Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,3 od 14 glasov Ocenite to novico!
Šimon Peres

Izrael, ki ima tudi sam jedrsko orožje, se boji, da Iran v okviru jedrskega programa razvija tudi orožje, s katerim bi lahko napadel judovsko državo. Foto: EPA
Iran s svojim jedrskim programom vznemirja sosede. Olje na ogenj rad prilije tudi iranski predsednik Ahmadinedžad s svojimi izjavami. Foto: Reuters
Barack Obama in Tayyip Erdogan
Obama je večkrat poudaril, da želi izboljšati odnose ZDA z muslimanskim svetom. Foto: EPA

Dodaj v

Peres namignil na možnost napada na Iran

Obama z drugačno politiko od Busha do Bližnjega vzhoda
12. april 2009 ob 16:23
Jeruzalem - MMC RTV SLO/Reuters

Izraelski predsednik je Iranu namenil nekaj zanj neobičajno ostrih besed: zagrozil je z vojaško akcijo, če ponudbe predsednika ZDA o dialogu ne padejo na plodna tla.

Šimon Peres je v intervjuju za izraelski radio Kol Hai aretacijo Hezbolahove teroristične celice pretekli teden v Egiptu označil kot velik udarec iranskemu predsedniku Mahmudu Ahmadinedžadu. "Ahmadinedžad zbira sile proti nam, ampak obstajajo tudi sile proti njemu. Kar se je zgodilo v Egiptu, je ustvarilo močno opozicijo in mi moramo poenotiti vse njegove nasprotnike, sunite in Evropejce ter tudi vse tiste, ki se bojijo jedrskega orožja in nasilja," je dejal.

Brez privolitve ZDA ne bo napada
Peres je dodal, da upa, da bo poziv Baracka Obame k dialogu med Zahodom in Ahmadinedžadom uslišan, in opozoril, da - če pogovori ne bodo ublažili položaja iranskega predsednika - "ga bodo napadli". O podrobnostih morebitne vojaške akcije za uničenje iranskega jedrskega programa ni želel govoriti, a je dodal, da Izrael napada proti islamski republiki ne more izvesti brez Američanov. "Zagotovo se tega ne moremo lotiti sami, brez ZDA, in zagotovo tega ne moremo storiti, če bi ZDA nasprotovale," je poudaril.

Predsednik Obama je na obisku v Turčiji med evropsko turnejo pudaril, da ZDA niso in nikoli ne bodo v vojni z islamom, prav tako pa zagovarja rešitev izraelsko-palestinskega spora z ustanovitvijo palestinske države, ki bi zaživela poleg izraelske.

Gadafi: Obama je žarek upanja
Naklonjenost, ki jo je Obama pokazal do Bližnjega vzhoda, mu je na tem območju prinesla pohvale arabskih voditeljev, ki jih je administracija Georgea Busha označila za smrtne sovražnike. "Obama je žarek upanja sredi imperialistične teme," je prejšnji teden dejal libijski voditelj Moamer Gadafi, ki je vezi z Washingtonom prekinil leta 2003. "Govori logično. Aroganca ni več prisotna v ameriškem pristopu, ki je bil prej utemeljen na diktiranju preostalemu svetu," je še pristavil Gadafi, ki ga je nekdanji ameriški predsednik Ronald Reagan označil za "norega psa".

Besedam morajo slediti dejanja
Obama si je prislužil tudi (pogojno) hvalo sirijskega voditelja Baširja Al Asada, voditelja Hamasa Kaleda Mešale in libanonskega šiitskega voditelja vrhovnega ajatole Muhameda Huseina Fadlalaha. Vse tri je Washington v preteklosti povezoval s terorizmom. Tudi Ahmadinedžad je presodil, da utegne Obama ponuditi kaj novega. "O Obami govorimo z velikim spoštovanjem. A smo realisti. Najprej želimo videti spremembe," je iranski predsednik povedal v intervjuju za Der Spiegel.

