Izbor Svet
Oči svetovne javnosti so bile danes uprte v Singapur. Foto: Reuters
Vrh voditeljev, ki sta bila oba polna optimizma, je trajal pet ur. Foto: Reuters
Boštjan Udovič
Boštjan Udovič je med drugim strokovnjak za diplomatske študije in mednarodno politično ekonomijo. Foto: BoBo

Udovič: "Ne bo me čudilo, če bodo ZDA čez kakšen mesec od sporazuma odstopile"

Kaj je v zameno dobil Pjongjang?
12. junij 2018 ob 17:16
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Te štiri točke se slišijo odlično, toda navajajo zgolj, čemu se je S. Koreja odpovedala. Ne vemo pa, kaj je Pjongjang dobil v zameno. Pri tako pomembni zadevi, kot je odpoved jedrskemu orožju, v zameno ne moreš dobiti dveh ali dvesto ton žita," je glede izplena vrha v Singapurju skeptičen Boštjan Udovič s katedre za mednarodne odnose na Fakulteti za družbene vede. "O diplomatski zmagi bomo lahko govorili, če bo ta sporazum dejansko zaživel."

Mednarodna skupnost po večini pozdravlja današnji zgodovinski vrh med ZDA in Severno Korejo, hkrati pa opozarja, da se "hudič skriva v podrobnostih". Na vprašanje, kako ocenjuje današnji vrh, je Udovič previden in opozarja na pomembnost nadaljnjih korakov, ki bodo sledili podpisu današnjega sporazuma. Po njegovem je bilo presenečenje, da je do vrha sploh prišlo, potem ko je še pred dvema tednoma njegova izvedba visela v zraku, in da sta voditelja sklenila dogovor, ob tem pa dodaja, da bo presenečenje tudi, kako se bo dogovorjeno udejanjilo. "Izrekla sta nekaj, kar je izredno težko uresničiti. Nobena pogajanja se ne končajo, dokler se tisto, kar je bilo dogovorjeno v pogajanjih, ne udejanji."

"Ni znano, kaj bo Pjongjang dobil v zameno"
Po Udovičevih besedah najbolj v oči bode dejstvo, da štiri točke sporazuma govorijo le o tem, kaj bo storil Pjongjang, nič pa ni govora o tem, kaj bo dobil v zameno. "Pri tako pomembni zadevi, kot je odpoved jedrskemu orožju, v zameno ne moreš dobiti dveh ali dvesto ton žita. To so resne zadeve. Mene zanima, kaj je Severni Koreji obljubil Trump oz. kaj je Pjongjang zahteval. Mislim, da to še nekaj časa ne bo jasno. In dokler ne vemo, kaj ji je obljubil, je o ostalem težko govoriti, saj ne vemo, kaj je na pogajalski mizi. Hudič vedno tiči v podrobnostih," navaja ozadje svojih pomislekov. Ob tem navaja primer Irana. "Iran je bil, ko so potekala pogajanja o iranskem jedrskem sporazumu, dokaj blagohoten, če se lahko tako izrazim. V zameno je hotel umik sankcij. Severna Koreja, kot je bilo slišati, ne bo dosegla umika sankcij. Če tega ne bo, je vprašanje, kaj sploh je dobila v zameno za denuklearizacijo."

Ko se bo vznemirjenje ob današnjem vrhu poleglo, državi čakajo težavna usklajevanja. "Mislim, da bo prva stvar, ki jo bomo videli v prihodnosti, to, ali bo prišlo do 'podsporazumov', kaj bodo vsebovali ti 'podsporazumi' in kdo jih bo podpisal. ZDA so ena od 193 držav članic ZN-a. Če dogovor podpišejo ZDA, to še ne pomeni, da velja za celotno mednarodno skupnost. Videli smo, kako se ZDA obnašajo pri Iranu, kjer je bil sporazum izpogajan, kjer se je Iran dejansko držal sporazuma, pa so ZDA nedavno od njega odstopile. Ne bo me čudilo, če bi ZDA čez kakšen mesec tudi od tega sporazuma odstopile."

Prezgodaj je za ocene o uresničitvi sporazuma
Sogovornik opominja predvsem, da je prezgodaj za napovedi o uresničitvi vsebine današnjega sporazuma. "Mislim, da bomo o diplomatski zmagi govorili, če bo ta sporazum dejansko zaživel. Prezgodaj je govoriti o čemer koli, mislim, da tudi pretirano navdušenje ni na mestu. Vemo, da je ameriški predsednik dokaj vihrav v svojem delovanju, tako da bi raje počakal z ocenami, kaj se bo izcimilo iz tega sporazuma."

