Severnoameriški mednarodni avtomobilski salon (NAIAS – North American International Auto Show) je novosti najprej razkril za predstavnike medijev. Foto: NAIAS
Severnoameriški mednarodni avtomobilski salon (NAIAS – North American International Auto Show) je novosti najprej razkril za predstavnike medijev. Foto: NAIAS

V letu 2013 so namreč v Združenih državah Amerike prodali 15.582.136 osebnih vozil, vključno s SUV-ji in pick-upi, kar je 7,5 odstotka več kot v letu 2012. Optimizem, ki ga je mogoče zaznati med razstavljavci na avtomobilskem salonu v Detroitu, je tako utemeljen, saj očitno prihajajo še boljši časi.

Kazalec pozitivnega gibanja pa so tudi podatki severnoameriške zveze prodajalcev avtomobilov, da se je število prodajalcev lani znova začelo dvigati in jih je trenutno 17.635. Število prodajalcev se je namreč zadnji dve desetletji z izhodiščem pri 23.500 stalno manjšalo, največji padec je bil opazen med letoma 2009 in 2010, ko je v ZDA vrata zaprlo približno 1.500 prodajalcev novih avtomobilov.

Severnoameriški mednarodni avtomobilski salon letos praznuje tudi četrt stoletja mednarodnega statusa, saj so leta 1989 prvič povabili tudi tuje razstavljavce, tradicija prirejanja avtomobilskih salonov v Detroitu pa sega v leto 1907. V četrt stoletja so pod žarometi salona prvič predstavili 1.359 avtomobilov, število razstavljavcev se je povečalo na 219, prireditve pa je obiskalo več kot 18 milijonov ljudi.

Nekaj utrinkov z letošnjega avtomobilskega salona, ki je za predstavnike medijev že odprl vrata, za javnost jih bo uradno šele v petek, pa si lahko ogledate v fotogaleriji.