787 je 26. oktobra prvič poletel na komercialni progi. Foto: EPA
787 je 26. oktobra prvič poletel na komercialni progi. Foto: EPA

Boeingova "sanjska ptica" je bila v nedeljo na poti iz Tokia na Okinavo na zahodu Japonske, ko je pred pristankom sistem javil, da se podvozje avtomatsko ni popolnoma odprlo.

Pilot je moral zato z letalom zaokrožiti nad letališčem in ročno sprožiti mehanizem, tako da mu je v drugem poskusu uspelo pristati brez težav.

Podvozje boeinga 787 v lasti japonske letalske družbe All Nippon Airways (ANA) se ni odprlo zaradi težav s hidravliko, so sporočili iz družbe. Na letalu je bilo 249 potnikov in članov posadke.

ANA je bila prva letalska družba na svetu, ki je prejela v uporabo dolgo pričakovano energetsko najučinkovitejše letalo na svetu, ki ga je ameriški letalski velikan dostavil s triletno zamudo, in sicer po nizu tehničnih težav in naraščajočih stroškov.

Dvesto milijonov dolarjev vredno letalo (narejeno tudi) iz ogljikovih vlaken, se po zagotovilih ameriškega proizvajalca ponaša z 20-odstotnim prihrankom pri gorivu, manjšim izpustom toplogrednih plinov in večjim udobjem za potnike, ki naj bi zaradi boljšega zraka v kabini na cilj prispeli veliko manj utrujeni kot do zdaj.

ANA namerava letalo 787 najprej uporabljati na domačih progah in nato še na mednarodnih poletih.

Težave s podvozji
Podobne težave s podvozjem je imel pred tednom dni poljski pilot boeinga 767 na poletu iz Newarka v ZDA proti Varšavi, ko se mu pred pristankom prav tako ni odprlo podvozje in je nato moral zasilno pristati na trebuhu letala, kar se je izteklo uspešno in srečno, saj nihče izmed potnikov in članov posadke ni bil poškodovan.

Po podatkih fundacije za letalsko varnost je bilo od leta 2000 deset incidentov, ki so bili povezani s podvozjem letala, vendar se noben izmed teh incidentov ni končal tragično.