Družina/nosečnost
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.3 od 16 glasov Ocenite to novico!
Proizvajalci pogosto izkoriščajo naravno nagnjenje do sladkega okusa in dodajajo sladkor v prehrambne izdelke. Foto: Reuters
sladoled
Majhnim otrokom smemo ponuditi sladkor v koncentrirani obliki, na primer sladoled, le občasno in v manjših količinah. Foto: Reuters
Sladkor
Za dojenčke je dodani sladkor v prehrani odsvetovan, saj ne prispeva k vnosu pomembnih hranil. Foto: EPA

Sadne kašice niso primeren samostojen obrok za dojenčke

Sladkarije bi morali otroci spoznati čim pozneje
14. avgust 2016 ob 12:06
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Strokovnjaki opozarjajo, da sadne kašice zaradi naravno prisotnega sladkorja ne smejo biti edina hrana za dojenčke. Otrokom je treba hrano s sladkim okusom ponuditi čim pozneje.

Na mednarodnem inštitutu za potrošniške raziskave so namreč v ocenjevanje vključili deset vzorcev najbolj priljubljenih jabolčnih sadnih kašic priznanih blagovnih znamk otroške hrane. Ugotovili so, da je le en izdelek narejen izključno iz jabolk, trem je bil dodan še vitamin C, pri drugih pa so bile prisotne še druge sestavine, najpogosteje riževa moka, so pojasnili na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS).

Potrošniki lahko s pogledom na seznam sestavin hitro ugotovijo, da je sestava kašic lahko zelo različna, sadje pa lahko predstavlja od 50 do 100 odstotkov izdelka, je svetovala prehranska strokovnjakinja Nika Kremić. "Večina analiziranih kašic vsebuje fruktozo iz jabolk in jabolčnega soka. En izdelek ima dodan tudi sladkor, kar še poveča količino sladkorjev v kašici, ki kot dodatek niso dovoljeni za dojenčke v večji količini, kot bi ga dojenček dobil v tem obroku z materinim mlekom," je še opozorila Kremićeva.

Sladkor ni primeren za dojenčke
Matej Gregorič
z Nacionalnega inštituta za javno zdravje je poudaril, da je po smernicah zdravega prehranjevanja dojenčkom dodani sladkor v prehrani odsvetovan, saj ne prispeva k vnosu pomembnih hranil. Sadne kašice brez dodanega sladkorja, zlasti v kombinaciji z žiti ali zelenjavo, pa so lahko dopolnitev prehrane, nikakor pa ne smejo biti edina prehrana, saj lahko vsebujejo veliko naravnega sladkorja iz sadja, je še razložil.

Proizvajalci pogosto izkoriščajo naravno nagnjenje do sladkega okusa in dodajajo sladkor v prehrambne izdelke, kar za otroke ni primerno. Pozneje je takšne otroke namreč mnogo težje odvaditi od preveč sladkih živil. Sladkor v koncentrirani obliki, na primer sladoled, lahko majhnim otrokom ponudimo le izjemoma in v majhnih količinah.

Otrokom je po Gregoričevih besedah hrano s sladkim okusom treba ponuditi čim pozneje oziroma šele takrat, ko bo otrok spoznal in osvojil raznovrstne okuse zelenjave in sadja. Omejevanje sladkih živil in pijač na silo pri otrocih namreč ni uspešna metoda, zato je bolje, da se s sladkarijami srečajo čim pozneje.

VIDEO
Otrok ne potrebuje sladkorja
G. K.
Prijavi napako
Komentarji
Follow Me
# 14.08.2016 ob 13:30
Če se le da, otroku ni potrebno dat sladkorja, mu je treba dat sadje in je cukra več kot dovolj.
zozozo
# 14.08.2016 ob 13:10
Te sadne kašice (sploh tiste iz trgovine, jabolka menda zna vsak naribati doma) itak niso primeren obrok za dojenčka, in tudi uživanje večjih količin sladkorja je škodljivo tako za dojenčke kot za odrasle.

Ampak zraven pa res ni treba napisati še kupa neumnosti. V kašicah je tipično okoli 10% sladkorja, v materinem mleku pa 7%. Če otrok poje 1dl kašice, v njem dobi toliko sladkorja, kot v 1,5dl materinega mleka.

