Uredniški izbor

Poudarki

  • Vozniki avtobusov v LPP-ju menijo, da izpolnjujejo kriterije za poklicno zavarovanje.
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.0 od 28 glasov Ocenite to novico!
Avtobus
V LPP-ju so leta 2013 voznikom zamrznili poklicno zavarovanje, saj poudarjajo, da vozniki ne preživijo 80 odstotkov delovnega časa na delovnem mestu. Foto: BoBo
Socialistična republika Slovenija
Pri ZPIZ-u so merila za poklicno zavarovanje voznikov avtobusov utemeljili na sklepih iz Socialistične republike Slovenije, ki po njihovih navedbah niso nehali veljati. Foto: MMC RTV SLO
LPP
Odločitev sodišča v tožbi voznikov LPP-ja bo zanimiva tudi za voznike avtobusov v drugih podjetjih, v katerih so zamrznili plačevanje poklicnega zavarovanja. Foto: BoBo

Dodaj v

Pri LPP-ju ukinili poklicno zavarovanje na podlagi sklepov iz leta 1975. Vozniki pravico iščejo na sodišču.

Če bodo vozniki na sodišču uspešni, bo LPP moral plačati 1,2 milijona evrov za vsako leto ukinitve
19. februar 2018 ob 08:07
Ljubljana - MMC RTV SLO

Vozniki avtobusov pri Ljubljanskem potniškem prometu (LPP) so se, potem ko jim je vodstvo družbe leta 2013 nehalo plačevati poklicno zavarovanje, in to utemeljilo na pravni podlagi družbenega dogovora iz časov Socialistične republike Slovenije, odločili za tožbo. Če bodo s tožbo uspešni, bo LPP moral voznikom vrniti neplačano zavarovanje, kar pomeni 1,2 milijona evrov za vsako leto.

Pri LPP-ju so voznikom avtobusov zavarovanje nehali plačevati 1. januarja 2013 oziroma takoj, ko je začel veljati zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (Zpiz-2), ki je med drugim določal, da bo vlada v soglasju s socialnimi partnerji določila zdravju škodljiva delovna mesta, za katera je treba plačevati poklicno zavarovanje, česar pa vlada več kot štiri leta po začetku veljavnosti zakona ni storila. LPP zamrznitev utemeljuje s stališčem ZPIZ-a, ki kot kriterij za poklicno zavarovanje določa, da morajo vozniki avtobusov preživeti 80 odstotkov časa na delovnem mestu oziroma na leto prevoziti 60 tisoč kilometrov. Vozniki opozarjajo, da v praksi na postajališčih ne morejo počivati, ampak morajo ostati v avtobusu, dvomijo pa tudi o korektnosti vodenja evidenc delovnega časa.

Pred odločitvijo o zamrznitvi poklicnega zavarovanja za voznike avtobusov so se pri LPP-ju posvetovali s sekcijo za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) in – kot je pred časom povedal direktor LPP-ja Peter Horvat – ocenili, da poklic voznika avtobusa ni več poklic, ki bi bil nevaren za zdravje delavcev. A v sindikatih, ki delujejo znotraj LPP-ja, opozarjajo, da se vozniki srečujejo predvsem z okvarami hrbtenice, ki so posledica dolgotrajnega sedenja, kot tudi pomanjkanjem časa za malico in čedalje napornejšimi urniki. Po mnenju delavcev je bila zamrznitev poklicnega zavarovanja pri LPP-ju nezakonita, zato se je 53 voznikov odločilo za tožbo.

Za kriterij uporabili sklepe iz časov pred osamosvojitvijo države
Na naše vprašanje o pravni podlagi, na podlagi katere so voznikom nehali plačevati poklicno zavarovanje, so pri LPP-ju odgovorili, da je aprila 2013 komisija za ugotavljanje delovnih mest in nalog, za katere je treba plačevati poklicno zavarovanje pri Zavodu za pokojninsko in invalidsko zavarovanje (ZPIZ), ugotovila, da pri zaposlenih v LPP-ju ne izpolnjujejo pogojev zanjo. Ta pogoj je, da delavec najmanj 80 odstotkov delovnega časa preživi na delovnem mestu oziroma da v posameznem koledarskem letu prevozi najmanj 60 tisoč kilometrov. Ob tem velja poudariti, da so pri LPP-ju poklicno zavarovanje nehali plačevati tri mesece pred to ugotovitvijo.

