Ali so bili dinozavri res samo temne, rjavosive barve? Foto: NN

Odkritje prinaša nove namige o tem, kako so bila videti ta pradavna bitja in kakšne lise ali proge rumenkaste ali rdečkasto rjave barve so imela. Fosile, ki vsebujejo dobro ohranjene melanosome, so po besedah raziskovalca Michaela Bentona z univerze v Bristolu v Angliji našli na severovzhodu Kitajske.

Pred tem so paleontologi v fosilih že odkrili črn pigment, nova odkritja pa pomenijo, da dinozavri in prve ptice niso bile samo temne, rjavosive barve. Tako na primer vzorec melanosoma iz fosila Confuciusornisa - ptice, ki je živela okoli 125 milijonov let nazaj - kaže, da je imelo to bitje beločrno in oranžnorjavo perje.

O Bentonovi raziskavi imajo pomisleke
Nekateri paleontologi pa trdijo, da so ta vlakna, ki jih odkrijejo na mnogih fosilih dinozavrov, večinoma le obrabljeni ostanki kolagenskih vlaken, ki so bili med življenjem dinozavra del njegove kože. Paleontolog na ameriški univerzi Yale Richard O. Prüm se ne strinja z Bentonovo raziskavo in pravi "Prisotnost melanina potrjuje, da so ta vlakna kožne oziroma zunanje strukture."

Alan Feduccia z Univerze Severne Kalifornije v v Chapel Hillu ima prav tako pomisleke glede Bentonove raziskave, a meni, da je zanimiv poskus mikroskopske analize pigmentov v fosilih.