Ture avanture
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.0 od 13 glasov Ocenite to novico!
S stavko kabinskega osebja želijo zaposleni izposlovati uvedbo kolektivnih pogodb in večji obseg delavskih pravic pri tem irskem podjetju. Foto: Reuters

Dodaj v

Ryanair zavrača izplačilo odškodnin potnikom zaradi odpovedanih letov

Zaradi stavke kabinskega osebja je družba odpovedala 600 napovedanih letov
26. julij 2018 ob 15:21
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Nizkocenovni letalski prevoznik Ryanair, ki se trenutno spopada s stavkami kabinskega osebja, zavrača možnost, da bi potnikom zaradi odpovedanih letov izplačal odškodnino.

Irski letalski prevoznik je zaradi stavke kabinskega osebja v Belgiji, Španiji in na Portugalskem odpovedal 600 napovedanih letov.

Kot so sporočili iz panožnih sindikalnih organizacij, si Ryanairovi delavci s stavkami prizadevajo za uvedbo kolektivnih zaposlitvenih pogodb. Znano je, da Ryanair z vsakim zaposlenim sklepa individualne pogodbe.

Glede na zakonodajo bi moral ponudnik potnikom izplačati po 250 evrov odškodnine, vendar so pri Ryanairu to možnost zavrnili in poudarili, da ravnajo v skladu z zakoni. "Ker so bili leti odpovedani zaradi izrednih okoliščin, nam ni treba plačevati odškodnin," so navedli po poročanju nemške tiskovne agencije DPA.

Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je potnike danes spomnila, da bi v skladu z zakonodajo letalska družba morala o odpovedih potrošnike pisno obvestiti in jim ponuditi možnosti spremembe leta.

"Če te izbire ne ponudi, se najprej obrnite na Ryanair in poskušajte skupaj najti rešitev, ki vam najbolj ustreza. Nikakor ne priporočamo, da kar takoj na lastno pest začnete urejati svoj prevoz, saj se lahko zgodi, da do povračila stroškov ne boste upravičeni," so svetovali potnikom.

Na ZPS-u poudarjajo, da lahko potrošniki zaradi odpovedi leta (razen v nekateri primerih) zahtevajo tudi odškodnino. "Do odškodnine potrošniki med drugim niso upravičeni, če je odpoved leta posledica izrednih razmer, ki se jim ne bi bilo mogoče izogniti, tudi če bi bili sprejeti vsi ustrezni ukrepi. Stavka ne spada nujno med take izredne razmere, temveč se to presoja v vsakem konkretnem primeru," so pojasnili.

Ryanair je sicer v izjavah že sporočil, da zadnjo stavko svojega kabinskega osebja šteje kot izredne razmere in da zato odškodnin ne bo izplačeval.

"Vendar to ne pomeni, da jih tudi dejansko ni dolžan izplačati – med drugim je britanski nadzorni organ CAA že podal izjavo za javnost, da zadnje Ryanairove stavke ne bo štel kot izredne razmere in da bi morali biti potniki upravičeni do odškodnine," je pojasnil Matjaž Jakin iz Svetovalne pisarne ZPS-a.

K. Ši.
Prijavi napako
Komentarji
gejzir
# 26.07.2018 ob 15:49
Stavka znotraj firme, do katere je prišlo, ker nihče ni zaposlen po kolektivni pogodbi, ampak prek nekih agencij, je izredna okoliščina? Vsaka firma ima vpliv na dogajanje v lastnih vrstah, za vraga. Kakšna je to ta irska zakonodaja, da je stavka izredna okoliščina? Gnili kapitalizem.
Sorrento
# 26.07.2018 ob 15:27
Na ZPS naj vsi oškodovani potniki javijo svoje podatke, potem pa skupaj z vsemi potrošniki v EU vložite skupinsko tožbo proti Ryanairu.

