prosta Šumaherja in drugih velikanov tega športa. Še LH in Vettel sta za njega polbožanstvi. Alonso je imel v bistvu veliko srečo da je bil na pravem mestu ob pravem času in ne obratno. Bil je v 4 najuspešnejših ekipah ( razen Willamsa) in razen naslovov z kontraverznim Flavijom nima kaj za pokazat.
The Stig
# 26.11.2018 ob 14:41
Red Bull ima prost sedež. Jaz bi Alonsa pograbil z obema rokama
fantasycamp
# 26.11.2018 ob 14:36
rekel je da pride nazaj očitno hoče boljši avto in ve da če bo še par let v ozadju si zbija ceno...
frisk2k
# 26.11.2018 ob 14:30
Še zdaj mi ni jasno, kako je lahko leta 2010 v Abu Dhabiju dovolil, da mu je naslov prvaka spolzel iz rok, ne da bi šel na glavo mimo Petrova. Res da ga je takrat tudi ekipa zeznila, ampak recimo Max bi v takem primeru reskiral odstop in kazen.
Tester123
# 26.11.2018 ob 14:15
nekateri pa še vedno ne vejo kaj je razlika med stopiti in staliti... žalostno
Bono
# 26.11.2018 ob 13:57
Kako sem bil jezen tistega davnega leta, ko je Šumiju crknil avto, Alonso mimo njega in je osvojil naslov.

Pravzaprav je bil neke vrsta muha enodnevnica.
Gandhi1
# 26.11.2018 ob 13:16
Hamilton najbolsi dirkac vseh casov..gotovo je
piskotoksiq
# 01.12.2018 ob 16:36
Pa še naj napišejo kje in kaj je dosegel preden je prišel v F1??!!
slibar
# 01.12.2018 ob 09:30
Kaj ima tukaj veze Mojster Miha?
carlos_carlos
# 27.11.2018 ob 11:53
aaa

v hitrosti mu je dal razlog za penzijo in tako se je tudi zgodilo.
josio13
# 27.11.2018 ob 09:59
Alesic je bil porocen z Suminem..in Ferarri njegov dom v cajtu njegovega komantiranja....In le redki tu gor objektivno vedo kako je zmagoval Sumi..od Benettona naprej..tako da..ne ga biksat in ga postavljat ob boku najvecjih....samo dva naslova sta mogoce prigarana ostalo nastavljeno in senkano..pika..dejstva in realnost bolirta....
aaa
# 27.11.2018 ob 07:12
frozen pingvin

@aaa, senna je bil gladko boljši dirkač od prosta.


To je pač tvoja subjektivna ocena. Saj tudi meni se je Senna bolj dopadel. Predvsem v dežju je bil fenomenalen. Ampak.... Kaj pa je dober dirkač? Tisti ki je bolj atraktiven, ali tisti ki ima boljše rezultate. Pač sem dal primerjavo, kakšna imena je v istem moštrvu Prost popolnoma deklasiral. De Angelisa, Bergerja, Andrettija bi pač nascal vsak. In da Prost ni zmagoval??? Večkrat kot Senna.

carlos_carlos
Zraven je imel Nelsona Piqueta. #x svetovnega prvaka. Kar mu je naredil, je bilo... brutalno.


