Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.4 od 19 glasov Ocenite to novico!
Sv. Martin
Sv. Martin je opustošen po orkanu. Foto: Reuters
Orkan Irma
Pogled na posledice Irme v Dominikanski republiki. Foto: Reuters
Florida
Prebivalci Floride se pripravljajo na Irmo: vreče s peskom. Foto: Reuters

Dodaj v

Trump poziva ljudi k umiku na varno pred uničujočim orkanom Irma

Ameriške, nizozemske in francoske oblasti na pomoč svojim državljanom
8. september 2017 ob 07:14,
zadnji poseg: 8. september 2017 ob 19:14
Providenciales - MMC RTV SLO, Reuters

Ameriški predsednik Donald Trump je opozoril, da ima orkan Irma epske razsežnosti, zato je vsem prebivalcem na njegovi poti svetoval previdnost in upoštevanje navodil oblasti.

"Orkan Irma je epskih razsežnosti, verjetno največji, kar smo jih kdaj videli. Pojdite na varno in se mu umaknite, če se le lahko. Zvezna vlada je pripravljena," je na svojem profilu na Twitterju sporočil Trump.

V ameriških zveznih državah Florida in Georgia bi se moralo umakniti več kot milijon prebivalcev, oblasti pa že opozarjajo, da se čas za varno evakuacijo izteka, saj naj bi Irma jug Floride dosegla že v soboto zvečer.

Podobno je opozoril tudi minister za zdravstvo in javne storitve Tom Price, ki je dejal, da je Irma "neverjetno nevaren vihar, časovno okno, da se umaknete na pravo mesto ali da ga prevedrite na pravem mestu, pa se izteka".

"Lahko vam zagotovim, da ne poznam nikogar na Floridi, ki je kdaj izkusil kaj takega, kar bo prizadelo jug Floride," je dejal direktor zvezne agencije za izredne razmere (Fema) Brock Long in tudi on pozval prebivalce ogroženih območij, naj poslušajo njihove nasvete in se umaknejo.

"Močan in smrtonosen"
Guverner Floride Rick Scott je opozoril, da bi moralo biti na evakuacijo pripravljenih vseh 20 milijonov prebivalcev Floride. "Vihar je močan in smrtonosen," je opozoril. "Ne ignorirajte ukazov za umik. Ne pozabite, da lahko obnovimo vaš dom, ne moremo pa obnoviti vašega življenja," je še dodal.

"Če pogledate velikost orkana, je ta res ogromen," je dejal. "Večji je kot naša celotna zvezna država in bi lahko povzročil življenjsko ogrožajoče posledice na obeh obalah." Med drugim je za soboto že napovedana prekinitev letalskega prometa. V soboto od 17. ure dalje bodo odpovedani vsi poleti na Florido in z nje.

Za zdaj je ukaz o obvezni evakuaciji prejelo več kot milijon prebivalcev Floride in Georgie. Po napovedih se bo pozivom k evakuaciji oz. pozivom ljudem, naj si poiščejo varno zatočišče, pridružilo še več zveznih držav.

Direktor Feme Long je še opozoril, da so po letu 1851 samo trije orkani z močjo pete stopnje dosegli ZDA, med njimi tudi orkan Andrew, ki je opustošil jug Floride leta 1992.

"Andrew je bil zelo, zelo majhen, stisnjen orkan pete stopnje v primerjavi s tem, kar vidimo pri Irmi," je opozoril Long. "Ni več vprašanje, ali bo Florida prizadeta, ampak kako močno," je dejal in opozoril, da bi bila lahko Florida nekaj dni brez elektrike, več kot 100.000 ljudi pa bi moralo poiskati zatočišče.

Po navedbah Rdečega križa je orkan doslej prizadel 1,2 milijona ljudi, ta številka pa se utegne povišati na 26 milijonov. Stopnja orkana je s pete znižana na četrto stopnjo. Po zadnjih podatkih je umrlo 20 ljudi.

Eden najmočnejših orkanov v zadnjih 100 letih je največjo škodo doslej povzročil na majhnih severovzhodnih karibskih otokih. Z največjim opustošenjem se spopadajo na otokih Barbuda, kjer je uničenih 95 odstotkov otoka, in Sv. Martin ter Britanskih Deviških otokih in Deviških otokih Združenih držav Amerike.

