Bolezni-zdravila
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.2 od 33 glasov Ocenite to novico!
Depresija
Zaradi depresije si po podatkih WHO-ja vsako leto življenje vzame skoraj 800.000 ljudi. Foto: BoBo

Dodaj v

Ketamin se kaže kot eden največjih prebojev pri zdravljenju depresije

Pogosto se ketamin uporablja tudi kot prepovedana droga na zabavah
2. junij 2017 ob 10:01
London - MMC RTV SLO

Prvi testi zdravljenja bolnikov z depresijo s ketaminom kažejo izredno pozitivne rezulatate, zato britanski zdravniki pozivajo k širjenju testiranj in močnejšemu financiranju.

Anestetik ketamin se že več kot pol stoletja uporablja v medicini in veterini in se ga pogosto povezuje tudi z zlorabami na zabavah. Zdaj pa ga zdravniki in psihiatri vidijo kot zdravilo, ki bi lahko povsem spremenilo življenje ljudem s kronično depresijo, piše Guardian.

"Čeprav bo potrebnih še veliko več raziskav, bi ketamin lahko pomenil spremembo v paradigmi zdravljenja," je dejal profesor Allan Young s kolidža Royal College of Psychiatrists. Z njim se strinja tudi višji predavatelj na King's Collegeu James Stone, ki je poudaril, da sodeč po raziskavah ketamin omili samomorilske misli v manj kot uri.

Zakaj je ketamin tako učinkovit, nihče ne ve. Depresija je namreč motnja v delovanju možganov, kjer gre za preveliko povezanost dela možganov, odgovornega za čustveno uravnavanje, z drugimi deli možganov. Predvidevajo, da ketamin zmanjšuje to povezanost.

Vendar je trenutno v raziskavo vključen le 101 bolnik, od katerih jih 40 odstotkov kaže stabilno okrevanje po terapiji s ketaminom. Da bi zdravljenje lahko postalo širše dostopno, pa bo potrebnih več raziskav in denarja, saj je vzpostavljanje raziskovalnih centrov drago. Zato strokovnjaki pozivajo britansko vlado, naj poveča financiranje raziskav, saj se v nasprotnem primeru bojijo, da bi se zdravstveni potencial ketamina lahko izgubil.

A. Č.
Prijavi napako
Komentarji
dude
# 02.06.2017 ob 10:26
Ce je pacient globoko depresiven, se bos zadovoljil s ketaminom, da prepricis morebiten samomor. Tudi, ce ne razumes mehanizma delovanja, ali ce so kaksni stranski ucinki.
Ivo Lola
# 02.06.2017 ob 11:36
Zdravilo proti depresiji je socialna pravičnost in dostojno življenje za vse.
iufhdfewd
# 02.06.2017 ob 11:37
Depra ni za slabiče ampak je bolezen.Poiskati vzroke včasih ni dovolj in je potrebno tudi zdraviti posledice.Zato je raziskava zelo pozitivna novica.
conanbarbarian
# 02.06.2017 ob 10:15
Potrebno je poiskati vzrok in ne "zdraviti" posledice !
Acinho
# 02.06.2017 ob 12:17
Hah koliko enih pametanjkovičev...od diplomiranih doktorjev, do kovalcev farmacevtskih teorije zarot pa do samih "tough guy"-ev. Kdor nima stika z osebo ki boluje za depresijo naj bo srečen in vesel da je temu tako in zakaj imam občutek, da ravno ti najbolj pametujejo in vedo vse. Samo, da se potem ta bolezen ne pojavi pred vašimi vrati v vaši hiši...ne želim temu nobenega, a če ne veš o čem govoriš, bodi tiho ali pa iskreno povej da ne veš.

Pa imam stik doma še s precej blago obliko te bolezni, ki lahko dobesedno razkraja celo familijo, ker se ta slaba volja, povzročena z strani bolezni, kot kuga širi na vse ostale. Vem da to (hvala Bogu) pri nas doma ni še nič, glede na to kako trpijo osebe ki imajo precej hujše oblike te bolezni.
Yeah sure
# 02.06.2017 ob 11:38
conanbarbarian,

to je isto kot bi dali človeku brez noge protezo, pa bi uporabil isti argument o nesmiselnosti takega početja in iskanju vzroka. Ali pa bi to rekel gasilcem, ki gasijo gorečo hišo (naj raje najdejo vzrok kot sanirajo posledice).