Na nedavnem vrhu G7 je Trump besedno obračunal z EU-jem in Kanado ter zavrnil sklepno izjavo ob koncu srečanja voditeljev najbolj razvitih držav. To, kot opozarja sogovornik, je skrb vzbujajoče. "Trenutno ameriško obnašanje na področju zunanjepolitičnih odnosov do njenih partneric, EU-ja in tudi Kanade, ki napoveduje dokaj težavno sobivanje, je zelo zaskrbljujoče. V tem primeru ima tudi sporazum s Severno Korejo manj možnosti, da preživi oz. zaživi, kot če bi ga sklenili s pomočjo EU-ja in Kanade," še pravi Udovič.

O vrhu in njegovih posledicah so razpravljali tudi v oddaji Studio ob 17.00. Prisluhnete ji lahko s klikom na spodnjo povezavo.

VIDEO
Dogovor Trumpa in Kima o denuklearizaciji
VIDEO
Mednarodna pričakovanja po srečanju velika


Ksenja Tratnik
Prijavi napako
Komentarji
alcatraz
# 12.06.2018 ob 17:23
Udovič: "Ne bo me čudilo, če bodo ZDA čez kakšen mesec od sporazuma odstopile"

itak. :D
Binder Dandet
# 12.06.2018 ob 17:26
Povedal je tudi, da so te 4 tocke odlicne. Eni se fokusirate na negativno, drugi na pozitivno. Seveda pri nepredvidljivem trumpu ne mores bit siguren, ampak danes je naredil velik korak. In to boli nasprotnike.
WeeBay
# 12.06.2018 ob 17:33
Niti en dan ne mine da nebi prebral nekaj negativnega o Trumpu. Celo danes ko je prišlo do srečanja lahko beremo razne negativne članke in dlake v jajcu.Sramota.
hernandez
# 12.06.2018 ob 17:30
Še en iz tabora "Gremo se jokat" ki mu je hudo, da tak dogovor ni uspel Obami ali pa Clintonki.
Tega v prihodnje lahko pričakujemo še veliko.
Joker
# 12.06.2018 ob 17:45
Koliko hrupa za nič.
Zaradi tega podpisa ZDA ne bodo nič manjša grožnja za mir na svetu, Severna Koreja pa že do sedaj ni ogrožala nikogar, razen mogoče južnih bratov.
mb128
# 12.06.2018 ob 17:29
Eh Udovič zakaj se sprenevedaš? A slučajno ne veš?! Če ne veš nisi vreden poklica, ki ga opravljaš!
Torej kaj je dobil Mckey Mouse.
1. Takojšnji suspenz vojaških manevrov Zda in J. Koreje
2. Suspenz sankcij enkrat v bodočnosti
3. Povabilo v Belo hišo samo da je datum vsaj zaenkrat neznanka
A se tudi ti zanašaš na informacije, ki jih posreduje mmc?! Jejhata jejhata! Jaz sem za te tri točke, ki sem jih zapisal zgoraj vedel že včeraj!
Sicer pa imaš prav. Samo vprašanje časa je kdaj bo ta sporazum padel. To kdaj pa je seveda Dumpva diskrecijska pravica! No tako on pojmuje te stvari!
Kaj je dejansko dobil?! No tega pa ne boš še dolgo izvedel jaz pa po vsej verjetnosti sploh ne.
sas
# 12.06.2018 ob 17:52
Ta Udovič je torej povedal; ne bi me čudilo, bil bi previden, prenečen sem, ni znano, ne vem, ... za to ne potrebujemo "strokovnjaka" ...
alcatraz
# 12.06.2018 ob 17:49
v zameno za jedrsko orožje je dubu povabilo na piknik v belo hišo in zastonj karto za disney land haha

