Stoli 4455 so bili pred nekaj desetletji zaščitni znak pisarn v Sloveniji in zunaj njenih meja. Foto: Niko Kralj
Stoli 4455 so bili pred nekaj desetletji zaščitni znak pisarn v Sloveniji in zunaj njenih meja. Foto: Niko Kralj
Model 1960 se več kot pol stoletja po nastanku prvič podaja v redno proizvodnjo. Foto: Rex Kralj

Namen predstavitve v salonu id:doma, dogodka, ki so ga pripravili v sodelovanju s podjetjem Rex Kralj in Mestom oblikovanja, je bil "predstaviti znamko Rex Kralj, smer, v katero gre, in dokazati, da so ravno pravi čas zaznali pomen reinterpretacije dizajna iz petdesetih in šestdesetih let, ki ga ves čas prilagajajo današnjim pričakovanjem in okusom: z uporabo novih tehnologij, barv, materialov in velikim poudarkom na včasih skoraj nevidnih podrobnostih".

"Stol 4455 je bil eden najzanimivejših stolov Nika Kralja in je bil tudi uspešno proizvajan, pri stolu 1960 pa gre za prvo predstavitev Kraljevega modela iz leta 1960. Vsaj nam ni znano, da bi bil ta model kadar koli v redni proizvodnji. Oba stola sta enkratna predstavnika modernih klasikov in kažeta širino in minimalističen dizajn profesorja Kralja," na MMC-jevo vprašanje, zakaj oživljajo ravno ta dva modela, odgovarja Žiga Vrhovec, lastnik in direktor podjetja Rex Kralj.

Rex tudi v MoMI
Kot je mogoče sklepati iz stolove (vse)prisotnosti, je pod okriljem omenjene znamke, ki tudi po smrti ustanovitelja (gotovo najslavnejši slovenski industrijski oblikovalec se je poslovil poleti 2013) uspešno živi naprej, njihov še vedno najbolj prepoznaven proizvod že kar kultna "klasika" slovenskega oblikovanja: Rex Lounge (fotelj oziroma naslanjač) v naravni bukovi barvi, ki je del stalnih kolekcij v petih mednarodnih muzejih - tudi v sloviti newyorški MoMI! -, a stvari se počasi obračajo, saj ljudje šele sedaj spoznavajo, kaj vse je Niko Kralj ustvaril v svojem bogatem življenju, dodaja sogovornik.

Kaj je torej skrivnost izdelkov Prešernovega nagrajenca Nika Kralja, zakaj so očitno večno aktualni? "Morda je najbolje na to vprašanje odgovoriti z novim vprašanjem: 'Kaj je dober dizajn?'. To, da po 60 in več letih še vedno občudujemo obliko in jo z lahkoto integriramo v moderne tokove arhitekture in oblikovanja - to je skrivnost dobrega brezčasnega dizajna," sklene Vrhovec.