Seveda je potrebna borba proti vzroku, o tem ni nobenega dvoma in mislim, da se o tem vsi strinjamo.

Ampak če je fuck-up že narejen, je pa tudi prav, da ga saniramo s kurativo. In depresija je, to danes dobro vemo, nekaj, kar je neozdravljivo, ker določeni možganski predeli niso razviti pravilno. Lahko se torej zavzemamo za to, da bo v prihodnosti teh nepravilnih razvojev (ki se zgodijo v zgodnjih letih otroštva!!) čim manj, vendar to ne sme zmanjšati težnje po pomoči že prizadetim.

Iluzorno verjeti, da je možno možgane depresivnega človeka "ozdraviti" da ne bo več depresiven, je isto, kot verjeti, da bodo človeku, ki se je rodil brez rok, roke čudežno zrasle v odrasli dobi. Če že, kaže na popolno nepoznavanje osnov tematike.
ajvard
# 02.06.2017 ob 11:54
Bedarija. Z zdravili si mogoče pozdraviš eno stvar in zboliš za naslednji dve...
Najbolje pomaga zdrav slog življenja (dieta, gibanje, spanje).


joj ste nekateri pametni.
očitno še niste imeli bolnika z depresijo ob sebi. depresivnega človeka je najprej potrebno vsaj toliko pozdraviti, da se z njim sploh lahko začneš pogovarjati o zdravem življenjskem slogu.
ni enostavno, je dolgotrajen proces.

sicer pa bolezen, kot vsaka druga. kdor v bolniku vidi slabiča, je slabič najhujše vrste.
Alchemist
# 02.06.2017 ob 11:31
Kar dobra novica. Na koncu bomo morda še ugotovili da nore gobe in ekstazi so dejansko blagodejni za zdravljenje psihičnih motenj. Pa brez heca in sarkazma mislim to.
crtomirjansa
# 02.06.2017 ob 12:00
Ce tvoje telo fizicno ne more proizvesti dovolj hormona srece se to da popravit samo s tabletami, ne vem kaj eni pisete, da je treba poiskat vzrok.
Kot je ze nekdo pred mano napisal, ce se nekdo rodi brez noge ne bos sel iskati vzroka, ampak mu bos dal opornico...
mineral
# 02.06.2017 ob 11:30
Stanja depresije se lahko delno umili z alternativnimi
metodami, vendar zaradi odpora proti zdravniškemu
zdravljenju z zdravili bolezen tako napreduje, da nazadnje
človeku ne preostane drugega kakor da sam poišče
pomoč strokovnjakov. Samo, ker je bolezen preveč
napredovala je zdravljenje pogojeno z močnejšimi
zdravili, ...
Imam, zato vem!
Screet Zaneecom
# 02.06.2017 ob 11:34
Enkrat sem probal Ketamin. Zanimivo, ravno na "izletu" po Angliji.
Lahko potrdimo da zelo lepo "zadane".

P.S. uporabo Ketamina ne priporočam nikomur !
Smeško
# 02.06.2017 ob 14:23
Da bi kdo razmišljal, kaj je narobe z medčloveškimi odnosi in samo družbeno ureditvijo v "razvitih" državah, da anksiozne motnje in posledično klinične depresije dobivajo pandemične razsežnosti, to pa ne. Razmišlja se samo o farmakoloških blažitvah posledic, vzroka za nastalo stanje v družbi, pa se ne išče. Kognitivna terapija in psihoanaliza sta dostopni le tistim z globokimi denarnicami, za vse ostale pa tabletka sreče in čim hitreje nazaj na vrtiljak:

kasilnca
# 02.06.2017 ob 12:14
Menim, da je najboljše zdravilo za depresijo, delo in druženje s prijatelji oz. ljudmi nasploh. Tudi slabo voljo "ozdravi".
tomo098
# 02.06.2017 ob 14:00
"... V Sloveniji, predvsem na podeželju poznajo točno eno zdravilo za depresivne bolnike. Pošljejo jih kaj delat. Če je že okolje skrajno nenaklonjeno temu je težko pričakovat uspeh zdravil.... "

