Nova železnica naj bi zagotovila hiter in finančno dostopen prevoz med kraji po Keniji, istočasno pa krepila trgovinske vezi s Kitajsko. Foto: EPA
Nova železnica naj bi zagotovila hiter in finančno dostopen prevoz med kraji po Keniji, istočasno pa krepila trgovinske vezi s Kitajsko. Foto: EPA
Železniška postaja v Mombasi
Novodobna železniška postaja v pristaniškem mestu Mombasa. Foto: Reuters

470 kilometrov nove železnice je del kitajskega železniškega projekta "en pas – ena pot", v sklopu katerega želi Kitajska obnoviti tudi starodavno svilno pot. Železnica naj bi sčasoma povezala Južni Sudan, vzhodni del Republike Kongo, Ruando, Burundi in Etiopijo z Indijskim oceanom, poroča BBC.

Predsednik države Uhuru Kenyatta je med odprtjem dejal, da nova železnica odpira novo poglavje v Keniji ter da bo spremenila razvojno pot države za nadaljnjih sto let. Medtem je od Kitajske pridobil dodatno posojilo v vrednosti 3,2 milijarde evrov za izgradnjo 250-kilometrske železniške linije med osrednjim mestom Naivasha in zahodnim Kisumujem.

Železnica je največji infrastrukturni projekt v Keniji po njeni osamosvojitvi leta 1962, hkrati pa je del kitajskega strateškega načrta, da poglobi svoje ekonomske vezi z Afriko. Kitajsko finančno posojilo bo pokrilo 80 odstotkov stroškov. Po desetih letih, ko naj bi železnica začela prinašati prihodke, naj bi Kenijci začeli 40-letno odplačevanje dolga.

Odprtje na vrhuncu predsedniške kampanje
Gradnja železnice je trajala le 32 mesecev, kar je skoraj pol hitreje od predvidenih 60 mesecev, končala pa se je ravno na vrhuncu predsedniške kampanje Kenyatte pred avgustovskimi volitvami. Nova železnica, ki je nasledila železnico iz časa britanske kolonizacije, je bila ena glavnih predsednikovih obljub v kampanji leta 2013.

Linija med Mombaso in Nairobijem je prva faza 840-kilometrske linije med pristaniško Mombaso in Malabo na zahodu dežele. Na začetku bodo železnico upravljali Kitajci, ki bodo ob tem usposabljali Kenijce, ti pa naj bi pozneje prevzeli nadzor.

470 kilometrov železnice med Nairobijem in Mombaso so s kitajsko tehnologijo gradili tri leta in pol. Čas potovanja med mestoma bo železnica skrajšala na štiri ure in pol, kar je pol manj od deveturne poti z avtobusom ali dvanajsturne vožnje po nekdanji železnici. Vozovnica bo stala osem evrov, kar je nekoliko manj kot vozovnica za avtobus.

Predsednik namerava vandale obesiti
V ponedeljek je policija prijela tri vandale, ki so poškodovali del nove železnice. "Položaj predsednika mi daje pravico sprejemanja zakonov. Za tiste, ki so poškodovali železnico, bom izdal zakon za usmrtitev z obešanjem," je povedal Kenyatta, še poroča BBC.