Kaj pa mu je naredil? Bila sta tu nekje. Če smo pikolovski je v času ko sta bila skupaj pri Bennetonu, Piquet osvojil točko več. Ja, Ališič je leta bluzil kaj mu je naredil. In to se je očitno v marsikoga zasidralo. Ampak, saj vemo. Ališič dirk sploh ni gledal;)
tsinamuh0
# 26.11.2018 ob 23:40
Slavko, cenim te kot novinarja, pusti ta antišport. Piši o čem drugem.
To je slabše od wrestlinga WWW, vse zrežirano in zraven so še najbolj ostudni pokrovitelji, celo zločinska tobačna industrija še kar prodaja svoje kancerogene reklame revežem po svetu in to na formulah. V vsakem prispevku je na sliki Ferarri s ''tobačnim'' logotipom vred, to je pač v pogodbi....
To sploh ni šport, nikoli ni bil. Obe legendi, ki sta reklamirali znamko, ki dejansko ubije največ ljudi, pa sta umrli tragično - Senna in Schumacher, slednji je celo med smučanjem reklamiral to trdo drogo.
A ljudje ne dojamejo simbolike niti, če jim prileti direkt v glavo!
iluvatar
# 26.11.2018 ob 18:20
no ja...
Vsak od nas je seveda videl reči tista leta s svojimi (in vsi s subjektivnimi) očmi. In prepričevati prepričanega...
So pa bili lepi časi F1.
boboman
# 26.11.2018 ob 18:05
Red Bull ima prost sedež. Jaz bi Alonsa pograbil z obema rokama --> tega si RB niti malo ne upa, njihovo zlato jaje je VErstappen, da mu ob bok postavju en isti karakter, bo poclo ze na trenigih..
frozen pingvin 4
# 26.11.2018 ob 17:56
Ninja007

to, o najboljšem avtu leta 1994, treba pogledati malo širše. FW16 je bil naslednik FW15C, ki je bil pred vsemi predvsem zaradi aktivnega vzmetenja. z naslednjo sezono je bilo aktivno vzmetenje prepovedano, naslednik FW16 pa je imel posledično ogromno težav s stabilnostjo na stezi. ta dirkalnik je bil dober, ni bil pa najboljši. so pa stabilnost rešili z popravljeno verzijo FW16B, žal prepozno, da bi osvojili tudi dirkaški naslov.

FW16B,
frozen pingvin 4
# 26.11.2018 ob 17:46
aaa

če bereš samo statistiko, potem je prost enakovreden ali morda celo boljši od senne. ampak kaj ko statistika ne kaže realnega stanja na stezi.

vemo, da je bil cilj prosta zbiranje točk, ne zmagovanje. naredil je točno to, da je s čim manj tveganja izvlekel čim več. zelo učinkovito, a ne ravno v nekem borbenem duhu dirkanja... medtem ko se je senna zmeraj boril za zmago. biti drugi, je bilo zanj biti prvi luzer med poraženci. in to je dirkaški duh, da pač enostavno dirkaš. ne pa da varčuješ, voziš po tračnicah, kalkuliraš, itd itd. prost je zame nekakšen zametek današnje F1. kako dober je bil senna, si lahko videl v dežju, v monaku, v kvalifikacijah, itd...prosta je senna nascal na kvalifikacijah v mponaku za sekundo in pol!! med dirko za skoraj krog. v sezoni je dobil 16 od 13 kvalifikacij. v dežju ne samo da je nascal prosta v istem avtomobilu, v prvi sezoni ni veliko manjkalo, da bi ga nascal z nekonkurenčnim dirkalnikom, itd itd... brez zamere @aaa, senna je bil gladko boljši dirkač od prosta.
Ninja007
# 26.11.2018 ob 17:27
Levak:

Skratka umrl je na prvem mestu.

PIKA
levak
# 26.11.2018 ob 16:48
Ninja007
26.11.2018 ob 16:24 Govorim o letu 1994 ko je imel Senna daleč najboljši avto ( avto s katerim je bil še celo Hill konkurenčen za naslov)

Na dirki v Imoli je imel Senna že velik zaostanek za takrat mladim Šumo in je morda tudi zato ker je v prvenstvu zaostajal in se mu je mladec zalepil na zadek želel preveč in se posledično zaletel v zid.
---
Senna je imel tisto leto smolo z dirkalnikom na prvih dirkah. V Imoli je pa lepo povedel, a je nato prišel na stezo SC in so vozili par krogov za njim. Potem je na ovinku zletel s steze. Lahko so bile krive hladne gume, volanski drog, ....? To sezono je res vodil Šumi, a ....
Skratka umrl je na prvem mestu.
Ninja007
# 26.11.2018 ob 16:29
Sej nisem reku da je bil Alonso slab dirkač ( nasprotno pravim da je bil hiter) a je imel tako kot še kdo drug premalo killer instinkta da bi postal eden izmed največjih. 3 krat je izgubil finale sezone, in največji so tisti ki taka finala dobivajo ne glede na vse ( spomni se Senne , Prosta, Šumaherja kaj so počeli da bi bili prvaki).
Ninja007
# 26.11.2018 ob 16:24
Govorim o letu 1994 ko je imel Senna daleč najboljši avto ( avto s katerim je bil še celo Hill konkurenčen za naslov)

Na dirki v Imoli je imel Senna že velik zaostanek za takrat mladim Šumo in je morda tudi zato ker je v prvenstvu zaostajal in se mu je mladec zalepil na zadek želel preveč in se posledično zaletel v zid.

