Zanimanje za šolske nahrbtnike z neprebojnim hrbtiščem je bilo prvič v porastu leta 2007, ko je na univerzitetnem kampusu Virginia Tech na strelskem pohodu umrlo 32 ljudi. Foto: EPA
Zanimanje za šolske nahrbtnike z neprebojnim hrbtiščem je bilo prvič v porastu leta 2007, ko je na univerzitetnem kampusu Virginia Tech na strelskem pohodu umrlo 32 ljudi. Foto: EPA
Barack Obama
Čeprav ameriški predsednik Barack Obama podpira pravico do nošenja orožja, ki jo določa drugi člen ameriške ustave, je po njegovem mnenju potrebno resno prizadevanje za preprečitev nasilja. Foto: Reuters

"Varnost vaših otrok in vaš miren duh sta naša skrb," je uvodno geslo ameriškega podjetja BulletBlocker na spletni strani, ki je opremljen s fotografijo svetlolase deklice s šolskim nahrbtnikom, ki maha svoji materi. "Na teden prodamo od 15 do 20 neprebojnih nahrbtnikov. Po streljanju jih prodamo med 50 in sto na dan," je za Independent dejal lastnik podjetja Elmar Uy.
A omenjeno podjetje ni edino, ki je po drugem najbolj smrtonosnem strelskem pohodu v ZDA imelo dobiček. Podjetje Amendment II iz Arizone ima 500-odstotno povečanje prodaje neprebojnih šolskih nahrbtnikov za otroke - za dečke izdelujejo z motivom Avengersov, za deklice pa z Disneyjevo princeske.
Podjetje Black Dragon Tactical iz New Hampsira je šlo še korak naprej in na svoji strani Facebooka zapisalo: "Oborožimo učitelje, medtem pa zaščitimo otroke pred streli."
Zaščitni nahrbtniki imajo svojo ceno
Na letni ravni pomeni prodaja neprebojnih šolskih nahrbtnikov milijardo evrov, proizvajalci tovrstnih proizvodov pa so v zadnjih petih letih še razširili svojo ponudbo – neprebojne vložke prodajajo tudi za prenosnike in oblačila.
Neprebojni šolski nahrbtniki imajo svojo ceno, ta se giblje med 200 in 500 dolarji. Izdelani so iz vojaških materialov, od navadnega šolskega nahrbtnika pa so težji le za nekaj gramov.
Podjetja služijo na račun strahu staršev
Amendment II sicer izdeluje le vojaško opremo, a pred pol leta so začeli tudi proizvodnjo šolskih nahrbtnikov, saj je bila takšna želja nekaterih staršev, ki so želeli svoje otroke zaščititi, ko so se z njimi udeležili javnega dogodka. Zdaj se je podjetje odločilo, da bo zaradi izjemne prodaje del sredstev namenilo v dobrodelni sklad staršev, ki so v nedavnem streljanju izgubili svoje otroke.
"Kritizirajo nas, da želimo služiti na račun tragedije. A to ni res," se brani solastnik podjetja Amendment II Derek Williams. Strokovnjaki za varnost menijo nasprotno, ko trdijo, da želijo ravno takšna podjetja, kot je Amendment II, zaslužiti na račun strahu staršev.
Starše bi morala zanimati varnost šol in ne neprebojni jopiči
Pri tem so opozorili še na eno potencialno nevarnost. Varnostni nahrbtniki naj bi odvračajo pozornost staršev od resničnih težav, to je, kako dobro je poskrbljeno za varnost njihovih otrok na šoli in ali so učitelji opravili varnostni izpit.