Tradicionalne zaveznice pa tiho ...
Nasprotno od nekaterih tradicionalnih nasprotnic ZDA pa zaveznice Washingtonana območju, kot je na primer Egipt, kažejo manj navdušenja nad spremenjeno ameriško retoriko v odnosu do Bližnjega vzhoda. Konservativni arabski voditelji so zaskrbljeni zaradi roke sprave, ki jo je Obama ponudil njihovim regionalnim tekmecem - Iranu in Siriji - in se verjetno bojijo, da bo sčasoma obnovil ameriške zahteve po demokratičnih reformah in večjem spoštovanju človekovih pravic v njihovih deželah.

T. V.

Prijavi napako
Komentarji
berkut
# 13.04.2009 ob 12:58
no skratka, izrael si upa napasti gazo, kjer je glavna (in velikokrat edina) oborozitev ak-47 ...sem pa tja kaksen RPG in to je to. Hezboallah jim je 2006 unicil ali poskodoval 50 merkav, vecinoma z 20 let starimi ruskimi RPG sistemi (ceprav imajo tudi nekaj at-16 ampak prej izjema kot pravilo). 5.000 gverilcev se je zoperstavilo najmocnejsi vojski v regiji, ki je imela absolutno premoc v zraku in izrael se je moral umakniti. Tako da, kar naj pridejo, iran jih caka, tunguske, TOR-i, korneti in ostalo pa tudi.
slo1
# 13.04.2009 ob 11:55
@hafiks
Govorim o zadnjih 20 letih, po propadu Sovjetske zveze - in ne, ne gre za izsiljevanje ampak za običajne politične dogovore v stilu mi vam denarno pomoč, vi pa ne prodajte protibalističnega sistema našam nasprotnikom kitajcem. In kitajci so bili za ta sistem (ki je eden najboljših) pripravljeni odšteti veliko veliko več denarja kot pa tvojih 5 miljard (nekje sem prebral, da naj bi šlo za okrog 100 miljard $ vreden posel). Tako da če nebi američani Izraelcem dajali denarja, bi ga ti še več dobili iz prodaje svojega orožja. Tako da ne bluzi da so brez ameriškega denarja na ravni palestincev - takrat, ko bo (če sploh bo) Obama prekinil pomoč Izraelcem se bodo ti povezali z Rusi, Kitajci, Indijci, itd., ki bodo z veseljem kupovali izraelsko orožje. In tega se američani bojijo.
Andronik
# 13.04.2009 ob 11:06
Neki tole danes ne dela, pa moram tako lastnoročno...

http://www.mladina.si/dnevnik/10-04-2009-eksplozivni_material_v_prahu_wtc/
Andronik
# 13.04.2009 ob 11:05
[url="http://www.mladina.si/dnevnik/10-04-2009-eksplozivni_material_v_prahu_wtc"]
Pardon, še enkrat[/url]
Andronik
# 13.04.2009 ob 11:04
Eksplozivni material v prahu WTC

No, zdaj pa bo...
Andronik
# 13.04.2009 ob 11:02
Relinkam

[url="http://www.mladina.si/dnevnik/10-04-2009-eksplozivni_material_v_prahu_wtc/"]
Eksplozivni material v prahu WTC[/url]
vinetu
# 13.04.2009 ob 09:08
no ko smo glih pri tem""""napoveduje se 3svetovna vojna!!!vidim da se bo to kmal uresničilo!!aja pa raspad AMERIKE ki so ga napovedali !!!pa tudi Texsas se bo odcepil od amerike ki bi ga naj vodil igralec Caak noris pustimo se presenetit
vinetu
# 13.04.2009 ob 09:01
upam da se bo iran uprl židom in jih pospravil tja kamor spadajo.......................Amerika pa si itak nemore prevoščiti takega genocida kot si ga je v IRAKU ki ni dokazala nič"se BUŠ je raje prikril "KOLIKO AMERIŠKIH VOJAKOV SO ODPELJALI MRTVIH!!!no mislim da se tista vojna zgresena"zaradi žrtev""no zaradi nafte pa ne!!irak je bil razcepljen"glede na iran!
DREADLORD
# 13.04.2009 ob 06:30
A v tej t.i. sveti deželi (še zdaj ne vem kaj je to tako svetega v tej deželi, razen nekaj verskih bajt) ne znajo razmišljati, tako kot naj bi jih učile vere? Sami hipokriti in ljudje jim še verjamejo. lol
punisher007
# 13.04.2009 ob 01:47
Najprej dobesedno ukradejo zemljo, potem pa že nekaj desetletij igrajo glavnega policaja na bližnjem vzhodu...preblag je bil Hitler z njimi, preblag....
unit
# 13.04.2009 ob 00:30
Andronik - švoh link.