Še bolj zanimiva je argumentacija komisije ZPIZ-a glede kriterija 80 odstotkov delovnega časa oziroma 60 tisoč prevoženih kilometrov. Pri določitvi meril so namreč upoštevali sklep Skupščine skupnosti pokojninskega in invalidskega zavarovanja, ki temelji na družbenem dogovoru, ki so ga leta 1974 sklenili Skupnost pokojninskega in invalidskega zavarovanja v SR Sloveniji, Izvršni svet skupščine, Republiški svet zveze sindikatov in Gospodarska zbornica Slovenije. Dodatno so upoštevali tudi sklep skupščine ZPIZ-a iz leta 1981, saj oba predpisa po besedah Franca Fartka iz ZPIZ-a nista bila nikoli preklicana in zato nadomeščata trenutno pravno praznino, ko kriteriji za zdravju škodljive poklice niso določeni.

Delavci dvomijo o evidenci
Pri ZPIZ-u so ob upoštevanju pravne podlage iz Socialistične republike Slovenije ocenili, da vozniki avtobusov pri LPP-ju niso upravičeni do poklicnega zavarovanja, saj ne preživijo 80 odstotkov delovnega časa v avtobusu. Pri tem so upoštevali podatke o delovnem času voznikov, ki so jim jih posredovali pri LPP-ju. Vozniki ob tem opozarjajo, da so v te evidence vključeni odmori med postanki na končnih postajališčih, ki pa v praksi niso odmori, saj morajo vozniki morebitne potnike na končnem postajališču sprejeti v avtobus, ko pa so v avtobusu potniki, morajo v njih biti tudi vozniki.

Še več. Ko so nekateri vozniki od ZPIZ-a pridobili podatke o svojem delovnem času, ki jih je ZPIZ-u posredoval LPP, in jih primerjali s svojo evidenco prisotnosti na delovnem mestu, ki so jo dobili pri delodajalcu, so ugotovili, da so med podatki odstopanja oziroma da so po evidencah, pridobljenih pri ZPIZ-u, preživeli na delovnem mestu manj časa, kot kažejo njihove lastne evidence. Ko so se delavci zaradi teh odstopanj obrnili na ministrstvo za delo, so jih zgolj preusmerili na ZPIZ, tam pa so jih preprosto odslovili s pojasnilom, da mora delodajalec zagotoviti nadzor nad opravljenim delom. Posledično mora delavec torej vsak spor ali dilemo glede delovnega časa v tem primeru reševati z delodajalcem.

Nepravilnosti ugotovil tudi inšpektorat
Ob tem velja navesti podatek, da so tudi pri inšpektoratu za delo družbi LPP izdali globo zaradi uvedbe dela po največjem mogočem številu nadur in zaradi nepravilnosti pri vodenju evidence o izrabi delovnega časa. V LPP-ju so ob tej odločbi poudarjali, da je šlo za obdobje prevažanja migrantov v izjemnih okoliščinah, a so pri inšpektoratu to zavrnili in dejali, da se te ugotovitve nanašajo na obdobje po teh dogodkih.

Delavci, ki so ocenili, da je bila zamrznitev poklicnega zavarovanja nezakonita, so najprej zagrozili s tožbo, na kar so se v družbi odzvali z daljšim dopisom, objavljenim na oglasni deski, v katerem so delavce obveščali, da je bilo pri ZPIZ-u neizpodbitno ugotovljeno, da vozniki niso upravičeni do pokojninskega zavarovanja, obenem pa so voznike opozarjali, da izgubljena tožba pomeni zelo visoke stroške. Kljub temu se je 53 voznikov odločilo za tožbo, ki je v sklepni fazi. Delavci so glede izida sodnega postopka optimistični, saj je tudi izvedensko mnenje na njihovi strani. Če bodo delavci uspešni, bodo pri LPP-ju morali za tožbene zahtevke teh delavcev nameniti 250 tisoč evrov.

