Svet

Poudarki

  • Krugmann: Evropejci so naredili napako, ker so ustvarili skupno valuto brez skupne vlade.
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,4 od 23 glasov Ocenite to novico!
Joseph Stiglitz
Stiglitz trdi, da je edina rešitev za težave v območju evra prepričati Nemčijo, da privoli v evropsko bančno unijo. Foto: EPA

Dodaj v

Stiglitz ima rešitev: Evro lahko rešite z evropsko bančno unijo

''Smo blizu trenutka, ko dodaten odmerek zdravila več ne bo pomagal''
8. junij 2012 ob 09:30
New York - MMC RTV SLO

Po opozorilu mogotca Georgea Sorosa, da ima evro pred seboj le še tri mesece življenja, se je zdaj oglasil tudi Nobelov nagrajenec za ekonomijo Joseph Stiglitz, ki trdi, da je tega časa še manj.

Ekonomist Joseph Stiglitz se je strinjal z oceno vlagatelja Georgea Sorosa, ki je v nedeljo dejal, da se evropski voditelji sploh ne zavedajo resnične težave, ki je evro in EU pahnila v krizo, zato so se tudi reševanja krize lotili z napačnega konca: ''Teže dolga ne morete zmanjšati tako, da še bolj oslabite gospodarstvo, ravno nasprotno, gospodarstvo morate okrepiti,'' je dejal Soros.

Rešitev iz krize - evropska bančna unija
A izjavo milijarderskega vlagatelja in špekulanta je zdaj podkrepil še Nobelov nagrajenec za ekonomijo. Ta je izrazil ostro kritiko Evropski centralni banki (ECB), ki v sredo, kljub vnovičnemu poglabljanju krize, ni sprejela novih protikriznih ukrepov. Po njegovih besedah je to odločilen kazalnik, da se evropski voditelji ne zavedajo dinamike tržnih sil.

Stiglitz trdi, da je edina rešitev za težave na evrskem območju, prepričati Nemčijo, da privoli v evropsko bančno unijo. "Ne moremo se zanašati na špansko vlado, da reši španske banke. To mora storiti evropski bančni sistem, tako da bodo evropske finance podprle vse banke v Evropi," je dejal in dodal, da evropski voditelji še niso prišli tako daleč.

Če ne bo evropske bančne unije, potem Španci ne bodo imeli nobenega razloga, da svoj denar obdržijo v španskih bankah. Šli bodo pač v močnejše nemške banke, kar ustvarja začaran krog: "Če ne bo resnično evropskega finančnega sistema, potem bo sistem zelo hitro propadel. Doslej so naredili le toliko, da so zadeve ostale nad vodo. Mislim pa, da smo blizu trenutka, ko dodaten odmerek zdravila ne bo več pomagal," je dejal.

Krugmann: Evropejci so naredili napako, ker so ustvarili skupno valuto brez skupne vlade.
V duhu kritike varčevalnih ukrepov in spodbude gospodarske rasti je svoj lonček pristavil tudi sloviti ameriški ekonomist Paul Krugmann, ki je izdal novo knjigo End this Depression now! (Končajte depresijo zdaj!): ''Predstavljajte si, da je Španija Florida. Po poku velikega nepremičninskega balona, znižanju dohodkov in izbruhu krize je Washington Floridi še vedno pošiljal socialno pomoč. Floridi je samodejno pripadla dodatna pomoč. Španiji pa ne. Evropejci so naredili napako, ker so ustvarili skupno valuto brez skupne vlade.''

Krugmann, ki je tudi sicer velik nasprotnik varčevalnih ukrepov, vidi nastalo gospodarsko krizo bolj kot ne v politični luči: ''Komu bomo prodajali? Jaz vam, vi meni. Jaz bom služil z vašo porabo in vi z mojo. Če bomo vsi hkrati varčevali, bomo vsi ob dohodek. Če bomo skušali odplačevati posojila z zategovanjem pasu, se bo začel zmanjševati dohodek in bomo v še hujših težavah.''

"Spremembe mora zahtevati javnost"
Po njegovem bo spremembe v prihodnosti lahko realizirala le širša javnost, ki bo morala zahtevati spremembe: ''Javnost mora reči, da je to nesprejemljivo. Vemo, kaj je treba narediti, več bi lahko ukrenili. Številni poudarjajo, da je treba zajeziti množično brezposelnost in trpljenje.''

K. Š.
Prijavi napako
Komentarji
Konec despotizmu
# 09.06.2012 ob 19:34
Stiglitzu plačo na 500 evrov, pa bo takoj malo bolje.
majki-di-majk
# 09.06.2012 ob 11:53
A izjavo milijarderskega vlagatelja in špekulanta je zdaj podkrepil še Nobelov nagrajenec za ekonomijo. Ta je izrazil ostro kritiko Evropski centralni banki (ECB), ki v sredo, kljub vnovičnemu poglabljanju krize, ni sprejela novih protikriznih ukrepov. Po njegovih besedah je to odločilen kazalnik, da se evropski voditelji ne zavedajo dinamike tržnih sil.
Razumem pravilno? ECB so torej evropski voditelji? Se pravi da niso demokratično izvoljeni poslanci naši voditelji?
Mislim, saj ne da je to kaj novega, sem pa šokiran da si upate to kar tako javno pisati, glede na to da še zmeraj govorimo o pravni in socialni državi ter o demokratični evropski uniji :)
kvazidohtar
# 09.06.2012 ob 02:27
Naši vizionarji bodo zategovali pas. To je sigurno injekcija gospodarstvu, lahko bi se reklo izdaten pospešek za ponoven razcvet! Kako lepo razmišljajo naši predstavniki ljudstva. Modreci in pol, intelektualci, strokovnjaki za gospodarstvo. Program 100 + je v polnem zagonu. Moramo kar malce popaziti, da se nam mleko in pa med ne bosta pocedila preko roba. Kar mirno v vsti čakat, ker bo za vse dovolj.
TOJO21
# 08.06.2012 ob 20:13
Tisti, ki verjame v politiko Angelice je malo zasanjan. Kitajci nas šišajo na polno, Brazilci, Indijci in Rusi nas bodo tudi kmalu, ZDA, Japonska, Avstralija, Kanada vsi so bolj konkurenčni od te Evrope. Kmalu bo Evropa zaradi politike stiskanja, zaradi politike brez vizije, brez investicij v razvoj in zagon gospodarstva popolnoma nekonkurenčna ostalim velesilam in državam v razvoju. Če gremo s to politiko naprej, lahko tudi rečemo konec EU. Je bil pač samo en neuspel poiskus, ki ga bomo prebivalci drago plačali :D.
Majster
# 08.06.2012 ob 14:51
@quote AndrejP"Majster, "boj za suverenost" je potreben takrat, ko ti kdo hoče zasesti teritorij zaradi prostora ali zaradi surovin. Surovin nimamo, celotna Evropa pa nima porasta v populaciji, tako da borbe za samostojnost ne bo. Kar pa se tiče fiskalne neodvisnosti... tega Slovenci nismo nikoli dosegli in tudi nikoli ne bomo. Samozadostnost je bila ideja, ki jo je poskušala uresničiti SFRJ, pa nismo nikoli prišli niti blizu. Še preskrbe s hrano za lastne potrebe nismo zadovoljili."

