Hrvaška vlada napoveduje, da bo koncesionarsko pogodbo za najem nekaj več kot 1.000 kilometrov državnih avtocest objavila septembra. Foto: BoBo
Hrvaška vlada napoveduje, da bo koncesionarsko pogodbo za najem nekaj več kot 1.000 kilometrov državnih avtocest objavila septembra. Foto: BoBo

Napovedujejo, da jih bodo dali v najem.
Javni dolg, ki je ob tem nastal, znaša več kot štiri milijarde evrov, Hrvaška pa bo, da bi zakrpala veliko luknjo v proračunu, avtoceste dala v najem. A temu nasprotujejo v sindikatu cestnih delavcev in napovedujejo referendum.
Hrvaška vlada napoveduje, da bo koncesionarsko pogodbo za najem nekaj več kot 1.000 kilometrov državnih avtocest objavila septembra. V Banskih dvorih pričakujejo, da bo najemnik za 50-letno upravljanje v državni proračun prispeval dobre tri milijarde evrov.

Hrvaški dolg za odplačilo gradnje avtocest sicer znaša štiri milijarde evrov, obrestna mera zanj pa je zelo neugodna, od 8 do 10 %. Zato v ministrstvu za promet razlagajo, da bi del denarja od najemnine, ki naj bi v državno blagajno pritekel januarja prihodnje leto, uporabili za takojšnje odplačilo neugodnih posojil, del pa za reprogram. A v hrvaškem sindikatu cestnih delavcev so že napovedali referendum o oddaji avtocest v najem. Podpise zanj bodo začeli zbirati oktobra, po njihovem mnenju pa so avtoceste last hrvaškega naroda, zato se ne morejo prodajati ali oddajati v najem kot nekakšni stari hoteli na jadranski obali.

V opozicijski Hrvaško socialnoliberalni stranki po drugi strani menijo, da oddaja v najem ni nujna in da bi uvedba vinjet tako kot v Sloveniji rešila težavo, saj bi letno od cestnin pobrali četrtino več denarja kot zdaj.

Vanja Vardjan, Zagreb, Radio Slovenija