Milijon evrov na leto
Po naših informacijah se je po 53 delavcih za tožbo odločilo še več delavcev, skupno naj bi jih bilo več kot 300 od sicer 593 pri LPP-ju zaposlenih voznikov. Na naše vprašanje, kolikšen strošek bi pomenila za LPP morebitna odločitev sodišča, da je bila zamrznitev poklicnega zavarovanja neupravičena, pa pri LPP-ju odgovarjajo, da bi tak strošek znašal okoli 1,2 milijona evrov letno. Odločitev sodišča nestrpno pričakujejo tudi vozniki avtobusov v drugih podjetjih, v katerih so se odločili za zamrznitev poklicnega zavarovanja.

Luka Lukič
Prijavi napako
Komentarji
feminist
# 19.02.2018 ob 08:21
na podlagi sklepov iz 1975

dobro da niso privlekli enega odloka iz avstroogrske ki je veljala za kocije.
Neikius
# 19.02.2018 ob 08:20
Še pomnete podražitev vožnje z LPP iz 0,8 na 1,2? Še pomnete, da bi morala biti podražitev "začasna" in kdo je to obljubljal?
negasega
# 19.02.2018 ob 08:19
Pogoji dela v prevozništvu so se pa v 40 letih toliko spremeniliv korist voznikov, da ni nikakšne primerjave z letom 1974. Prav pa je da se dogovorijo o višini plače in o deloniku.
feminist
# 19.02.2018 ob 08:58
Ste hoteli kapitalizem?

kot je mogoce videt je problem, ker uporabljajo sklepe iz socializma.
apollo11
# 19.02.2018 ob 08:38
In zakaj bi bil poklic šoferja kvalificiran kot zdravju škodljiv poklic???? V tej državi se je res že čisto vsem odpeljalo. Problem pa je v mentaliteti "pripada nam" ( ni važno da LPP dela letno milijonsko izgubo ). In posledica te mentalitete je, da bodo na sodišču zmagali. Katastrofa res. Potem so pa tako vsi poklici zdravju škodljivi.
Insider No. 1
# 19.02.2018 ob 08:59
Enkratna vožnja s 'trolo' bo 1,2 evra

Ljubljana, 14.11.2011, 20:22
firtoh
# 19.02.2018 ob 08:25
da bo vlada v soglasju s socialnimi partnerji določila zdravju škodljiva delovna mesta, za katera je treba plačevati poklicno zavarovanje, česar pa vlada več kot štiri leta po vstopu zakona v veljavo ni storila.
Torej imamo zakon,ki obstaja samo zaradi forme. č.u.d.o.v.i.t.o.
ElTorro
# 19.02.2018 ob 10:32
Sicer pa - okvare hrbtenice, ker veliko sedijo?

Potem bi bilo 90% informatikov invalidov....

Če imaš pretežno sedeč poklic, je pač treba v prostem času narediti nekaj, da se ustrezno razmiga telo.....pa tudi težav s hrbtenico ne bo.
ElTorro
# 19.02.2018 ob 10:29
@Robiland
Cena avtomobila je všteta v tistih 37 centov na kilometer.
kapljač
# 19.02.2018 ob 08:45
"barbarskim vodstvom podjetij" je takšno obnašanje dovolila in omogočila ravno državna politika. Samo sprememba sistema z vgrajenimi pravnimi ventili bo privedlo do poštenejšega odnosa do delavcev. Kot je res, da parlamentarni sistem ni prinesel izboljšave v odnosu do državljanov, temveč ravno nasprotno. Več kot je političnih strank večji je kaos med njimi , večja anarhija in večje izkoriščanje najranljivejših.
frkolinko
# 19.02.2018 ob 09:15
Zakaj imamo v Ljubljani eno izmed najdražjih vozovnic za mestni promet? Drugod vozovnica za enkratno vožnjo ne presega 1€.
sosman
# 19.02.2018 ob 08:47
Pa niso oni javni sektor, da bi lahko izsiljevali vlado...
LosAlamos
# 19.02.2018 ob 09:47
Logično bi bilo, da šoferji iztožijo tist del, ki jim ga niso plačevali od 2013 naprej. LPP pa naj toži državo, ker še ni sprejela predpisov.