Motiš se. Suverenost se nanaša na ukazovanje ter na višjo oblast, ne pa na teritorij ali surovine. Lahko si pogledaš slovar sskj. Eno je tržna ekonomija, drugo je pa popolno sprejemanje ukazov od vzgoraj, in to se začenja dogajat. Suverenost je tle možnost odločanja zase, možnost rečt ne tujim ukazom. Odločanje zase. Kot je zg razvoj dokazal, so včasih okupirali ozemlja, pozneje pa so začeli nastavljati svoje voditelje ter na tak način državam ukradli suverenost.
Bančniška unija je korak k popolni eu uniji, kjer bo ena oblast odločala o vsem, tko, da niti naši en bodo potrjeval več, razpravljal, ukaz bo ukaz, tko da JA SUVERENOST SLOVENIJE JE NA KOCKI, SUVERENOST VSEH EU DRŽAV, NARODOV JE NA KOCKI. Vse to pa vodi v tiranijo ter kratenje človekovih pravic.
Majster
# 08.06.2012 ob 14:45
@Quote k_ris Zanimivo.

Pri nas ima prodaja bank tujcem veliko podporo. V čem je Evropska bančna unija tako bistveno drugačna? Če bank ne nameravamo obdržati v svoji lasti, suverenosti nad njimi tako ali tako nimamo.

Motiš se.

Odvisno kdo podpira, jz ne. Ma velika razlika je, OGROMNA. To je kot, da bi primerjal centralizirano oblast ter drobljeno, eno je tiranija, monarhija, absolutna oblast, drugo je pa demokratična. Torej če so banke v lasti več tujih bank z različnima lastniki ter še vedno obdržimo centralno banko, je vseeno manjše zlo. Če pa je centralna oblast, pa eni gospodarji odločajo o vsem, ....eno vodi k drugemu,... torej sledi Centralna oblast ter popolna izguba suverenosti.

TKo da tle je borba za suverenost, in ja še smo seuverenim, ampak ob sprejetjih takih ukrepov brez upora pa bomo pa še to izgubili.
KunteKinte
# 08.06.2012 ob 14:14
Evo Jugoslavija trka na vrat..samo da smo mi zdaj kosovo..makedonija..smo ne razviti in ne sposobni.. ZAKAJ bi npr. Nemčija podpirala nesposobne..špance ..slovence..grke.italijane..irce..ITD ??? Kje so naši politični veljaki..naši možgani..naš razvoj??
Milsim, da bo hiter GAME OVER..in v bližnji prihodnosti lahko pričakujemo vojno..
Za nas lokalno bodo nevarni muslimani v Evropi..in v okolici sredozemskega bazena..Globalno pa muslimani ne predstavljajo tezav..ker so enostavno ne organizirani.. Na globalnem nivoju bo potekal vojna med Kitajsko in Rusijo, ter na drugi strani ZDA in še kak država!!
Atomska vojna..zelo MOŽNA!

ps: upam da se motim:)
PONOS
# 08.06.2012 ob 13:56
Binder Dandet
Sem že poprej napisal da niso vsi židi =sionisti tudi židi so žrtve sionistov.

MyotisSI je zadel žebljiček.
Mindmaster
# 08.06.2012 ob 13:48
Stiglitza ne gre metati v isti koš kot zionistične Žide.

Bil je podpredsednik Svetovne banke (World Bank) in velik kritik Mednarodnega denarnega sklada (IMF) in njegovih šok terapij v tranzicijskih državah in državah v razvoju - te iste šok terapije, ki jo je tako vneto zagovarjal nekredibilni Peterle in v Slovenijo celo pripeljal Jeffreyja Sachsa, da bi pobral vse slovensko premoženje.

Ameriško finančno ministrstvo je skupaj z IMF pritisnilo na Svetovno banko, naj utiša Stiglitza, pa je zato raje odstopil s položaja in še naprej kritiziral njihovo zločinsko politiko.
MyotisSI
# 08.06.2012 ob 13:33
Binder Dandet
# 08.06.2012 ob 12:53

Po moje nihče od zgornjih komentatorjev ne misli, da je žid = sionist. Kakšno je povprečje med Židi sionisti na pomembnih položajih je pa drugo vprašanje ...

