Hrvaške voznike najbolj jezi nakup polletnih vinjet, saj jih več kot 70 odstotkov slovenske avtoceste uporablja le šest dni na leto. Foto: MMC RTV SLO
Hrvaške voznike najbolj jezi nakup polletnih vinjet, saj jih več kot 70 odstotkov slovenske avtoceste uporablja le šest dni na leto. Foto: MMC RTV SLO
Kazni za voznike brez vinjete se gibljejo med 300 in 800 evrov. Foto: MMC RTV SLO

Slovenija je lani poleti za vožnjo po avtocestah in hitrih cestah uvedla vinjete ter s tem predvsem razjezile voznike, ki našo državo uporabljajo kot tranzitno pot.

Prav zaradi vinjet se je 21 odstotkov evropskih voznikov in 12,6 odstotka hrvaških voznikov odločilo, da ne bodo več uporabljali slovenskih cest, piše hrvaški Jutranji list, ki povzema skupno anketo hrvaškega avtokluba in drugih avtoklubov v neposredni bližini Slovenije, v kateri je sodelovalo okoli 10.000 voznikov.

"Gre za diskriminacijo"
Večina vprašanih meni, da jih tovrstno plačilo cestnine zapostavlja, zato zahtevajo hitro spremembo sistema še pred začetkom poletne turistične sezone.

Večina od 60 odstotkov vprašanih namreč slovenske ceste uporablja samo za prečkanje na poti v druge države. Nekateri menijo, da gre celo za izsiljevanje in kaznovanje tistih, ki za svoje počitnice ne izberejo Slovenije.

Ker se del voznikov Sloveniji vseeno ne more izogniti, si za pot skozi našo državo izberejo lokalne ceste, kjer jim ni treba plačevati cestnine. Na tak način potuje 18 odstotkov hrvaških in 14 odstotkov evropskih voznikov.

V hrvaškem avtoklubu opozarjajo, da uporaba lokalnih cest za pot na hrvaško obalo ogroža prometno varnost in pomeni obremenitev za okolje, vendar voznike k drugim potem sili prav slovenska prometna politika, še piše Jutarnji list in dodaja, da je to v nasprotju z evropskimi smernicami, ki želi število prometnih nesreč zmanjšati s preusmeritvijo voznikov na varnejše avtoceste.

G. V.