Prava smo banana republika.
barbar2
# 19.02.2018 ob 09:25
V poklicno zavarovanje se pod pogoji ZPIZ-2 vključijo zavarovanci, ki opravljajo posebno težka in zdravju škodljiva dela, in zavarovanci, ki opravljajo dela, ki jih po določeni starosti ni moč uspešno poklicno opravljati:

-> šoferji, učitelji in podobni. Pri nas vsakdo misli, da opravlja najtežje delo.
nov
# 19.02.2018 ob 18:48
Tudi zakon o obvezni osnovni šoli je iz nekih drugih časov. Kaj je narobe s tem?
tiesto7
# 19.02.2018 ob 12:37
sedenje na šihtu je luksuz, probite 8 ur stat/hodit
Robiland
# 19.02.2018 ob 09:25
Pri LPP-J se voznike izkorisca in maltretira s slabimi urniki in progami, ce niso ubogljivi. To vem oz prve roke, saj je nekaj familije delalo v LPP, so zapustili ta kaos, ko jim je bilo dosti manipulacij in mobinga.
Vozijo tudi po 6 ur brez pavze! Malicajo na hitro dostikrat med samo voznjo! Vozijo veliko preko zakonskih casovnih omejitev. Inspekcija naj to pregleda!
Ce delas deljeno delovnik nimas malice ali pavze. itd itd itd.
ElTorro
# 20.02.2018 ob 10:17
Druga težava je to da ne morejo na potrebo kadar se jim zahoče, zato so tudi precej nagnjeni k raku na mehurju

Nedvomno imaš kakšne podatke, ki kažejo na to povečano tveganje za raka?
mikic007
# 19.02.2018 ob 14:52
@eltorro

Tako je. Jaz od nakupa rabljenega avtomobila spremljam vsak izdatek vključno s parkirninami in kaznimi, moj strošek po 2.5 letih je 0.35€ na km, in sedaj seveda pada. Računam, da bo do menjave avta padel pod 30 centov. To je seveda še vedno drago, ker je praktično vsak javni prevoz cenejši, če gledaš za 2 osebi. Konča se pri družini, tam avto postane praktično cenejši, v obeh primerih pa je neizmerljiva osebna svoboda napram javnemu prometu. Samo z besedami o ekologiji ne bomo uredili prometa, potrebno je tudi zmanjšanje cene.
kotzi
# 19.02.2018 ob 14:41
zastoonj naj bo lpp...zgledujmo se po drugih...in pika...
kotzi
# 19.02.2018 ob 14:40
naj bo zastonj...v nemciji tuhtajo da bo javni prevoz zastonj...s svse krijejo davkoplacevalci...tut lpp...a ne
Adebisi
# 19.02.2018 ob 13:41
Glede uvedbe električnih avtobusov - v kolikor upoštevamo sorazmerno ceno za vozilo Urban 415.000€, bi moral avtobus kapacitete 70 potnikov stati vsaj pet milijonov €. Pri floti 200 vozil je to milijarda €.
Robiland
# 19.02.2018 ob 10:16
webman a cene avta na leto, ki je cca 3000 evrov ne upostevajoc nakupa avtomobila, ne stejes?
Haloo
# 23.02.2018 ob 08:42
Voziti avtobus iz leta 1975 ali leta 2015?
Razlika je tako ogromna, da se je treba le spomniti tistih šklepetajočih kurnikov.....
Bivši uporabnik
# 22.02.2018 ob 21:25
Zokijev MO: Po moje ali pa pojdi na sodišče. Človek bo slovenskemu sodstvu naredil tisoče zadev, preden bodo Ljubljančani spregledali.
MatoX
# 20.02.2018 ob 01:06
593 voznikov 1,2mil stroški.
2.000 eurov na osebo zavarovanje???
Krissssss
# 19.02.2018 ob 14:15
feminist .. to nima nic niti z socializmom niti z kapitalizmom .. da je to prislo takrat v veljavo moras tudi pogledati v kasnih trolah so se takrat vozili in cestah in ugotovis da takrat bi se mogoce lahko debatiral o temu da je poklic bil nevaren .. danes pac ta poklic ni nevaren zdravju avtobusi so modernizirani imajo omejitev hitrosti in pac te nevarnosti ni ce sodisce ugotovi drugace bom presenecen ...
ap72
# 19.02.2018 ob 11:58
jah, tole da sedijo ne bo ravno krivec za težke pogoje, danes po moje vsaj 80% ljudi sedi več kot 6 ur, v službi, v šoli, tudi doma je marsikaj treba narediti sede

pomanjanje časa za malico? mislim, da so počitki uzakonjeni in se lahko uporabijo za malico. veliko poklicev onemogoča dostop do menze, obrok si moraš prinesti na delo.