Povprečen človek načeloma najeba, ne glede na veroizpoved. Žal.
MyotisSI
# 08.06.2012 ob 13:16
Miselnost, ki je problem ustvarila, je ne more rešiti.
Albert Einstein
Binder Dandet
# 08.06.2012 ob 12:53
A so vsi Židje sionisti? Glede na spodnji dokumenatarec ne, saj v njem Židje kritizirajo pro Izraelske Žide. Na podlagi česa potem mnogi delate povezavo žid = sionist = NWO = itd.?

povžek
# 08.06.2012 ob 12:51
Eni samo zapravlajo že sedemdeset let, drugi pa plačujemo ..., eh ti presneti bolševizem!
veyron
# 08.06.2012 ob 12:49
Židi nimajo v lasti samo običajnih medijev in šov bizniza... v lasti imajo tudi pornografsko industrijo. Dve največji porno firmi na svetu Vivid entertainment in Wicked pictures sta v lasti židov...Steven Hirsch in Steve Orenstein
nWo
# 08.06.2012 ob 12:29
evro čimprej ukinit in prevzet "zelence" USD je valuta z večstoletno tradicijo
Binder Dandet
# 08.06.2012 ob 12:23
@ferrari458:
"Rupert Murdoch

March 11, 1931 —

There are many, many prominent Australian Jews. Let's do a little rundown.

Actress Isla Fisher. That's a good one.

Table tennis player David Zalcberg. Two-time Olympian.

And... ummmm. Hmmmm.

Australian Jews.... Hmmmm. Give us a minute here. Billionaire mogul Rubert Murdoch, maybe?

Well, it depends on who you believe. According to some out there, Rubert's great-great-grandmother, Caroline Jemima Sherson, was Jewish. But considering that research found that the young Jemima was baptized before she was one year old, we highly doubt those first-mentioned sources.

Of course, it's possible that Jemima's parents were Jewish and converted, but this puts us in the 1700s. So even if there is that Jewish link, it's long been dissipated.

So.... Australian Jews. Anyone heard of astronomer Bryan Gaensler? Author Elliot Perlman? Painter Judy Cassab? Many prominent Australian Jews indeed.

Verdict: Not a Jew. "
http://www.jewornotjew.com/profile.jsp?ID=398

Kaj pa Janša, Drnovšek, Pahor in drugi? So tudi Židje al nam zarad tega gre tako slabo, ker niso? Rad bi razumel, kako to deluje. To imajo kakšne svetovne kongrese, kjer se zmenijo o delitvi pogače al kako se uskladijo?
PONOS
# 08.06.2012 ob 12:19
ferrari458
Ne mislim da Rupert ni jud niti po materi.Je pa bil pro zionističen in pro izrael.To je res,zaradi svoje riti..
pulp_fiction
# 08.06.2012 ob 12:18
@ferrari458
mislim, da je rešitev na dlani. to vprašanje mora biti enkrat za vselej dokončno rešeno....
amigo
# 08.06.2012 ob 12:15
Če že govorimo o Judih. Tudi Milton Friedman idejni oče neoliberalizma in čikaških dečkov je bil Žid. Njegovi starši so bili Madžari, danes pa to področje pripada Romuniji. Da ne pišem o Rokfellerjih (v njihovi vili v Švici je bil rado viden gost sam Lenin). Žid je bil tudi Trocki. Šoroš žid iz Budimpešte. Vpliv židov na svetovno ureditev je velikanski. Cilj arhitektov sedanje krize, so dokaj dobro opisani v knjigi 1984. Uvedba Svetovne vlade, ukinitev nacionalnih držav, ukinitev demokracije.
RealDeal
# 08.06.2012 ob 12:11
http://www.youtube.com/watch?v=ss9SCFusA
zI

http://www.youtube.com/watch?v=lNfXyWKYt
sQ
ferrari458
# 08.06.2012 ob 12:09
PONOS: NewsCorp... največji delničar družina Murdoch (niso židje)

Murdoch je napol žid po materi in njegov foxnews je bil vedno sionistično pro izraelsko usmerjev
Vse velike TV korporacije v ZDA: ABC, NBC, CBS in filmski studiji Paramount, Universal, Dreamworks, Disney, 20th Century Fox, Warner Bros, MGM so v lasti Židov...
PONOS
# 08.06.2012 ob 12:07
Andrej.P odlično sedi 5.
Rupert Murdoch je edini pomemben ne židovski lastnik medijev v ZDA, čeprav je bil pro judovski in pro izrael ni bil jud in kot si že napisal je del kolača dobil Alwaleed bin Talal al-Saud..Judi so se prestrašili ker arabci niso več neumni gonjači kamel imajo denar in pamet.
Zato se je začel judovski lobi lotevat Ruperta Murdocha v Angliji z affero prisluškovanja mobilnih telefonov,in žagati stol oziroma vpliv Murdocha.
Kmalu bo šel Murdoch po gobe.......
totifakin
# 08.06.2012 ob 11:59
več kot očitno je da hočejo ustanoviti ZDE (združene države evrope), z eno vlado, eno banko, eno vojsko (NATO??), ker ta tvorba bi omogočala nadzor nad državami, nad uvozom in izvozom, sprejemala bi svoje zakone, trgom, in seveda nad svobodo ljudi.
buuu
# 08.06.2012 ob 11:56
MIRNČAN - PAmetuje ekonomist ki je del ekonomije katera je ustvarila krizo. Le kje ima kaj moralnosti.