Smejka - bla bla bla, zid bi že pomagal, ampak to zato, da bi DRUGIM preprečil, da bi ogrožali Sveto Deželo.
Ruski Voz
# 12.04.2009 ob 23:38
Kumrovec, NE GOVORI V MOJE IME!

Diotema, al kaj si že, ti si pa očitno ultradesničarski ortodoksni žid.
exudusD
# 12.04.2009 ob 23:04
go izrael!!!!!!
smejka
# 12.04.2009 ob 22:57
Teli židje so kot stekli psi.
Če dolgo ni kake vojne se že tresejo kot kak alkoholik ki nima dostopa do alkota.
Mir??
Pha.....samo če se jih totalno razoroži in zazida okol in okol.
jenny1910
# 12.04.2009 ob 22:38
takega predsednika, ki poziva k vojni, nobena država na tem svetu ne potrebuje. če bi mel kaj občutka za moralnost, bi že moral odstopiti z mesta predsednika po taki izjavi.
lojzi1
# 12.04.2009 ob 22:21
naj židje napadejo Iran bo Iran imel vsaj izgovor da jih zbriše iz zemeljske oble
unit
# 12.04.2009 ob 22:15
Seveda se tudi tokrat povsem strinjam z doktorjem: Izrael pač ima neodtujljivo pravico do samoobrambe.
unit
# 12.04.2009 ob 22:07
Izrael, ki ima tudi sam jedrsko orožje, se boji, da Iran v okviru jedrskega programa razvija tudi orožje.

Sicer se poizkus zavajanja javnosti s strani propagandistično dobro podkovanega novinarja konča kaj klavrno. Vsakomur je namreč jasno, da Izrael jedrsko orožje poseduje v plemenite, Iran bi ga pa v zle namene.
MIRNČAN
# 12.04.2009 ob 21:59
HLAPCI AMERIKE PONOVNO NA BOJNI ČRTI. ko človek misli da so se nekateri umirili take vržejo vn. Če bodo napadl iran bo izrael izbrisan iz zemlje ker iran ne zbira sredstva to vam zagotavlam pa tut če bodo amerikanci šli zravn. iran bodo sigurn podprl rusi in tuki je 3 svetovna vojna evropa pa bo itak z ameriko.
GoldLabel
# 12.04.2009 ob 21:17
Ja tale model Peres je spet eno lepo bleknu. Sej ne rečem da jih ni fajn met mal po kontrolo. Sam provocirat jih pa tud ni treba. Komaj čakajo, da se s ketne snamejo. Pa vedno Izrael. Sam sranje delajo. Pa bolj kot ne imam občutek da je Ameriška finančna pomoč, pranje Izraelskega denarja. Če židi ne imel toliko denarja, bi jih že zdavnaj zradiral.
Če bo tole počilo, smo vsi v riti. Mislm, da tokrat ne bi bilo prizanešeno nikomur. In to globalno.
berkut
# 12.04.2009 ob 20:37
sicer se pa strinjam z brdavsem, rusija naj iranu proda se s-400+ pantsir S1, potem pa kar pridite, kumrovci&co
lo_pa_ta
# 12.04.2009 ob 20:36
http://3.bp.blogspot.com/_QIjmIM4k-1Y/SYOy-uoD2yI/AAAAAAAABMo/gq9vZc3BLro/S730/card
28.jpg
lo_pa_ta
# 12.04.2009 ob 20:32
izrael je tisti ki najbolj ogroza svetovni mir in je tisti katerega bi blo treba totalno razorozit saj zrtve nijihove agresije iz dneva v dan rastejo