naporen urnik? kdo ga nima? poslušaj učitelje, kulturnike, medicinske sestre, ... oni iz fabrik in kmetij se še oglasit in jokat nimajo časa, ... pa vse trgovke in snažilke...

no, le naj tožijo in naj jim evropsko sodišče enkrat pove, kje jim je mesto
Bivši uporabnik
# 19.02.2018 ob 10:24
Zakaj država dovoli take stvari? Kam to pelje? Desničarska politika neoliberalnega kapitalizma je pronicala v vsak por naše dežele. Čas je za spremembe! Čas je da spet postavimo v center DELO in ČLOVEKA, ne pa KAPITAL!!!
zapravico
# 19.02.2018 ob 09:20
Na ta račun jih bodo še nekaj zaposlili v pisarnah
RJSlo
# 19.02.2018 ob 08:23
Pri ZPIZ-u so kriterije za poklicno zavarovanje voznikov avtobusov utemeljili na sklepih iz Socialistične republike Slovenije, ki po njihovih navedbah niso prenehali veljati
----------------------------------------------------------
No ja. In takšnih primerov je veliko. Kdo s tem služi?
hehet
# 23.02.2018 ob 18:32
Seveda se zdi novinarju to super, ker je edina reč ki ga veže na to državo davkoplačevalski denar in plastična kartica. sramota.
frozen pingvin 4
# 22.02.2018 ob 22:58
webman

če bi uporabljal javni transport dnevno, bi verjetno imel mesečno vozovnico. in če se voziš samo delovne dni, bi torej starša s tremi otroki mesečno dala za vozovnice 134 eur, kar je dobrih 6 eur na dan...torej ceneje, kot če bi se cela družina peljala v mesto z enim avtom...
ElTorro
# 20.02.2018 ob 13:57
Poišči si sam, če te zanima in ovrži mojo izjavo.

Dokazno breme je na tistem, ki postavi neko trditev.

V nasprotnem primeru te pozivam, da dokažeš, da nad mojim vrtom ne leta nevidni vijolični zmaj.
g1n3k
# 20.02.2018 ob 10:56
Definiraj "precej". Je to 5%? 25%? 75%?
Imaš kak podatek o primerljivosti incidence s splošno populacijo?

Ker tako anekdotalno, sem sam informatik, seveda poznam veliko drugih informatikov, pa ne opažam nekih posebnih težav s hrbtenicami. .....ampak, tako anekdotalno tudi kajenje ne vpliva na raka, ker poznam enega kadilca ki je star 85.

.
Kot da bi ti karkoli s podatki utemeljil iz svojih izjav. Poišči si sam, če te zanima in ovrži mojo izjavo. Tudi sam sem sedim za mizo med delom.. Butasto je primerjat sedenje v avtu med vožnjo in za mizo, to ni jasno zgolj tebi. Anekdotalno poznam dva šoferja, pri 60ih imata hude deformacije spodnje hrbtenice.
HOR
# 19.02.2018 ob 23:50
politik kritik
# 19.02.2018 ob 09:43
"...V Šenzenu (12 milijonov ljudi), na Kitajskem so z novim letom uvedli 100 % električno baterijsko polnjeno floto avtobusov. To pomeni cca. 16000 takih avtobusov. Pišejo da so si tako pomembno znižali stroške delovanja avtobusne flote...
Koliko električnih avtobusov ima LPP? Nula... Verjetno je tudi večina voznikov mnenja da električni avtobusi niso prihodnost. Prav, potem pa naj vam znižujejo plače in ostale bonitete. jaz bi na vašem mestu le malo pošpegal v Kitajski model in poskusil prišparati drugje..."


