Svet

Poudarki

  • Slovenija trdi, da je podpisnica pogodbe, Avstrija temu nasprotuje
  • ADP pomemben pri zaščiti pravic slovenske manjšine
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1,8 od 17 glasov Ocenite to novico!
Koroški glavar Gerhard Dörfler nadaljuje ideologijo pokojnega Haiderja. Foto: EPA
Samuel Žbogar in Borut Pahor
Premier Borut Pahor in minister za zunanje zadeve Samuel Žbogar opozarjata, da ima Slovenija pravico in dolžnost skrbeti za svojo manjšino. Foto: MMC RTV SLO
Michael Spindelegger
Avstrijski zunanji minister Michael Spindelegger meni, da Slovenija sicer ni pravna naslednica ADP-ja, da pa mora AVstrija spoštovati njena načela. Foto: EPA
VIDEO
Po stopinjah Heiderja

Dodaj v

Video: Spet glas iz Avstrije proti slovenskemu nasledstvu pogodbe

Pahor in Žbogar: Slovenija je naslednica pogodbe
6. september 2009 ob 18:35,
zadnji poseg: 6. september 2009 ob 20:33
Ljubljana, Celovec - MMC RTV SLO

Koroški deželni glavar Gerhard Dörfler je dejal, da Slovenija ne more biti naslednica avstrijske državne pogodbe (ADP), saj ni več članica Jugoslavije.

"Slovenija je bila del Jugoslavije, zato pravno gledano ne more biti naslednica državne pogodbe. Ne moremo torej enostavno reči, da je Bosna naslednica Jugoslavije ali pa Srbija in Hrvaška. Bosna, Hrvaška in Slovenija so zdaj samostojne države," je za dopisnika RTV Slovenija Lojzeta Kosa dejal Dörfler.

Podobne izjave so pred kratkim pretresle avstrijsko-slovenska politična tla, ko je avstrijski zunanji minister Michael Spindelegger za časopis Die Presse izjavil, da po "našem pravnem razumevanju države nekdanje Jugoslavije niso samodejno njene pravne naslednice." Tako Slovenija ne more biti podpisnica ADP-ja, saj po Spindeleggerjevih zatrjevanjih njeno nasledstvo ni pravno vzdržno. ADP je po njegovih besedah zaprta pogodba, ki je bila prvenstveno sklenjena med zavezniki in Avstrijo. Jugoslavija in Češkoslovaška sta bili samo sopodpisnici. Kljub temu pa je poudaril, da ima Avstrija vseeno dolžnost, da izpolni vsebino pogodbe.

Spoštovanje varstva slovenske manjšine na Koroškem in Štajerskem
Avstrijska državna pogodba je za Slovenijo zelo pomembna, saj med drugim določa skupno državno mejo (čl. 5), varstvo slovenske manjšine na Koroškem in Štajerskem (čl. 7) in odškodninska vprašanja (2. odstavek 27. člena). "Slovenska stran meni, da je Avstrija po tej pogodbi dolžna izpolnjevati mednarodnopravne obveznosti glede zaščite slovenske manjšine na Koroškem in Štajerskem (čl. 7). Poleg tega pa avstrijska državna pogodba med drugim določa tudi meddržavno mejo (čl. 5), gre namreč za t. i. radicirano pogodbo, ki Republiki Sloveniji daje pravico do avtomatičnega nasledstva, takih pogodb pa prav tako ni mogoče razveljaviti s sklicevanjem na spremenjene okoliščine," je stališče slovenskega ministrstva za zunanje zadeve.

Pahor in Žbogar ostro proti avstrijskim kolegom
Kljub temu pa je ob nedavnem obisku avstrijskega kanclerja Wernerja Faymanna na Brdu pri Kranju slovenski premier Borut Pahor poudaril, da Slovenija je pravna naslednica ADP-ja in da ima pravico ter dolžnost skrbeti za svoje manjšine. Da je Slovenija naslednica ADP-ja, se je izrekel tudi slovenski minister za zunanje zadeve Samuel Žbogar.