Konec tedna bo orkan zadel Florido
Orkan je prešel Dominikansko republiko in Haiti, kjer je prav tako povzročil škodo in poplave, vendar pa je škoda manjša kot na prej omenjenih otokih, poroča BBC. Ameriški nacionalni center za orkane (NHC) je stopnjo orkana Irma znižal z najvišje, pete, na četrto. Kljub temu je še vedno zelo nevarna, so opozorili na NHC-ju. Orkan, ki je pustošil po otokih v Karibskem morju, je zdaj na poti proti Floridi, spremlja pa ga veter s hitrostjo do 250 kilometrov na uro.

Zdravstvene organizacije opozarjajo, da bi se lahko na prizadetih območjih, kjer je motena oskrba s pitno vodo, hitro začele širiti različne bolezni. Velika Britanija, Francija in Nizozemska so na prizadeta območja poslale ladje, reševalne ekipe in nujno pomoč.

Irma bo po napovedih po otokih Turks in Caicos, ki imajo okoli 35.000 prebivalcev, nadaljevala pot proti Bahamom in Kubi, obalo Floride pa naj bi dosegla konec tedna. Ameriške oblasti se dejavno pripravljajo na prihod orkana, v več predelih so že razglasili izredne razmere in odredili evakuacijo.

Kot poroča Reuters, Irma predstavlja večjo nevarnost za oskrbo z električno energijo na Floridi, kot jo je orkan Harvey v Teksasu. Glavni razlog za to je hitrost vetrov. Zadnji uničujoči orkan Wilma je Florido prizadel leta 2005. Ameriški mediji poročajo o veliki gneči na floridskih cestah, ko se skuša na tisoče ljudi umakniti na varno.

K. T.
irma, florida
irma, haiti
Prijavi napako
Komentarji
levanda
# 08.09.2017 ob 11:02
Prizadel 1,2 milijona ljudi. Umrlo jih je 14. Kar "dobra" statistika za tako uničujoč hurikan :/
ElTorro
# 08.09.2017 ob 10:54
Kako čudno je da ti orkani pustošijo v glavnem po revnem prebivalstvu

Ja, Houston in Miami sta med najrevnejšimi predeli sveta....karibski turistični biserji, ki so našteti v članku, pa tudi....

Med vsem naštetim in prizadetim zaradi Irme in Harveya lahko kot revne označiš le Dominikansko, Haiti in Kubo.
MAN0
# 08.09.2017 ob 18:23
J@st
# 08.09.2017 ob 16:26
Ce ni nobene groznje s strani jedrskih elektrarn, zakaj ji ustavljajo?)))
Meni pride na misel, da ustaviš centralo, če ti orkan sesuje daljnovode.
grafikon
# 08.09.2017 ob 11:07
Orkani so res naravni pojav, po drugi strani pa njihova jakost raste zaradi človeške neumnosti. Bo treba nekaj narediti, da se stanje spremeni.
firtoh
# 08.09.2017 ob 20:31
Reveži nimajo denarja za umik in plačevanje motela
neprilagojen
# 08.09.2017 ob 19:46
Unssen
# 08.09.2017 ob 15:23
@HOR
So pa bili trije orkani hkrati na kupu že v 2010.
Leta 1998 pa so delovali celo 4 orkani hkrati, enako tudi v enem dnevu 22 avgusta celo že 1893) vsi delovali tudi na kopnem in verjetno celo 1961 ko so bili hkrati vsaj trije, verjetno pa štirje.


Nabor vsaj 3 orkanov v severnoatlantskem bazenu
smo komentirali že včeraj in je s trenutno situacijo vred to desetič. Hvala za dopolnitev glede še redkejšega primera, 4 orkanov hkrati: 22.8.1893 in 26.9.1998 (če dodam še datume), ki ju omenjaš, ter verjetno še 11.9.1961, kot trije doslej takšni primeri.

Klima alarmisti o tem seveda molčijo, kot ribe, da ne bi pri vernikih slučajno vzbujali razmišljanje in dvom, mnogi pa itak nimajo kaj dosti pojma in pač nekredibilno ponavljajo za ostalimi...