Izrael - -> zlo
sanauna
# 12.04.2009 ob 20:25
Navsezadnje židje so izdali Jezusa,kajne,zato torej lahko povem le da pred židom ni nihče varen,niti evropa,niti bližnji vzhod. Izdajalski narod,izraelci- le teh naj se boji vsak racionalen človek oz njihovih manipulacij po svetu.
hafiks
# 12.04.2009 ob 20:25
Dr Kumara
Škoda ker mi je admin zbrisal post (omenil sem izbris)

Nič zato
Iranski jedrski program NI ilegalen so podpisniki sporazuma o jedrski energiji Izrael NI
Lahko rečem da je Izrael ilegalna država
smejka
# 12.04.2009 ob 20:24
Teli židje bodo zakuhali sranje celemu svetu.
Banda pokvarjena.........ala "izvoljen narod".
Ma mrš.
Iran nas čisto nič ne ogroža.
Naj se oboroži do zob, da se bodo v Izraelu nehal jajcat.
Brdavs69
# 12.04.2009 ob 19:33
fašizem-nacizem-sionizem
zmelkoow
# 12.04.2009 ob 19:32
Izrael tega itak ne more narediti sam. Lovec F-16 ima doseg (z dodatnim rezervoarjem) nekaj čez 900 km, reaktor Osirak 1, ki so ga porušili leta 1981 je oddaljen 860 km, torej na meji dosega Izraelskega letalstva. Bušer (elektrarna) je oddaljena 1500 km, Arak in Natanz pa 1700 km. Torej točiti gorivo bodo morali nad Irakom in to kar 2×, da se vrnejo v bazo. Druga možnost je uporaba balističnih raket srednjega dosega, s katerimi Izrael ravno tako razpolaga, tretja pa možen atomski udar. Ampak v tem primeru bi cel svet vedel, da to orožje v resnici imajo, česar pa nočejo priznati. Skratka, Iranci so dali ZDA in Izraelu šah-mat. :)
Brdavs69
# 12.04.2009 ob 19:32
Povedati je treba da preventivnega napada v nobenem pravnem pojmovanju besede NI moč šteti za "samoobrambo" ampak za agresivno dejanje ki je proti mednarodnemu pravu. Takisto velja že za same grožnje z silo ene države drugi.

Ampak izraelci so že vajeni ignorirat vse standarde mednarodnega prava, in kdorkoli ne daje pri tem tem KRIMINALCEM podpore, je takoj "antisemitist".

Mir na BV bo mogoč le takrat ko se vzpostavi ravnotežje sil in bodo akterji obeh strani tako prisiljeni v kompromise. Kar v danem kontekstu pomeni da tudi protiutež izraela dobi nuklearni arzenal. Ker to kar je danes nazivati kot "ravnotežje" je posmeh zdravi pameti. Bi se lahko v stanju ravnotežja izrael obnašal kot se, z solo akcijami, grožnjami, preventivnimi napadi, in taborišči za palestince? I think not.

Ruski s-300 v vsako Iransko vas. Pol pa naj le napadejo.
hafiks
# 12.04.2009 ob 19:22
slo1
Ne prodajat buče
Američani redno financirajo Izrael
To kar navajaš da jih izsiljujejo je malo smešna
Navedel si 3 primere kaj pa ostalih 60 let
Točne številke ne znam povedat kolikšna je ta pomoč vem samo da je večja kot 5 milijard letno
Za ta denar se de jajca praskat in Palestince imeti za najbolj garaška in umazana dela
Sami niso sposobni sebe preživeti brez pomoči drugih
Če bi nehali Američani podpirati Izrael in če Palestinci zapustijo Izrael bi oni v roku 10 let bili na nivoju Palestincev
Ali pa bi ponovno okupirali Evropa
Samo Evropa jim raje da 10 milijard kot da nazaj pridejo ker se zavedajo kakšni so
Tudi zgodovina priča na to kako so jih prejšnja stoletja imeli rad
Vsa ta trpljenja ki so jih doživeli v Evropi danes maščujejo na hrbtih Palestincev ki niso nič krivi
Dr. Kumrovec
# 12.04.2009 ob 19:10
Nihče si ne želi vojne, dejstvo pa je da ima Izrael pravico do samoobrambe. Če se nekega jutra zbudimo z novico, da je Izrael posredoval zoper iranske jedrske objekte in uničil sporni, ilegalni jedrski program, si bo svet oddahnil in enotno podprl Izrael. Glede na neprijazno sosesko je ravno Izrael na udaru islamofašističnih sil v regiji, zato ima neodtujljivo oceniti grožno in posredovati, če to ogroža njegove interese.

