Matevž Lenarčič še ne bo zapustil Slovenije. Foto: BoBo
Matevž Lenarčič še ne bo zapustil Slovenije. Foto: BoBo
Ivo Boscarol in Matevž Lenarčič
Direktor podjetja Pipistrel Ivo Boscarol je projekt GreenFlight WorldFlight označil za slovenski projekt, ki združuje slovenska podjetja in njihovo letalsko in logistično znanje. Slovenska letalska industrija je sicer majhna, vendar v svoji niši vodilna v svetu, je dodal. Foto: BoBo
Lenarčič okoli sveta v nedeljo zjutraj

Vzleteti bi moral danes ob 8. uri, a je moral odhod prestaviti zaradi težav z instrumenti, ki kažejo raven olja v letalu. Organizatorji GreenLight WorldFlighta so pozneje sporočili, da polet danes odpade.

Lenarčič se je že poslovil
Po ureditvi zadnje dokumentacije na centru civilnega letalstva na Brniku je Lenarčič pred letalom predstavil svoj polet, glavne nevarnosti in cilje. Poslovil se je od prijateljev in sorodnikov, direktorja podjetja Pipistrel Iva Boscarola in predstavnikov sponzorjev.

Lenarčič je izrazil hvaležnost pokroviteljem, ki so omogočili njegov tri mesece dolg polet. Za najbolj zahteven del poti pa označil slabo vreme. Zaradi močnega vetra je bil precej naporen že petkov polet iz Ajdovščine do Brnika.

Prvi postanek na poti okrog sveta pilot načruje v Maroku, drugega v Senegalu, potem pa naj bi prečkal Atlantik. Letalo sicer še nikoli ni bilo preizkušeno s takšno obremenitvijo, zato bo prvi dan "trenutek resnice", je prepričan. Pričakuje, da bo letalo s polnim rezervoarjem lahko preletelo 4000 kilometrov.

Boscarol je pojasnil, da lahko virus leti preko Mount Everesta in v temperaturah od -50 stopinj Celzija do 50 stopinj Celzija, opremljeno pa je tudi s padalom za reševanje letala.

Nov poskus vzleta v nedeljo
Po pregledu letala in vžigu motorja pa je Lenarčič motor že čez nekaj minut ugasnil. Po še nekaj poskusih je motor dokončno ustavil, odprl njegov pokrov in z mehaniki Pipistrela skušal odpraviti težave.

Na pomoč naj bi jim prišli še strokovnjaki iz Celja, ki so v letalo Virus vgradili nadzorne instrumente. Po krajšem premisleku so organizatorji sporočili, da poleta ne bo, nov poskus vzleta pa bo v nedeljo.

Tako je Lenarčičev odhod iz Slovenije že drugič prestavljen. Z brniškega letališča bi moral poleteti 3. januarja, a je bil polet prestavljen, ker ni dobil vseh potrebnih zavarovanj.

Preletel bo več kot 60 držav
V od dveh do treh mesecih namerava preleteti okoli 100.000 kilometrov. Po vzletu z Letališča Jožeta Pučnika bo letel proti zahodu, šestkrat preletel ekvator, prečkal več kot 60 držav in sedem celin, med drugim tudi Antarktiko. Leteti namerava tudi nad najvišjo goro na svetu Mount Everestom, 120 narodnimi parki in tremi oceani.

Projekt, ki ga je poimenoval GreenLight WorldFlight, je vreden okrog dva milijona evrov, nanj pa se je pripravljal skoraj eno leto. Veliko časa mu je namreč vzelo pridobivanje dovoljenj za polet čez nekatere konce sveta.

Lenarčič bo iz letala fotografiral in meril
Pilot, fotograf, alpinist in biolog Lenarčič je že leta 2004 s Pipistrelovim letalom sam obletel svet. Takrat je za nekaj manj kot 40 tisoč kilometrov porabil 79 dni.

Tudi tokrat je izbral Pipistrelovo letalo, ki mu bo po besedah Iva Boscarola omogočalo hitrosti do 300 kilometrov na uro, s 350 litri goriva pa bo lahko preletel 4.000 kilometrov.

Z letala bo ob tem fotografiral površje Zemlje, hkrati pa bo opravljal tudi različne raziskave. Za podjetje Aerosol bo tako meril pristonost črnega ogljika v atmosferi, kar ni doslej opravil še nihče.

Lenarčič okoli sveta v nedeljo zjutraj