"Kot naslednica Jugoslavije smo tudi mi avtomatsko pravni naslednik te državne pogodbe, tako kot smo nasledniki še v številnih drugih mednarodnih pogodbah," je dejal Žbogar in dodal, da "smo se naknadno odločali posebej prevzeti nasledstvo, za večji del sporazumov pa smo prevzeli avtomatsko nasledstvo". "S tem ko je Slovenija razglasila neodvisnost, je ob tem izrecno tudi izjavila, da s tem prevzame tudi vse obveznosti in pravice nekdanje Jugoslavije. Iz tega tudi mi izhajamo, da smo nasledniki ADP-ja."

Pahor je ob tem dodal, da Slovenija pogodbe, katere podpisnica je bila tudi Jugoslavija, sicer nikoli ni notificirala, saj to na začetku 90. let prejšnjega stoletja ni bilo modro ravnanje. "Imamo se za naslednico pogodbe in imamo zato tako pravico kot dolžnost paziti na spoštovanje sedmega člena ADP-ja, ki varuje pravice slovenske manjšine," je še dejal Pahor.

Vajgl: Gre za spoštovanje pogodbenih obveznosti
Na izjavo Spindeleggerja se je odzval tudi poslanec Ivo Vajgl (Zares), ki je zapisal, da Spindeleggerjeva izjava ne preseneča več. "Povsem nepotrebno in v nasprotju z duhom evropskega sodelovanja in razumevanja pa je njegovo polemično odrekanje pravice Sloveniji, da se kot država matičnega naroda ter ob sklicevanju na mednarodno pravo zavzema za pravično rešitev statusa slovenske manjšine - v skladu z mednarodnopravnim aktom, ki je omogočil ponovno vzpostavitev demokratične Avstrije. Avstrijcem je treba javno povedati, da Sloveniji tukaj ne gre za “pridobivanje političnih točk”, kot meni Spindelegger, ampak za spoštovanje pogodbenih obveznosti, pa čeprav z neodpustljivo veliko zamudo."

Jelinčič: Dunaj negira državno pogodbo
Na izjave zunanjega ministra se je odzval tudi prvak SNS-a Zmago Jelinčič. Kot je pojasnil, se ADP, ki je bil podpisan 15. maja 1955, v izvirniku imenuje "pogodba o ponovni vzpostavitvi neodvisne in demokratične Avstrije", kar pomeni, da že naziv pogodbe pojasnjuje, da gre za pogodbo "o Avstriji in o obnovi države Avstrije".

"Odločna izjava avstrijskega zunanjega ministra, da Avstrija Sloveniji odreka pravico do nasledstva po pogodbi o Avstriji, jasno kaže (...) da Dunaj negira državno pogodbo in s tem tudi temelj svojega obstoja," meni poslanec, ki dodaja, da ni vseeno, "če Avstrija ne le ignorira določila pogodbe, marveč uničuje celo njen temelj - nosilce protinacističnega osvobodilnega boja, Slovence, svoje državljane in koroške ter štajerske rodoljube". "V tem primeru pač dunajski politiki postavljajo pod vprašaj pravico do obstoja svoje lastne države Avstrije."

K. Š.
Prijavi napako
Komentarji
stewie
# 07.09.2009 ob 21:01
A če misliš, da imaš ti urejene zadeve, potem jih imajo vsi?
Tudi ta zadeva s Hrvati je bolj stvar politikov, da odvračajo narod od resničnih problemov.
Zakaj pa te zanima moj izvor? Če grem dovolj generacij nazaj, bi znalo bit res, da imam izvor bolj od dol.
M.R.S.
# 07.09.2009 ob 14:53
stewie....kje spiš, da te ne ukradejo, ko si toliko pameten...hahaha...Živim namreč trdno ob A meji, nekaj posestva imam še v A, ter sorodnike in prijatelje tako, da imam info iz prve roke. Nikoli nisem imel problema z Avstrijci glede posestva, imel sem pa probleme z našimi vrlimi cariniki in mejnimi policisti...Vse ostalo nakladanje okoli tabel in ostalih zadev je pa samo rdeča propaganda naših vrlih politikov, ki si na ta način pridobivajo politične točke...!! Ti pa izviraš iz Hrvaške...ali iz Srbije...?
ssn
# 07.09.2009 ob 12:33
Sploh pa je Slovenija tudi naslednica Avstrogrske oz. Avstrije, zato jo še toliko bolj tangira ADP! Holcerji se lahko postavljajo na trepalnice pa ne morejo tega ispodbiti, seveda s svojim lobiranjem zlahka Slovenijo peljejo scat, še boga Rvacka nas pelje scat!
ssn
# 07.09.2009 ob 12:29
Izvirni greh pri slovenskih politikih in novinarjih je totalno nepoznavanje zgodovine in nizka inteligenca!