Temu ekonomistu lahko naši Šušteršič, Mrkaić, Pezdir, Masten,... samo poljubljajo podplate. Ta ekonomist je dobil Nobelovo nagrado za konkretne predloge in prispevek k znanosti. Poleg tega je bil pa vedno kritik neoliberalne gospodarske opitosti, ki je divjala po zahodnem svetu in na koncu privedla v recesijo (zgoraj omenjeni naši pametnjakoviči se ne morejo pohvaliti, da niso bili del te pijanosti). Bom pa omenil ime ene osebe, ki je bila kritična do dogajanja pred letom 2008, ampak takim kot je MIRNČAN ob omembi tega imena stojijo lasje pokonci, saj ta oseba ni Janšev ritoliznik. Jože Mencinger - še ena oseba, kateri lahko Šušteršič, Masten,... poljubljajo podplate.
Vratovinc
# 08.06.2012 ob 11:55
Nikoli še ni bilo tako kot je sedaj in tudi nikoli več ne bo... ta sistem bo doživel spremembe, takšne ali drugačne. Odločiti se je treba: v apokalipso ali v boljše življenje.... KAM?
PONOS
# 08.06.2012 ob 11:54
DREADLORD
Ne amiji zionisti.
Mimogrede zionisti so v ZDA ustvarili tak okolje kot so ga imeli v Nemčiji 1919-1933 .
1933 je prišel Hitler.Kdo bo prišel v ZDA bomo še videli.
Če mi kdo ne verjame o judovskem lobiju bi bilo fajn da si pogoogla npr.
George Bush (biblical scholar) .Fascinantno kot bi bil sredi kakega filma zarot hehe.
Potem ne boste presenečeni zakaj je imela ta družina dva predsednika ZDA.
Danes Judje nadzorujejo 70% ameriškega bogastva.čeprav je Judov le 2%.
To so dejstva...pač.
Xter
# 08.06.2012 ob 11:42
"Stiglitz was born in Gary, Indiana, to Jewish parents"
vir
Aaron
# 08.06.2012 ob 11:40
"Številni poudarjajo, da je treba zajeziti množično brezposelnost in trpljenje."

Vsak mora pojesti tisto, kar je skuhal. Če bodo Nemci, ki so si "skuhali" dobro, morali žrtvovati svoj denar za tiste, ki so niso, potem se mi zdi, da je to dejansko začetek konca Evrope.

To bi bilo potem enako, kot je bilo v Jugoslaviji. Slovenija je plačevala Jugu skupne države. Vemo, kam je to pripeljalo in vemo, kako to nam ni bilo pogodu. Rezultat (seveda so bile še drugi dejavniki) je bil razpad.

Tudi Nemci ne bodo dolgo trpeli takega izkoriščevanja.

Grki naj trpijo še naprej. Po pričakovanjih bodo že naslednje leto imeli proračunski presežek (rezultat varčevanja) in bodo začeli lahko sami odplačevati dolgove.

Druge tukaj ni.
lo_pa__ta
# 08.06.2012 ob 11:39
sam imam raje suverenost in svobodo samoodločanja kot pa nemsko-francosko vlado ki nam bo nalagala se kako moramo na skret...

TOLAR in SLOVENSKA vlada z jajci (ki se ne bo samo klanjala) ...to je resitev za slovenijo
AndrejP
# 08.06.2012 ob 11:35
PONOS: NewsCorp... največji delničar družina Murdoch (niso židje), drugi največji delničar pa je princ Alwaleed bin Talal al-Saud. Ne vem... meni se zdi, da tudi on ni žid.
DREADLORD
# 08.06.2012 ob 11:32
amiji bodo sesuli euro. in spet bo dolar glavni.
PONOS
# 08.06.2012 ob 11:32
*so judi
AndrejP
# 08.06.2012 ob 11:31
krejzi, problem je, ker v 30-ih niso bile ne ZDA ne ostale države niti približno tako zadolžene. In še to... v 30-ih je bila situacija dokaj podobna današnji, ampak investitorji niso bili zainteresirani za investiranje, saj jih je borzni zlom precej prestrašil. Obnašali so se precej racionalnejše. Potem se je začela eskalacija napetosti zaradi bližajoče se vojne. Nacionalna čustva, strah pred nacizmom, želja po ohranitvi zahodne civilizacije in gospodarstva pred grozečim nacionalsocializmom, to je pognalo industrijo in razvoj. Trenutno so investitorji preplašeni, maje se Evro, Dolarju ne kaže najbolje, nafta niha, zlato tudi... stabiliziralo se bo vse skupaj šele, ko bo resno grozil spopad s Kitajsko.
PONOS
# 08.06.2012 ob 11:31
ferrari458
Popravek vsi so bili Judi
1) Ben Shalom Bernanke: Chairman of the Board of Governors of Federal Reserve. Term ends 2020.

2) Donald L. Kohn: Vice Chairman of the Board of Governors of Federal Reserve. Term ends 2016.

3) Randall S. Kroszner: Member of Board of Governors of Federal Reserve.

4) Frederic S. Mishkin: Member of Board of Governors of Federal Reserve. Term ends 2014.

5) Alan Greenspan: Advisor to Board of Governors of Federal Reserve. Recent Chairman.
PONOS
# 08.06.2012 ob 11:29
Sej tvoj komentar/trditev je bil zelo zvit-Po statističnih podatkih je okoli 10 odstotkov vodilnih bančnih kadrov v ZDA judov, ostali pa so drugih veroizpovedi-kar ni res pa vendarle..
Kaj pa lastniki!!!
ferrari458
# 08.06.2012 ob 11:28
Po statističnih podatkih je okoli 10 odstotkov vodilnih bančnih kadrov v ZDA judov, ostali pa so drugih veroizpovedi.

zadnji trije guvernerji FED-a so Judje: Bernanke, Greenspan in Volker... a se ti zdi, da je to čista slučajnost?
bbs
# 08.06.2012 ob 11:26
saj smo imeli podobno unijo v bivši Jugi,

pa je država razpadla zaradi česa že? nebrzdanega zadolževanja za socialistične levičarske kretenizme? (Feni Kosovo)

