Nogomet

Poudarki

  • Pogovor Esada Babačića z Zlatkom Zahovičem
  • Najraje se spominja zadetka proti Jugoslaviji v 94. minuti
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.4 od 45 glasov Ocenite to novico!
Esad Babačić in Zlatko Zahovič
V polurnem pogovoru z Esadom Babačićem je Zlatko Zahovič povedal marsikaj zanimivega. Foto: MMC RTV SLO/Matej Rijavec
       Če pogledamo Ljubljano, Madrid in London, vidimo iste trgovine. Le kako bi bil šport drugačen?       
 O nogometni globalizaciji, ki je klubom odvzela nekaj tiste prave "avtentičnosti".
Zlatko Zahovič
Zahovič je mesto športnega direktorja v Mariboru zasedel poleti leta 2007. Foto: MMC RTV SLO/Matej Rijavec
VIDEO
Esad Babačić ena na ena z...

Dodaj v

Zahovič: "Mislim, da je bil ta derbi najmirnejši v moji karieri"

O herojih njegovega in zdajšnjega časa
1. oktober 2010 ob 13:14
Ljubljana - MMC RTV SLO

Zlatka Zahoviča je življenje izučilo, da je treba človeka poznati in šele takrat soditi. Da bi še bolje spoznali in bomo lažje sodili njega samega, smo obiskali Španske borce.

V moščanskem centru kulture, kjer so v četrtek pripravili prvega od večerov v ciklu No pasaran, je bil Zahovič gost novinarja in pesnika Esada Babačića. 24 ur po derbiju med Olimpijo in Mariborom so bili vtisi s Stožič še sveži. Zlatko se ni strinjal z Babačićevo tezo, da je bilo na tribunah morda preveč neljubih dogodkov.

"V svoji karieri sem odigral ogromno derbijev in mislim, da je bil ta najbolj miren v moji karieri. Nogomet pri nas nima prave veljave in mislim, da večina medijev želi, da je tako. Seveda pa nihče ne podpira nasilja in uničevanja. V tem smislu se želimo vsi popraviti. Mislim, da je treba to zakonsko urediti. Če bi bili izgredniki kaznovani tako kot v Angliji, bi v zelo kratkem času prišli do situacije, v kateri ne bi bilo ekscesov," je razmišljal športni direktor Maribora.

V videonovici na desni strani si lahko ogledate celoten pogovor z Zlatkom Zahovičem.

Povrniti "vero" v Olimpijo ni enostavno

Prepričan je, da bo Olimpija slej ali prej tudi kdaj pa kdaj premagala Maribor, da ga bo dohitela v vsej organizaciji, pa bo njegovem mnenju potrebno veliko časa. "Olimpije pet let ni bilo in gotovo je to dolga doba. Ljudje so nekako izgubili stik s klubom, prav tako vsi ljudje in institucije, ki v mestu nekaj pomenijo. To povrniti ni enostavno."

Nogomet je za Zahoviča znanost, prav dojemanje kot takega pa v Sloveniji manjka. Tako kot ni pravega stika med intelektualci in nogometaši. "Pri nas še vedno nimamo nogometnih oddaj in debat, to pa v tujini traja tako rekoč 24 ur. Mnenja se krešejo in so zelo zanimiva. Ljudje spoznavajo in poznajo ozadje nogometa ter se zavedajo, da je velika znanost," je dodal nekdanji golgeter Partizana, Porta, Olympiacosa, Valencie in Benfice.

Poudaril je, da o kadrovskih potezah v Mariboru nikoli ne odloča sam, čeprav kar lep del javnosti misli, da je velik absolutist. Brez težav bi sprejel tudi delo športnega direktorja v kakšnem drugem slovenskem klubu: "Slej ali prej bo moje službovanje v Mariboru prišlo do konca. Čeprav je Maribor največji klub v Sloveniji, se ne bi otepal tudi kakšnega novega izziva, četudi na neki drugi ravni. To je pač življenje."