V Sloveniji, na podeželju in na splošno, je poznan in v uporabi najbolj znani in raširjeni antidepresiv, ki se imenuje alkohol. In cela splošna kultura in običaji so tovrstnemu zdravljenju sila naklonjeni. Praktično, to je edino zdravljenje, ki so mu naklonjeni. In hkrati je to tudi edino zdravljenje, pri katerem ti ni treba priznati, da se zdraviš. Dokler ne prideš v težave zaradi zdravila samega.
ishgilliath
# 02.06.2017 ob 12:33
aktivist
Ti pa ne ves ravno, o cem govoris, a ne da ne?
Ketamin ne vpliva (posebno) na kolicine dopamina tako kot kokain recimo, ampak njegova antidepresivna lasnost dejansko izvira iz delovanja stranskih produktov, ki nastanejo ko ga telo razkraja. To pomeni, da antidepresivni efekti ostanejo se dolgo potem, ko primarni ucinki ketamina ze izzvenijo. Ketaminski trip recimo traja nekje med 20 min in kako uro, antidepresivni efekti pa tudi dlje od tedna...
Smeško
# 02.06.2017 ob 16:58
@Shimun

Vem da je depresija hudič, ko si v tunelu in vidiš vse črno, tudi sam sem bil pred dobrim desetletjem, ko mi je v zelo stresni službi, po domače "počil" film, diagnosticiran s kronično bipolarno motnjo, generalno anksioznostjo in klinično depresijo. Hoteli so me "nafilat" z anksiolitiki v kombinaciji z antidepresivi, ampak sem vse skupaj prenehal jemati po mesecu dni, ker sem bil od "zdravil" čisto zadet oziroma bolje rečeno otopel. Rekel sem si, da to ni nikakršno življenje. Zato sem raje naštudiral kako se lahko ravni dopamina, serotonina, kortizola in noradrenalina uravnava po naravni poti in začel delat na sebi. Na začetku sem prosil zdravnico za uspavalne tablete, tako da sem dobil potrebnih 7 do 9 ur spanca, ker me je mučila kronična nespečnost, postavil sem si špartanski tedenski urnik aerobne (kolo, tek, hribi) in anaerobne vadbe (dvigovanje prostih uteži), kot sem ga bil navajen s študentskih let, ko sem se pol profesionalno ukvarjal s športom (vpliva na naraven dopamina, serotonina ter regulira stresne hormone), poskrbel za uravnoteženo prehrano z vsaj štirimi obroki dnevno ter jedel tablete z ekstraktom šentjanževke, ki naj bi bili naravni antidepresiv (v kar sicer nisem čisto prepričan, ampak škodilo ni). Na začetku mi je bilo vse skupaj kmalu zazdelo popolnoma odveč in le ženi ter kolegu zdravniku se imam za zahvalit za "teror", vsakič ko sem bil na tem, da odneham. Po treh, štirih mesecih takšnega režima, sem počasi začel čutiti dobrobiti svojega početja. Brez tablet sem zaspal sem kot ubit, raven anksioznosti se je znižala, spet sem dobil voljo do navezovanja socialnih stikov, delo me ni več tako obremenjevalo in na sploh začel gledati na življenje z lepše in predvsem bolj umirjene plati. Počasi sem znižal napornost urnika, ampak čez leta še vedno ohranjam precej visoko stopnjo telesne aktivnosti. Vrag pri vsem tem je le, da moram vzdrževat rutino, ker sam pri sebi vidim, da če se kakšen mesec ali dva "zapustim", spet postajam bolj anksiozen in brezvoljen. Pač, verjetno prekletstvo naših možganov. Morda nekateri ljudje enostavno potrebujemo relativno visoko stopnjo telesne aktivnosti, da ohranjamo mentalno zdravje.
Shimun
# 02.06.2017 ob 15:34
Takole bom rekel: Kdor ni trpel za depresijo vsaj 6 mesecev ali več, mislim, da sploh ni primeren za podajanje komentarjev tukaj gor. Kako izgleda biti v depresiji vemo samo tisti, ki trpimo za to boleznijo oziroma stanjem več let. Ko vemo kako izgleda živeti v mračnem, zaskrbljenem življenju pa čeprav so okoli tebe vsi veseli, pozitivni in zunaj sije sonce. In ko se zbudiš s slabim občutkom in greš tudi spat, dan za dnem, mesec za mesecem, leta za letom....samo tisti lahko podamo kakšno relevantno mnenje o smiselnosti teh zdravil, smiselnosti zdravega življenja, smiselnosti aktivnosti...
Morda so deloma upravičeni do komentiranja tudi ljudje, ki živijo z osebo, ki ima čustvene težave.