Slovenija, Hrvaška in Srbija so ustanovitelji Jugoslavije!!! Torej je Jugoslavija naslednica Slovenije (Hrvaške in Srbije). Po raspadu Jugoslavije, Slovenije prevzema pogodbene obveznosti bivše Jugoslavije, ki se tiče njenih intereresov in predvsem njenega naroda, to je Slovencev!

SLOVENIJA NI NASLEDNICA JUGOSLAVIJE AMPAK JE JUGOSLAVIJA NASLEDNICA SLOVENIJE (Hrvaške in Srbije)!
marjan_1
# 07.09.2009 ob 11:20
Zaradi nespoštovanja ADP predlagam razdelitev Avstrije med Slovenijo, Češko, Slovaško in Nemčijo. Slovenija dobi deželi Koroško in Štajersko. Češka dobi večji del Spodnje Avstrije in Zgornjo Avstrijo. Slovaška dobi Gradiščansko, Dunaj in del Spodnje Avstrije. Nemčija dobi dežele Salzburg, Tirolsko in Predarlsko.
stewie
# 07.09.2009 ob 09:33
Saj je lani še Haider ob obletnici koroškega plebiscita in par ur pred smrtjo povedal našemu RTV dopisniku Kosu, kako se Slovenija nima kaj za vmešavati v avstrijske notranje zadeve, češ da ni naslednica bivše Juge, niti ni prevzela dolgov.
Poceni populistično nakladanje, ki mu tamkajšnji koroški kmetje pač verjamejo, ker liderji govorijo to, kar narod sam želi slišati, ne pa resničnih dejstev.
alonsodeportes
# 07.09.2009 ob 09:31
Pa kaj tem našim politikom je res treba čisto vse povedati 'iz baze'?! Ko nekdo umre, ostane dediščina za razdeliti. Dediščino dobijo otroci in eventualno preživeli zakonski partner. Dediči prevzamejo tako premoženje kot tudi eventualne dolgove pokojnika. In kaj bi lahko bilo drugače v primeru 'pokojne' Jugoslavije? Ko je bilo potrebno odplačevati Jugoslovanske kredite, smo bili nasledniki, zdaj pa nismo več, ali kaj? ... Razumem Avstrijce, da se tako sprenevedajo, ampak debilnost naših politikov? Pa saj ni čudno, da okoliške (in ostale) države poskušajo s poceni fintami proti nam, če pa imamo v Sloveniji na obasti take Indijance. Naj se raje spravijo med manekene, ker v politiki nimajo kaj iskati!!! Cepci pa smo Slovenci na splošno, ker take nesposobneže volimo.
pinokioc
# 07.09.2009 ob 09:18
menim, da je situacija v svetu taka kot pred začetkom II. sv. vojne..
Vsi zaostrujejo odnose, nihče ne popušča..
Se bo treba kar potihem pripravit..
pinokioc
# 07.09.2009 ob 09:16
kakšno bedarijo je rekel.. Kdo potem sploh je naslednik če gledaš tako kot tale bebec?
sami fricli..
mohn
# 07.09.2009 ob 08:35
Ne vem zakaj se ne povežemo s Čehi glede tega vpraqšanja in skupaj nastopimo proti Avstrijcem! Pahor hitro v Prago!!
stewie
# 07.09.2009 ob 08:21
MRS, mejo imamo z njimi resda urejeno, da pa ni nobenih problemov, to pa ne bo držalo.
Samo to ti je tipična mislenost malega Slovenčka - vsemu, kar leži zahodno in severneje od nas, bi lezli vemokam, še prodali se jim, potem pa se imajo za ponosne Slovence, ko pljuvajo čez vse, kar leži južneje od Kolpe.
Alchemist
# 07.09.2009 ob 08:03
Ma ta Dorfi sploh ni vreden obravnave, saj vemo iz kere stranke prihaja.