28. oktobra ob 19.00 bo Babačićev gost v Španskih borcih motociklist Miran Stanovnik.

Vsak čas ima svoje heroje
Slovenski reprezentanci napoveduje svetlo prihodnost in stalno udeležbo na velikih tekmovanjih. "Slovenija ima ogromno biserov oziroma diamantov in samo vprašanje časa je, kdaj bo lahko konkurirala tudi tistim največjim in se bo borila za najvišja mesta!" O tem, kdo bo novi "Zahovič", ni preveč razpredal: "Vsak čas ima svoje heroje. Pogosto se primerja nekoga z nekom, a zame je pomembneje, da imajo ti fantje svojo pot, da se jim pomaga in da so heroji svojih časov."

Nekoč je bil heroj sam, denimo v 94. minuti tekme proti ZR Jugoslaviji marca 2001 za Bežigradom, ko je dosegel legendarni zadetek s prostega strela in izenačil na 1:1. To je gol, ki se ga najraje spominja. "Dal nam je energijo, da gremo na svetovno prvenstvo." Se je vratar tedaj slabo odzval ali žoge ni mogel ubraniti? "Kadar je zadnji trenutek tekme, vsem pade koncentracija in to sem jaz izkoristil."

Vsak svoje obdobje sta označila tudi največja heroja nogometnih navdušencev po vsem svetu Pele in Maradona. Argentinec je zaradi tega, ker mu je generacijsko bližje, nekoliko ljubši Zahoviču. Natančnejše presoje, kdo je po njegovem mnenju "večji", pa ni želel dati. Saj veste ... "Življenje me je izučilo, da je treba človeka poznati in šele takrat soditi."

Matej Rijavec
Prijavi napako
Komentarji
mike81
# 01.10.2010 ob 13:24
če pustimo dogodke v Južni Koreji lahko rečem da gre za mojstra svojega poklica,prej kot nogometaš in sedaj kot športni direktor Maribora
klemzyy
# 01.10.2010 ob 13:40
zahovič nima luknje u glavi! je prekleto premišljen človek!
Skunex
# 01.10.2010 ob 13:40
Sicer pa imate v sedanjosti šolski primer...Jose Mourinho je nogomet ''naštudiral'' in je zdaj najboljši trener.
Skunex
# 01.10.2010 ob 13:38
Spet ''poznavalci''...

Če bi nekomu pred 20. leti dejal, da je statistika pomemben del nogometa bi se ti smejal, danes pa to vsi vemo.
nenn0
# 01.10.2010 ob 13:49
Take ljudi potrebuje slovenski nogomet. Kaj pametujete....človek zna pač. Če bi vsak klub v slovenski ligi imel tako sposobnega športnega direktorja bi bilo veliko bolje.

Kot nogometaša pa ga itak brezveze ocenjevati. Poskrbej je za večino najlepših trenutkov reprezentance...