iranci pa lahko krivijo zgolj njihovo teokratsko vodstvo, ki jih je popeljalo v pogubo, zaostalost in islamistično diktaturo.
slo1
# 12.04.2009 ob 18:57
Hja, Izrael postaja čedalje močnejša država. Zanimivo je, kako so vsi mnenja, da Amerika podpira Izrael, saj jim daje denar. Dejstvo pa je, da ima Izrael velike apetite po moči in Američani (so) jih s tem denarjem poskušajo vsaj malo brzdati. Ko so izraelci začeli razvijati svoje lovsko letalo, so nenadoma končali z razvojem - naslednje leto pa so že dobili ogromno denarja od američanov. Podobno se je zgodilo, ko so želeli kitajcem prodati njihov protibalistični sistem Arrow - tudi takrat so dobili ogromno podkupnine(vojaška pomoč) s strani američanov, da tega niso storili. Ko niso napadli Iraka med zalivsko vojno, so jim nemci (podaljšana roka Amerike) šenkali dizelsko podmornico... Seveda Američani niso nikakršni prijazni rešitelji vseh nas pred Izraelom, ampak želijo le ohraniti monopol nad nafto na Bližnjem vzhodu. To kar se dogaja zadnje čase (odkrite grožnje Iranu, čeprav je Obama izrazil pripravljenost na spravo, prodaja brezpilotnih letal Rusom - starim ameriškim nasprotnikom) jasno kaže na to, da Izraelci poskušajo igrati svojo igro - zanima me, kako se bo Obama odzval na to... Vsekakor se mi zdi, da nas kmalu čaka novo klanje... Upam pa, da nas ne doseže, čeprav v teh časih nikoli ne veš
Dragoon
# 12.04.2009 ob 18:53
Oboji bi se morali malo ohladit, pa bi blo. Pa če bi se zahod malo manj vtikal v njihove zadeve, predvsem v njihovo ekonomijo (in to z vojsko), bi blo tud precej drugače.
hafiks
# 12.04.2009 ob 18:48
MoTmOt
Točno tako
Ima pa še dva oddelka ki se imenujeta taborišče
Gaza in Z Breg
MoTmOt
# 12.04.2009 ob 18:43
6. diotima (12.04.2009 || 18:25:12) Pa kje vi vsi živite?! Sodeč po vašem mnenju izgleda, kot da Izrael "terorizira" celotno bližnjo in daljno okolico zato, ker nima drugega dela in ker je pač poln denarja in podpore ZDA. Kakšna idiotske izjave.