Pojavljanje tropskih ciklonov,
kot sem pisal že včeraj, ni linearno povezano s temperaturo morja in ozračja, saj gre za dosti bolj kompleksne procese, zato je za "klima alarmiste" in "vernike" v precejšnji meri vseeno, koliko in kakšni tropski cikloni se pojavljajo.

Bi si pa želel, da na tem portalu uporabljamo zmernejše in bolj objektivne izraze, ko gre za klimatologijo in meteorologijo, ki sodita med eksaktne naravoslovne znanosti, ne med humanistične teološke znanosti.
BojanD
# 08.09.2017 ob 15:34
=Upada pa tudi delež škode v % glede na BDP (premoženje) zaradi extremnih klimatskih dodgodkov (minus 50% v zadnjih ca 30 letih=

Če seštejemo svetovno porabo kalorij in delimo z vso populacijo, lahko sklepamo tudi, da lakota sploh ni problem.
fah-q
# 08.09.2017 ob 14:03
so pa tokrat trije, eden za drugim...se bojim pomislit, kaj bi blo če bi bil razmak malo manjši in bi bili povezani...ker potem se lahko tudi sile združijo in nastane še kaj večjega.
fah-q
# 08.09.2017 ob 13:59
super, se umirja...upam, da jose ne bo tako hud in bo razpadel pred prvim kopnim delom...
mth213
# 08.09.2017 ob 21:13
@Ples

Sicer se mi zdi, da so bila včasih res samo ženska imena orkanov, vendar temu že dolgo ni več tako. Sedaj se menjajo. Prej je bil Harvey, zdaj Irma, sledi ji Jose. Še za njim pa bo Katja in tako naprej.
@twwwter
# 08.09.2017 ob 20:54
"Irma z zemljo zravnala Bransonov Necker, zdaj grozi Trumpovemu Mar-a-Lagu"

Da ne gre za kašen severnokorejski povračilni ukrep?
Unssen
# 08.09.2017 ob 15:39
Iz navedenega razloga je medsebojna primerjava obdobij neprimerna, če vremenske ujme primerjamo po:
- številu žrtev -> to namreč upada zaradi boljših in pravočasnejših ukrepov,
- materialni škodi -> to namreč raste zaradi rastoče vrednosti premoženja na svetu.

Nekajkrat sem opazil, da se je želelo na tem portalu primerjati obdobja in prikazovati trend moči tropskih ciklonov s katerim izmed teh dveh parametrov, kar pa je zaradi zapisanega povsem neobjektivno.

Edini objektivni element primerjave tropskih ciklonov skozi obdobja je sama moč orkanov:
- bodisi v hitrosti vetrov in stopnje po Saffir-Simpsonovi lestvici
- bodisi po količini padavin
ter trajanju in obsegu obojega.
BojanD
# 08.09.2017 ob 15:38
@Unssen, se bojim, da si se prehitro strinjal s @HORom, da "kakor tudi ne narašča skupna energija sproščena v orkanih".

LINK
hrgotax
# 08.09.2017 ob 14:18
V državah, kjer so evakuacije pravočasne in dobro organizirane, ni veliko smrtnih žrtev orkanov.

Toda to še ni pokazatelj orkanske rušilnosti.

Škoda zaradi uničenih stavb in infrastrukture gre v milijarde dolarjev.

To bo še bolj očitno, če bo Irma opustošila Florido ...
doba
# 08.09.2017 ob 11:08
Prvič v zabeleženi zgodovini trije orkani istočasno ogrožajo kopno:
Hurricane scientists have never seen an image like this before
oliva
# 08.09.2017 ob 21:46
@Rozmarin:
"Če bi brala samo njegove tvite brez objektivnih pojasnil od pristranskih medijev, bi to tudi opazila"

A tako. :))
Ne 'berem' tvitov (ni kaj brati, parole so mi brezvezne, sploh od politkov, koga na vsem svetu to zanima? ;) - ampak če ti nekaj skače v oči, pač opaziš - itak pa najprej letim na 'navodila'. ;)))
Olorin
# 08.09.2017 ob 21:12
"So tolk energije ponucali za orkan, da so še potres sprožili,
Ali pa je to vse del globalnega segrevanja, CO2 izpustov,...
Eni mislijo drugače:
http://www.geoengineeringwatch.org/categ
ory/storms/
Producenti?
Hollywood/Putin/Rim?"

