Dirkači formule ena bodo dirkali v bližini nacionalnega stadiona Midinh. Foto: EPA
Dirkači formule ena bodo dirkali v bližini nacionalnega stadiona Midinh. Foto: EPA

Gre za četrto dirko, ki bo na koledarju formule ena potekala na javnih cestah po preizkušnjah v Monaku, Singapurju in Azerbajdžanu, in prvo dodano dirko, odkar je na začetku leta 2017 formulo ena prevzel Liberty Media.

7. novembra lani so v Hanoju potrdili, da bo leta 2020 vietnamska prestolnica gostila dirko za svetovno prvenstvo v formuli ena. Foto: EPA
7. novembra lani so v Hanoju potrdili, da bo leta 2020 vietnamska prestolnica gostila dirko za svetovno prvenstvo v formuli ena. Foto: EPA

Prav ta je znova obudil idejo o dirkanju po vietnamski prestolnici, potem ko je pred leti nekdanji prvi mož tega športa Bernie Ecclestone vse skupaj opustil. Po njegovem mnenju je bilo dirk v Aziji že dovolj, jeziček na tehtnici pri odločanju sta bili tudi propadli dirki za VN Indije in VN Koreje, leta 2017 so s koledarja elitnega razreda motošporta črtali še dirko za VN Malezije v Sepangu.

Vseeno dirka za VN Vietnama bo, to bo šesta azijska preizkušnja na koledarju formule ena ob dirkah za VN Bahrajna v Manami, VN Kitajske v Šanghaju, VN Singapurja v Marina Bayju, VN Japonske v Suzuki in VN Abu Dabija v Jas Marini. Na sporedu bo predvidoma aprila 2020.

Vietnam - še posebej prestolnica Hanoj - bo zaradi dirke formule ena po svetu postal bolj prepoznaven.

Jean Todt

Tilke navdih našel v drugih dirkališčih
Kot številne novejše proge je tudi v Hanoju traso zasnoval nemški arhitekt Hermann Tilke. Lega dirkališča je/bo v zahodnem delu mesta ob nacionalnem stadionu Midinh. Navdih za obliko proge je Tilke s sodelavci našel v dirkališčih po svetu. Uvodna zavoja sta po vzoru začetka kroga na Nürburgringu, to mesto naj bi bilo tudi eno izmed najboljših za prehitevalne manevre. Del proge med 12. in 15. zavojem je podoben progi v Monte Carlu, in sicer od prvega zavoja do zavoja Massenet. Med 16. in 19. zavojem je proga podobna ikoničnim S-zavojem v Suzuki, za zadnje tri zavoje pa se je Tilke obrnil na dirkališče v Sepangu (13. in 14. zavoj), ki sicer od leta 2017 ne gosti več dirke za VN Malezije. Progo bodo krasile tudi štiri daljše ravnine. Krog, ki ga bodo morali dirkači na dirki odpeljati 55-krat, bo dolg 5,565 km, sestavljen bo iz 22 zavojev.

Krog v Hanoju, ki je sestavljen iz 22 zavojev, bo dolg 5,565 km. Foto: Twitter/@F1
Krog v Hanoju, ki je sestavljen iz 22 zavojev, bo dolg 5,565 km. Foto: Twitter/@F1

Todt: Vietnam bo mednarodno izpostavljen
Vietnam zgodovinsko ni motošportna država, a tamkajšnji prebivalci bencinske športe naravnost obožujejo, kar je tudi eden izmed številnih razlogov, da bodo dirkalniki formule ena prihodnje leto zahrumeli v njihovi državi. Čeprav gre za ulično dirkališče, bodo določene odseke proge položili na novo, obenem bodo zgradili tudi bokse. V sredo so ob slavnostnem dogodku položili temeljni kamen, slovesnosti se je udeležil tudi predsednik Mednarodne avtomobilistične zveze (Fia) Jean Todt. "Vietnam ‒ še posebej prestolnica Hanoj ‒ bo zaradi dirke formule ena v svetu postal bolj prepoznaven," je dejal 73-letni Francoz, ki vseskozi išče nove destinacije za kraljico motošporta.

Miami in Zandvoort trkata na vrata
Dirka v Miamiju je bila po odobritvi mestne komisije načrtovana že za letošnjo sezono, a so jo zaradi lokalnih težav prestavili za leto dni. Prav tako se na koledar prvič po letu 1985 najverjetneje vrača dirka za VN Nizozemske v Zandvoortu. Lastniki dirkališča so na sedež Fie že naslovili pismo o nameri, zdaj mora organizator za prireditev pridobiti še finančna sredstva od vlade, kar pa ob uspehih Maxa Verstappna in vse večjem zanimanju za ta šport v deželi tulipanov naj ne bi bila (pre)velika težava.