Potem pa bodo morali plačati, in to skupaj z obrestmi in stroški postopka!
Flegica
# 26.07.2018 ob 17:47
Torej firma ki slovi kot obupen delodajalec s plačami pod vsakim nivojem noče plačat odškodnin? Presenečenje? ne ravno-to je problem modernega "kapitalizma" ki to ni. To je še najbolj podobno kapitalizmu pred 1900 ko se je samo iskalo kako čim bolj uničiti delavce za cent več profita. No danes jim pri temu pomagajo še vrli politiki tipa Juncker ki z zakoni uničujejo socialno državo in fer plačevanje davkov...če bo šlo tako naprej si čez 10 let pol slovencev ne bo moglo privoščiti zdravljenja, hrane itd. Podobno bo drugje po Evropi
pirančan
# 26.07.2018 ob 16:57
"Izredne razmere"? Pa še kaj.

Kje so zdaj vsi tisti zagovorniki Ryanaira in ostalih nizkocenovnih letalskih družb? Vse je (na pogled) OK, dokler ne pride do zapleta, potem pa se začnejo izmikati in iščejo na tisoče izgovorov, samo, da ne bi plačali odškodnine.

Ko se mi je nazadnje to zgodilo pri Air Serbia ni bilo nobene težave, izplačali so v zelo kratkem roku.
Kunguruj
# 26.07.2018 ob 16:44
Ali lahko kdo navede kakšno koristno povezavo, kam se lahko pritožiš in zahtevaš povračilo stroškov, ki si jih utrpel zaradi delovanja Ryanair-ja. Sam imam en tak dogodek, sem že poskusil na njihovi reklamacijski službi in so me odbili. Potreboval bi en zunanji inštitut, ki je pristojen za reševanje teh zadev.
pikam_dopust
# 26.07.2018 ob 15:40
Zadeva bo nekak taka, kot je bila v tisti dizelski aferi (kjer tudi baje imamo neko EU skupno pravno ureditev, pa globalna pravila, pa proizvajalci prihajajo iz "ordnung&disciplin" držav, ne pa neke Irske, kjer se ve, da je liberalni kapitalizem na vrhu itd): potniki bodo razvrščeni po kategorijah (npr. Američani posebej, Irci posebej, tisti, ki so organizirani v mednarodne organizacije posebej itd), potem se bo pa odškodnina talala glede na to, koliko pomemben je kakšen trg za njih in kako močni so sodni organi posamezne države.
The end.

Skratka, ne preveč pričakovat od nekih koaliciji slovenskih potnikov (ali pa od posameznih tožb). Sicer pa tistih par sto EUR tudi ni tako, da zaradi tega zdaj ne boste več imeli penzije - kar se tudi Ryan zelo dobro zaveda :).
bunta
# 26.07.2018 ob 20:58
@mangroooooooo

Nobenega ne zanima kaj bi ti naredil. Evropska zakonodaja je pac taka da so potniki upraviceni do odpravnine. Lufthansa odpove precej vec letov kot ryanair na primer. Ti se pa kar vozi s privatnimi avioni ampak v resnici si ne mores niti avta privoscit.
Borc984
# 26.07.2018 ob 19:00
ZPS ni sposobna zaščititi potrošnikov v Sloveniji, tu se pa delajo pametne, ko gre za podjetje na Irskem. In kaj je ZPS povedala? Lahko da, lahko da ne.... skratka NIČ!
Če nimate točnega odgovora, raje sploh ne komentirajte!
bunta
# 26.07.2018 ob 17:32
@kunguruj

Www.airhelp.com.

Lahko zahtevas odskodnino sam pri prevozniku vendar bojo uporabili 1001 trik da te odvrnejo od tega.

Airhelp prevzame vse vajeti in se s svojimi odvetniki loti zadeve tudi na sodiscu ce je treba. Seveda ti vzamejo 60eur in dobis namesto 250eur ven 180eur ampak se splaca.