Tudi v sladoledu (ki ga tukaj imenujete "koncentrirana oblika sladkorja", kar je za crknit od smeha), je sladkorja "samo" okoli 20%. Torej tudi cela kepica sladkorja (recimo 0,5 dl) vsebuje toliko sladkorja kot 1,5dl materinega mleka.

Če ne bi v osnovi dobrih nasvetov (nehajte hranit otroke s sladkarijami) zavijali v tako slabe argumente, bi mogoče bil učinek boljši.
JohnSmith
# 14.08.2016 ob 13:20
Aha, skratka, ena kašica je narejena iz naravnih jabolčk, ena ima dodan vitaminček C, nekatere pa tudi riževo mokico. Tudi povsem naravne so v redu samo kot dopolnitev prehrane, ker lahko vsebujejo preveč naravnega sladkorčka, pa tudi sladoledček in sladko pijačko jim lahko ponudim v majhnih količinah.

Ok, zdaj razumem, v čem se razlikuje kaša od kašice. Kašica vsebuje več majhnih stvari, v članku pa niste bili dovolj dosledni in nisem sprva razumel, o čem je govora.

Čisto zares. Otroku damo za jest sadno kašo. S temi kašicami, rokicami, kapicami, sladkorčki, rožicami itn. delamo otroku medvedjo uslugo, ker pootročenega govora ne zna ponoviti (je težje za izgovorjavo) in posledica je potem, da slabše govori. Pa še zoprno je poslušati, kako se starši afnajo.
zozozo
# 14.08.2016 ob 20:42
Zanimivo, je da ne poznam enega ki nebi na fruteku zrastel pa smo vsi zdravi.

Potem pa ne poznaš veliko ljudi. Najprej, večina se nas je rodila, preden je Frutek sploh obstajal. Pa tudi od kar obstaja, ga je skoraj vsak otrok kdaj probal, le zelo redki (in nezdravi) so pa na njem gor zrasli, ampak so jih starši generalno hranili s hrano.
Gepard007
# 15.08.2016 ob 18:36
Tele kaše in čokoline pripravljajo mame, ki se jim ne ljubi kuhat. Bogi otroci!!
Chicken Boy
# 15.08.2016 ob 08:08
@zozozo v 100g sladoleda je 30g sladkorja. Sploh ne vem od kje ti teorija, da se v članku pretirava glede sladkorja. Ljudje se sploh ne zavedajo koliko ga zaužijejo, malo glejte embalaže. Poleg tega pa ne moremo delat neke primerjave z materinim mlekom.
zozozo
# 14.08.2016 ob 14:38
@Follow - Tu je bolj poanta to, da dojenčku prve 4-5 mesecev ni treba dajati niti sadja, pa tudi potem ga je bolje hraniti z zelenjavo (kjer je tudi že dovolj sladkorja in vitaminov, in načeloma več vlaknin) kot s sadjem. Sadje je super posladek, vsekakor boljši kot sladoled, in nič več. Za lakoto se pa je zelenjava in meso.
Binder Dandet
# 16.08.2016 ob 08:00
"Zanimivo, je da ne poznam enega ki nebi na fruteku zrastel pa smo vsi zdravi."

Noben nobene bolezni, ne. Samo predebeli so otroci, pa slabe zobe imajo itd..