smerš, dvomim da je tako enostavno.
zadaj so kitajci in rusi.
seba goričan
# 12.06.2018 ob 19:31
Ta dva se v enem dnevu vse zmenta,naši buksli pa še vedno ostajajo nekje v letu45...mimgrede me pa zanima kdaj bo dovolj teh naših kvazi strokovnjakov?
kapljač
# 12.06.2018 ob 17:53
Če že jutri lahko odstopiš od dogovora, ta že danes ,nič ne pomeni.
HOR
# 12.06.2018 ob 17:35
Podpisala sta dogovor o skupni izjavi in nameri. Kaj in kako ter kdaj se bo pa kaj dogajalo pa je stvar nadalnjih dogovorov.
Torej zaenkrat podpis namere in dobre volje. Sedanje....
hehet
# 12.06.2018 ob 20:01
Kaj bi rekel Udovič, če bi ta sporazum sklenil Obama?
xes
# 12.06.2018 ob 19:43
Jah klasika... cel svet je vesel, da se napetosti zmanjšujejo in odpira dialog, samo naši FDV "strokovnjaki" so spet polni nekih škodoželjnih kritik...
runcajz
# 12.06.2018 ob 18:10
"Boštjan Udovič je med drugim strokovnjak za diplomatske študije in mednarodno politično ekonomijo."
Mene bi zanimalo, kakšen strokovnjak "med drugim", ker tisto kar je povedal povprečen spremljevalec mednarodnih dogajanj in dejanj Trumpka itak že ve.
Od tako vsestranskega "strokovnjaka" bi pa res pričakovali kaj bolj strokovnega in kakšno bolj poglobljeno oceno, kot prežvečene ugotovitve.
gk21
# 12.06.2018 ob 19:54
Če bi enak korak naredila Obama ali pa Clintonova, bi ju mediji že predlagali za Nobelovo nagrado:)
Dajo
# 12.06.2018 ob 19:52
Izjave, ki nakazujejo da bi Trumpa pljuvali tudi ce bi iz vode naredil vino.
kropotkin
# 12.06.2018 ob 18:35
Prvi konkreten uspeh ... Trump je nanznanil zamrznitev skupnih vojaških vaj s J.Korejo... Treba je vedeti, da so te vaje vedno zelo agresivne in vedno usmerjene kot namišljeni napad na S. Korejo
aljaz26
# 12.06.2018 ob 17:50
Vedno neki medijem ni prav, vsaj ko se gre za Trumpa. Lahko bi naredil najbolj papežko stvar nasvetu pa jim spet ne bi bilo prav.
sammys
# 12.06.2018 ob 17:34
Prvi delni uspeh ob 20ih mednarodnih kiksih. Tudi otroku zaploskaš, ko enkrat vsaj deloma zadane kahljico. Sicer pa glede na njegove tendence, da lahko že ob najmanjši provokaciji ali napačni besedi takoj zameri, se ne bi čudil, če bo tole držalo le začasno.
the law1
# 12.06.2018 ob 22:01
Res neverjetno in itak neprofesionalno. Meni ste vse komentarje izbrisali. Na kakšni osnovi me zanima.

A sem jaz kriv, če vi neke brezveznike vlačite na intervju.
Korošec
# 12.06.2018 ob 19:51
Jaz pa mislim, da zajec tiči v drugem grmu, Kim se mora Kitajske glih toliko bat kot ZDA če želi ostat na oblasti, polek tega zaradi sankcij in izolacije stanje v državi ni tako rožnato, zato mislim da se bo enostavno poslužil istega recepta kot se ga je držal Tito, zaveda se strateške vrednosti svoje države in bo enostavno sedel na dveh stolih in zato dobival ugodnosti z obeh strani v zameno za naklonjenost, tk za res se pa nikamor ne bo nagnil, mogoče niti ni tako neumen tale Kim...
seba goričan
# 12.06.2018 ob 19:17
Tudi Kim lahko odstopi.Dejte že enkrat pohvalit oba in ne kr naprej neki kritizirat...Kim bo ofno meje in to je to,ne rabiš FDvja za to povedat...
neprilagojen
# 12.06.2018 ob 18:46
nisem strokovnjak, le ko posluam in berem vecino medije me preseneca, kako se slisi
dobivam obcutek, da bi medija rajsi videla jedrski spopad, kot Trumpov uspeh
sm0ve
# 12.06.2018 ob 22:28
Mene ne čudi, da FDV-jevci spet govorijo neumnosti.
veza
# 12.06.2018 ob 22:21
FDVjevci pa niso nek biser na področju znanosti in politike, lahko je pametovat, saj smo jih poslušali tudi pred volitvami v ZDA, nič od niča.
miranpohar138
# 12.06.2018 ob 21:17
Za začetek bo šla Severna Koreja po poti Kitajske, nato pa se bo verjetno združila z Južno Korejo.
kropotkin
# 12.06.2018 ob 18:27
Kakor koli obrnemo je današnje srečanje v Singapurju uspeh.... Koliko in kaj pa se bo zares zgodilo, pa pustimo prihodnosti.... Vsekakor pa sem popolnoma prepričan, da bo Kimova denuklearizacija eden zadnjih dogodkov v vsej zgodbi, če sploh...
Partizany
# 12.06.2018 ob 23:21
Zakaj bi ZDA odstopile od tega dogovora, če je pa tako dobr za ZDA? Udovič?? Kje ti je logika?
SsDrag
# 12.06.2018 ob 21:28
kolk so eni negativni. in take mediji ljubijo.
aljaz26
# 12.06.2018 ob 23:18
Pa dobro kaj je s tem brisanjem komentarjev zadnje dni, pri določenih novicah jih ogromno izgine, a vam ni do obiskanosti?
Joker
# 12.06.2018 ob 23:11
Res zgodovinska novica bo, ko se bo tudi ZDA denuklearizirala.
ajvard
# 12.06.2018 ob 22:37
recimo bobu bob.