Mocno spodbujam da zahtevate odskodnino ce se vam to zgodi ker se letalske druzbe do potnikov obnasajo nesprejemljivo.
antares1
# 26.07.2018 ob 19:11
Meni je do odškodnine pomagal Evropski potrošniški center, www.epc.si. Prevoznik je okvaro letala štel za izredno okoliščino, s pomočjo EPC-ja pa so mi po pol leta nakazali odškodnino.
bunta
# 26.07.2018 ob 18:39
@Triomidva

Moje izkusnje so pozitivne. Enkrat je trajalo 3 tedne, drugic pa 2 meseca da sem prisel do odskodnine. Vse so opravili oni. Jaz sem samo cakal :)
slovenkaaaa
# 27.07.2018 ob 09:51
Zeph, zakonodaja je ista za vse, za tiste, ki ponujajo karte za 60 eur, in za tiste za 400+ eur. V obeh primerih si potnik...
bunta
# 26.07.2018 ob 21:59
@mangroooooo

Ce bi se res vozil z avioni tako kot se nekateri vozimo tedensko tudi v biznis klasi ceprov ne vem kaj ma to veze, bi vedel da je ogromno letov odpovedanih tudi od premium prevoznikov. Meni je samo zal da sem zacel pred kratkim zahtevati odpravnine. Odpravnine se ne podeljujejo samo za place ampak za vse kar ti pravno pripada.
bunta
# 26.07.2018 ob 19:25
@me4uall

Meni so obakrat vzeli nekih 60eur. Mojemu sodelavcu tudi. Ker so bili leti krajsi je odskodnina znasala 250eur. Za daljse lete je pa znesek visji. Do 600eur. Odskodnine so dolocene iz strani EU.
SKEpsiS
# 27.07.2018 ob 20:12
Ryanair lahko izjavlja svoje prepričanje, ampak zadevo bodo rešile druge instance.
Zeph
# 27.07.2018 ob 10:17
Slovenkaaaa: To je res. Jaz sem govoril za povrnitev stroškov naslednjega že rezerviranega leta. Jaz sem letel iz LJ v London in potem iz Londona v Keflavik. Zari zamude iz Lj sem zamudil naslednji let v Keflavik (isti prevoznik, vendar ločeno kupljene karte- ker pri nizkocenovnikih lahko kupuješ le karto za vsak let posebej).Pri "preminum" letalskem prevozniku pa boš dobila na isti karti tudi transfer. In to naj bi bila pravna zaščita, da ti prevoznik potem da odškodnino in poišče drug prevoz.
Otoček
# 26.07.2018 ob 22:47
Kaksne odskodnine neki, dobicek se ne sme zmanjsati, kam pa pridemo!!!
Triomidva
# 26.07.2018 ob 18:01
Ima kdo kaksne izkusnje z airhelp?
Pozitivne ali negativne?
bunta
# 26.07.2018 ob 17:33
Popravek. 250 - 60 je 190eur :)
me4uall
# 27.07.2018 ob 11:23
@Zeph

Žal ti v tem primeru (uradno) ne pripada odškodnina, ker je let nevezan.
slovenkaaaa
# 27.07.2018 ob 09:52
Je pa res, da bodo nizkocenovniki morali prilagoditi cene kart tem 'izrednim' razmeram.
Zeph
# 27.07.2018 ob 09:36
O.p: S tem da sem zaradi prestavitve enega leta zamudil drug ločen let z istim prevoznikom. Vendar do povrnitve stroškov nisem opravičen, ker ni bil let naveden na isti karti kot let iz Lj v London. Skratka, zamud letal in stavk bo vedno več. Zato je mogoče bolj racionalno razmisliti, ali se bolj splača dati 200 € več za karto, pa imaš povrnitev stroškov (v primeru nadaljnjega leta) zagotovljeno.
slovenkaaaa
# 27.07.2018 ob 09:34
Sem prepričana, da se Ryanair ne bo uspel izogniti plačilu odškodnine. Tudi v primeru izbruha islandskega vulkana se niso in je šlo za bolj izreden dogodek kot stavka.
Zeph
# 27.07.2018 ob 09:31
AirHelp je ok zadeva, ampak ti potem v postopku zahtevajo, da jim zagotoviš seznam vseh potnikov skupaj s fotokopijami njihovih osebnih dokumentov. Ko so to zahtevali se je zadeva pri meni končala..pisal sem jim da tega pač ne morem zagotoviti, vendar so še vedno vztrajali. Svetujem, da vsak posameznik pritiska na njih, na njihovo zavrnitev za odškodnino se mora posameznik stalno pritoževati in izpodbijati...to je pri meni pomagalo. Ravno včeraj so mi poslali,da mi bodo povrnili taxi prevoz zaradi 15 urne zamude leta, čeprav so mi pred tem poslali 5 meilov, da mi ne pripada nikakršna povrnitev stroškov.