In baj d vej, Jugoslavija je razpadla na več držav in ne gre za neko osamljeno secesijo nekaterih delov. To je celo gospod Badinter ugotovil. Torej države nastale na pogorišču Jugoslavije so vse njene naslednice, saj so od nje podedovale tudi premoženje in dolgove. Skratka, Jugoslavija je razpadla, ne pa skrivnostno izginila neznano kam, da bi sedaj njeno vlogo pri ADP lahko kar ignorirali.
vidim_vas
# 07.09.2009 ob 07:52
Dajte že enkrat mir in pisklarite do neskončnosti o tem, kaj je rekel predsednik pašne skupnosti v izoliranem delu Avstrije.
blejec
# 07.09.2009 ob 07:42
sicer je to res zanimivo da si iz evrope hitro kdo oglasi in začne najedat slovenski vladi naprimer kako nehumane so razmere v naših zaporih češ kako ne spoštujemo človekovih pravic ipd.
Avstrijci pa že dolgo niso dobili nobene ''Evropske zaušnice'' čeprav je več kot očitno da je to kar delajo protizakonito da ne govorim patetično...mislim kje si še videl da odstraniš dvojezične table in manjšina izgine.
M.R.S.
# 07.09.2009 ob 07:17
Ja, le močno udrihajte po Avstrijcih...CEPCI...!!! Z njimi imamo vsaj urejeno mejo in nobenih problemov. Raje rešujte probleme z pokvarjenimi in zahrbtnimi Hrvati..!!
krkuščekov
# 07.09.2009 ob 00:45
plus odškodnina za nespoštovanje pogodbe...
krkuščekov
# 07.09.2009 ob 00:44
Najbolš da začnemo agitirat za nepriznavanje držav Avstrije.
fausta
# 07.09.2009 ob 00:40
Čigavi smo pa bili, če ne Jugoslovanski pred razpadom? Smo mar pripadali kakšni drugi državi? Kakšna topoglavost Avstrijcev.
dimmukomun
# 06.09.2009 ob 22:51
ja katera vlada pa dons ni nacistična????chaves pa gun iranc drugi so pa vsi prodal rt židom
marjan_1
# 06.09.2009 ob 22:38
Stranka, katere član je Gerhard Dörfler, je naslednica nacistične ideologije, ki bi morala biti po 9. členu ADP ukinjena in prepovedana.
marjan_1
# 06.09.2009 ob 22:31
Pomemben je tudi 9. člen Avstrijske državne pogodbe:

Article 9
DISSOLUTION OF NAZI ORGANIZATIONS

1. Austria shall complete the measures, already begun by the enactment of appropriate legislation approved by the Allied Commission for Austria, to destroy the National Socialist Party and its affiliated and supervised organizations, including political, military and para-military organizations, on Austrian territory. Austria shall also continue the efforts to eliminate from Austrian political, economic and cultural life all traces of Nazism, to ensure that the above-men tioned organizations are not revived in any form, and to prevent all Nazi and militarist activity and propaganda in Austria.
2. Austria undertakes to dissolve all Fascist-type organizations existing on its territory, political, military and para-military, and likewise any other organizations carrying on activities hostile to any United Nation or which intend to deprive the people of their democratic rights. Austria undertakes not to permit, under threat of penal punishment which shall be immediately determined in accordance with procedures established by Austrian Law, the existence and the activity on Austrian territory of the abovementioned organizations.

http://untreaty.un.org/u
nts/1_60000/6/16/00010771.pdf
marjan_1
# 06.09.2009 ob 22:29
Besedilo 7. člena ADP:

Article 7
RIGHTS OF THE SLOVENE AND CROAT MINORITIES

1. Austrian nationals of the Slovene and Croat minorities in Carinthia,
Burgenland and Styria shall enjoy the same rights on equal terms as all other Austrian nationals, including the right to their own organizations, meetings and press in their own language.
2. They are entitled to elementary instruction in the Slovene or Croat
language and to a proportional number of their own secondary schools ; in this connection school curricula shall be reviewed and a section of the Inspectorate of Education shall be established for Slovene and Croat schools.
3. In the administrative and judicial districts of Carinthia, Burgenland and Styria, where there are Slovene, Croat or mixed populations, the Slovene or Croat language shall be accepted as an official language in addition to German. In such districts topographical terminology and inscriptions shall be in the Slovene or Croat language as well as in German.
4. Austrian nationals of the Slovene and Croat minorities in Carinthia,
Burgenland and Styria shall participate in the cultural, administrative and judicial systems in these territories on equal terms with other Austrian nationals.
5. The activity of organizations whose aim is to deprive the Croat or Slovene population of their minority character or rights shall be prohibited.
saša_belov
# 06.09.2009 ob 22:21
Jejhatana, očitno je Evropa res zibelka populizma. Ampak važno, da imamo o njej le najboljše mnenje :)
komsomolec
# 06.09.2009 ob 22:17
Bistvo je napisano v mojem 15.komentarju, nehate krakati!
Hrčak
# 06.09.2009 ob 22:13
Ops, čini mi se da Slovenija ima neriješena pitanja i svađa se sa svim susjedima (Hrvatskom, Italijom, Austrijom). Tipična Balkanija!
KLIPAN
# 06.09.2009 ob 21:59
Živim ob meji z Avstrijo in vam povem, da ni večjih Nacistov kot so oni.
adria-hr
# 06.09.2009 ob 21:57
haha
Slovenija radi svinjarije ... EU upozorava Sloveniju
EU vraća udarac Sloveniji; Italija "terminal", sada Austrija, sutra ...
lep pozdrav prepotentna frustrirana nacijo
ISRAEL
# 06.09.2009 ob 21:50
brdavsi, pejt mal brat in se potem vrni, ok?
ISRAEL
# 06.09.2009 ob 21:49
32. marcopcop (6. september 2009 ob 21:33)
Tako lahko obe strani ponavljata v nedogled. Kaj ko bi povprašali mednarodne strokovnjake?


trojica evropskih modrecev z ahtisaarijem nam je že dala vedet da avstrijski odnos do manjšine na koroškem poteka v skladu z viskimi evropskimi standardi.

prepričan sem, da nam bo bruselj tudi tokrat prisluhnil in jih dunaju pošteno napel ;-)
marcopcop
# 06.09.2009 ob 21:33
Avstrijci trdijo, da "po njihovem pravnem razumevanju" Slovenija ni naslednica pogodbe, Žbogar pa, da "smo mi avtomatsko pravna naslednica". Tako lahko obe strani ponavljata v nedogled. Kaj ko bi povprašali mednarodne strokovnjake?
Lunajko
# 06.09.2009 ob 21:33
popolnoma pravilno je povedal tole, slovenija iz pravnega vidika res ni naslednica adp pogodge, ker ko je jugoslavija razpadla je tudi razpadla pogodba ki se je nanašala na to državo, ..potem je treba pač obnovit pogodbo na novo z novimi državami..

se spomnite kako smo bosancem povedal da ne morejo dvigniti svojega denarja iz ljubljanske banke ker to več ni ista banka ki je bila v jugoslaviji ampak je z osamosvojitvijo postala neka popolnoma druga banka, in kljub temu da so imeli denar v tej banki je postal slovenski.. če se tako mafijsko lahko igramo z bosanci se lahko avstrijci še bolj, .. ne pozabit, v igri jebanja v glavo je zahod zelo zelo zelooo bolj napreden od slovanov in ja, tudi slovencev če verjamete ali ne.. in ne bo pomagal če gremo še ne vem kako globoko v afganistan, to je dejstvo..
cairns
# 06.09.2009 ob 20:56
Koroški deželni glavar Gerhard Dörfler je dejal, da Slovenija ne more biti naslednica avstrijske državne pogodbe (ADP), saj ni več članica Jugoslavije.

