Znanost
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.8 od 34 glasov Ocenite to novico!
Andreja Avsec
Andreja Avsec je predstojnica katedre za občo psihologijo na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Foto: MMC RTV SLO
bik
Funkcija strahu je v ohranitvi organizma (oziroma preživetja). Foto: EPA
       Prek medijev večinoma dobimo stvari, ki so drugačne, nove in presenetljive. Evolucijsko gledano, smo po naravi nagnjeni k temu, vedno smo morali 'preskenirati' okolje in opaziti, če je kaj narobe. To je bilo nujno za(radi) preživetja. Naš sistem je usmerjen na to, da smo pozorni na negativne stvari. To okolje je pri medijih razširjeno na celotni svet, od koder prihajajo informacije, ki so v glavnem negativne. Potem ni presenetljivo, da pride do kognitivnih izkrivljanj in napačnega razumevanja resničnosti.       
 O medijih in strahu.
Letalo
Letalski promet je, statistično gledano, najvarnejši med vsemi. Foto: Reuters
VIDEO
Andreja Avsec: strah je e...

Dodaj v

Psihologinja Andreja Avsec o vlogi medijev pri širjenju strahu

Podcast Številke (39)
27. november 2015 ob 06:57
Ljubljana - MMC RTV SLO

Morda se besede strah drži negativni prizvok, a omenjeno čustvo je v okviru evolucije še kako pomembno, saj pomeni enega od osnovnih kamnov za preživetje.

Ta teden v podcastu Številke govorimo o strahu. A kaj sploh je strah? Kako ga razumejo psihologi? Andreja Avsec s Filozofske fakultete v Ljubljani razloži: "Tako kot vsi. To je čustvo, ki vodi k specifičnemu odzivu. Je eno najosnovnejših čustev, saj ga čutijo tudi živali. Njegova funkcija je ohranitev posameznika, da se izogne nevarnosti. Če gledamo evolucijsko, se je to čustvo moralo pojaviti zelo hitro, saj se odzovemo skoraj nagonsko. Strah spada med temeljna, osnovna čustva. Gre za najpogostejše negativno čustvo, mogoče mu lahko 'konkurira' le še žalost. Ni pomembna le komponenta, da se nam zdi, da nas je strah, ampak odreagiramo tudi fiziološko. Ob doživljanju strahu se nam hkrati vzburi tudi avtonomni živčni sistem."

Vabljeni k poslušanju celotne oddaje!


Pod novico lahko pogledate glasbeni izbor Andreje Avsec.


Osnovna težnja je želja po preživetju
Strah je imel skozi evolucijo svoj pomen, saj se je, denimo, pračlovek umaknil, ko se je čutil ogroženega v boju z živalmi. Psihologinja dodaja: "Sploh ni treba iti le v prazgodovino, saj to lahko ugotovimo tudi danes pri vseh živalih. Reakcija 'boj ali beg' se je oblikovala milijone let. V ozadju je bila vedno težnja, da organizem preživi. Telo kot celota je moralo dobro delovati, da je organizem preživel."

Približevanje dobrim stvarem, izogibanje slabim
Kakšen dražljaj povzroči tak odziv? "Kakršen koli negativen dražljaj, ki ga ocenimo, da nas ogroža. To je lahko bolečina, pajek, lev ... Če res poenostavimo vedenje organizma, sta v nas dva sistema. Prvi je sistem približevanja dobrim stvarem, drugi pa se umika slabim stvarem. Če smo v stiku z nečim, kar nam lahko škoduje, se moramo umakniti. To je ta inhibicijski sistem, ki nam omogoča, da zbežimo in preživimo," koncept razloži predstojnica katedre za občo psihologijo.

Z umom lahko skočimo iz sedanjosti
Ali je reakcija bega popolnoma refleksna ali pa pri tem deluje tudi razum? "Pri človeku je vse bolj zakomplicirano. Pomembno je, kaj razmišljamo. Pomislimo na zebro, najprej se mirno pase, nato zagleda leva, zbeži in se potem spet mirno pase. Pri človeku pa so lahko more prisotne še nekaj mesecev. S svojim umom lahko marsikaj predvidimo vnaprej in nas je lahko strah tudi stvari, ki se še niso zgodile, ali pa je malo verjetno, da se bodo zgodile. Z umom lahko naredimo marsikaj, včasih pa je to lahko tudi problem. To, da lahko z glavo stopimo iz sedanjosti tudi v prihodnost, pomeni, da lahko načrtujemo, a po drugi strani lahko doživljamo tudi strah," opozarja Avsečeva.