...njegove izjave pa so vedno premišljene v smeri, da nekoga vzpodbode, da se več govori o njem in nogometu nasploh. Nič ni narobe s tem.
lukaq
# 01.10.2010 ob 14:09
janez.rasl oprosti ampak ti si bedak...
"Seveda pa nihče ne podpira nasilja in uničevanja. V tem smislu se želimo vsi popraviti. Mislim, da je treba to zakonsko urediti. Če bi bili izgredniki kaznovani tako kot v Angliji, bi v zelo kratkem času prišli do situacije, v kateri ne bi bilo ekscesov,"....če se tebi to zdi odobravanje nasilja na stadionih potem ti ni pomoči
dadinho10
# 01.10.2010 ob 15:39
jaz kot navijac hodim na tekme, se derem, jebem mater sodniku, nasprotenmu igralcu, svojemu igralcu, ampak na pamet mi se ni padlo da bi trgal stole pa jih kar tak za bzv metal....
ja pri nas vsi recejo zakaj nimamo taksenga zakona, in res ZAKAJ P AGA NIMAMO?
ki pa je problem, ja ce ne moremo teh lopovov od politikov spravit za resetke ne bomo niti huliganov...treba je jasno razumeti da gostojoci navijaci bodo vedno delezni provokacij, zaljenja itd...tak pac je pri nas...ampak je povsod isto..in zdaj trgati stole ke re oni derejo stajerske picke, ili ubi zabara, je samo skoda ki se dela klubu, in pravi navijac bi premislil ce zeli da je njegov klub kaznovan....
vombat90
# 01.10.2010 ob 14:42
pa kaj ste res nepismeni, lepo je rekel da naj te vandale kaznujejo tako kot v angliji pa bo hitro mir. Tudi jaz mu nisem zaupal kot direktorju mb, vendar sedaj je pokazal kako bi morali delati slov. klubi, ki hočejo uspeh na dolgi rok, ne le v nogometu, tu mislim predvsem na union olimpijo.
nenn0
# 01.10.2010 ob 14:19
Podjetnik, a znanost je samo to, kar rešuje in spreminja življenja? Bogi ste eni, ki se zapičite v neko izjavo, ki vam ni všeč in potem drezate, čeprav veste, da ima prav po eni strani...
nenn0
# 01.10.2010 ob 14:14
Pa s kere jame ste prilezli, da mislite, da nogomet oziroma šport nasploh nima veze z znanostjo?

Vaški nogomet res ne, vrhunsku pač.
podjetnik
# 01.10.2010 ob 13:52
Lahko mu dam samo kapo dol za vse kar je naredil za slovenski nogomet.

Je pa res, da nogomet z znanostjo nima nobene povezave. Konec koncev je samo ŠPORT... V vsakemu športu pa so boljši in slabi "akterji", strastni in manj strastni privrženci... Kolikor vem se v športu ne odkrivajo vsakodnevno nova odkritja, ki bodo naši civilizaciji spremenila in reševala življenja...
Zero-Sen
# 01.10.2010 ob 13:48
Zaho tocno tak! Mediji delajo se vecje bedarije kot navijaci!!!
Noname
# 01.10.2010 ob 13:46
Zahovič legenda, kar pokaži drugim klubom v SLO kak se dela!

Svoboda violam!
KR99
# 01.10.2010 ob 16:24
Zahovič je eden boljših športnih direktorjev, ki jih je mb imel v svoji zgodovini..

kapo dol pred njim!
bbzz
# 01.10.2010 ob 15:37
nogomet je del znanost in vsem ,ki žal povezujete zadevo z umetnostjo...sorry..

ste že slišal ali zasledili termin Antropološka kineziologija? ali pa Biomehanika? Fiziologija? In še in še stvari je povezano s tem in morje ljudi se ukvarja z sleherno panogo...umetnost je dat gol med vsemi temi vrhunskimi nogometaši ali športniki če hočete...
Takim kot ste nekateri toplo priporočam ,da vsaj enkrat tedensko izpustite za 15minut revijo Top Šport in si kak članek magari na wikipediji preberite...Lažje vam bo!
spf xxii
# 01.10.2010 ob 14:02
se strinjam z Zahovićem, pretiravajo edino novinarji, k so pri nas res na tako nizkem nivoju, da znajo pisat samo o polomljenih stolih, kakšne strokovnosti pa nimajo
bolekalolek
# 01.10.2010 ob 22:05
Zaho je eden od redkih slo nogometasev ki so se uveljavili na evropski ravni. Od kar ima pod sabo MB je ta napravil velik korak naprej. Se pravi, ce je tak cepec, kako to, da je tako uspesen? Nogometasev je mali miljon. Razlike so zelo majhne. Med nogometasi uspejo tisti, ki imajo poleg srece se porihtano v glavi. Zaho je maher, spozna se na posel. Pika. Tisti, ki trdite nasprotno, bi vas pa vprasal da te trditve se necem podkrepite. Hvala.
alster72
# 01.10.2010 ob 17:05
podjetnik,

niti približno vse znanosti ne rešujejo življenja: lingvistika, sociologija, psihologija ...