Avstrija tudi ni več članica nemškega rajha pa je še vedno prepolna nacistov in genocidne miselnosti.
Brdavs69
# 06.09.2009 ob 20:53
israel odhebi že z tem "ruskim vragom" vsepovsod, prosim. Tak si k stara plata.Od BH, afrike, južne amerike pa slovenske meje, za vse je kriv kremelj. Vrzi se z tromostovja v ljubljanco prosim, obljubim da bom v rubriki črne kronike navedel da te je v to primoral ruski imperialistični stroj. Pa requiescat in pace, končno boš varen pred KGB.

Drugače pa dragi sodržavljani, PRAVNO gledano mi v resnici nismo sukcesor ADP v smislu da bi bili pogodbena stranka. Nismo nostrificirali pogodbe pri depozitarju v Moskvi če se ne motim. In konec koncev smo z avstrijci sklenili bilateralni sporazum o varstvu naše manjšine gori.

Kar pa ne negira dejstva da imamo upravičen interes avstrijci pa dolžnost,tudi iz ADP, da zadeve uredijo kot se šika. Tudi z internacionalizacijo problema. In prav je da naši politiki močneje pritiskajo na Dunaj. Mogoče je pa res malček žalostno da se kopija lomijo na tistem edinem delu kjer znamo mi "potegnit krajšo" in ki pod črto na terenu sploh ni tako zelo bistven.
ISRAEL
# 06.09.2009 ob 20:47
ja ja, vi boste bojkotiral avstrijske izdelke. se vidimo na otvoritvi hoferja, prežvekovalci milke...
Jugoslovan
# 06.09.2009 ob 20:43
Velikonemškemu nacizmu ni videti konca

Bravo odpadnik-1 :)
blaz3k
# 06.09.2009 ob 20:41
Pol pa podajmo predlog da je Koroška in del Štajerske do Gradca slovensko , če ne velja državna pogodba in je ne spoštujejo že več ko 50 let .Mi bomo pa dali Nemcem vse pravice kot sedaj Italijanom in Madžarom . Pa bomo videli .
emideluks
# 06.09.2009 ob 20:35
A Avstrija pa je pogodbenica te pogodbe, kaj gospod Dorfler??? Za bruhat.
zavedni9d
# 06.09.2009 ob 20:33
Eni se delajo norca iz nas, naši politiki so pa njihovi bratje zato ne storijo nič.
pogan
# 06.09.2009 ob 20:31
Dejstvo je, da so Avstrijci so ponemčeni Slovenci.
Politkomisar.
# 06.09.2009 ob 20:25
Grozljivo!

Predlagam bojkot vseh avstrijskih izdelkov!

Avstrija naj se opraviči Sloveniji za podle izjave!

Slovenija je pravna naslednica Titove Jugoslavije! Slovenija izhaja iz AVNOJ-a to je pravni dokument Jugoslavije, mi smo nasledniki ADP!

Jodlarji na kolena ali sledi bojkot!
fazioli
# 06.09.2009 ob 20:25
18. hafiks (6. september 2009 ob 20:13)Prijavi neprimerno vsebinoTako se govori
Juga je bila država ki je razpadla
Slovenija bi rad vzela tisto kar njej "paše" tako ne gre


NE BO SLOVENIJA VZELA TISTO KAR JI PAŠE, SLOVENIJA SE SAMO BORI ZA LASTEN NAROD, KI ŽAL NIMA PRAVIC OBSTAJA V TUJI DRŽAVI!!!
ISRAEL
# 06.09.2009 ob 20:21
in ja, isti butci specializirani v redukcijo 6 mio tulijo v luno o nacistični avstriji, čeprav jo sami vsakodnevno de-demonizirajo...
ISRAEL
# 06.09.2009 ob 20:19
11. VanMico (6. september 2009 ob 19:25)
Jaz se pač ne bom nikol sprijaznil s tem, da so nam "ta veliki" vzeli Trst, Istro, Gorico, Reko in Koroško ter Štajersko. Enostavno moramo, ko bo prišel pravi čas, zahtevat to nazaj.