in ko nerazviti del Yu države ni mogel več vračati kreditov ... analogija z EU je zgolj slučajna.
PONOS
# 08.06.2012 ob 11:26
*v ZDA
PONOS
# 08.06.2012 ob 11:25
V1p3R
hahahaha si me pa nasmejal.Očitno provociraš da bi napisal to kar si sam ne upaš!!!
Ti bom pa jaz postavil kontra vprašanje naštej mi eno večje medijsko korporacijo ali bančno korperacijo ki ni v lasti judov.
krejzi
# 08.06.2012 ob 11:19
ej, rešitev je mali milijon, ampak nažalost je interes na strani vodilnih, tj. korporacij, kapitalizma. sam sicer nisem poznavalec ekonomije, ampak mislim, da bi nam sedaj keynesianska ekonomska teorija še kako pomagala.. tudi ZDA in svetu je po zlomu borze leta '29.
Riki
# 08.06.2012 ob 11:15
Ekonomisti znajo vedno poiskati razloge zakaj tisti njihovi ukrepi, ki so jih predlagali v preteklosti ne delujejo.
PONOS
# 08.06.2012 ob 11:15
Zakaj bi morala Nemčija sedaj plačati in zalagati za te negospodarne Grke,Špance,Slovence???
Nimajo zaupanja.Kdo bo pa preprečil da bodo še naprej kradli in lagodno živeli na nemški račun???Pa sej niso na glavo padli.
Skupna valuta-da.Centralna banka da.Vendar prej je treba napisat natančna pravila in imeti natančen nadzor.
Ah to pa ne mi smo suverene države...ja potem pa nič..čičat čakat in implozija...
Kdo pa je vsem tem državam posojal denar?
V1p3R
# 08.06.2012 ob 11:12
Cenjeni/na K. Š. Paul Krugman se napiše z enim n-jem, ne dvema.

@PONOS

Kakšen bedast komentar. Očitno nimaš pojma kaj pomeni beseda sionist. Izraelu lahko očitamo fašistoidni genocid nad Palestinci, nenehno izsiljevanje Bližnjega Vzhoda s svojimi ideali in še marsikaj. Z bankami pa Izrael vsaj neposredno nima veliko opraviti.

Me pa izjemno veseli, da večina komentatorjev z nenehnim omenjanjem "sionizma" le prikrito kaže svoje antisemitistične sentimente. Po statističnih podatkih je okoli 10 odstotkov vodilnih bančnih kadrov v ZDA judov, ostali pa so drugih veroizpovedi.

Po takšni logiki je tistih 10 odstotkov judov krivih za zlom bančnega sistema, korupcijo, pohlep, itd,... Vsi ostali so pa pošteni? Malce hecna logika. Mogoče pa so tudi naši t.i. tajkuni judi, ne vem.

@Caetano

Tvoj komentar je pa še bolj butast. Tiskanje denarja niti slučajno ni povzročilo sedanje krize. Krizo je povzročil nenadzorovani špekulativni finančni sektor, proti katerem so centralne banke praktično nemočne. Centralne banke so krive marsičesa, nikakor na niso glavni krivec za krizo.

Stiglitz in Krugman zagovarjata tiskanje denarja predvsem v ZDA in to le zato, ker je kriza tako globoka, da je praktično z ničemer več ne moremo odpraviti. Krizo boš odpravil samo z varčevanjem? Res? In kako bo to delovalo v praksi?

Porabljal boš sicer manj in s tem oklestil stroške, vendar boš povzročil nadaljnje padanje BDP-ja, ker boš prekinil denarni tok.

Varčevanje pa nima nikakršne veze z omejevanjem špekulacij.

@rjaklic

Mnogi izmed teh ekonomistov, ki ti gredo očitno tako na živce, so na pretečo krizo opozarjali že pred desetletji, pa jih nihče ni poslušal. Nouriel Roubini je že v 90-ih opozarjal na sesutje finančnega sektorja v Zahodnem svetu.
PONOS
# 08.06.2012 ob 11:05
Kefren
Pojma nimaš ti ko smo mi imeli ugodno obrestno mero smo posojali tajkunom da so lahko kradli.Potem je šel posojen denar v zrak izparel-nič prinesel sedaj pa seveda nimamo iste obrestne mere saj smo preveliko tveganje,kdo bo pa posojal takim negospodarnim lumpom,bi ti?
5tane
# 08.06.2012 ob 11:04
Za evropo ni rešitve. Isti scenarij kot z Jugo. Upajmo, da se ne bo končal z vojno.
Matjaz
# 08.06.2012 ob 11:03
Je plitvost, omejenost, (ne)razvoj te kulture, katera omogoča, da se ljudje strinjajo z vsem, da jim omogoča vsaj preživetje. Ljudje se bodo strinjali z vsem, tudi z diktaturo,nima veze kaj, samo, da omogoča (vsaj) preživetje. Zmeraj je bilo tako, je tudi danes. Sicer pa tale plitvost na kateri temelji naša kultura, že plačujemo ogromne cene, ponekod večje, ponekod manjše, je zgolj vprašanje časa, kdaj se bo obstoječi sistem porušil sam od sebe, ne rabiš niti protestirat, ker naše težave nimajo >>nobene veze<< z skupno vlado, eno vlado in nevem kaj vse, ampak z načinom po katerem vse počnemo. Našim sistemom, ki ni samo barbarski, je tudi samomorilsko prepričanje. Lahko ustvariš 10 NWO/jev, danes, v tej minuti, nič ne pomaga, živiš na planetu z omejenimi viri v potrošniškem sistemu, ki zahteva neomejeno virov. Pika. Živiš v času, kjer tehnologija že danes dela namesto človeka. Pika. Ustvari danes skupno vlado sveta, nič ne pomaga. Dejansko niti plitvost več nič ne pomaga. Temu se reče ironija. Vse kar debatirte, je brezpredmetno, zapravljanje časa, se ne želite soočit z realnostjo, lahko se ljudje prepričuje v karkoli, nič ne pomaga.
PONOS
# 08.06.2012 ob 11:02
Jerofšek
Točno tako..;)Razen tega da nisem privženec teori zarot samo factov.
K_ris
# 08.06.2012 ob 10:58
@rjaklic

Zgoraj omenjeni, J. Stiglitz, je leta 2007 precej jasno povedal, kakšne težave so pred nami:

Of course, a slowing US economy constitutes another major global risk. At the root of America’s economic problem are measures adopted early in Bush’s first term. In particular, ... a tax cut that largely failed to stimulate the economy, because it was designed to benefit mainly the wealthiest taxpayers. The burden of stimulation was placed on the Fed, which lowered interest rates to unprecedented levels. While cheap money had little impact on business investment, it fueled a real estate bubble, which is now bursting, jeopardizing households that borrowed against rising home values to sustain consumption.