Vsi ostali pa bi morali samo prisluhniti in nas poskusiti razumeti, ter na nas ne gledati kot na popolnoma nesposobnega človeka, ki "ima težave sam s sabo", od katerega se je najbolje umakniti.

Hvala.
luckyss
# 02.06.2017 ob 16:25
Za depresijo sigurno manj obolevajo manj inteligentni in politično opredeljeni ljudje...torej ovce..
Zakaj je temu tako boste nekateri takoj ugotovili ;))
ishgilliath
# 02.06.2017 ob 11:43
O najs, pozitiven članek o disociativih? Honestly didn't see that one coming...
Sicer pa ja, nikoli ne bom razumel ljudi, ki uporabljajo ketamin na zabavah... Kar se mene tiče je dober K-hole najbolj transcendentalno introspektivna izkušnja, ki jo je mogoče doseči s katerokoli substanco in zločin je, da v rekreativnih krogih ketamin še vedno večinoma velja samo kot slab nadomestek za ikse (v zelo majhnih količinah). Pa ne gre samo za antidepresivne efekte- btw, po mojih izkušnjah je tu metoksetamin še bolj efektiven-, brez newageovske kvazi poduhovljenosti in hipijevske solzavosti si upam trdit, da ketamin omogoča tako radikalno drugačen pogled na stvari, ki se nam sicer zdijo popolnoma samoumevne (ego, zavest, realnost), da gre za dejansko life-altering izkušnjo.
samy joe
# 02.06.2017 ob 12:24
Poklon tvojemu vpisu Acinho.
Olorin
# 02.06.2017 ob 16:01
Vecina zdravljenja je "drogiranje", le da gre v nekaterih primerih za dozivljenjsko terapijo, v drugih pa zacasno. Ko sem dobil boreliozo recimo, so me en teden "drogirali" s sumamedom in to je bilo to, bil sem "ozdravljen".
ginza
# 02.06.2017 ob 15:40
@kazam:Ne poznam vzrokov ampak ne nabijat o nekih medčloveških odnosih družbeni uredotvi kot vroku za nastanek...

(slabi) Medčloveški odnosi so velik faktor pri nastanku depresij. To tudi pojasni, zakaj je v razvitem zahodnem svetu, kjer je vsak posameznik sam zase samostojen in samozadosten, depresij in anksioznosti veliko več kot v nerazvitih plemensko urejenih skupnostih, kjer so posamezniki tesno povezani med seboj in odvisni drug od drugega.
ishgilliath
# 02.06.2017 ob 15:32
jaz prisegam na dmt za transcedentalno izkusnjo, s Ketaminom si nisva v najboljsih odnosih :-)
DMT je zabaven, ampak po mojih izkušnjah te psihadeliki pač niso sposobni tako dokončno odrezati od izkustva realnosti kot disociativi, pa tudi ego death ni tako dokončen in luciden... Pač težko razložit, ampak če te DMT pelje v druge svetove, gre pri ketaminu za popolno dekonstrukcijo koncepta "svet" in našega izkustva le tega. Or something like that... :)
Sicer pa stvar okusa, v vsakem primeru je fantastično, da imamo v teh ljubkih substancah možnost postavit v perspektivo naše dojemanje sveta, ki se sicer zdi tako samoumevno.
GORILA
# 02.06.2017 ob 13:16
@alchemist
Kar dobra novica. Na koncu bomo morda še ugotovili da nore gobe in ekstazi so dejansko blagodejni za zdravljenje psihičnih motenj. Pa brez heca in sarkazma mislim to

