Pri Suzukiju so lahko najbolj veseli z zadnjimi testi Euro NCAP, saj je vitara prejela najvišjo oceno za varnost, pet zvezdic. Foto: Euro NCAP
Pri Suzukiju so lahko najbolj veseli z zadnjimi testi Euro NCAP, saj je vitara prejela najvišjo oceno za varnost, pet zvezdic. Foto: Euro NCAP

Organizacija Euro NCAP je spet podeljevala zvezdice za varnost avtomobilov. Najvišjo oceno sta prejela nova generacija Renaultovega espaca in suzuki vitara, s štirimi zvezdicami so ocenili varnost fiata 500X in nove mazde2.
Presenetljivo se je od četverice testirancev najbolje odrezala vitara, ki je tako kot novi renault espace prejela maksimalnih pet zvezdic, a je Suzukijev legendarni model, ki se je po dolgih letih premora vrnil tudi v Slovenijo, prejel 89 odstotkov točk za varnost odraslih potnikov, espace pa le 82 odstotkov.
Vitara je prejela še 85 odstotkov točk za varnost otrok, Renaultov križanec je bil tu boljši z 89 odstotki, suzuki je za varnost pešcev prejel 76 odstotkov točk (espace 70 odstotkov), za asistenčne sisteme pa 75 odstotkov točk (espace 80 odstotkov).
Pomoč vozniku vse pomembnejša za varnost
Pri Euro NCAP so v povezavi z asistenčnimi sistemi pri suzuki vitari izpostavili napredne asistenčne sisteme, kot je sistem za samodejno zaviranje v sili, ki je od lanskega leta naprej pomemben del testiranj Euro NCAP.
Espace ima še več pomagal vozniku, med drugim sistem samodejnega vklopa/izklopa dolgih luči, opozorilnik nenamerne menjave voznega pasu, sistem za nadzor mrtvega kota, sistem ohranitve varnostne razdalje, sistem samodejnega zaviranja v sili in opozorilnik prekoračitve hitrosti s prepoznavo prometnih znakov.
Pri Euro NCAP so v povezavi s preizkusom čelnega trka pri espacu kot slabost izpostavili možnost poškodbe sopotnika spredaj zaradi deformacije armaturne plošče. Med trkom z boka so se odprla leva vrata zadaj, zato bi lahko potnika med nesrečo vrglo iz vozila. Kljub naštetemu se je espace izkazal kot varnostno uravnotežen avtomobil.
Varna, a brez standardnega sistema za samodejno zaviranje pri nizkih hitrostih
Fiatov mestni križanec 500X je v prvih treh kategorijah dobil visoke ocene, 86 odstotkov točk za varnost odraslih potnikov, 85 odstotkov točk za varnost otrok in 74 odstotkov za varnost pešcev, štiri, namesto petih zvezdic, pa je prejel zaradi pomanjkljivosti pri sistemih za pomoč vozniku, kjer je prejel vsega 64 odstotkov točk. Pri Euro NCAP namreč za najvišjo oceno varnosti zahtevajo standardni sistem za samodejno zaviranje pri nizkih hitrostih.
Tako fiat 500X kot mazda2, ki je od vseh štirih testiranih vozil prejela najvišjo oceno za varnost pešcev (84 odstotkov točk), bi po lanskih, manj strogih pravilih Euro NCAP osvojila pet zvezdic za varnost, a je bil tudi novi japonski mestni model kaznovan zaradi tega, ker med standardno opremo ne ponuja sistema za zaviranje v sili pri nizkih hitrostih. V kategoriji asistenčnih sistemov je mazda2 dobila 64 odstotkov točk, za zaščito odraslih potnikov 86 odstotkov točk, za zaščito otrok pa 78 odstotkov točk.