Jaz se pohvalim, da je moja tako vneta pri hrani za malega, da v prvih 15 mesecih še ni užil nobenega fruteka. Je pa zadnjič videla en par na poti iz trgovine, ki je imel zalogo frutekov in sta računala...3 na dan...to bo za toliko in toliko dni. Bogi otrok.
povzetek
# 14.08.2016 ob 17:37
Kdaj bodo na embalaži sladke hrane in pijače slike posledic pretiravanja, kakor je to na cigaretih?
vinklkugla
# 14.08.2016 ob 16:36
sladkor ni primeren tudi za odrasle
jaz1234
# 16.08.2016 ob 18:28
Problem je surov trsni sladkor. Povzroča odvisnost. V trgovinah sladkarij na tone, cuker je v praktično vsaki stvari, ljudje smo kronično odvisni od sladkorja. To je problem, ne pa naravno prisotni sadni sladkor. In tudi sadne kašice iz kozarčka niso tak problem, seveda pa ne kar naprej. In vsaka mama se sem ter tja sreča s pomanjkanjem časa. Pa zato še ni lena, če otroku da kozarček sadja iz trgovine. Tako razmišljanje je do kraja perfekcionistično. Perfekcionizem pa je za mamo z več majhnimi otroki lahko poguben. V tem času pač ne more biti vse po reglcih pa pika, ker za to pač ni časa. Pa prebrat je treba, kaj je notri. Sicer so pa verjetno precej bolj zdrave, kot sadni jogurti.
Sicer pa sama že leto in pol ne jem surovega trsnega sladkorja. In šele sedaj vidim, da je življenje možno tudi brez njega. Pa tudi brez njega se da dobro jest. Samo prehrambeni industriji ni do tega, da bi ljudje to ugotovili.
elGoyc
# 16.08.2016 ob 12:41
Če se mami ne ljubi naribati jabolka in korenja, bi o tem lahko razmišljala preden se je odločila za otroka.
Drugače je zelenjava tako ali tako veliko bolj zdrava od sadja, ki za naše potrebe vsebuje preveč sladkorja že samo po sebi, da ne bo kdo mislil, da je dijeta sestavljena iz pretežnega dela sadja za človeka zdrava. Kot posladek in vir vitaminov seveda, a ne kot osnovno živilo.
JohnSmith
# 14.08.2016 ob 13:27
Ni nobene vsebinske razlike med kašo in kašico. Kašica niti ni pomanjševalnica, je pootročen govor oz. afnanje.
zozozo
# 14.08.2016 ob 13:24
@john smith - Hmm, tu si po moje malo mimo vsekal. "Kašica" v tem primeru ni pomanjševalnica od "kaša", ampak samostojna beseda s samostojnim pomenom (čeprav je nastala kot pomanjševalnica). Tako kot "črtica" v literarnem pomenu ni pomanjševalnica od "črta".
jaz1234
# 16.08.2016 ob 21:30
Sicer pa je celoten članek z naslovom vred strel v prazno. Čista novinarska raca, napisana samo zato, da bi ljudje klikali. Naslovu 'Sadne kaše niso primeren samostojen obrok za dojenčke' sledi podnaslov 'Sladkarije bi morali otroci spoznati čim pozneje'. Sadne kaše pač niso sladkarije. Sladkarije postanejo, v primeru, da vsebujejo sladkor. Torej bi bilo bolj pravilno: sadne kaše, ki vsebujejo sladkor (in še druge sestavine, ki niso sadje), niso primeren samostojen obrok za otroke. Ker če pa me kaj 'razkajfa', je pa to, da se v dobi, ko smo z vseh strani dobesedno bombardirani s sladkarijami, pod vprašaj postavlja zdravje sadja. Mislim ljudje božji, a ste pri sebi???

In če nadaljujem z analizo tegale člančiča. Sledi naslov 'Sladkor ni primeren za dojenčke' S tem se strinjam, samo kaj ima to s sadjem? Kaj ima to s sadnimi kašami, ki so brez dodanega sladkorja?

'Sadne kašice brez dodanega sladkorja, zlasti v kombinaciji z žiti ali zelenjavo, pa so lahko dopolnitev prehrane, nikakor pa ne smejo biti edina prehrana, saj lahko vsebujejo veliko naravnega sladkorja iz sadja' Mislim, da je povprečni mami kristalno jasno, da je sadni obrok vmesni obrok. Če drugega ne otrok dejansko ni dolgo sit od takšne hrane, torej mu je treba dati kaj 'močnejšega' če ne je kar naprej siten, tega pa mame nočemo, kajne?
jaz1234
# 16.08.2016 ob 18:29
Sicer so pa verjetno precej bolj zdrave, kot sadni jogurti. - sadne kaše iz kozarčka namreč
kodsoj
# 14.08.2016 ob 20:47
Zveza potrošnikov je zalega šalabajzerjev, ki delajo EPP po naročilu lobijev.
jaz1234
# 18.08.2016 ob 16:36
Brez zamere, marsikaj mi je jasno. Od trsnega sladkorja človek postane odvisen, od sadnega pa ne. Sedaj razumeš?

Seveda se strinjam, da pri vsem skupaj gre za to, da ima človek mero. Otroka počasi privajamo na hrano, to pomeni na vse okuse, ne samo na sladkega. Seveda je povsem logično, da je tudi v sadnih kašah brez dodanega sladkorja veliko fruktoze, ker je pač v kozarčku veliko sadja, da je kaša tako gosta.