...saj to smo že ugotovili!
LSD je sploh tako nastal, čisti MDMA je za telesno zdravje neškodljiv, gobice se pa že tisočletja uporabljajo v tradicionalni medicini!
mb128
# 02.06.2017 ob 16:14
Olorin
Sumamed je eden izmed najmočnejših antibiotikov če že ne kar najmočnejši. Cilj antibiotikov ni lajšanje simptomov ampak eliminacija bakterij (e). Ergo, to je zdravljenje!
kazam
# 02.06.2017 ob 15:32
Se strinjam z nekaterimi.. proces zdravljenja oz. prekrivanja simptomov se začne z alkoholo, ko bolezen napreduje je potrebno poseč po xanax, potem so neke eglonyl itd. Ne poznam vzrokov ampak ne nabijat o nekih medčloveških odnosih družbeni uredotvi kot vroku za nastanek...žal se danes depresija, kar posplošuje na vsako stresno življensko situacijo. Prava depresija je bolezensko stanje, okvara če hočete in za vse nas okol te osebe je to mali pekel, velikokrat slabše kot če bi imeli težega alkoholika.
Tabletkomanija je problem zato ker se zelo veliko ljudi futra, ki dejansko rabijo le nakej miru in počitka je pa vmes veliko ljudi za katere (in za bližnje) je ta kemija mali blagoslov, ki daje tisto okno v kolikor toliko normalno življenje..
KosmataPazduha
# 02.06.2017 ob 15:25
Kar dobra novica. Na koncu bomo morda še ugotovili da nore gobe in ekstazi so dejansko blagodejni za zdravljenje psihičnih motenj. Pa brez heca in sarkazma mislim to

to je blo ugotovljeno že zdavnaj.
ishgilliath
# 03.06.2017 ob 01:48
HOR
Set in setting, seveda... Brez dvoma je unikatno doživetje izkusiti drogo v tako pristnem okolju, ampak to je vendarle samo maska, ki ne more spremeniti fizioloških učinkov same substance. Ajahuasca v Brazilski džungli, pejotl v mehiški puščavi, ibogain v Gabonu, kat v Etiopiji, mušnice v Sibiriji in opij v JV Aziji...Same vznemerljive izkušnje, ki dodajo neko dodatno dimenzijo samemu tripu, ampak ni pa to nek potreben pogoj, brez katerega se droge ne da pravilno izkusiti doma na kavču. DMT bo na moj sistem pač deloval popolnoma enako, če ga pojem doma z ekstraktom harmale ali kot ajahuasco v neki južnoamariški džungli. Neke fundamentalne razlike ne bo, bo pa izkušnja seveda manj pristna in izredna. Bi bilo pa definitivno fino probat, če seveda pride priložnost... :)

Pač, moj point je, da zame osebno halucinogeni efekti DMT-ja DPT-ja, DET-ja in vseh ostalih možnih in nemožnih psihadelikov ne morejo doseči popolnosti disociacije in derealizacije, ki jo omogočajo disociativi, ne glede na setting. Gre pač za popolnoma drugačne efeke in meni osebno je bližje nihilističen kaos kot ga doživljaš na ketaminu, kot nek holizem psihadelikov. Čeprav seveda tudi te znam ceniti in razumem njihovo privlačnost. In ja, ko sem napisal, da je DMT zabaven nisem misli, da gre za neko zabavno igrico ob roštiljadi, ampak da gre za zanimivo, izredno in privlačno izkušnjo, ki izstopa od dolgočasnih zadev s katerimi se ponavadi ukvarjamo. Vsi pravi tripi so resni in naporni, ampak hkrati morajo biti tudi zabavni (v tem smislu), ker drugače mi ni jasno, zakaj bi se jih sploh loteval... Vsaj mene osebno pač ne vodi neka samožrtvovalna mučeniška blaznost - če me izkušnja odbija, potem pač v njej ni pointa.
Do neke globlje resnice in profundnega razsvetljenja ti pa tudi še tako mučne drogeraške eskapade ne bodo pomagale...
HOR
# 03.06.2017 ob 01:03
Kar pa se Ketamina tiče je res dober za takojšnje (par ur) izboljšanje stanja hudih kliničnih depresij, halucinacije pa se lahko z dodatnimi medikamenti znižajo.
Sicer pa so to v ZDA ugotovili i eksperimentirali vsaj že oar let nazaj, enako neverjetno dobre rezultate pa so dobili pri (hitrem) zdravljenju hude nevropatske bolećine pri poškodbi živca.
HOR
# 03.06.2017 ob 00:55
@ishgilliath
# 02.06.2017 ob 23:02
HOR
Saj psihoaktivna substanca ajahuasce je ravno DMT...