Najprej sem mislil, da je kriv HAARP, ampak zaupni viri pravijo, da ni res. Je polno zaposlen s pripravo zledu za naslednje leto.
Springbok
# 08.09.2017 ob 20:21
Sedaj bomo videli, kako hitro in učinkovito bodo nudili pomoč in porihtali svoje departmaje Francozi (njihov del otoka St.Martin, St. Barth in Martinique), Nizozemci (njihov del otoka Sint Maarten), Britanci za njihove biše (Antigua & Barduda) in sedanje (British Virgin Islands) kolonije, neodvisne držav in ZDA v Texasu in na Floridi (in na njihovem teritroiju Portoriko).The race is off.

Menim, da bodo prvi zadeve poščihtali Nizozemci, predzadnji pa Ameri. Zadnje mesto je seveda rezervirano za OZN na Haitiju.
Unssen
# 08.09.2017 ob 15:32
@HOR; 08.09.2017 ob 15:21
Zadnje čase je sicer globalno nekaj več najmočnejših orkanov,
-- Drži.

vendar skupno število manj ali bolj rušilnih orkanov ne narašča kakor tudi ne narašča skupna energija sproščena v orkanih (v ZDA in okolici pa je do sedaj trend upadanja...)

-- Drži.

Upada pa tudi delež škode v % glede na BDP (premoženje) zaradi extremnih klimatskih dodgodkov (minus 50% v zadnjih ca 30 letih, - podatek pred temi orkani, ki pa ne bo spremenil padanje v rast...), zelo je tozadevno upadla tudi smrtnost kar pomeni, da je človeška dejavnost pripeljala do manj in ne več ogroženosti zaradi extremnih klimatskih dodgodkov
-- S tem se ni mogoče strinjati a priori. Človeška aktivnost v smislu vedno manj skrbne poselitve in emisij toplogrednih plinov povečuje ogroženost zaradi vremenskih nevšečnosti, smo pa kot družba zaradi tehnološkega napredka (sateliti, radarji, namenske agencije ipd.) močno napredovali v smislu pravočasnega ukrepanja in opozarjanja ter je zato:
- število žrtev po eni strani močno upadlo (pravočasne evakuacije),
- po drugi strani pa je gospodarska in neposredna škoda neizmerno višja (gradnja na neprimernih območjih, prebivalstvo in gospodarstvo ima v lasti vedno večjo vrednost premoženja).

Pod črto lahko rečemo, da človek sooblikuje in vpliva na spremembe podnebja, se naseljuje na tvegana območja, zaradi rasti vrednosti premoženja so škode zaradi vremenskih pojavov vedno večje, se je pa zaradi tehnološkega napredka mogoče večinoma izogniti človeškim žrtvam.
WeeBay
# 09.09.2017 ob 00:38
Iz kategorije 4 nazaj na kategorijo 5. Orkan večji od Texasa. Tole bi znalo zredirati Miami in Trumpov Mar-A-Lago.
okram23
# 09.09.2017 ob 00:19
joj joj in joj kolk govora o teh orkanih,,,
pa fora, da to sam zarad tega ker bodo prizadeli ZDA. Pa kaj pol, tud ne vem v Indiji k je monsunsko deževje v plazovih in poplavah umre na tisoče ljudi pa je za to objavljen mogoče en članek,,, tukaj pa cel rompompon okol enga orkana k bo zadel vsemogočne ZDA. Sej ne rečem smilijo se mi revni ljudje v revnih državah kot sta Kuba in še posebej Haiti, vendar ZDA "delajo red", z bombami po celem svetu, doma jih pa ena "nevihtica" zj..be, ne razumem a niso oni vsemogočni, s tem majo pa take težave?!?!
aja pa za to nikakor ni krivo segrevanje ozračje seveda! NOT
alcatraz
# 08.09.2017 ob 21:38
Prihaja Jose kat. 4.