Članek je pač nekakšen ponesrečen povzetek tega, kar sta javnosti dobronamerno sporočila Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave in Zveza potrošnikov Slovenije. V isti koš meče sadje in sladkarije. Bi se strinjala z zgoraj napisanim, da si življenje posladkamo z mero. In če že moram izbirati s čim ga bom posladkala svojemu manj kot eno leto staremu otroku, potem mu ga bom raje s sadno kašo brez dodanega sladkorja, kot pa z jogurtom (v katerem je ogromno sladkorja).

Ne vem zakaj zgoraj omenjeni inštituciji ne izdata istega opozorila za sadne jogurte?
zozozo
# 18.08.2016 ob 01:49
Torej bi bilo bolj pravilno: sadne kaše, ki vsebujejo sladkor (in še druge sestavine, ki niso sadje), niso primeren samostojen obrok za otroke.

Sadje vsebuje sladkor. Res ne razumem, kaj ti ni jasno.
Prudencija
# 18.08.2016 ob 01:23
Se v celoti strinjam z zgoraj povedanim, in še sama bi izrazila, da je sladkor seveda pomemben del življenja, a ne enostavni sladkorji, kot so cukr, sadje. Lahko se odvaja odrasel človek počasi, da niso abstinenčni sindromi prehudi. Z razvojem okušanja in dajanja telesu možnosti, da prepoznava okuse, nianse, uživa, ne da bi bilo zadeto ko šus (kar pride od sladkorjev) se življenje močno spremeni - na boljše. Da ne bi mislili, da je katerikoli ekstrem dober. Sama se ravnam, da so sladkorji tudi zato, da je življenje slajše, lepše, a seveda je ključna mera in način uživanja, kot posladek - torej ne kot glavni dotok zadavanja.

Ko sem delala v trgovini z živili, ne bi mogel človek verjeti, koliko se tega proda-kupi, ljudje so samo cukr in alkohol ter čike kupovali, in to vse troje ima neke skupne imenovalce.
zozozo
# 15.08.2016 ob 14:13
v 100g sladoleda je 30g sladkorja.

Odvisno od sladoleda. Tudi, če ga je 30g, ga je v kepici s premerom 4,5cm (tj. 50ml, tj. pribl. 50g) skupaj 15g, kar je toliko kot v dva deci materinega mleka. Pri malem dojenčku je to veliko, pri večjem, ki že je različno hrano, pa ne tako zelo veliko, in nobena katastrofa, če se dogaja redko.

Sploh ne vem od kje ti teorija, da se v članku pretirava glede sladkorja.

Nisem rekel, da pretiravajao, ampak da pišejo neumnosti. Mogoče zato, ker sladoled imenujejo "sladkor v koncentrirani obliki"?

Ljudje se sploh ne zavedajo koliko ga zaužijejo, malo glejte embalaže.
Se strinjam.

Poleg tega pa ne moremo delat neke primerjave z materinim mlekom.
Seveda lahko delamo primerjave. V sladoledu je npr. več sladkorja kot v materinem mleku, v vodi pa ga je manj. Vidiš, da gre.
aqua_a
# 15.08.2016 ob 09:02
Tiste kašice so tako kisle, da jih sama ne bi mogla jest, kaj šele otroku dajala.
EternalSun
# 14.08.2016 ob 20:30
Zanimivo, je da ne poznam enega ki nebi na fruteku zrastel pa smo vsi zdravi. Najboljse da otroke z Herbalife pitamo pa bo
jaz1234
# 18.08.2016 ob 18:05
In če že moram izbirati s čim ga bom posladkala svojemu manj kot eno leto staremu otroku, potem mu ga bom raje s sadno kašo brez dodanega sladkorja, kot pa z jogurtom (v katerem je ogromno sladkorja).

Dejansko to ni ne vem kakšno sladkanje, ker nekatere kaše se meni zdijo že skoraj kisle.
Heli0s
# 14.08.2016 ob 13:41
Mmm ta desno na sliki, Yogsi, je res dober jogurt.
Elektronček
# 14.08.2016 ob 16:19
ni primerno?

saj smo vsi na frutku gor rasli, kaj dramatizirate
Kazalo