Ja vem, da je to DMT z MAO za oralno, samo glede na opis iskušnje, ki si jo napisal razberem,da od takega načina nisi bil ravno blizu nekemu globokemu močnemu učinku, ker za primerjavo DMT v obliki Ajahuascu sploh ni zabaven ampak hudo resen in naporen, tako, da dvakrat premisliš ali si upaš sploh ponoviti, ob primerno močni dozi seveda, drugače je lahko tudi bolj malinovec. Dodatno je dobrodošlo vodstvo z obredno pesmijo. ikaros (pa ne od kogarkoli ampak od nekoga, ki ve kaj dela), kar je važna postavka dogajanja, ki pelje v izzvano izkušnjo. Kozlanje in driska je nadležno ampak še najmanj v primerjavi z možno izkušnjo peklenskega trpljenja v purgatoriju v neki drugi dimenziji v katero te brez ostanka potegne iz realnosti brez izhoda "do smrti" (ki jo ne doživiš/občutiš nič kaj le simbolno...), dokler se vsaj precej ne očistiš-
Potem brez problema razumeš trpljenje mistikov in svetnikov (brez, da postaneš veren)... Sicer so pa izkušnje različne.
Izkušeni tradicionalni znalci uporaljajo to "mater tobaka" tudi za kanaliziranje znanja za karkoli in tako tudi zdravljenja ena na ena.
ishgilliath
# 02.06.2017 ob 23:02
HOR
Saj psihoaktivna substanca ajahuasce je ravno DMT, samo da je za razliko od ciste soli (kakor se ga pri nas vecinoma uporablja) tu v kombinaciji z raznimi MAOI-ji zaradi cesar je tudi oralno aktiven... Nenazadnje se tudi vecino DMT-ja pridobi prav z ekstraktom iz istih rastlin, ki se jih tradicionalno uporablja. Pa cisto iskreno, meni ti zvarki ravno ne disijo, ker se da popolnoma iste efekte bolj varno (kontrolirano, sploh kar se doze tice) dosect tudi brez slabosti in kozlanja. Isto kot pri pejotlu in meskalinu v soli..
HOR
# 02.06.2017 ob 22:25
ishgilliath
# 02.06.2017 ob 15:32

"...DMT je zabaven, ampak po mojih izkušnjah te psihadeliki pač niso sposobni tako dokončno odrezati od izkustva realnosti kot disociativi, pa tudi ego death ni tako dokončen in luciden..."


Poskusi kaj kdaj Ajahuascu (tako kakor je treba po indijanskem receptu in vodstvu), pa
boš lahko doživel (ni pa nujno) referenčni primere dokončno odrezanja od izkustva realnosti i, pa tudi ne samo dokobčen ego death pač pa nekja kar bi se lahko opisalo najbolj blizu pravi izkušnji smrti. če že ne sami smrti in čez...
mb128
# 02.06.2017 ob 22:17
mile952
Koga pa sem jaz stigmatiziral lepo prosim?! A si ti natančno prebral članek?! Očitno ne, kajti če bi mi ne bi očital takšnih stvari kot mi jih očitaš! Veš drogiči smo v končni fazi prav vsi. Brez dopamina in serotonina, ki ga proizvaja človeško telo samo človek sploh ne bi mogel normalno funkcionirati. In iz razlogov, ki so opisani v članku mnogo ljudi rabi supresor z najnovejšim imenom ketamin! To ni nobena sramota veš in jaz sem poslednja oseba na tem svetu, ki bi koga zaradi tega stigmatiziral ali pa se celo delal norca. Sem pa proti zlorabam!
mile952
# 02.06.2017 ob 19:25
Največkrat pomagajo kar uspavalne tablete. Večina antidepresivov je navaden odpadek, ki bolniku bol škodijo kot koristijo . To sem videl pri svojem kolegu, kako je bilo. In kot pravi Smeško, fizična aktivnost.
mile952
# 02.06.2017 ob 19:15
@mb128

# 02.06.2017 ob 15:46
Po domače povedano gre za supresor. Od kdaj pa je drogiranje enako zdravljenju?!


V Sloveniji je gromozansko število samomorov tudi posledica etiketiranja okolice ljudi s psihičnimi težavami, podcenjevanje družine in okolice resnosti stanja bolnika in seveda neznanje zdravnikov, ki predpišejo veliko premalo antidepresivov in tablet proti anksioznosti kot jih predpišejo v tujini. Potem je pa prepozno. Statistično je ugotovljeno, da obstaja velika korelacija med predpisanimi antidepresivi in številom samomorov. O tem je ogromno pisal pokojni psihiater Andrej Marušič.
REsnica
# 02.06.2017 ob 18:53
Seveda niso tablete vse.
Dolgotrajne depresije pa ni moč pozdraviti niti s tabletami niti kako drugače. Taka oseba potrebuje zdravljenje s tabletami do smrti. Gre za poškodbo telesa, ki preneha izločati hormon, ki je potreben, da lahko možgani občutijo določene pozitivne občutke.