This economic strategy was not sustainable. Household savings became negative for the first time since the Great Depression, with the country borrowing $3 billion a day from foreigners. But households could continue to take money out of their houses only as long as prices continued to rise and interest rates remained low. Thus, higher interest rates and falling house prices does not bode well for the American economy. ...

Making matters worse, unrestrained government spending further buoyed the economy during the Bush years, with fiscal deficits reaching new heights, making it difficult for the government to step in now to shore up economic growth as households curtail consumption. Indeed, many Democrats, having campaigned on a promise to return to fiscal sanity, are likely to demand a reduction in the deficit, which would further dampen growth.

Meanwhile, persistent global imbalances will continue to produce anxiety, especially for those whose lives depend on exchange rates. Though Bush has long sought to blame others, it is clear that America’s unbridled consumption and inability to live within its means is the major cause of these imbalances. Unless that changes, global imbalances will continue to be a source of global instability, regardless of what China or Europe do.
gesan
# 08.06.2012 ob 10:54
upam da se to ne zgodi, ker potem smo pa res opleli.

@gola resnica
Zakaj smo potem opleli?
Mar se mi nismo preveč zapletli z lastnimi nacionalnimi interesi, ki vlečejo vsak zase za svoj žep?
Še nikjer nisem zasledil, da bi se tolko kregali in sprenevedali kot se to počne tukaj.
Vsepovsod prej ali slej znajo sprejet svojo odgovornost. Samo pri nas ni nikoli nihče za nič kriv in vsi pošteno delajo in če dobro premislim tvoje pisanje potem lahko dobim občutek, da nam vse drugi kradejo
rjaklic
# 08.06.2012 ob 10:53
Kje pa so bili vsi tile ekonomisti, doktorji leta 2007, preden se je začela kriza.

In vsi zdej pametni, kaj bi morali narest, in kaj bi pol, ... namesto, da bi se delalo sedaj.
Kefren
# 08.06.2012 ob 10:51
@Ponos
Pojma nimaš o čem sploh pišeš. Ja res je vsi imamo enak evro, ampak nimamo pa niti približno enakih pogojev. Kako boš imel enake pogoje, če se ob enaki valuti lahko ena država zadolži po 0.5%, druga pa po 7? To je bistvo problema, o katerem pišejo zgornji ljudje, samo ti v svoji samotni glavi vidiš pri njih zapise o kalšni centralni vladi. Oni ti samo razlagajo, da se je treba odločit, ali bomo imeli eno valuto in eno centralno banko, ali pač vsak svojo valuto in svojo banko. Nikakor pa ne gre eno z drugim. In ja, Poljska cveti ravno zato ker tega ne meša in ker ogromno troši za investicije v zadnjih 4 letih.
Drncl
# 08.06.2012 ob 10:43
Jožef Štiglic?
AndrejP
# 08.06.2012 ob 10:42
Majster, "boj za suverenost" je potreben takrat, ko ti kdo hoče zasesti teritorij zaradi prostora ali zaradi surovin. Surovin nimamo, celotna Evropa pa nima porasta v populaciji, tako da borbe za samostojnost ne bo. Kar pa se tiče fiskalne neodvisnosti... tega Slovenci nismo nikoli dosegli in tudi nikoli ne bomo. Samozadostnost je bila ideja, ki jo je poskušala uresničiti SFRJ, pa nismo nikoli prišli niti blizu. Še preskrbe s hrano za lastne potrebe nismo zadovoljili.
mihapijha
# 08.06.2012 ob 10:41
hmnja
PONOS
# 08.06.2012 ob 10:41
Kefren
Tukaj je zadeva malce kompleksnejša ki se prepleta z prevlado sveta..
Najprej osnovni okvir:
Sloveniji tudi ni bilo prav ker je morala plačevati več vlagati in prispevati v SFRJ kot ostale republike čeprav je imela zaradi tega monopolni trg,poceni delovno silo in poceni surovine.
V EU je malce drugače vsi imamo evro in vsi imamo iste pogoje.Nemško gospodarstvo dela bolje ima koristi od evra pred Kitajsko in drugimi uvoznicam pa vendarle smo v istem čolnu tudi mi lahko delamo bolje....
Nemčija ima 20 let iste plače .Jih ima Slovenija?Španija?Grčija?
Grške plače in sociala ,dodatki so presegle nemške čeprav zato ni bilo temeljev.
Glejte Poljsko..cveti! Zakaj?Plače rastejo malce počasneje kot gospodarstvo in nimajo evra ker še niso pripravljeni..
viljam_s
# 08.06.2012 ob 10:40
Vse lepo in prav, tudi jaz se strinjam s tem, da je potrebno gospodarstvo stimulirat. Vendar pa se mi zdi, da vsi ti gospodje nekaj pozabljajo. Španki, Grški, Portugalski ali Slovenski delavec preprosto niso povprečni delavec iz Severne Amerike. Idite si pogledat produktivnost američanov ali pa katerih od teh prej omenjenih - a je to pravilni način stimulacije gospodarstva, da se ljudi nagrajuje zato, da pridejo pravočasno na delovno mesto??? Plus tega imajo američani bore malo sociale, so dosti bolj podjetni in imajo neskončno bolj liberalni sistem kot neki Grki, ki morajo najpred pol države podkupit preden se lahko recimo vsedejo za kamijon in začnejo prevažat.
Bistvo varčevalnih ukrepov je prav to - razbiti državne monopolizme, optimizirati sistem, vzpostaviti liberalizem zato, da odpadejo neučinkoviti in nesposobni voluharji - ter nato financirati zdrave temelje - da se ne bo zgodilo isto kot 15 let pred tem - metanje denarja v koruptivno in leno jamo brez dna.
Konec despotizmu
# 08.06.2012 ob 10:39
Vedno me je zanimalo, kako so lahko nacisti s tako lahkoto mobilizirali tako veliko število somišljenikov...kakšna sreče, da živim v popolnoma enakih časih 80 let kasneje! :)

Večina, bomo rekli kar folka, je hlapcev kapitalofašistov...lepa obleka zanje že naredi človeka. Njihova genocidna nagnjenja pa tu nimajo neke blazne veze, razen da je vse skupaj že davno blazno.

