Izložba American Apparela na temo bližajočega se valentinovega v newyorškem SoHu je veliko zanimanja pritegnila zaradi sramnih dlak, ki se bohotijo na lutkah v prosojnem spodnjem perilu. Foto: Reuters
Izložba American Apparela na temo bližajočega se valentinovega v newyorškem SoHu je veliko zanimanja pritegnila zaradi sramnih dlak, ki se bohotijo na lutkah v prosojnem spodnjem perilu. Foto: Reuters
'Seksi nima roka uporabe. Jacky v čipkastem spodnjem perilu.' Foto: Facebook/American Apparel
Pred olimpijskimi igrami v Sočiju v 'gejem neprijazni' Rusiji so pri AA-ju pripravili linijo oblačil in modnih dodatkov z napisom Principle 6. Nanaša se na zapoved iz olimpijske ustanovne listine, ki nasprotuje kakršni koli diskriminaciji. Foto: Reuters
Večina zamisli za provokativne kampanje menda zraste kar na zelniku direktorja Dova Charneya. Foto: Reuters

Pred nekaj tedni so mediji veliko črnila prelili o lutkah iz izložb newyorške podružnice AA, pri katerih so se skozi prosojno spodnje perilo videle košate sramne dlake (ki, kot pravi Cameron Diaz, doživljajo veliko vrnitev), zdaj pa, kot smo že pisali, se je po njihovi zaslugi v središču znašla 62-letna Jacky O'Shaughnessy: sivolasa dama, ki na fotografiji, objavljeni na družbenih omrežjih, pozira samo v čipkastem modrčku in hlačkah. Pri losangeleškem podjetju, v katerem si po lastnih besedah prizadevajo za pošteno proizvodnjo oblačil, in to na ameriških tleh, ne kje v jugovzhodni Aziji, so k sliki pripisali: "Seksi nima roka uporabe. Jacky v čipkastem spodnjem perilu."

Odziv na spletu je bil raznolik: od jeze in ogorčenja do tistih, ki so bili navdušeni nad Jackyjinim videzom, še posebej glede na dejstvo, da je kaka štiri desetletja in več starejša od modelov, ki smo jih v oglasih vajeni. O'Shaughnessyjeva ni poklicna manekenka, precej po naključju so jo agenti AA-ja odkrili pred dobrima dvema letoma v New Yorku in leta 2012 je nastopila v njihovi kampanji športnih kosov, takrat oblečena.

Dov Charney, (kreativni) direktor
Pri American Apparelu za oglaševanje skrbijo znotraj podjetja, ne s pomočjo zunanje agencije. Provokativne in pogosto sporne zamisli - ki pa jim večina strokovnjakov priznava, da so resnično učinkovite - največkrat zrastejo na zelniku direktorja podjetja Dova Charneya. Čeprav jim pogosto očitajo pretirano seksualiziranost, jih hkrati hvalijo zaradi iskrenosti, neposrednosti in dejstva, da ne pretiravajo z obdelavo fotografij oziroma jih sploh ne predrugačijo: včasih imajo modeli na fotografijah celo kak viden mozolj. Obraze za svoje kampanje najdejo na ulici ali pa jih izberejo kar med prodajalci - kdor koli je kdaj vstopil v katero od prodajaln AA (najbližjo najdemo na Dunaju), ve, da je osebje vedno sestavljeno iz stilsko osveščenih ali kako drugače vizualno zanimivih posameznikov.

V njihovih oglasih so, recimo - z namenom provokacije, seveda - nastopili pornoigralci, veliko prahu pa je leta 2007 dvignila kampanja, v kateri je bil Woody Allen, režiser judovskega rodu, tako kot v prizoru iz njegovega najbrž najbolj znanega filma Annie Hall prikazan kot ortodoksni rabin, sliko pa je spremljalo besedilo v jidišu. 45-letni Charney, ki ima, tako kot Allen, izkušnje z obtožbami zaradi domnevnega spolnega nadlegovanja mladih deklet (ki jih, tako kot Allen, vztrajno zanika), je takrat povedal, da je šlo za satiro in alegorijo na omenjeni filmski prizor. Menda pa je želel s kampanjo tudi komentirati tabloidno poročanje tako o njem kot o Allenu, s katerim jima je poleg nedokazanih obtožb skupen tudi judovski izvor. V članku, ki ga je objavil Guardian, je Charney takrat zapisal: "Ni besed za jezo, ki jo povzročajo te grozljivo napačne predstave, a plakat je bil poskus, da se iz vsega skupaj pošalimo." Allenu se vse skupaj ni zdelo preveč zabavno in podjetje je tožil za 10 milijonov dolarjev, na pričanju je oglaševanje AA-ja označil za "opolzko" in "otročje". Nazadnje so se z zavarovalnico American Apparela pogodili za pet milijonov odškodnine.

Družbeno angažirano podjetje je tudi glasen podpornik pravic istospolne skupnosti, znana je njihova kampanja Legalize Gay, ki jo redno vzdržujejo tako s tematskimi potiski na svojih izdelkih, recimo na majicah in brisačah, kot z oglasi v nacionalnih medijih ter z vsebinami na svoji spletni strani. Njihov prvi transseksualni model je Isis King, napovedali pa so še več kampanj s transseksualci v glavnih vlogah.