Šuma ga je tisto leto pošolal tako v Braziliji kasneje je sicer Senna zaradi okvare odstopil in na Japonskem kjer ga je prehitel na štartu in zaradi slabega štarta je kasneje v Senno priletel Mika Hakinen. ( se mi zdi ali pa je bil Mansel).
DeepBlue
# 26.11.2018 ob 15:54
@ Stig

Hehe, Honda tega nikoli ne bo dovolila (da bi Alonso še kdaj vozil za njih).
Ninja007
# 26.11.2018 ob 15:46
Alonso je tudi po mojem eden izmed boljših dirkačev v zgodovini. Za skupno 8 točk je zgrešil 3 naslove prvaka.

gz4468 ravno zato ni med največjimi. Imel je dobre avtomobile a je iz njih izstisnil premalo zmag in naslovov. Dirkanje niso zgolj krogi po stezi in kdo odpelje največ najhitrejših časov ( kar na žalost ne drži več) ampak je to boj na nož na in izven dirkališča. Tukaj Alonso ni na nivoju največjih šampijonov. Je kot Sainz v reliju, zelo hiter a nikoli veliki šampijon.
The Stig
# 26.11.2018 ob 14:43
Ravno zaradi tega mi ni jasno, zakaj se med največje nikoli ne uvršča Prosta

no, vsem ostalim nam je jasno
MatRag
# 26.11.2018 ob 13:57
aaa... Saj nisem hotel izpustit nobenega velikana F1. Saj vseh niti ne poznam. Drugače pa sem naštel aktivne.
Sam niti ne spremljam več tako pogosto f1, ker mi pravila že nekaj let niso preveč všeč. Pogrešam predvsem divji zvok bolida in dotakanje goriva. Idealno bi bilo še da imajo vsi isti avto, ampak tega ne bo nikoli.
Videonovice
Räikkönen se seli k Sauberju 00:00:53, 13.09.2018
Hamilton ubil dve muhi na en mah 00:01:44, 22.07.2018
Vettel unovčil smolo Hamiltona 00:02:12, 08.07.2018
Izidi

Dirka za VN Abu Dabija

Izidi (55 krogov):           
 1. L. HAMILTON   Mercedes  1:39:40,382
 2. S. VETTEL     Ferrari        +2,581
 3. M. VERSTAPPEN Red Bull       12,706
 4. D. RICCIARDO  Red Bull       15,379
 5. V. BOTTAS     Mercedes       47,957
 6. C. SAINZ      Renault      1:12,548
 7. C. LECLERC    Sauber       1:30,789
 8. S. PEREZ      Racing Point 1:31,275
 9. R. GROSJEAN   Haas           1 krog
10. K. MAGNUSSEN  Haas           1 krog
11. F. ALONSO     McLaren        1 krog

Svetovno prvenstvo (21/21), dirkači: 
 1. L. HAMILTON    Mercedes         408
 2. S. VETTEL      Ferrari          322
 3. K. RÄIKKÖNEN   Ferrari          251
 4. M. VERSTAPPEN  Red Bull         249
 5. V. BOTTAS      Mercedes         247
 6. D. RICCIARDO   Red Bull         170
 7. N. HÜLKENBERG  Renault           69
 8. S. PEREZ       Racing Point      62
 9. K. MAGNUSSEN   Haas              56
10. C. SAINZ       Renault           53

Moštva:           
 1. MERCEDES    655
 2. FERRARI     571
 3. RED BULL    419
 4. RENAULT     122
 5. HAAS FERRARI 93
 6. McLAREN      62
 7. RACING POINT 52
 8. SAUBER       48