Moj problem z EasyJetom je bil sledeč: Jaz sem pred mescem letel iz EasyJetom iz Lj pa je imelo letalo zamude 3 ure...ko se končno vkrcamo smo morali iti iz letala nazaj kjer so nam sporočili ,da so prestavili let za 15 ur. Pilot je povedal (ker je imel tudi prejšnji let zamudo) da zaradi prekoračitve ur ne sme več leteti. Pripadal nam je prevoz z letališča v hotel ali domov (taxi), kar je osebje EasyJeta reklo, da nam potem povrnejo vse stroške - let je bil prestavljen ob 23.50. Ko sem pisal na EasyJet pa so rekli ,da nismo opravičeni do povrnitve stroškov prevoza in hotela, ker je bil let odpovedan zaradi vremenskih razmer (kar je bullshit). Namreč pred nekaj časa je začela veljati uredba EU, ki veleva, da prevoznik ni dolžen povrniti stroškov v kolikor so bile razlog za odpoved ali prestavitev vremenske razmere. Skratka, vsi nizkocenovniki nategujejo!
me4uall
# 26.07.2018 ob 19:16

bunta je napisal(-a)

@kunguruj

Www.airhelp.com.

Lahko zahtevas odskodnino sam pri prevozniku vendar bojo uporabili 1001 trik da te odvrnejo od tega.

Airhelp prevzame vse vajeti in se s svojimi odvetniki loti zadeve tudi na sodiscu ce je treba. Seveda ti vzamejo 60eur in dobis namesto 250eur ven 180eur ampak se splaca.

Mocno spodbujam da zahtevate odskodnino ce se vam to zgodi ker se letalske druzbe do potnikov obnasajo nesprejemljivo.

Popravek. 250 - 60 je 190eur :)

@Triomidva

Moje izkusnje so pozitivne. Enkrat je trajalo 3 tedne, drugic pa 2 meseca da sem prisel do odskodnine. Vse so opravili oni. Jaz sem samo cakal :)


Če je tako, potem bi moral vedeti, da ti ne zaračunajo fiksnih 60 € v vsakem primeru! Tako da ne prosim na pamet.

Imajo zelo fleksibilno lestvico koliko % provizije se plača glede na višino odškodnine - klik tukaj

Sicer pa se je samo letos na spletu takšnih/podobnih podjetij pojavilo vsaj deset ...
KosmataPazduha
# 27.07.2018 ob 22:08
Dam pa ryanairu oz vodstvu en plus za to trmasto vztrajanje pri svoji politiki. Kjub vsem stavkam, odpovedim letov in stroškov z odškodninami, oni še vedno ne popustijo niti za milimeter.
luckyss
# 26.07.2018 ob 18:09
"Pejte" peš...ali pa nizko letite z avtobusom..
naš človek
# 26.07.2018 ob 18:28
No tudi Adria (ko je bila še v lasti davkoplačevalcev!) se je izmikala skrbi za potnike, ko so odpovedali lete zaradi vulkana
mangrooooo
# 26.07.2018 ob 21:30
@bunta

Da te podučim. Odpravnina ti pripada, če ne po svoji krivdi zgubiš službo. Zato res ne razumem kakšno vezo ima to s tem, kar sem jaz napisal.
Res je, avta nimam in ravno zato si pa lahko privoščim, da redno letim v business razredu.
In ne z Ryanair-om.
los-t
# 26.07.2018 ob 21:32
Men je pred mnogimi leti crknu jugoslovanski avto k sem šel na izlet. Koga naj tožim?
Matej037
# 26.07.2018 ob 23:30
Nelogična zakonodaja. Odškodnine bi seveda moral izplačati sindikat in ne Ryanair. Saj ni Ryanair organiziral stavke.
mangrooooo
# 26.07.2018 ob 19:51
Jaz tudi ne bi vrnil denarja. Kdo vam je kriv, da uporabljate to nategunsko druzbo. Pac Malo denarja, malo poletov. Pri takih druzbah namrec moras vnaprej pricakovati, da je vec moznosti, da ostanes na zemlji, kot da poletis.
Kazalo