V nogometu pa je zbranih cel kup znanosti, ne gre samo za tekmo na igrišču. Znanost pravilne prehrane, pravilnega tempiranja forme, učinkovitega treninga ... Praviš, večina je v telesu, karatkerju, borbenosti, motivaciji, treningu. Ali ni ravno to znanost, da špotrnika ustrezno psihološko pripraviš in motivaraš, da zbereš v ekipo karakterje, ki pašejo skupaj, da načrtuješ ustrezno količino in intenzivnost treningov ...? Torej ravno svari, ki jih omenjaš - ali morda misliš, da klub da oglas v časopis da rabi igralce s tako in tako višino, karakterjem, ustrezno fizično pripravljenje in taki naj se zglasijo v nedeljo eno uro pred tekmo, kjer bodo nato po lepoti zbrali prvih 11? Ali ti veš koliko strokovnjakov je zbranih v enem vrhunskem nogometnem klubu ali reprezentaci: od marketinga, financ, PR odnosov, kondicijski trenerji, zdravniki, psihologi ... Torej ne bluzi, brcnit žogo čez sosedov plot pa zagotovo res ni znanost in tudi ne zadeti odločilnega penala v finalu SP. Upam, da ti je sedaj malo bolj jasno, kaj je hotu povedat ZZ

Postani še ti pravi znanstvenik svojega podjetja pa LP
vombat90
# 01.10.2010 ob 14:47
boxi, cel svet je neumen, samo ti si zelo ineligenten, a ne?
viollca
# 01.10.2010 ob 14:29
...zaho je car, imejte še vi kdaj kaj od tega,...učite se zeleni zmaji!
Jožef Beujs +
# 02.10.2010 ob 23:20
Zahovič ve kako je v sceni nogometa. Vse spoštovanje!
mušica
# 02.10.2010 ob 08:09
Zahovič je sposoben in očitno taki gredo v Sloveniji nekaterim v nos.Vsaka mu čast ,da svoje znanje posreduje v Sloveniji.Prav lahko bi za velik keš to delal v Arabiji..
niki
# 01.10.2010 ob 23:53
točno tako
kosić že zdaj ve da so sposobni za evropo in to kljub porazu in bledi igri
pa še nekaj kosić se po igralski karijeri in s tem povezanim samim reniomejem nima niti približno kaj za primerjat z zahovičevim !!! zahovič je za kosića doktor nogometa v vseh pogledih ... samo kosić lahko flanca vsepovprek zaho pa kak usta odpre so že vsi v zraku :D
bh548052
# 01.10.2010 ob 19:49
Navijam za Olimpijo ampak mislim da je Zaho karakter ki ga rabimo v Slo fusbalu
FooFighter
# 01.10.2010 ob 17:32
ah Zaho ima tudi v glavi vse poštimano in kolesca se mu vrtijo v pravo smer
je pa človek, in kot tak ima tudi napake, kdo jih pa nima
še posebaj, če si kdaj v življenju okusil zvezdništvo, prej ko slej se považiš!
FooFighter
# 01.10.2010 ob 17:30
kdor danes nogometa ne jelmlje kot znanost, puši ku...!
fokus
# 01.10.2010 ob 16:57
Kakšen Pele pa Maradona. Šurjak.
te-nej5
# 01.10.2010 ob 14:46
Lahko bi univerza odprla študij Klasične nogometologije, pa bi ščasoma prišlo do boljše povezave med vrhunskimi intelektualci in nogometaši. Zahota za rektorja!
azrajel007
# 01.10.2010 ob 14:30
car in to z velikim C....

preprosto že slovenska legenda...ker sem ga mel priliko spremljat že od začetka vem kaj je naredil za slo nogomet...

torej njegov doprinost v to svero je za slo razmere enorem...ampak je tudi res da pač ima svoj karakter in svoj jaz kar očitno eni ne more(m)jo sprejeti in zato nikoli ne bo največji...