Pri tesnobi ne vemo, kaj je vzrok
Soroden pojem je tesnoba, a med obema je kar nekaj razlik, ki jih je sogovornica opisala: "Pri strahu vemo, česa nas je strah. Poznamo objekt, ki se ga bojimo, zato lahko odreagiramo ali se ga izognemo. Precej večji problem je pri tesnobi, kjer gre za nejasna, nedoločljiva čustva, napetosti, nezadovoljstva ... Fiziološko gledano, gre za podobno reakcijo kot pri strahu, morda je malo manj intenzivna, ampak subjektivno ne vemo, kaj je vzrok. To pa je problem, ker zato ne vemo, kako odreagirati. Najpomembnejše je, da nam tesnobo uspe spremeniti v strah, saj potem lahko nekaj naredimo."

Pretiran odziv pri fobijah
V napovedi smo predstavili nekaj fobij, ki jih je predavateljica predstavila: "Gre za tako stopnjo strahu, da je odziv tako pretiran, da moti posameznika pri normalnem delovanju. Mene je lahko strah pred krokodili, a to je popolnoma nepomembno, saj ne mislim živeti v Avstraliji. Večina fobij, ki se morajo zdraviti, pa so dejansko take, ki res otežujejo življenje posameznika."

Poročila lahko dojemamo kot ogrožajoče
Kakšno vlogo pa imamo mediji? Lahko pretirano ali senzacionalistično poročanje pri odjemalcih medijskih vsebin porodi strah? "S svojimi mislimi lahko pri odzivu marsikaj zakompliciramo, torej lahko zaznamo grožnjo. V medijih dobimo celo paleto informacij, ki jih lahko interpretiramo tako ali drugače. Poročila lahko razumemo kot ogrožajoče, posledično lahko odreagiramo, kot da smo v dejanski nevarnosti. Seveda pa je velika razlika med posamezniki. Nekateri so nagnjeni, da situacije pogosteje zaznavajo ogrožajoče kot pa nekdo drug. Sploh ne bi ločevala med dogodki, ki jih sami doživimo ali pa o njih 'samo' beremo ali gledamo, saj lahko sprožijo enak telesni odziv. Enako velja pri pogojevanju, če pri nekem prijetnem dražljaju vedno dodamo negativnega, potem nas je samodejno strah. Če o letalih slišimo vedno, ko se zgodi nesreča, je jasno, da bomo imeli asociacijo na negativne stvari," meni Avsečeva.

Nastanek kognitivnih izkrivljanj
To je razumljivo. Letalstvo je statistično najbolj varen način potovanja, a nikoli ne pišemo, da je letalo XY varno pristalo, kar psihologinja razume kot "kognitivna izkrivljanja. Prek medijev večinoma dobimo stvari, ki so drugačne, nove in presenetljive. Evolucijsko gledano, smo po naravi nagnjeni k temu, vedno smo morali 'preskenirati' okolje in opaziti, ali je kaj narobe. To je bilo nujno za(radi) preživetja. Naš sistem je usmerjen na to, da smo pozorni na negativne stvari. To okolje je pri medijih razširjeno na celotni svet, od koder prihajajo informacije, ki so v glavnem negativne. Potem ni presenetljivo, da pride do kognitivnih izkrivljanj in napačnega razumevanja resničnosti."

Vabljeni k poslušanju celotnega pogovora, v katerem Andreja Avsec razlaga še o psihologiji, težavah merjenja psiholoških konstruktov, kako nastajajo fobije, kako se lahko zdravijo, o pozitivni psihologiji ...

Vabljeni k poslušanju/branju:
- Podcast (klik na poslušanje celotne oddaje)
- Številke: deset najpogostejših fobij