če bi kaj takega naredila nesojena predsednica ali Trumpov predhodnik, bi podeljevali predčasne nobelove, mediji bi peli hvalnice, Žitnik bi pa končno pristno zajokal. od sreče.
veza
# 12.06.2018 ob 22:26
Gre za preprosto ugotovitev, časi so drugačni, danes se sprašujejo in Korejci in Vietnamci in zahodni svet in Rusija in Kitajska, zakaj smo se takrat streljali?
Vse se da rešiti tudi za zeleno mizo, sedaj pa naj to prenesejo še na Sirijo in ostale krizne točke tega sveta.
miki331
# 12.06.2018 ob 21:18
WeeBay
Niti en dan ne mine da nebi prebral nekaj negativnega o Trumpu. Celo danes ko je prišlo do srečanja lahko beremo razne negativne članke in dlake v jajcu.Sramota.


Vsem gre v nos, ker dela na tem sporazumu in ga dajejo v nič. Trump pa hoče s tem sporazumom poslati jasno sporočilo tudi zaveznikom v smislu z diktatorjem sem sklenil deal z vami je to nemogoče. Začuda se nihče ne spotika ob sporazum Obame z Iranom!
k500
# 12.06.2018 ob 19:59
evo podpisa od obeh na koncu pogodbe.

zapravico
# 12.06.2018 ob 19:44
Tako ugotovitev lahko vsak izjavi,za to ne rabiš visoke šole in veliko plačo
kapljač
# 12.06.2018 ob 17:56
Če se je Trump spravil z Kimom, se bo tudi z Iranom. Kot da namerno zašpila pritisk, da bi potem mirno prešel na pogovore.
Svit-1
# 12.06.2018 ob 17:53
Upajmo na najboljše! Trump in ameriški mediji zagotovo ne bodo objavili, kaj je Kimu obljubil v zameno. Je pa zagotovo veliko ...
veza
# 13.06.2018 ob 07:42
Dejmo malo prespat in potem bomo ugotovili, da so konlikti in vojne največkrat posledica nekih osebnih zamer, lep primer je dogajanje leta 1914 po Sarajevskem atentatu, ko so se trije bratranci spustili v spopad, ki bi ga vsak kolikor toliko sposoben pogajalec lahko preprečil.
Tu ni zmagovalcev, to je kompromis, to je spoštovanje različnosti in tu je ali se bo pojavil problem, ali ima Kim svoje domače jastrebe pod kontrolo.
Lion007
# 12.06.2018 ob 23:13
Še dobro se ni sestanek končal, pa naši kvazi strokovnjaki FDV-ja že napovedujejo odstope. Dajte se malo streznit.
Lupo
# 12.06.2018 ob 22:19
"Ne bo me čudilo, če bodo ZDA čez kakšen mesec od sporazuma odstopile"