Seveda pa sta preventiva in zgodnje zdravljenje zaželena brez kemije in z veliko volje bolnika.
foxhunt
# 02.06.2017 ob 16:00
V boju z depresijo ali na poti k njej pomaga samo to:

- oddaljiti se od tipičnih stresorjev, ki niso potrebni,
- šport, ki vam ustreza (skupinsko, individualno) vsaj 1 uro na dan,
- pustiti službo in jo najti drugje ne glede na vse,
- narava, gozd, voda - vsaj 3x na teden po 2 uri čistega miru in naravnih frekvenc iz narave,
- 528 Hz, 417 Hz, binarna frekvenca za "power nap" - 20 min spanca na dan popoldne za resetiranje misli,
- vegeterijanstvo, voda 3L/dnevno
- vsak dan seksati (če je možno 2x dnevno),
- najti smisel v nečem, hobi, tako globoko, da se "časovno zgubite" med ustvarjanjem - možgani hibernirajo - vi se zdravite in stresorji ne delujejo na vas.
- obkrožiti se s pozitivnimi ljudmi, ki vas cenijo, ostale odsloviti stran od vaše aure.

Dodajam še obvezno omega 3 in 6 ter viamin B12 in D
ishgilliath
# 02.06.2017 ob 14:03
fah-q

Ne, to je ketoprofen, ki ni anestetik in je nasploh čisto druga zadeva. Ketamina ne boš kar tako v lekarni dobil.
Sklonjen
# 02.06.2017 ob 12:42
200.000 Slovencev depresijo zdravi z alkoholom, kar z družinskimi člani znese cca 600.000 duš... ostali se znajdejo drugače! Bo sedaj "stroka" iz vseh teh napravila manj škodljive tabletomane namesto, da prične država in družba sistematično odpravljati vzroke za nastanek depresije?
revolution_SLO
# 02.06.2017 ob 12:04
V boju z depresijo ali na poti k njej pomaga samo to:

- oddaljiti se od tipičnih stresorjev, ki niso potrebni,
- šport, ki vam ustreza (skupinsko, individualno) vsaj 1 uro na dan,
- pustiti službo in jo najti drugje ne glede na vse,
- narava, gozd, voda - vsaj 3x na teden po 2 uri čistega miru in naravnih frekvenc iz narave,
- 528 Hz, 417 Hz, binarna frekvenca za "power nap" - 20 min spanca na dan popoldne za resetiranje misli,
- vegeterijanstvo, voda 3L/dnevno
- vsak dan seksati (če je možno 2x dnevno),
- najti smisel v nečem, hobi, tako globoko, da se "časovno zgubite" med ustvarjanjem - možgani hibernirajo - vi se zdravite in stresorji ne delujejo na vas.
- obkrožiti se s pozitivnimi ljudmi, ki vas cenijo, ostale odsloviti stran od vaše aure.