Glasbeni izbor Andreje Avsec: Gustav Holst - Jupiter, the Bringer of Jollity

Slavko Jerič, <a href="https://twitter.com/stevilkeMMC">@stevilkeMMC</a>
Prijavi napako
Komentarji
designprologo
# 27.11.2015 ob 08:24
Cenzurofobija?
Gepard007
# 27.11.2015 ob 07:16
A morda neupravičeno širijo strah?
tru-bar
# 27.11.2015 ob 08:08
Kakšen dražljaj povzroči tak odziv? "Kakršen koli negativen dražljaj, ki ga ocenimo, da nas ogroža. To je lahko bolečina, pajek, lev ...
Simptomatično je, da med vsemi fobijami niso omenili trenutno najbolj aktualne: ksenofobije - strahu pred tujci. Prepričujejo nas, da je ksenofobija nekaj nemoralnega, da izvira zgolj iz posameznikovih slabih nagnjenj in da nima nič opraviti z realnostjo. Tudi če bi bilo to res, je strah pred tujci še vedno legitimen. Ob invaziji tujcev na Evropo pa nikakor ne moremo govoriti o kaki patološki fobiji, temveč o realnem strahu, ki je tako realen kot strah pred levom v savani. Dovolj je, če se spomnimo na pariški pokol, ki so ga izvedli tujci in to celo tujci druge generacije, kar pomeni, da jim preprosto ne moremo zaupati. Nismo kompatibilni.
themetun
# 27.11.2015 ob 08:09
Pravzaprav ni obratno. Zradiraj članke o beguncih in terorizmu, pa lahko odpade pol portala MMC.
planet1
# 27.11.2015 ob 07:50
ZDA po 11.9.
-Na porocilih vsakic novica o terorizmu, terorju, muslimanih.
-Prizges tv dobis najmanj 5x na dan, prizges radio isto, odpres internetno stran medijev so ti clanki na vrhu, kljub temu, da se ni zgodilo nic pretresljivo novega okoli tega
-ljudje so prestraseni
-Bush predlaga alternativo
-Americani strumno marsirajo v Irak
-Evropejci se smejimo njihovi naivnosti

EU 2007

-ne mine dan ko ne bila v medijih omenjena kriza
-v slo se vsakic zacnejo porocila znjo, glavna tema med clanki na internetu, kljub temu da se nic posebnega ne dogaja prav vsak dan ter na radiu
-ljudje so prestraseni
-gospodarstveniku ze vohajo dobicek in se malo pomagajo pri strasenju
-kriza se poglobi, zacne se prodaja vodnih vrtin Heinikenu, zivilske industrije Agrokorju, privanisti nekim tipom z denarjem, ki zelijo Telekom, odprtosti v svet Nemcem

Danes

-je v slo prisel terorizem
-zacnes porocila s prispevkom o terorizmu, nadaljujes z begunci, ali obratno
-vsako jutro, po kosilu, po brancu, po vecerji, pred spanjem, po radiu na internetu
-ljudje so prestraseni
-resitev bo boljsa oprema vojski, vecji nadzor, vecji vpliv tajnih agencij, desnicarska militantnost na vodilnih polozajih, jemanje pravic pod krinko obrambe ter nagovarjanje ljudi da so vojaski posegi nujni, kljub temu da so le ti krivi za stanje

Da vas vidim Slovenci ce ste res pametnejsi od Americanov.
hepimen
# 27.11.2015 ob 08:07
planet1
Danes
-je v slo prisel terorizem
-zacnes porocila s prispevkom o terorizmu, nadaljujes z begunci, ali obratno


Morda govoriš za kakšno privat televizijo, ampak na nacionalki je pravzaprav ravno obratno; celotno situacijo prikazujejo kot nekaj povsem nenevarnega. Vsi begunci, nihče ilegalni migrant, vsi ubogi, premraženi, itak so pa same ženske in otroci.

Seveda se jim promigrantska propaganda venomer zalomi, ko v enem prispevku kažejo prezeble otroke, v drugem pa govorijo o podrtih ograjah in zažganih šotorih...
planet1
# 27.11.2015 ob 07:59
Na drugi strani nam ZDA vsiljuje skodljivo prehrambeno zakonodajo s katero bomo unicili ne samo nase proizvajalce temvec drasticno spustili kvaliteto hrane ter povecali skodljivost le te. Dejansaka nevarnost za nas evropejce.

Kje so clanki? Malo strahu na tem podrocju pa nebi skodovalo.

Naj omenim se to, da so borci za otrokove pravice v SDS in Nsi ta zakon ze podprli. SD pa je neodlocen kar zgleda kot se bolj hinavsko podprtje zakona.
Park
# 27.11.2015 ob 10:30
Kaj delajo mediji - doktrina šoka: dvignejo prah in zelo burno poročajo o neki stvari, da pripravijo ljudi na neljube spremembe. Ljudje še vedno razmišljajo o šoku, ki so ga doživeli (strah/nevarnost, ki so ji ubežali) in so popolnoma ravnodušni do neprijetnih ukrepov, ki jih bo neka vlada izvedla.

To je čist šolski primer iz psihologije - kako manipulirati z človekom.

In tega se vlade sveta preko medijev poslužujejo!