Joža gre na sever. hudega ne bo.
Pueblo Libre
# 08.09.2017 ob 20:59
Prihaja Jose kat. 4.
Rozmarin
# 08.09.2017 ob 20:46
@Oliva
Končno normalen človeški Trumpov odziv.

Trump se večkrat normalno odzove. Če bi brala samo njegove tvite brez objektivnih pojasnil od pristranskih medijev, bi to tudi opazila.
svitzarja
# 08.09.2017 ob 16:23
Ne razumem zakaj pišete, da je Irma oslabela. Ima še dovolj časa, da se ponovno okrepi v hurikan pete stopnje, preden bo zadela Florido.
copcop
# 09.09.2017 ob 08:33
Iz kategorije 4 nazaj na kategorijo 5. Orkan večji od Texasa. Tole bi znalo zredirati Miami in Trumpov Mar-A-Lago.

To je dobro za posel. Še posebej za gradbena podjetja in bančni sektor, ki bo kreditiral obnovo. Več orkanov, več posla. Čudovito! (bo tvitnil Trump).
HOR
# 08.09.2017 ob 22:56
@Unssen
08.09.2017 ob 16:24

Skupna energija ciklonov in orkanov od 1970 ne izkazuje trenda narascanja pa tudi ne trenda pojemanja ( prej pa meritve niso zadostne).
Je pa zadnjih ca 10 let jasen cikel ( kratkorocni trend znatnega upadanja) do pojavov sedanjih orkanov
Tako da iz tega naslova ni podlage za to da so sedanji orkani posledica kaksnega trenda rasti CO2 ali globalnega segrevanja ter klimatskih sprememb.

Pravzaprav so mocnejsi orkani redlekjsi pojavi, ki se jih mora spremlajti dlej casa, kot pa imamo sedaj zadostne znanstvene evidence in se ze zaradi tega ne more izvajati kredibilnih znanstvenih zakljuckov.

Nekateri modeli sicer predvidevajo nekaj vec in mocnejsih orkanov v kolikor bi se nadaljevalo segrevanje, manj pa lahko trdijo, da je to nek dolgorocni porast saj za to preprosto manjka dovolj bolj dolgorocnih preteklih evidenc...

Je pa danes nek " strokovnjak" na TV dnevniku gladko izjavil, da so ti orkani posledica klimatskih sprememb in, da jih bo zato se vec. Ni rekel, da je to mnenje ampak je izjava ostala, kot trditev. Skratka spet klima alarmisticne izjave brez podlage v znanstvenih dokazih, tip pa je ocitno premalo, poucen ali pa iz taksnih ali drugacnih razlogov manipulira. Ocitno dovolj dober za TV porocila...

Od taksnih izjav do tega, da so klima realisti z drugacno izjavo, ceprav znanstveno podprto potem oznaceni za zanikovalce znanosti ( ali za zadrte in po moznosti od nafte podkupljeni desnicarji) potem seveda ni vec dalec...
Spodnji zapis glede orkanov je zelo dober...
LINK
http://reason.com/blog/2017/08/29/hurric
ane-harvey-and-climate-change
Pueblo Libre
# 08.09.2017 ob 22:46
Irma veca moc... zgleda da bo spet Kat.5
Ples
# 08.09.2017 ob 22:09
Hm ...
Zdajle razmišljam o tem, 'kako sklepamo po sebi' ...

Ni to tko simpl, tudi zame ne.
Ker, ne moreš vedeti za druge, že sam zase komaj kdo ve ....

Jaz pravzaprav pogosto pri komentiranju pomislim, če sklepam po sebi. Vedno pa ne, priznam.