...
Vozniki LPP nimajo vpliva na to kakšen tip avtobusa vozijo, dodatno pa je zamenjava z elektro busi skupaj s potrebno infrastrukturo (polnilnic) na zahodu zaenkrat še zelo draga in v življenski dobi skupno ne ravno tako cenjša od klasičnih dizel ali bolj eko plinskih, da bi jih kar zamenjali preden se iztrošijo, pa tudi sicer ...-Zato v Lj pa tudi v Mb raje uvajajo avtobuse na plin, cenejši električni pa šele prihajajo...
Pri veliki kolilčini, kot jo imajo Kitajci pa se strošek na enoto lahko znatno zmanjša...
Kakšno ekonomsko računico točno imajo sicer Kitajci ne vem, vendar je bistvo njihove računice predvsem v manjši onesnaženosti zraka v mestih, ki je neprimerljivo večja, kot v Ljubljani, pa tudi elektro avtobuse izdelujejo sami.

Takšna fundamentalna stališča, kot je pozivanje na znižanej plač zaradi odsotnosti elektro busov ( ne glede na mnenja zaposlenih) pa so neprimerna in podlaga (in v takih primerih celo ne ćisto brez osnov...) za tiste, ki radi ekologijo, kar povprek hitro in neupravično kritizirajo ali celo označujejo za "eko fašizem"...
galoper
# 19.02.2018 ob 20:18
Zavarovanje je podobno kot varčevanje v banki, svobodna odločitev posameznika, ki mora osebno podpisati namensko pogodbo, s čimer se zaveže tudi za plačilo zavarovalne premije.
JBT
# 19.02.2018 ob 17:25
Se strinjam, saj tisto, kar je bilo leta 1974 60.000 km, je danes vsaj 160.000 km
ElTorro
# 19.02.2018 ob 17:11
@g1n3k

Definiraj "precej". Je to 5%? 25%? 75%?
Imaš kak podatek o primerljivosti incidence s splošno populacijo?

Ker tako anekdotalno, sem sam informatik, seveda poznam veliko drugih informatikov, pa ne opažam nekih posebnih težav s hrbtenicami. .....ampak, tako anekdotalno tudi kajenje ne vpliva na raka, ker poznam enega kadilca ki je star 85.
g1n3k
# 19.02.2018 ob 17:00
Sicer pa - okvare hrbtenice, ker veliko sedijo?
Potem bi bilo 90% informatikov invalidov....
.

Precej informatikov ima skoliozo, še posebej ker stegujejo vrat v nizke zaslone prenosnikov. Vseeno je mirnost sedenja neprimerljiva, vožnja celo službo po ljubljanski cesti ali sedeti na miru, pri čemer kot informatik lahko vstaneš skoraj kadar ti je volja. Še najboljši sedeži - zračno oblazinjeni so v največjih tovornjakih, ostalo je res slabo za toliko sedenja... Upam da imajo LPP avtobusi OK.
webman
# 19.02.2018 ob 09:15
Dva odrasla, trije otroci (starost 7,9 in 11 let) = 5*1,20€ = 6€ +povratno, skupaj 12€.
Za eno vožnjo v Ljubljano, se vam zdi to poceni?

Primerjava s prevozom z osebnim avtom: 10km v eno smer + povratno = 20km * 0,37€/km + parkirnina (recimo Kongresni trg 2h * 1,2€/h = 2,4€) = 9,8€.

Zakaj je razlika tako majhna in zakaj se na tem ne naredi nič?
Celjan27
# 19.02.2018 ob 08:50
Nelkius:

A imas kje kaksen link, ker jaz se ze najmanj 10 let vozim z lpp-jem in v vseh teh 10 letih se niso podrazili voznje. 1,2 je res ugodno. Koliko bi pa ti dal ceno? 0,5 eur?
politik kritik
# 19.02.2018 ob 09:45
Kar se tiče pa povečanja prihodkov, da bi tako reševali nastali problem...... je treba povedat, da se že par let znižuje število prepeljanih ljudi z javnim prometom. kar je popolnoma v nasprotju z zeleno politiko šparanja z okoljem. Da pa bi sedaj še zvišali cene vozovnic....

Treba bo znižat stroške. Ali bo to na osnovnih sredstvih, ali pa bo to na delavcih.
feminist
# 19.02.2018 ob 09:39
.......ki so do delavcev bolj neprijazni kot tisti iz kapitalizma.

in se vedno se najdete tisti, ki trdite nasprotno.