Čas je, da prenehate verjeti medijem. Imamo socialna omrežja, kjer si izmenjujemo resnične informacije brez cenzure!
Modrijan6
# 27.11.2015 ob 09:54
Sam osebno ne poznam fobij, me praktično ni ničesar strah, že od nekdaj pa sem se neprijetno počutil, na prostem, kjer se na enem mestu zbere veliko ljudi, razni shodi, zborovanja, kjer se praktično nimaš kam umakniti, če bi denimo do česa prišlo.....Ali je moj "strah" upravičen je najbrž vprašanje na mestu, če se le spomnim na Pariz in na nedavne dogodke, ki so se zgodili naj javnih mestih. Zato pa pravim - previdnost je mati modrosti, to dejstvo nemara pozna tudi ga. Avsec, psihologinja....., ga. Avsec ne gre vedno za fobije, ljudje pa postajamo vse previdnejši, novi časi, novi dogodki nas na to opozarjajo.
Morpheus2
# 27.11.2015 ob 09:17
Pa saj nam je MMC nekaj tednov nazaj razložil, da nas je lahko strah samo samih sebe.......aja in Hugenotov!
smukač
# 27.11.2015 ob 09:10
Če se zavedamo kako (ne)sposobni dijaki se vpisuje na FDV in potem ravno ti oblikujejo javno mnenje je še dobro, da je tako kot je.
kozorog1973
# 27.11.2015 ob 08:46
jaz imam fobijo na naše politike:)
Sputnik
# 27.11.2015 ob 10:08
Jaz imam strah pred kulturnim genocidom nad Evropo.
ABADON
# 27.11.2015 ob 08:30
Strah se dobro prodaja.
matori
# 27.11.2015 ob 18:54
Psihologinja Andreja Avsec o vlogi medijev pri širjenju strahu

A o sirjenju lazi ne bo nobenega clanka?
Mimobeznik
# 27.11.2015 ob 09:38
Jarik - če ti kaka barva ali hrana ni všeč, še ne pomeni da se jo bojiš.
Jarik
# 27.11.2015 ob 09:17
Pomankanje informacij je za mene še težja in nevarnejša zadeva od (že) izkrivljenih.
ABADON
# 27.11.2015 ob 08:43
Ja ta je najboljsa. Stalno obtozevanje medijev, da so na tej ali oni strani. Mediju je v tem smislu vseeno na kateri strani so. Vsi strasijo. Z gostoto informacij.
Ampak je vseeno smesno to podtikanje. Ce se ja prav spomnim, spremljamo dnevno clanke o tem koliko jih je vstopilo v drzavo. In zelo zelo zelo redko je zraven podatek, da jih je ravno toliko tudi izstopilo, ter da ni niti 100 beguncev ostalo tukaj.
In potem ko je objavljen intervju s kom, ki se je znanstveno ukvarja s problemom beguncev, potem tudi beremo zraven kako se ta laze itd. Tako pa izbira folk novice katerim verjame katerim laze in jasno vedno si resnico prikroji, da podkrepi svoja stalisca, v katera itak ves cas sicer nekje v sebi dvomi. Ampak je bolj varno se prikljucit mnozici in se prepricat v to kar mislis, da te no naredilo mocnejsega.
Ne vem no. A ni noben bral Vinetuja, bitke za neznano, dnevnik ane frank... Itd a nobene ne razmislja vec s svojo glavo?
A se je vse koncalo pri cicibanu?
mandan
# 27.11.2015 ob 08:36
Strinjam se z navedbo, da mediji ustvarjajo psihozo, naj bo dobra ali slaba.

To je že Himler pod Hitlerjem delal in Američani so z zajetjem esesovcev stvar samo sfiniširali v piko.

Kar se naših medijev tiče pa naslednje:
- skoraj so že na isti valovni dolžini z mediji v ZDA
-veliko pomanjkanje raziskovalnega novinarstva
-veliko podrejanje zahodnim medijem in Copy-paste varianta
-velika odvisnost od vladajoče garniture
-kar je najhuje, velika cenzura

Nazadnje je begunska kriza lepo pokazala cenzuro medijev še posebno RTV ki bi moral biti nepristranski.

Kadar je kdorkoli kaj napisal slabega o beguncih (in to čisto upravičene zadeve, ki so se zgodile), je bil takoj cenzuriran oziroma brisan in seveda vržen pod t.i. sovražni govor.

sedaj pa druga plat, ali smo Slovenci drugorazredni državljani??

SMO, in to v lastni državi.

Če hoče katerikoli slovenec prečkat državno mejo, mora imeti s sabo najmanj osebno, sicer te ne spustijo skozi.

Kaj se je zgodilo z begunci. Pokazalo se je, da je to nateg vseh pravnih praks, ki veljajo, in zaradi tega je prišlo do uničenja vseh vrednot ki so veljale za pravne, da ne govorim normalne.