Ampak nekaj pa je, kar je univerzalno pomembno (tudi v luči funkcionalne pismenosti): razlikovati dejstva od interpretacij.
maxbernie
# 08.09.2017 ob 20:48
Živali se mi smilijo. O tem se sploh ne govori.
genniuuss
# 08.09.2017 ob 20:40
predvsem narava kaže svojo moč ljudem,
da se ne rabijo vojskovat in en drugega okol prinašat,
bo treba mal več sodelovat,
je pa tudi res da so zgradbe, če se jih sploh tako imenuje,
zelo slabe, nobenega zidaka, betona,
samo popendek in les
HOR
# 08.09.2017 ob 13:00
@pobrisan

Irma ni nikakrsna mati vseh orkanov., niti najmocnejsa v vseh aspektih. Glede na stevilo mrtvih na primer je to zelo zmeren orkan...
V glede tega hudih orkanih se zrtve stejejo v tisocih in celo v desetisocih ne pa v nekaj deset, kar seveda tem nekaj deset ni v uteho...
pobrisan
# 08.09.2017 ob 11:22
Mati vseh orkanov do sedaj. Ubogi ljudje.
HOR
# 08.09.2017 ob 22:28
@Unssen
08.09.2017 ob 15:32

Kar si opisal glede klimatske skode je v bistvu tudi stalisce IPCC, ki tudi ugotavlja, da za porast kilimatskih katastrof ( ne pa extremnih klimatskih dogodkov, ki ne narascajo) kjer so udelezeni ljudje ni kriv cloveski vpliv na klimo, ampak le posledica vecje populacije, ki naseljuje vec povrsine, in tudi tam kjer je bilo prej ljudi manj ravno zaradi neugodnih klimatskih pogojev.

Skratka zaradi povecanje populacije je clovestvo vecja tarca za priblizno isto kolicino extremnih klimatskih dogodkov ampak tudi bolj odporna in zascitena zaradi razvoja (, ki se kaze predvsem v visjem BDP)...

Dodatno, pa klimatsko dogajanje alias spremembe nimajo samo ene vrste efekta, na primer slabega in globalno uniformnega.

Severna polobla se bolj segreva in letos Rusi racunajo presenetljivo se vecjo letino zita, kot so predvidevali, kar pripisujejo pozitivnemu ucinku segrevanja, medtem, ko je situacija v S Ameriki ravno obratna saj bo letina nekaj nizja ( so pa bile zato predhodne rekordne).
Generalno pa donosi zita rasejo na trendu manjsanja potrebne povrsine v casu segrevanja od ca 1980 naprej ...
V zadnjih 30 letih pa se je globalna povrsina gozda zaradi vec CO2 povecala za ca povrsino Avstralije...
anny22
# 08.09.2017 ob 22:20
Na Floridi je večja štala kot v Hustonu, tam so ljudje lahko bežali na vzhod, zahod in sever; na Floridi pa samo na sever po samo dveh avtocestah. Letala bodo od danes zvečer prizemljena zaradi varnosti. To je to...naj vsak najde kakšno zidano klet zase, ker te hišice iz kartona niso videti ravno trdne. Držimo pesti, da se bo čim bolje končalo. :(
oliva
# 08.09.2017 ob 22:17
Ja, hitro se sklene prehitro kaj.
In itak pač je najbrž nekako naravno, da tudi malo po sebi sklepamo oz. pač primerjamo iz tega izhodišča...
HOR
# 08.09.2017 ob 22:01
@BojanD
# 08.09.2017 ob 15:34
Upada pa tudi delež škode v % glede na BDP (premoženje) zaradi extremnih klimatskih dodgodkov (minus 50% v zadnjih ca 30 letih=

"...Če seštejemo svetovno porabo kalorij in delimo z vso populacijo, lahko sklepamo tudi, da lakota sploh ni problem..."

Tvoj zakljucek (in primerjava ter poanta) nima resne osnove, kajti dobis le povprecje ne ves pa kako je hrana razdeljena. Iz prakse pa seveda vemo da lakota je problem, ker kalorije niso, enakomerno porazdeljene. Vemo pa tudi, da se je s porastom svetovne porabe kalorij zmanjsal % lacnih in umirajocih za lakoto.

Pri upadu skode zradi klima katastrof v % glede na BDP pa ne ugotavljamo ali je skoda problem ali ne ter kako je porazdeljena ampak le ali je delez skode v razmerju do premozenja (BDP) vecji ali manjsi, kot prej. In v ca zadnjih tridesetih letih je padel za ca 50% ( podatek za nekaj let nazaj, sedanji dogodki pa ne bodo obrnili trenda iz upadanje v narascanje skode...)
Da pa je skoda absolutno vecja pa je jasno, ker ce imas vec ovc zunaj, ko pridrvi orkan, jih le ta lahko tudi vec pokonca in ni potrebno, da je orkanov vec in da so dosti mocnejsi...