Levičarji ne morejo prebolet izgube dežurnega krivca!
vERA
# 12.06.2018 ob 22:01
oooooooooooooooo izbrisali so me, prav bom pa napisala na blog
mb128
# 12.06.2018 ob 20:27
Sicer pa res, le kaj je pa dobil Mickey Mouse? Razen gest vsaj za širšo javnost čisto nič!
No morda pa je dobil več kot se zdi na prvi pogled! Začne se lahko zopet (legalna) trgovina z Kitajsko in Rusijo tudi!
Tista glede žita pa je bolj bosa veš Udovič! Gledal tako na Ngc kot Arte, da take krize kot je včasih bila glede hrane v S. Koreji ni več. Kmetijstvo je tam zelo napredovalo. Saj za energente ne rečem ampak glede žita pa si totalno usekal mimo!
Je pa ne vsaj na nek način Dump izgubil več. Izgubil je namreč vzvod s katerim je in bi še lahko pritiskal na Kitajsko. Tako da se popolnoma strinjam s teboj, da je pesek začel teči navzdol takoj ko je bil sporazum podpisan.
Še glede žita. Slednje je bilo, če je bilo to sploh na mizi, Mickey Mousu vsiljeno ker imajo pač ameriški farmerji takšne presežke da ne vedo kam z njimi.
zeuss-zeng
# 12.06.2018 ob 19:18
blue_night
zeuss-zeng
Ali pa je problem v tem, da se počutite poklicane, da komentirate vsako stvar. Povedal je pač splošne stvari, ki so pač resnične..
-----
ni stvar v tem za kaj se počutim poklican ker je to moja osebna pravica - ampak je problem po mojem mišljenju v tem kaj ljudje smatrate za resnično in kako se resnica ,,producira ,, ...
HOR
# 12.06.2018 ob 22:53
To srečanje in podpis je zaenkrat zmaga Trumpa proti jastrebom (Bolton) in opoziciji ( demokrati) v ZDA saj do nadalnjega nevtralizira vojaške rešitve in hkrati zmaga Kima in Ljudi S Koreje saj do nadalnjega prinaša mir in večjo stabilnost ter napredek, pa tudi višji standard zaradi več trgovanja vsaj z J Korejo, Kitajsko in Rusijo. To je tudi zmaga J Koreje, pa tudi Rusije in Kitajske, v bistvu pa tudi zmaga progresivne ZDA.
Globalna zmaga s pozitivnim izidom, kjer Trump, Kim in Moon ter Rodman izpadejo veliki zaslužni mirovniki...
mb128
# 12.06.2018 ob 22:37
gesan
A nisi spoznal, da ti ljudje skačejo iz vlaka na vlak ko pa pridejo do naslednje postaje pa naravnost vpijejo joj kakšen uspeh?! Uspeh ja, da so do postaje prispeli živi! Substance pa je bolj malo če slednja seveda sploh obstaja. No tega ...fili seveda ne vidijo ali celo nočejo videti!
Sicer pa le zakaj bi nas Dumpove nasprotnike njegovi uspehi tako peklili? A mogoče zaradi tega ker jih dejansko, vsaj pravih, ni?!
HOR
# 12.06.2018 ob 22:37
...Nadaljnji pogovori med ZDA in Severno Korejo bodo počasni in morda ne bodo bistveno napredovali pri jedrski razorožitvi. Njihov glavni namen je ohranitev ( nekonfliktne...!?) prisotnosti ZDA, resni pogovori pa se nadaljujejo med severno in južno Korejo. To dejansko pomeni "prizadevanja za vzpostavitev trajnega in stabilnega mirovnega režima na Korejskem polotoku".
Severnokorejska stran je igrala zelo dobro, svoje spretnosti je gradila pod velikim pritiskom in jih uporabila, da je država postala pravi igralec na mednarodnem prizorišču. Kampanja "maksimalnega pritiska" proti njej je zdaj pomanjkljiva. Kitajska, Rusija in Južna Koreja bodo sedaj ponovno trgovali s Severno Korejo.
S pritiskom za zgodnji vrh je Trump odvrnil konflikt, ki bi sicer lahko uničil njegovo predsedovanje.

Za zdaj obstajajo poraženci tisti na Japonskem, v Južni Koreji in v Washingtonu, ki so poskušali to preprečiti.
Zmagovalci pa so ljudje Koreje, Kim Jong-un in Donald Trump. Posebne nagrade prejmeta predsednik Južne Koreje Moon Jae-in ter Dennis Rodman, ki sta dala vse od sebe za prispevek k temu dogodku...
Klik...
Hopi
# 12.06.2018 ob 20:28
Videti je, da bo potrebno povišati kvoto Nobelovih nagrad za mir
in povišanje kvot svetniških sijev za večno nedolžne.
Anar Hija
# 12.06.2018 ob 19:36
blue_night; hvala za tvoj odgovor. Zdi se mi vsekakor smiseln (drugo je vprašanje, komu je všeč).
Lp.
QUENDI
# 12.06.2018 ob 18:58
....čudenje je popolnoma odveč.....na to bi se morali pa res že navaditi......poje ogromno zarečenega kruha.....neverodostojen.......
Kazalo