Ja! Izrael je v bistvu" kasarna".
hafiks
# 12.04.2009 ob 18:42
diotima
Si ti bil v Iranu?
diotima
# 12.04.2009 ob 18:38
Jaz Iranu (Ahm.) ne zavidam nič drugega kot njegovo blaženo nevednost in nedolžnost glede zgodovine in zadev v bližnji in daljni okolici. Me prav zanima tukajšnji junaki, kakšno bi se vam zdelo življenje pod vladavino A.
Prosim, pojdite malo na obisk v Iran in me obvestite o vaših prelepih izkušnjah in življenju v Iranu... Morda me razsvetlite. še vedno pa ostane tudi možnost, da razsvetlite sebe.
Dr. Kumrovec
# 12.04.2009 ob 18:31
levičarski fanatizem in antisemitizem gresta z roko v roki.
hafiks
# 12.04.2009 ob 18:29
Oni so tujek na BV
hafiks
# 12.04.2009 ob 18:26
Točno tako
diotima
# 12.04.2009 ob 18:25
Pa kje vi vsi živite?! Sodeč po vašem mnenju izgleda, kot da Izrael "terorizira" celotno bližnjo in daljno okolico zato, ker nima drugega dela in ker je pač poln denarja in podpore ZDA. Kakšna idiotske izjave.
marjan_1
# 12.04.2009 ob 18:24
Replika na 9. komentar: Nasprotujem vsaki obliki nasilnega reševanja težav, zato še nisem antisemit.
hafiks
# 12.04.2009 ob 18:23
Mogoče je nekaj na tem da ga bodo napadli
Meni je bilo sumljivo to da je Obama obiskal Turčijo
Gotovo so se v zaledju dogovarjali o dodatnih oporiščih v Turčiji
Bomo videli kaj bo
Samo mislim da bi se Američani pokakali
Ker Iran bi z kopenskimi silami vdrl v Irak
Napadli jih bodo mogoče če se Američani potegnejo iz Iraka pol bo nekaj
Zato Iran mora čim prej zagnati vse centrifuge leto in pol ima še časa
berkut
# 12.04.2009 ob 18:23
Cool, Iran ima 30 ruskih torov, me prav zanima kako se bodo obnesli ...mogoce so jim rusi dostavili se kaksno tungusko, tomahawk je glineni golob za tak sistem :). Tor gre lahko 50 km/h in uspesno napada cilje, pa ga kar ujemite
Jugoslovan
# 12.04.2009 ob 18:12
diotima zavidat kaj teror nad palestinci mogoce ? Nisem ne za ene ne za druge samo povej prosim kolk nedolznih je pobil Iran in koliko Izrael?
hvala za odgovor
viper81
# 12.04.2009 ob 18:12
@diotima jaz bi rekel da večino ljudi moti privilegiranje Izraelcev in jim gledanje skozi prste pri njihovih vojnah in zločinih, ampak to seveda ni krivda Izraelcev, najbrž bi se vsak narod tako obnašal, če bi vsako leto dobival toliko denarja in neomajno podporo ne glede na vse iz ZDA.
Sicer je res da je Ahmadinejad marsikaj neumnega rekel in tudi Iranci ne živijo idealno, ampak katero državo je do sedaj v zadnjih 50 letih napadel Iran?
MoTmOt
# 12.04.2009 ob 18:12
Meni negrejo judje v nos in nič jim ne zavidam.Naj dajo drugim mir-pa bo!

Kaj pa ti zavidaš Irancem?Nafto?Ali kaj drugega?
diotima
# 12.04.2009 ob 18:03
Komentarji pod zaporedno št. 1, 2, 4, 5, 7 etc. - sodobni antisemiti. Kaj vam gredo Judje tako v nos, kaj jim tako zavidate - njihovo zgodovino ali njihovo sedanjo situacijo?
hebl
# 12.04.2009 ob 17:58
Nosscire, aha ... jedrski terorist? daj malo definiraj to besedno zvezo ... ker po moji interpretaciji Izrael ni nikoli bil jedrski terorist, ker nikoli ni nikomur neposredno grozil z uporabo jedrskega orožja zoper njega (za razliko od ZDA in Rusije)
zipzip
# 12.04.2009 ob 17:55
Iran "poje" Izrael+(njegove zaveznike)
Nosscire
# 12.04.2009 ob 17:49
Glavno je da si dejansko Izrael lasti vec sto kosov jedrskega orožja, Iran pa dokazano nobenega, torej kdo je tuki v resnici jedrski terorist. Sionistom se je sfuzlala in si dovolijo prevec.. Slej ko prej jih bojo povozili..
MoTmOt
# 12.04.2009 ob 17:48
No pa povej koga terorizira Iran?
Untamle
# 12.04.2009 ob 17:32
Glavno da je Iran središče miru in strpnosti, kajne predhodnika?
marjan_1
# 12.04.2009 ob 17:23
Sodobna judovska država dela v nasprotju z desetimi božjimi zapovedmi.
Ruski Voz
# 12.04.2009 ob 17:09
Kar se je zgodilo v Egiptu, je ustvarilo močno opozicijo in mi moramo poenotiti vse njegove nasprotnike, sunite in Evropejce ter tudi vse tiste, ki se bojijo jedrskega orožja in terorja," je dejal.

Mogoče se pa evropejci ne bojimo samo perzijskih jedrskih konic, temveč tudi sionističnih? Prdec stari Peres, koliko jedrskih konic pa posedujete vi, židje?
Kazalo