Zdrava in človeku dobra pot je le ena...sloga! Ah, sanje.

Giljotina kliče te pokvarjene bankurje, uničevalce človeštva!
Jerofšek
# 08.06.2012 ob 10:39
Ponos je goreči privrženec teorij zarot, bogat je ratal ravno s tem, ker se spozna na dinamiko gibanja cen surovin na borzi, že dolgo je pripravljen na vojno ali kaos, zgradil si je podzemni bunker + rezervni bunker, v vsakem bunkerju ima zaloge konzervirane hrane za več let, enako pijače, pa zamrznjena semena kulturnih rastlin, veliko zdravil, orožje in opremo za obrambo in veliko zlata v majhnih kosih, s katerim bo ko propade evro kupoval najnujnejše.

Ponosen sem na Ponos.
sanja25
# 08.06.2012 ob 10:39
Majster
Ta vlada se definitivno ne bo bojevala za našo suverenost. Se je že prevelikokrat izkazala, da ji v lizunstvu ni para, pa da ne bom pristranska, tudi Pahor ni bil v tem kaj boljši. Jaz se grem staviti, da če pride do kaj takšnega, bodo naši politiki med prvimi, ki bodo pritekli podpisati karkoli jim bodo že dali za podpisati.
levak
# 08.06.2012 ob 10:38
Caetano
Je pa zelo zanimivo, da slovenska t.i. levica želi slediti Hollandu, ki zagovarja prav to, naj se denar spet tiska
--
Kje je to izjavil. Pokaži mi link.
Samo rezanje vodi v negativno spiralo in v sigurno "smrt".
K_ris
# 08.06.2012 ob 10:38
@Majster

Zanimivo. Pri nas ima prodaja bank tujcem veliko podporo. V čem je Evropska bančna unija tako bistveno drugačna? Če bank ne nameravamo obdržati v svoji lasti, suverenosti nad njimi tako ali tako nimamo.
Majster
# 08.06.2012 ob 10:34
Ok zdj ne bo potrebno Hitlerjevskega zavojevanja, ampak bo kr finančno, to pomen, da bi nam odvzeli našo sverenost, to je napad na suverenost držav, velik napad, da se odvzame suverenost ljudi, ter podjamni majhne. Takemu napadu se je potrebno upret, Slovenci smo se velikokrat borili za samostojnost, očitno se bomo še velikokrat morali, eden izmed bojev bo kmalu.
Caetano
# 08.06.2012 ob 10:32
Nemčija ima v tej krizi še najbolj prav. Soros, Stiglitz in Krugman očitno sledijo interesom tistih sil, ki hočejo eno vlado v Evropi. Sil, ki so bile tudi proti slovenski osamosvojitvi... Tiskanje denarja brez trdne osnove je omogočilo naraščanje špekulacij in sedanjo krizo.

Je pa zelo zanimivo, da slovenska t.i. levica želi slediti Hollandu, ki zagovarja prav to, naj se denar spet tiska in opravijo omejitve, ki jih zagovarja Nemčija in so dale vsaj nek umetni standard in omejitev k špekulacijam.
K_ris
# 08.06.2012 ob 10:32
Če je rešitev varčevanja, pa to naredimo hitro in učinkovito.

En mesec nič ne zapravljamo, nobenih plač, nobenih nakupov, nič. V službe seveda hodimo. Pa da vidimo, če se bo s tem gospodarsko stanje izboljšalo.

Kaj menite?
ferrari458
# 08.06.2012 ob 10:30
Stiglitz ima rešitev: Evro lahko rešite z evropsko bančno unijo

in to evropko finančno unijo bi seveda tako kot v ameriki Ben Shalom Bernanke, vodil sionist...
PONOS
# 08.06.2012 ob 10:27
Najboljša poteza Nemčije je narediti nič...čičat in čakat..sistem in s tem prevlada sionistov bo implodirala sama vase.
Reset..sionisti se lahko zafrkavajo z ostalim svetom,Nemci so tudi brihtni...
Moram poudariti sionisti ne judi da nebi prišlo do antisemitizma..judi so ravno tako žrtve skrajnega sionizma kot preostali svet.
gola-resnica
# 08.06.2012 ob 10:26
upam da se to ne zgodi, ker potem smo pa res opleli.
ljudje, zdej pa ni vec casa za dremez, cas je za ZBUDIT seeeeeeeee
levak
# 08.06.2012 ob 10:26
AndrejP
levak, aha, Stiglitz je tudi točno to rekel, ja... ???
---

Krugmann, ki je tudi sicer velik nasprotnik varčevalnih ukrepov, vidi nastalo gospodarsko krizo bolj kot ne v politični luči: ''Komu bomo prodajali? Jaz vam, vi meni. Jaz bom služil z vašo porabo in vi z mojo. Če bomo vsi hkrati varčevali, bomo vsi ob dohodek. Če bomo skušali odplačevati posojila z zategovanjem pasu, se bo začel zmanjševati dohodek in bomo v še hujših težavah.''
Kefren
# 08.06.2012 ob 10:26
Ponos, tvoja logika je popolnoma enaka kreganju, ki smo ga poslušali v stari jugi, z razliko da smo sedaj mi kosovo.... Nemčije nihče ne sili naj plača, ampak ne more pa imeti vseh ugodnosti, ki jih prinaša evro, ne bi pa imela njegovih slabih stvari.
Sebastjan666
# 08.06.2012 ob 10:21
Kaj ko bi še poslušali mnenje kakšnega ekonomista, ki ni po volji vladajoči bančni oligarhiji?
Recimo takšnega, ki je proti izdajanju denarja, ki se dela iz nič.