In pri beguncih se je lepo pokazalo, da je bilo vse vnaprej načrtovano, kar so vedeli tudi naši v varnostnih službah, samo za razliko od Madžarov, niso ukrenili nič, temveč čakali na EU.

In kaj ste naredili mediji tukaj. Popolnoma NIČ.

Pomagali ste uničiti vse dosedanje delo policije, vojske in prostovoljecev, ki so dejansko videli kaj begunci delajo, kako uničujejo in se obnašajo....

celo več, kot ovce ki blejajo ste jih zagovarjali in joh in sploh ubogi, ubogi.

nekaj tazga kot je zgodba z našimi.

Toda zapomnite si, če ni reda je kažin. In kažin BO.
kobajagi7
# 27.11.2015 ob 08:01
Vse to drži... cenjena psihologinja... spominjaš me na tisto Efigenijo z radia Ga-AG...kaj pa očitno širjenje leve, komunistične, feministične, homoseksualne itd propagande...in striktna sovražnost proti krščanstvu, ki jo naši glavni mediji dnevno širijo...Š e o tem kaj povej, seveda pa dvomim, da bi ti objavili... Včeraj je ne bedni "duhovitež" na radiu Slovenija bluzil o bukah, vse mogoče burke je navedel, pravim pa seveda ne... In iz govora se je videlo, da se sam sebi zelo dopade....
v.t.
# 27.11.2015 ob 10:05
kozorog1973

# 27.11.2015 ob 08:46
jaz imam fobijo na naše politike:)
---------------------------------
Ampak samo na leve, ane?
Sklonjen
# 27.11.2015 ob 08:51
V naši deželi je močno ukoreninjen (in to ne brez razloga) strah pred modrostjo, ki kali na humusu FDV-ja, za narod pa je nekaj podobnega, kot rja za kovino... žal!
planet1
# 27.11.2015 ob 08:11
hepimen

Ni vazno kako se prikazuje begunce, vazna je gostost informacij in pojavljanje skupaj z informacijami o terorizmu.

Nacionalka uradno ne sme strasiti direktno.

Nic se jim ne zalomi, gre za sistematicno strasenje.
v.t.
# 27.11.2015 ob 10:02
ABADON

# 27.11.2015 ob 08:30
Strah se dobro prodaja.
-------
ZARADI strahu se marsikaj dobro prodaja...
...svobodo pa nam jemljejo zastonj....
istran91
# 27.11.2015 ob 09:56
pa saj ne rabimo psihologov in ostalih strokovnjakov, da nam razložijo, da so medijii namenjeni promoviranju ideologije v skladu z željami elite. kdor misli, da je naloga medijev objektivno poročanje je naiven, seveda gre zgolj za kanal preko katerega se oblikuje javno mnenje.
esspero
# 28.11.2015 ob 21:03
Vlada in mediji načrtno sejejo strah in nejevoljo pri svojih državljanih. Zato tudi množično nezadovoljstvo tako s politiko , sodstvom , mediji itd. Državljani imamo nočne more in fobije kot so......1) Oslofobija- slovenci gredo večkrat na led , osel samo enkrat
Ostale fobije pa naj še malo počakajo.!
884
# 28.11.2015 ob 20:00
Zanimivo, homofobije ni na seznamu ...
Neikius
# 27.11.2015 ob 10:55
Ja, zakaj smo naročili gumijevke za vojsko ne za policijo?
Jarik
# 27.11.2015 ob 09:04
planet1@,
"Da vas vidim Slovenci ce ste res pametnejsi od Americanov."