Ker je ta indikator v bistvu najbolj jasen pokazatelj klimatske prizadetosti, ga je prevzel tudi IPCC.
Zadeva je namrec zelo jasna: ce je imel kmet kmet 10 ovc in mu 6 ovc unici extremna klima mu ostanejo le 4 in ima in ima 60% skodo. Po 30 letih ima kmet 20 ovc (visji BDP) in mu extremna klima unici 7 ovc ( kar je vecja absolutna skoda 6 + 1), ostane pa mu jih 13 in ima le ca 30% skodo (ca pol manjso od deleza premozenja kot prej). In seveda je s zdaj kmet z 13 ovcami jasno precej manj prizadet zaradi klima extremov in skode kot pred 30 leti z le 4 preostalimi ovcami.
In to je priblizno to, kar se do sedaj dogaja in cesar klima alarmisti nocejo sprejeti, ko govorijo o klimatski skodi zaradi razvoja, pa ce tudi je to jasno celo pri klima alarmisticnem IPCC, ki pa tega seveda tudi ne razglasa na veliko in meni, da se bo to v prihodnosti verjetno spremenilo ( kakor so menili podobno v preteklosti ze za sedanji cas, pa se ni zgodilo...)
oliva
# 08.09.2017 ob 21:57
Ja, zgleda.
No očitno sem jaz tu out, ne ostali, ker folk (eni) to dejansko bere.
No ok, pač če je kaj takega, gre folk počekirat izjave - pač kaj so kaj izjavili.
Kot odziv.
Drugače pa kar kje vidim (tudi tko, sicer, ne politikov, pač pa recimo estradnikov), ne morem verjet. (v glavnem bedarije pa brezveznarije, kot, za vse je nad pomembno, kaj tale hip misli o tem in tem recimo Tanja Ribič al pač nekdo. :))
Ples
# 08.09.2017 ob 21:49
@oliva

Pa, ljudje sklepajo po sebi ...
janezvalva
# 08.09.2017 ob 21:16
sovražim tropske orkane...
Ples
# 08.09.2017 ob 19:21
"Orkan Irma je epskih razsežnosti, verjetno največji, kar smo jih kdaj videli. Pojdite na varno in se mu umaknite, če se le lahko. Zvezna vlada je pripravljena," je prek svojega Twitterja sporočil Trump.

Lepo. Končno nekaj od Donalda, ki ne izključuje Mehičanov in drugih priseljencev in drugih skupin.
Dobro so mu svetovali ta tvit. Oziroma, skoraj čudež, da jih je poslušal.
Unssen
# 08.09.2017 ob 15:48
@BojanD; 08.09.2017 ob 15:38
@Unssen, se bojim, da si se prehitro strinjal s @HORom, da "kakor tudi ne narašča skupna energija sproščena v orkanih".


Zdi se smiselno. A sem pri delanju zaključkov na nasprotnem polu kakor HOR. On zavzame stališče po prebranem enem viru, pa še tega dostikrat najde na kakšnem naftno-lobijskem portalu. Meni je ljubše, če preberem in ene in druge vire, si ustvarim kolikor je mogoče objektivno mnenje, pa še potem raje počakam, da narava pove svoje in lahko šele v retrospektivi vidimo, kako zaredva poteka v naravi, ki je edina, ki lahko upošteva vse parametre, mi jih za prihodnost nikoli ne moremo 100%, lahko smo samo bolj ali manj uspešni.

Zadnji stavek v linku:
My results suggest that future warming may lead to an upward trend in tropical cyclone destructive potential, and—taking into account an increasing coastal population—a substantial increase in hurricane-related losses in the twenty-first century.