vraga bomo zahteval - na koroškem bodo dvojezične table, le da bo drugi jezik turščina ;-)
hafiks
# 06.09.2009 ob 20:13
Tako se govori
Juga je bila država ki je razpadla
Slovenija bi rad vzela tisto kar njej "paše" tako ne gre
naivnež
# 06.09.2009 ob 20:13
Koroškega glavarja Dorflerja ne bi smeli imeti za sogovornika,ne novinarji še manj pa politiki,zakaj bi se pogovarjali z glavarjem,ki zagovarja in potpira nacionalizem do sosedov in njihove avtohtone manjišine,ki je bila na Avstrijskem Koroškem veliko pred prihodom "jodlarjev"iz Nemški dežel.
komsomolec
# 06.09.2009 ob 19:42
Na izjave zunanjega ministar se je odzval tudi prvak SNS-a Zmago Jelinčič.

Jelinčič bere moje bloge???
komsomolec
# 06.09.2009 ob 19:41
LINK
Zaradi številnih manipulacij glede naziva pogodbe je potrebno poudariti, da se pogodba v originalu imenuje STATE TREATY FOR THE RE-ESTABLISHMENT OF AN INDEPENDENT AND DEMOCRATIC AUSTRIA - SIGNED AT VIENNA, ON 15 MAY 1955. Naziv pogodbe jasno odraža dejstvo, da gre za pogodbo O AVSTRIJI in O OBNOVI DRŽAVE AVSTRIJE, podpis avstrijskega predsednika pod omenjeni dokument pa je le potrditev zavez, ki iz te pogodbe izhajajo in zavezujejo Avstrijo.

Odločna izjava avstrijskega zunanjega ministra, da Avstrija Sloveniji odreka pravico do nasledstva po Pogodbi o Avstriji, jasno kaže ne samo, da Dunaj nima niti najmanjše volje ali pripravljenosti karkoli storiti v korist Slovencev, svojih avtohtonih državljanov na Koroškem in Štajerskem, ampak celo javno razglaša, da Dunaj negira Državno pogodbo in s tem tudi temelj svojega obstoja.

Pogodba o obnovi Avstrije v njenih predvojnih mejah je uresničitev sklepov Moskovske konference iz leta 1943. Bistveni sklep te konference glede Avstrije je bil, da bodo zavezniki po zmagi nad nacizmom dovolili obnoviti državo Avstrijo le pod pogojem, da se Avstrijci aktivno vključijo v protinacistični boj za lastno osvoboditev, sicer Avstriji ne bo priznan status žrtve.

Seveda so politiki na Dunaju po vojni dolgo zaman iskali kakršenkoli dejaven odpor nacizmu na svojem ozemlju, saj junaškega partizanskega boja koroških in štajerskih Slovencev niso hoteli opaziti. A končno, ko se je izkazalo, da zavezniki ne bodo popustili, in je čas mineval, so ugriznili v kislo jabolko in priznali slovenski partizanski osvobodilni boj na Koroškem in Štajerskem. Tako se je, kot že tolikokrat v tisočletni zgodovini, znova zgodilo, da so Slovenci omogočili avstrijsko državnost. In prav tako se je znova zgodilo in se še vedno dogaja, da avstrijska politika surovo zatira Slovence, ki se jim mora za svojo državnost zahvaliti - od karantanskega koroškega ustoličevanja naprej.

Vedno znova je ta politika genocidno uničevala to avtohtono prebivalstvo Koroške in Štajerske. Hinavsko so njeni prvaki obljubljali tem ljudem med in mleko, dokler niso dobili oblasti. Potem pa so ti zvesti Korošci in Štajerci ležali postreljeni pred svojimi domačijami, umirali v taboriščih in izgnanstvu, padali v bojih z nacisti, viseli na vislicah ali pa končali na moriščih v Gradcu ali na Dunaju. In oblasti na Dunaju ni prav nič sram, ko se posmehujejo tem žrtvovanim domoljubom. Ni jih sram na njihovih truplih zgraditi znova Avstrijo in se hkrati norčevati iz njihovega jezika in kulture. Brez slovenskih partizanov na Koroškem in Štajerskem Avstrije preprosto ni, kakor je nikoli brez Slovencev ni bilo in je tudi biti ne more.