Se večinoma strinjam s teboj glede straha in povezave z kapitalom in mediji v Zahodni civilizaciji. Mislim, pa da naš strah pri slovencih ni popolnoma iste vrste, kot je ameriški, četudi se oni trudijo, da nam ga vsakodnevno vcepljajo (preko PLanet TV, POP TV, Kanala A), da bi imeli enake nazore, enako miselnost in mentaliteto, kar bi za njih bilo lažje, saj bi nas lažje kontrolirali, tako na gospodarskem oz potrošniškem področju, kot (važneje) političnem - odnos z Rusi, Kitajci...
Naša majhnost je naš največji strah, ki se ga zavedamo, saj živimo ob večjih državah, ki so v preteklosti vse imele (razen Hrvaške) pretenzije na naše območje.
Sedaj pa poročila o 10.000-ev beguncih in istočasno teroristih dvigujejo kocine slovencem ob pogledih na temnopolte, seveda neopravičeno, pa kaj naj naredimo?
Verjetno bi morali v medijih opisovat, intervjuvat več primerov tistih beguncev, ki resnično bežijo pred terorjem, pa saj je teh največ, a ni tako?
Če pa je politiki in s tem medijem v interesu izkrivljanje resnice, ki vpliva na naše pra strahove, kaj reči, da se izboljša naš pogled na sedanjost.
Ja, NE BERI IN NE POSLUŠAJ MEDIJEV, bi recimo lahko bil odgovor.
Če živiš v skupnosti ljudi, mislim, da je to nemogoče...
Ali drugače, dragi slovenci, vedno nas bo strah, nejverjetneje VEDNO BOLJ, ker nas mediji (kateri, sami ugotovite) vsakodnevo vedno bolj fojtrajo, saj jih moti naša izobraženost(znanje jezikov) in razpršenost medijskih virov.
RJSlo
# 27.11.2015 ob 08:47
Osnovna težnja je želja po preživetju
Strah je imel skozi evolucijo svoj pomen, saj se je, denimo, pračlovek umaknil, ko se je čutil ogroženega v boju z živalmi. Psihologinja dodaja: "Sploh ni treba iti le v prazgodovino, saj to lahko ugotovimo tudi danes pri vseh živalih. Reakcija 'boj ali beg' se je oblikovala milijone let. V ozadju je bila vedno težnja, da organizem preživi. Telo kot celota je moralo dobro delovati, da je organizem preživel."
------------------------------------------------
No ja. To drži samo deloma. ostala živa bitja na tem planetu imajo "prirojen" nagon, vodilo ali kakorkoli že to poimenujemo o nadaljevanju vrste. Samo in edino nadaljevanje vrste.

Homo Sapiens je pa iz tega naredil znanost. H. S. si hoče podrediti Naravo oziroma naravni sistem, ki deluje že nekaj milijard let. Vsako vmešavanje v naravne pojave pa plačujejo nedolžni. Ne igrajmo se bogove, ker to nismo. Smo samo del Narave, ki nas zaenkrat še tolerira. Ko bo kaplja čez rob, bo naša vrsta zbrisana oziroma nas bo zamenjala druga vrsta.

P. S. Včasih odpor do nečesa še ne pomeni, da je osebo tudi strah.
galoper
# 27.11.2015 ob 08:28
Strah je rezultat neznanja, nepoznavanja svojih sposobnosti.
zamudnik
# 30.11.2015 ob 11:39
Ja, zakaj smo naročili gumijevke za vojsko ne za policijo?


Ker jih policija že ima.

Simpl kot pasulj paket press
cerebro
# 27.11.2015 ob 10:42
Vseeno pa ne dojamem sporočila, ki naj bi ga ta prispevek dajal. Je to povabilo na pogovor s psihologom ali izražanje pričakovanja, da bi se morali česa bati? Ali se gospa psihologinja boji, pa nam sporoča svoje travme in od nas pričakuje razumevanje njenega strahu? Ali se boji Slavko, pa bo to javno obelodanil? WTF?
Binder Dandet
# 27.11.2015 ob 10:03
Se sprašujem, ali ima ta članek kakšno sporočilo v zvezi z aktualno migrantsko krizo ali ne. Če je nima in nas toliko pomisli, da jo morda ima....to je rezultat vašega dela zadnjih 3 mesecev @MMC. Izgubili ste zaupanje in tega je težko povrnit.

Sicer članek je zanimiv. Sam imam težave z utesnjenostjo, izraza za to ne poznam. Ne sme me nekdo ob steno stisnit ali onemogočit, da bi se lahko premikal, pa je vseeno, če gre za majhen ali velik prostor. Tudi na letalu recimo ne smem utesnjen sedet (moram biti na prehodu, da na eni strani ni sopotnika). Da sem to ugotovil, sem moral enkrat imeti napad panike. Ni prijetno, ko veš, da je še dve uri do pristanka.:)

Je pa imela sošolka v gimnaziji proti pajkom razvito fobijo do te mere, da je imela v biološkem učbeniku vse slike prelepljene. In ko ji je enkrat sošolec na mizo vrgel umetnega pajka, je punca poletela čez mizo.:D
jingo
# 27.11.2015 ob 09:38
najbolj komercialna tv pri nas propade takoj, če jim odvzameš novice, ki vzpodbujajo strah. Njihove novice so slabo (politično) delo, tragedija, napihovanje strahu in kot 'razvedrilo' še malo škandalov.