'Losses', ne vem če misli človeške ali materialne. Glede tega sem pisal v prejšnjem mailu, da je odvisno od drugih dejavnikov. Prvi del stavka o rastočem trendu uničujočega potenciala pa itak, to je prvi HORov stavek v postu 15:21, o čemer se gotovo vsi strinjamo, torej da bo z rastjo temperatur ozračja in morij rasel potencial za ekstremne razvoje dogodkov znotraj ekstremnih vremenskih pojavov.
nikhrast
# 09.09.2017 ob 09:35
Dober posel, pa ne za vse.
Kaj pa tisti ki imajo denar investiran v zavarovalnicah, pokojninski skladi sigurno, se spomnim ko so nam padle leta nazaj od $48 na $18.
HOR
# 09.09.2017 ob 00:27
@BojanD
# 08.09.2017 ob 15:38
"...@Unssen, se bojim, da si se prehitro strinjal s @HORom, da "kakor tudi ne narašča skupna energija sproščena v orkanih".
LINK

Ti je ze @Unseen 16:24 pokazal, da se motis. Tvoj link pa izgleda le varianta v narascanju destruktivnosti posameznh mocnejsih ciklonov( ne pa v skupni energiji) sorodna narascanju extremnosti najbolj intenzivnih ciklonov ( narascanje destruktivnosti...- "Increasing destructiveness of tropical cyclones over the past 30 years"...) ki ga je prikazal Unseen ( LINK)
Zadnjih ca 10 let je celo cikel padanja energije ciklonov/orkanov na S Atlantiku, ki je bila zadnjih nekaj let celo pod "normalo" tako, da iz tega naslova ni trenda in podlage za pojav tamkajsnih sedanjih orkanov, niti ni korelacije pojavnosti glede na rast temperature oceana na povrsini v Texas zalivu...
LINK
https://www.epa.gov/climate-indicators/climate-change-indicators-tropical-cyclone-activity
doba
# 09.09.2017 ob 00:15
Odličen članek o tem, kako globalno segrevanje povečuje moč orkanov: za vsako eno stopinjo C bolj toplo morje poveča moč orkana za 8 m / sekundo! Morje pa je vedno bolj toplo, ozračje pa zato bolj vlažno. Gre za naravne fizikalne zakonitosti; kaj nas potem šele čaka?
What We Know about the Climate Change–Hurricane Connection. SCIENTIFIC AMERICAN
oliva
# 08.09.2017 ob 22:00
Drugače pa me zanima, KAM bodo šli vsi ti ljudje? :(
Naj se evakuirajo - kam?
To je res čist nepredstavljivo....
dejansko humanitarna katastrofa.
Pa živali... pa kolk enih bolezni se lohk razpase itd. ...
Ples
# 08.09.2017 ob 21:21
@mth213
Ne vem, kako je s tem.
Se mi pa zdi, da je ime orkan Donald le vprašanje časa
Binder Dandet
# 08.09.2017 ob 20:06
Mamo pa res sreco. Da bo ja dragic z mislimi pri svoji vili.
HOR
# 08.09.2017 ob 15:00
@doba
# 08.09.2017 ob 11:08
"...Prvič v zabeleženi zgodovini trije orkani istočasno ogrožajo kopno:
➤ Hurricane scientists have never seen an image like this before..."


Kar pa je napačna navedba...!
Preden so imeli satelite znanstveniki, še masikaj drugega niso videli so pa že vedeli za 3 orkane, ki so istoćasno ogrožali kopno....

So pa bili trije orkani hkrati na kupu že v 2010.
Leta 1998 pa so delovali celo 4 orkani hkrati, enako tudi v enem dnevu 22 avgusta celo že 1893) vsi delovali tudi na kopnem in verjetno celo 1961 ko so bili hkrati vsaj trije, verjetno pa štirje.

Ce so udarili na kopno ali ne pa nima nikakršne poveave s CO2 ali s tem kar se prodaja pod antropogenimi klimatskimi spremembami...

Klima alarmisti o tem seveda molčijo, kot ribe, da ne bi pri vernikih slučajno vzbujali razmišljanje in dvom, mnogi pa itak nimajo kaj dosti pojma in pač nekredibilno ponavljajo za ostalimi...

Skratka nič bistveno novega to s tremi orkani naenkrat...
LINK ali copy paste v iskalnik
https://en.wikipedia.org/wiki/1998_Atlan
tic_hurricane_season
LINK
https://en.wikipedia.org/wiki/1893_Atlan
tic_hurricane_season
Kazalo