Če vam ne uspe v roku 6 mesecev, lahko greste na tablete.
OnionRing
# 20.06.2017 ob 10:29
...obstaja ena roza.....samo pravim....
TistoPravo
# 08.06.2017 ob 18:05
Ljudi dragi. Kar pojemo, to smo. Kako živimo, tako smo. Vpliv na sedanjost ima naša genetska preteklost minimalen. To kar si ta trenutek počnemo fizično neposredno, našemu fizičnem telesu in psihičnim mislim...to neposredno vpliva na genetiko sedaj in v prihodnosti. Je pa res, da pridobiti vso znanje in življenje obrniti v pozitivno smer, to ni mačji kašelj. Voljo že takoj zjutraj, kako in če sploh ustanemo, nam ne more dat živ bog. Da ne govorimo, kaj in koliko odločitev naš še čaka skozi ves dan in naše celotno življenje.
Svetujem Vam lahko samo, da nikoli ni prepozno. Če ste že zares globoko zabredli, si nekaj mesecev pomagajte z blagimi antidepresivi ala cipralex, z seveda postopnim uvajanjem in odvajanjem obvezno.
Medtem pa si uredite urnik. Brez urnika se ne bo nikoli nič uredilo. Ta vam bo dal v življenju neko sigurnost in pot, ki vam bo pomagala v vašem počutju z čimmanj nihanj. Šport, hrana, in počitek...vsega ravno dovolj, in ne preveč...
Imejte se radi, in Folk, če je kaj resničnega....je to samo pobeg v naravo, pomagajte sočloveku...ne pozabite najprej za starejše in "nardite" čimveč otrok ki bodo imelii čimveč od staršev.. babic in dedkov. Zahtevajte in izborite si čas zato, ker vse ostalo je samo iluzija...in nima nič opraviti z res pravo vrednostjo, ki jo ima življenje vsakega posameznika. Proud, respect, united +7.510.176.695. -0
tenten1
# 06.06.2017 ob 06:15
verjetno anglezi ne poznajo navadne ŠENTJANZEVKE
tenten1
# 06.06.2017 ob 06:14
pozivilo za konje... sem sam videl kaj naredi dolgotrajno konzumiranje... poskrbi da stranka ostane za zmerom... bravo anglezi. pa ravno anglezev poznam najvec ki se ga zadevajo s KETAMINOM...
HOR
# 03.06.2017 ob 16:02
ishgilliath
# 03.06.2017 ob 01:48

OK.
Sicer pa s Ketaminom nimam izkušenj, izgleda pa obetavno...
orodjar
# 03.06.2017 ob 03:36
"V boju z depresijo ali na poti k njej pomaga samo to:

- oddaljiti se od tipičnih stresorjev, ki niso potrebni,
- šport, ki vam ustreza (skupinsko, individualno) vsaj 1 uro na dan,
- pustiti službo in jo najti drugje ne glede na vse,
- narava, gozd, voda - vsaj 3x na teden po 2 uri čistega miru in naravnih frekvenc iz narave,
- 528 Hz, 417 Hz, binarna frekvenca za "power nap" - 20 min spanca na dan popoldne za resetiranje misli,
- vegeterijanstvo, voda 3L/dnevno
- vsak dan seksati (če je možno 2x dnevno),
- najti smisel v nečem, hobi, tako globoko, da se "časovno zgubite" med ustvarjanjem - možgani hibernirajo - vi se zdravite in stresorji ne delujejo na vas.
- obkrožiti se s pozitivnimi ljudmi, ki vas cenijo, ostale odsloviti stran od vaše aure."

"He's that most dangerous of animals, a clever sheep. He's the ring leader. He has realized that a sheep's life consists of standin' around for a few months and then bein' eaten. And that's a depressing prospect for an ambitious sheep. He's patently hit on the idea of escape." (Monty Python)

Ok, šalo na stran. Meni osebno ketamin ne leži. Raje grem enkrat na leto, dve, na pošten izlet (LSD). Seveda s pripravami in nikoli v družbi.

Strinjam se s komentarjem ishgilliath-a, z razliko da jaz v tem ne vidim zabavnosti (per se), temveč spoznavanje (sebe in vsega drugega) in duhovnega čiščenja.
CicaMicaŠpica
# 02.06.2017 ob 20:54
Depra je sranje. V začetnem stanju, pomaga vse, kar človeka veseli, brez medikamentkov ali drugih psihoaktivnih substanc. Meni osebno je z veliko potrpljenja pomagalo delo, ki me je takrat najbolj napolnjevalo.
Heisenberg
# 02.06.2017 ob 15:40
Ven iz hiše/stanovanja, peš, s kolesom, v gozd, hribe, gore, brez pametnih naprav. To so zdravila proti depresiji.
MayaMaya
# 02.06.2017 ob 15:07
Depresija je v večji meri posledica neodkritega obolenja ščitnice, izgorelosti nadledvične žleze, pomanjkanja B12 vitamina, D3 vitamina, feritina, magnezija...
GORILA
# 02.06.2017 ob 13:33
Kaj kokain tudi pomaga?

Verjetno pomaga...v J. Ameriki je veliko manj depresivcev kot v EU, ZDA, Japonskem...
Kazalo