Najhuje od vsega pa je, da ljudje bentijo kako so novice skoz negativne, naslednji dan bo pa v času dnevnika spet prižgal to isto negativistično tv.
KajtiMar
# 25.12.2015 ob 09:53
Dajana B

RTV prispevek smo dolžni plačevati vsi lastniki električnih števcev (in tudi ostali odjemniki električne energije). preveri ... vsaj 14 pred soglasjem za el. priključek dobiš RTV položnico
zamudnik
# 30.11.2015 ob 11:38
Mediji jutri migrantom: Zdaj nekaj časa ne hodite, saj imamo pred durmi pomembnejšo agendo, gejevsko-družinski zakon.
Če boste prihajali, se bomo pa delali, kot da vas ni. :-)

Migranti: Cool. Open or die.
firtoh
# 27.11.2015 ob 16:36
Pri stresu,anksioznosti se v telesu sprosca kortizol,ki lahko pripelje v prerani grob.npr strah pred izgubo sluzbe,partnerja..
Akutni strah je panicni napad,kjer oseba za cca.izgubi delno ali popolno kontrolo nad sabo.npr ostanes v dvigalu,izgubis v gozdu,voznja cez tunele...
Strah me je beguncev pa sodi v kategorijo posplosenih strahov ki s procesi v telesu nimajo dosti opraviti,npr.strah pred vojno ,lakoto,rakom...
firtoh
# 27.11.2015 ob 16:21
Strah je votel okoli ga pa nic ni.
planet1
# 27.11.2015 ob 10:46
Kar poglejte. Danasnja doza strahu je da Francozi zalujejo. Hvala za ta info, povedali ste mi nekaj "novega, pomembnega"

Kvantiteta teh clankov je tisto kar vzbuja obcutek da nas terorizem popolnoma obkroza. Kvantiteta informacij o beguncih zbuja obcutek da nas bodo preplavili. Kombinacija teh dveh novic pa da nas bo terorizem preplavil in da smo v vojni,... vsebina ni pomembna. strah, manipulacija, resitev, zmaga korporacij.
galoper
# 27.11.2015 ob 10:26
Ko je slovenski novinar spraševal prebežnike zakaj ne potujejo čez Slovenijo je izkazal zanimanje za prebežnike, zbal se je za njihe možnosti in jim pokazal rešitev. Bi se lahko bal obsodbe svojega poročanja ali posledic za slovenske davkoplačevalce? Nevednost ne exculpira pred sodiščem.
Jarik
# 27.11.2015 ob 09:36
RJSlo@,
"P. S. Včasih odpor do nečesa še ne pomeni, da je osebo tudi strah."

Razloži, ker me zanima.
cerebro
# 27.11.2015 ob 09:22
Strah ubija, pripravljenost na različne situacije in vzpostavljen mehanizem natreniranega odziva pa strah izloči kot nepomemben dejavnik vsaj za čas trajanja nevarnosti. Na koncu se pokaže, da se v obeh primerih sprosti ista količina adrenalina, razlika je samo v tem, da se v drugem primeru sprosti neposredno po dogodku.
Mimobeznik
# 27.11.2015 ob 09:06
Ne vem zakaj bi bil strah posledica neinformiranja in nepoznavanja, prej obratno v tem primeru. Mediji zamolčijo najbolj neprijetna dejstva, ne vem zakaj, verjetno je za njih humanizem imet 2 mio ljudi v evropskih taboriščih 3000 km od domovine.
pašeresje
# 27.11.2015 ob 08:52
Psihologinja Andreja Avsec o vlogi medijev pri širjenju strahu

In če se logiki oziroma predvidevanju posledic zdaj po novem reče fobija?

Recimo, da bi naši humanisti plačani od Sorosa, mediji, politiki radi Evropo spravili v stanje v katerem so večinske muslimanske države?

Je pomislek o tem fobija, če vidimo da naše meje nenadzorovano, protizakonito, za naš denar prehajajo sto tisoči nelegitimiranih mladih muslimanskih moških?

So te številke mar izmišljene, da bi se temu lahko reklo fobija?