da se razumemo ker je govora o slo sceni....preprosto je bil ogometna karika ki je nekaj naredil v tujini, ki si je ustvaril nogometno ime, renomi ke seže dokaj daleč v raznorazne kroge in nezadnje je igralec ki je zastreljal recimo penal v elitnem finalu LP....

tak da vseeno če povzamemo smo lahko ponosni da je naše bratske krvi sine i da je pač najboljši...

to je moje skromno mnenje>...
ReDBik
# 01.10.2010 ob 14:28
@janez.rasl

Daj prosim preberi prvo članek, pa potem komentiraj.
drago
# 02.10.2010 ob 07:42
Bravo Zaho! V vsakem pogledu.
MIRNČAN
# 01.10.2010 ob 22:51
jaka s prepotentnostjo so uspehi. Brez tega ni nič. Tut Kosič je prepotenten pa čeprav si tega nebi smel dovoliti. Dokler ni uspehov nimaš dovolenja bit prepotenten.
bolekalolek
# 01.10.2010 ob 22:38
jebadin stakim zajebanim imenom se te vsi bojejo
trnik
# 01.10.2010 ob 19:09
Nogomet ni znanost, je pa v mnogih ozirih industrija in se marsikaj drugega. Kot je ze komentirano koliko strokovnjakov je potrebno za eno nogometno enajstorico, ceprav v klub pridejo igraci s popolnim nogometnim znanjem, pa kljub temu sta trener in sportni direktor za vse zasluzena. Tako, pod temi pogoji kot jih imajo igraci danes, igrisce kot tepih, en par cevljov (kopack) stane 1.000.- in tudi vec Evrov, in se in se, pa kljub temu letijo zoge pogosto ne samo mimo gola, pac pa kar v oblake, zato pa imamo vsako leto novega igralca FIFE in UEFE, zato ker jih je mnogo, pa kljub temu niti eden po Maradoni ni bil v stanju drzati svoj naziv vsaj 5 let, docim Pele pa ga je drzal polnih 10 let, ceprav je vcasih tudi sam izjavil da je Garincha njegov vzornik in bi si rad to odlicje delil z njim. Samo poglejte si kak video iz leta 1958 pa do 1970, pa boste videli kaksna so bila igrisca takrat, pa vseeno zoga ni letela pod oblake, ali 5 metrov mimo gola, kar vidimo danes zelo pogosto in to od vrhunskih igracev, ali bolje receno nogometnih "manekenov", pa brez zamere prosim, to so dejstva. Zahovic bo imel se lepe priloznosti da se dokaze, to si je z svojo blesteco kariero tudi zasluzil, mu bo uspelo, to pa bo cas prinesel, vsekakor za velike podvige bo moral zopet iti v tujino, kajti najprej je potrebno uspeti v tujini, nato si sele cenjen doma, to je sicer zalostno, toda pri nas v Sloveniji se kako drzi.
atm
# 01.10.2010 ob 15:06
Anglija ima vse zakone, ki jih moderna država potrebuje, da uniči huliganizem.

Škoda, da prihodnost tega naroda izgleda nekako takole:

MIRNČAN
# 01.10.2010 ob 22:40
Edino kar me moti je da ni povedal vseh finančnih okvirjev. Ne vemo koliko je stal Pavličič ne koliko so iztržili za Bačinoviča in Iličiča. Dvomim namreč da bi Zaho tako lahko prodal tako dobra igralca. Po mojem je veliko pospravil v svoj žep kar je absolutno prav. Dodal je tut kšn procent od naslednje prodaje.:) Pa tale Rep je tut talent. Očitno ima nos za mlade igralce in tako treba. Edino s tako klubsko politiko se da priti visoko. Ne v prvih letih ampak aboslutno v obdobju 5 let. Zame daleč najboljši njihov nakup je bil Anđelkovič.
Upam da je res kar se govori. Nekaj govorijo o Delameji bomo videli.
Res kapo dol in dokaz da zna kupovati igralce. Pavlin mu je nekako lahko sledil. To napeljuje k dejstvu da je premalo nekdanjih igralcev vključenih v Slovenski klubski nogomet. Jst pogrešam še Udoviča pa še koga.:) pa lp
K.
# 01.10.2010 ob 22:09
LOL@atm ne morem pisat loooooool hahayxcvb xcv b
alster72
# 01.10.2010 ob 19:42
trnik,
dobro je pogledat tudi obrambne igralce iz leta 58, 88 ali 2010. v času pelejo so bili vsi zelo statični, maradono so pa že ornk kresali po nogah (no ne rečem, da peleja niso), ampak razlika je res zelo očitna. me prav zanima, koliko km na tekmo bi jim izmerili z današnjimi znanstvenimi metodami :) po moje ne več kot 4 ... danes pa je itak na prvem mestu fizika.

bolj za šalo: v tistih časih so bile žoge tako težke, da jih je bilo skoraj nemogoče poslat pod oblake

mimogrede: za mene maradona, morda zato, ker mi je časovno bližji in sem ga lahko spremljal med največjimi podvigi (božja roka in božja noga na isti tekmi)

LP
Pravi-Slovenec
# 01.10.2010 ob 17:51
Zlatko zelo sem ponosen nate ker vidim da res z srcem delaš za NK Maribor in to vsem nam pomeni ogromno upam da še boš vsaj nekaj let preživel v tej vlogi direktorja ker ti je ta vloga res pisana na kožo! hvala za vse kar si naredil in že naprej hvala za vse kar boš naredil za naš klub v prihodnje! Legenda si!
atm
# 01.10.2010 ob 16:56
Kar se tiče mene, je najboljši igralec vseh časov Xavi. Pele je igral v časih, ko nogomet še ni bil niti približno tako razvit, kot je danes, poleg tega nikoli ni igral v Evropi, za nameček pa je razširjena laž, da je dal v karieri 1000 golov, kar seveda ni res.
atm
# 01.10.2010 ob 15:04
Zdaj še Zahović sanja o Angliji.. Mogoče bi bilo še boljše, da bi se zgledovali po Severni Koreji, kjer nogometni huliganizem praktično ne obstaja.
jebadin
# 01.10.2010 ob 22:32
Nej pride k men domov na derbi če se upa!!! :D
bitl
# 01.10.2010 ob 21:30
LJUBLJANA - MOJE MESTO
atm
# 01.10.2010 ob 16:57
Če bo nogomet napredoval, tako kot napreduje, bomo imeli vsakih 10 let novega najboljšega igralca vseh časov.
libero1
# 02.10.2010 ob 07:53
te debile j potrebno kazensko preganjati. seveda tudi klub.
jaakaa
# 02.10.2010 ob 01:03
mirncan, clovek je prepotenten od pamtiveka in za moj okus zelo prevec. na nek nacin celo hinavski, saj zmeraj pametuje po tekmah, nikol pa ga ni tok v hlacah, da bi pred tekmo kako socno ven vrgel. rad sem ga imel kot golgeterja na igriscu, cim je pa zacel take komentarje dajat, kar se je zacelo med njegovo igralsko kariero, se mi je pa clovek zagabil, nazalost.

se pa strinjam, brez prepotentnosti in samozavesti ni nic. ampak vse v svojih mejah.
zmagoslav
# 02.10.2010 ob 00:40
Oprostite ta je zrel za psihiatra!
jaakaa
# 01.10.2010 ob 22:42
zaho zaho... prevec si prepotenten decko, to je edina tvoja napaka... nic pa ne recem da ni bil odlicen nogometas in sedaj sportni direktor, ampak prepotentnost je na visku.
jebadin
# 01.10.2010 ob 22:40
Ni potrebe, sam Zlatkotu pa dam takoj petardo u rit, če pride!!! :P
bitl
# 01.10.2010 ob 19:37
LJUBLJANA - MOJE MESTO
Kazalo