28 let pa poslušamo, da je bilo ravno obratno.

poslusate pa tiste, ki so bili ze v svicenih casih pri koritu in ki vam pod besedo kapitalizem prodajajo rahlo modificiran socializem - ravno ti bi moral bit veel tega, saj je socializem pod istimi akterji samo nadaljuje naprej v rahlo modificirani obliki.
poslusajte zgodbe iz zlobnega kapitalizma severneje od karavank - kako gre njihovim soferjem in katere sklepe in odloke uporabljajo: tiste iz DDR ali tiste iz kapitalizma.
boro007
# 20.02.2018 ob 10:34
@ElTorro

Med ožjimi in daljnimi družinskimi člani poznam dva šoferja. Eden je žal že pokojni, razlog je bil med drugim rak na mehurju. Oče je k sreči še živ in se bori z rakom na mehurju...

Če pregledam statistiko v družini kolikor široko jo poznam, je možnost za obolelost za rakom na mehurju pri šoferjih 100%...
boro007
# 20.02.2018 ob 06:22
@ElTorro

Sicer pa - okvare hrbtenice, ker veliko sedijo?

Potem bi bilo 90% informatikov invalidov....

Če imaš pretežno sedeč poklic, je pač treba v prostem času narediti nekaj, da se ustrezno razmiga telo.....pa tudi težav s hrbtenico ne bo.


To ne bo ravno držalo, IT ima ortopedske sedeže in tudi lahko vstane kadar se mu zahoče... Pa ni to bistvo. Težava sedežev v avtobusih in tovornjakih je da te na slovenskih cestah velikokrat zabije v stol, in s tem ustvarjaš silo na hrbtenico. In če to delaš 40 let lahko sešteješ posledice...

Druga težava je to da ne morejo na potrebo kadar se jim zahoče, zato so tudi precej nagnjeni k raku na mehurju. Res je ni najtežji poklic, ampak ne bi smeli njim jemati zavarovanja, kvečjemu bi ga morali v kakem drugem poklicu začeti plačevati...
gejzir
# 19.02.2018 ob 16:24
Uvedejo naj dodatne rumene pasove, da bodo avtobusi hitrejši. Najdaljši čas parkiranja v centru naj bo namesto 4 ur samo 3 ure, tako da dnevnim migrantom ne bo dovolj, če bodo skočili listek zamenjat samo med malico. Hkrati naj mesečne vozovnice pocenijo na 15 €, pa jih bodo prodali precej precej več.
Če se bo vseeno nabralo manj denarja od vozovnic, se lahko izpad nekaj let krije iz rezerviranih 31 mio € za nepotrebno garažno hišo pod tržnico.
Skippy
# 19.02.2018 ob 11:53
In zakaj bi bil poklic šoferja kvalificiran kot zdravju škodljiv poklic????

Še več, ta vlada hoče poklic šoferja kvalificirati kot izredno zahteven poklic, z najvišjimi moralnimi standardi, ki ga več ne moreš opravljat, v kolikor si bil za karkoli obsojen (tudi za npr. sovražni govor). Janševa stranka pa je celo predlagala, da ne bi smel imeti kazenskih točk izven službe. Noro, v kakšne skrajnosti gremo s preprostim vrtenjem volana in stiskanja stopalk.
semaino
# 19.02.2018 ob 10:48
Pri določitvi meril so namreč upoštevali sklep Skupščine skupnosti pokojninskega in invalidskega zavarovanja, ki temelji na družbenem dogovoru, ki so ga leta 1974 sklenili

Se en dokaz, da se vedno zivimo v komunizmu in imamo svobode minimalno, za eno ped in zato je se vedno pol drzave revnih ljudi, ki zivotarijo, delavce pa stiskajo po principu ex-YU.
politik kritik
# 19.02.2018 ob 09:43
V Šenzenu (12 milijonov ljudi), na Kitajskem so z novim letom uvedli 100 % električno baterijsko polnjeno floto avtobusov. To pomeni cca. 16000 takih avtobusov. Pišejo da so si tako pomembno znižali stroške delovanja avtobusne flote...

Koliko električnih avtobusov ima LPP? Nula... Verjetno je tudi večina voznikov mnenja da električni avtobusi niso prihodnost. Prav, potem pa naj vam znižujejo plače in ostale bonitete. jaz bi na vašem mestu le malo pošpegal v Kitajski model in poskusil prišparati drugje.
Kazalo