In se jim potem v Evropi ni treba asimilirati, ker seveda, so vse kulture enakovredne (in nas bogatijo in sploh delajo Evropo bolj evropsko?!?)
Sklonjen
# 27.11.2015 ob 09:59
@jingo
Ne ena, vse televizije pri nas propadejo, če bi se jim preprečilo prepisovanje in kloniranje novic ter "prispevkov"! Če bi program tvorile samo vsebine avtorskega-raziskovalnega novinarstva bi nam ga ostalo morda za 60 minut ... tedensko! Na ta način smo prikrajšani dvakrat... izpostavljeni smo servilnosti in serviranim vsebinam, obenem pa dušimo tiste preredke prave novinarje, ki so edini, ki bi lahko prebili obzidje sociopatov, ki so zavladali nad nebogljenim in že od komunizma poškodovanim ljudstvom!
Jarik
# 27.11.2015 ob 09:15
Za našo majhno podalpsko skupnost, pa je pomembno ne samo izkrivljanje informacij, ampak tudi pomankanje bilo katerih, kar je še huje.
Če slišiš slabo novico od prijatla, ki sliši samo slabo, si lahko odmisliš 50% in greš zamišljen naprej. Oziroma, če ti nekdo, ki veš kako interpretira neko novost, takoj lahko izračunaš kakšne vrste je ta (na POP TV in na RTV-ju je velika razlika v objavljanju istih novic, že redosled, katere so na začetku, katere na koncu je zelo pomemben za naše dojemanje resnice...) in se lahko opredeliš do nje na osnovi izkušenj iz preteklosti.
Dajana_B
# 27.11.2015 ob 08:39
Sem pisala o tem na svojem blogu pred enim tednom:

Poslušanje medijev je škodljivo za zdravje človeka!
Imam vprašanja glede medijev:
Kaj Slovenijo briga, če so v Belgiji racije (ven iz EU)!?
Kaj ima Slovenija s Parizom in Francijo, da mora biti vsak prdec, ki se tam zgodi (ali se ne) objavljen na naslovnicah slovenskih glavnih medijev? Ali je Slovenija mogoče del Francije?
Od kje slovenski vladi ideja, da bodo slovenski vojaški inštruktorji šli v Mali in kaj bodo tam počeli? Kaj pa, če bi za to vprašali slovenski parlament in kdo sploh odloča o tem, kam bodo poslali slovenske vojake (če bi bila jaz kakšen faktor bi slovensko vojsko ukinili)?
Kdo plačuje RTV Slovenija? Ljudje, ki imajo televizijske in radijske sprejemnike po domovih. Zakaj potem RTV Slovenija objavlja stvari, ki nenehno strašijo njene državljane in objavlja stvari , ki sploh nimajo zveze z njihovim življenjem?
Kdo je lastnik RTV Slovenija? A nismo to mi vsi, ki ga plačujemo? Prosim, če objavljate stvari, ki so v našo korist, ne pa v našo škodo!
Od kdaj so mediji postali strah in trepet? Kakšen namen imajo in zakaj so sploh tukaj? Obveščati ljudi o strahotah, ki se morda sploh niso zgodile? Na mojem blogu so objavljeni prispevki o CNN, ki namenoma potvarja resnico, laže ali ne pove, kaj se v resnici dogaja.
Ali ljudje ne bodo preživeli, če jih nenehno ne obveščamo o grozotah, ki se morda sploh niso zgodile, oz. so zrežirane tako, da nenehno povzročajo pri ljudeh stanje šoka in stanje pred infarktom?

***
Dragi ljudje, ki poslušate medije, imate nenehno prižgan radio, TV in nenehno sledite, kaj se po svetu "dogaja". Vedite, da ta strah in negativne novice, ki jih mediji nenehno bruhajo - to ni realna slika sveta. Nihče vas ne čaka za vogalom s puško. Prosim, ugasnite TV in radio, predvsem pa ne poslušajte novic, saj so škodljive za vaše zdravje!

*************
Drugače pa za tiste, ki jih je strah, napišite si številko za mir na kožo 1001105010... Če ste na facebooku, pridite v našo skupino Grigorija Grabovoja za samopomoč: https://www.facebook.com/groups/85726271
1062139/
Slovenec11
# 27.11.2015 ob 08:18
koliko izmišljenih imen strahu - samo da služijo denar - tu ni umika - vsakemu določijo neko diagnozo - in vsak kateri pride samo enkrat v tako ambulanto je vpisan v register samo da se dvigne število bolnikov - od tega pa imajo zdravniki glavarino in to dobro plačano - isto je če kdo pelje otroka k zdravniku za droge - čeprav ta ni drogeraš in ne uživa drog - ga zdravnik vpiše v register da dobi več denarja

Strah pred nasiljem pa ne normalen strah - to je strah ta preživetje - isto kakor te je strah dat roko na vročo peč - to je v redu - mediji pa še premalo povedo kaj delajo ISIS in da je vsak musliman potencialni skrajnež
cerebro
# 27.11.2015 ob 09:25
Pa čisto kot lastna izkušnja, alkohol nevtralizira adrenalin. :-)
Kazalo