Predmet in naslednik Pogodbe o obnovi Avstrije je država Avstrija in je popolnoma vseeno, kdo je poleg nje še naslednik. Ni pa vseeno, če Avstrija to pogodbo izničuje, če ne le ignorira njena določila, marveč uničuje celo njen temelj - nosilce protinacističnega osvobodilnega boja, Slovence, svoje državljane in koroške in štajerske rodoljube. V tem primeru pač dunajski politiki postavljajo pod vprašaj pravico do obstoja svoje lastne države Avstrije. Pogodbe o obnovitvi Avstrije pač ni težko prebrati. Tudi tretja alineja tretje točke Moskovske deklaracije 1943 je kratka.
bozz
# 06.09.2009 ob 19:38
Priznavajo pa nasledstvo ADP Rusiji, čeprav tudi Sovjetske zveze ni več in je Rusija samostojna država. Čehi in Slovenci imamo pač znotraj ADP svoje interese in to gre jodlarjem na jetra, zato nam ne priznavajo nasledstva ADP; napram Čehom in Slovencem se še vedno čutijo vzvišene.
marjan_1
# 06.09.2009 ob 19:30
Avstrija je rojstna dežela Adolfa Hitlerja, Joerga Haiderja in Josefa Fritzla.
marjan_1
# 06.09.2009 ob 19:28
Enako bi lahko pri nas rekli, da Avstrija ni naslednica Avstro-Ogrske monarhije.
VanMico
# 06.09.2009 ob 19:25
hajmadnistovci so nacisti. Res se sprašujem, kaj so delali zavezniki l.45, a so res izpeljali nurnberške procese ali jih niso. Ker nacistov in fašistov je toliko da je kriza. Jaz se pač ne bom nikol sprijaznil s tem, da so nam "ta veliki" vzeli Trst, Istro, Gorico, Reko in Koroško ter Štajersko. Enostavno moramo, ko bo prišel pravi čas, zahtevat to nazaj.

Slovenija je branik fašizma, nacizma in nacionalizma, ker ima vse soseda z zelo fašistično nastrojenim narodom. Upam, da bomo to kdaj "ta velikim" uspeli (do)povedat!!
vratko12b
# 06.09.2009 ob 19:09
avstrici e obstajajo!!!...to so južni Nemci,...najbolj južni, katerih matična država ni želela!!!,...svoja država se jih je sramolavala
gibson7
# 06.09.2009 ob 19:04
6. Dr. Kumrovec

HLAPEC!
gibson7
# 06.09.2009 ob 19:01
AvstrIjci-narod, ki nima niti svojega jezika!
interbarca
# 06.09.2009 ob 18:59
P.S. Free Izrale!!!! Dol z antisemitisti (Hitlerjanci).
Dr. Kumrovec
# 06.09.2009 ob 18:58
Slovenija mora reagirati s trezno glavo, evropsko in nikakor ne kot kaki balkanci in ogroziti sicer odličnih odnosov z razvito severno sosedo.
interbarca
# 06.09.2009 ob 18:58
Avstrija pa je naslednica Hitlerja torej mora plačat za njegove zločine. Tud Sloveniji.
help
# 06.09.2009 ob 18:54
Ne, Amerika in Izrael sta zavetnika slovanstva...
odpadnik-1
# 06.09.2009 ob 18:48
Velikonemškemu nacizmu ni videti konca
ISRAEL
# 06.09.2009 ob 18:39
ps. free palestina!
ISRAEL
# 06.09.2009 ob 18:38
slovenske sanje o koroški so se razblinile '48 skupaj z umikom ruske podpore teritorialnim zahtevam odpadniške yu.

moskva, zavetnica slovanstva...mwauahah
Kazalo