Ja kje ste bili pa prej, ko ste sprejemali vse te zapaufane države v EU (čeprav so bile že tedaj preko grla v pufu) in jih zalagali s še večjimi pufi, ker ste vedeli, da vam to ustreza (tako kot recimo sedaj), da ne bodo mogle te države nikoli povrniti dolga. Seveda pa nikoli ni nihče kriv, nikoli nihče ne odgovarja, samo ustvarja se super država neizvoljenih predstavnikov, ki bodo diktirali svojim suženjčkom. Tako se to dela brez orožja.
ferrari458
# 08.06.2012 ob 10:21
Portugalski ekonomist Joseph Stiglitz se je strinjal z oceno vlagatelja Georgea Sorosa, ki je v nedeljo dejal,

Če je Soros nekaj rekel, potem morajo obvezno kontra temu narediti, saj Soros vedno govori tisto, kar je dobro za njegov žep, ne pa za svetovno ekonomijo. Soros je za v zapor, ne pa, da poslušamo njegove nasvete... Stiglitz, Krugman pa prihajata iz istega "nebeškega" ljudstva, ki najprej ustvarijo ekonimski kaos, pokasirajo denar, nato pa se ponujajo kot rešitelji...
PONOS
# 08.06.2012 ob 10:20
Kefren
Jaz sem pripravljen na kolaps ,nato sem opozarjal pred vsemi Nobelovi nagrajenci že 3 mesece nazaj.Kdor se je pripravil se je ,kdor ni pač ni...

Stiglitz trdi, da je edina rešitev za težave v območju evra, prepričati Nemčijo, da privoli v evropsko bančno unijo.Ne moremo se zanašati na špansko vlado, da reši španske banke.
Ali po domače ..Nemčija plačaj....
Če ne bo resnično evropskega finančnega sistema, potem bo sistem zelo hitro propadel.
Give me the control of money and i........

Zanimivo kako se zgodovina ponavlja....
AndrejP
# 08.06.2012 ob 10:19
levak, aha, Stiglitz je tudi točno to rekel, ja... ???
levak
# 08.06.2012 ob 10:17
Kaj trobim že skoraj pol leta. Za to ne rabiš doktorata iz ekonomije, le malo zdrave kmečke pameti.
Brez nič, bo še večji nič, gospod Šuštaršič.
zvonec5
# 08.06.2012 ob 10:16
Čudno,da nihče noče ali pa ne upa omenit krivca za propad €,da so to ZDA,ke bi zaradi premočne EU in njene valute izgubile finančni in politični monopol,saj takoj,ko so arabski naftarji lansirali samo misel,de bi začeli nafto obračunavati v€ in ne več v USA$ se ja začel ameriški pritisk na € in EU...
MIRNČAN
# 08.06.2012 ob 10:14
PAmetuje ekonomist ki je del ekonomije katera je ustvarila krizo. Le kje ima kaj moralnosti.
gesan
# 08.06.2012 ob 10:13
Hec je v tem, da če bo jeseni zares zaropotalo, bojo tisti, ki tule udrihajo čez predloge zgornjih ljudi prvi ki bodo nesli evre čez mejo na varno...

Če jih že niso?!
Kefren
# 08.06.2012 ob 10:07
Hec je v tem, da če bo jeseni zares zaropotalo, bojo tisti, ki tule udrihajo čez predloge zgornjih ljudi prvi ki bodo nesli evre čez mejo na varno...
gesan
# 08.06.2012 ob 10:07
Stiglitz pravi tudi še kaj drugega. Pa očitno ni volje, da bi ga kdo slišal.

Ja res je!
Ampak večini nabijačev očitno ne paše, da bi se zadeve urazumeli...
Kaj pa bi počeli, ko pa so premalo kreativni in jim je nabijanje vsevprek preganjanje zdolgočasenosti.
Sorcier
# 08.06.2012 ob 10:05
Portugalski ekonomist Joseph Stiglitz................

A ste vi malo morgen???????
Kefren
# 08.06.2012 ob 10:04
Zdej bojo pa tile Ivana in Gelco učil al kaj?
MZ
# 08.06.2012 ob 10:00
Se strinjam...spet je na delu preizkušen koncept problem-reakcija-rešitev. Vse pa gre v smeri še večjega nadzora in centralizacije, pri čemer bodo spet najkrajšo potegnili navadni ljudje.

Če kdo verjame, da je bilo fašizma konec leta 1945, naj pomisli še enkrat...
Q_
# 08.06.2012 ob 09:58
Stiglitz pravi tudi še kaj drugega. Pa očitno ni volje, da bi ga kdo slišal.
Jethros
# 08.06.2012 ob 09:58
Lahko bi ga začeli voditelji končno poslušati...
PONOS
# 08.06.2012 ob 09:55
Podobno kot pri Krugmanu ne bom preverjal če je Stiglitz jud ker nisem antisemitist vendar zelo bode v oči naj vsaj kakšnega drugega znanega ekonomista podplačajo da ne bo tako očitno....
Ena vlada,ena valuta,ena centralna banka...
rasputin
# 08.06.2012 ob 09:53
Evropsko bančno unijo da, vendar s katerimi državami ?
Z držsavami prvega bonitetnega razreda (Evropa prve hitrosti) je mogoča taka unija, če bo šlo kar počez, bo pa tudi bančna unija doživela podoben konec kot ga je npr. zvezne banka v Beogradu (narodna banka) ob propadu Jugislavije.
Seveda pa Nemci ne bodo "spustili" v tako bančno unijo kar kogarkoli, ampak samo določene, kar je jasno razvidno iz včerajšnje izjave nemške kanclerke in tukaj se z njo strinjam, sicer bi zopet metali denar v vrečo brez dna.
Kazalo