Pluton je dobil ime po gospodarju podzemlja. Foto: Reuters
Pluton in njegove lune
Takšen naj bi bil pogled na Pluton in luno Haron s površja ene od novoodkritih lun. Foto: EPA

Obe luni naj bi se okoli Plutona gibali v tridnevnih ciklih, njuna pot pa naj bi bila podobna krožni orbiti. Satelita imata začasni imeni P1 in P2 in čakata na uradno potrditev Mednarodne astronomske zveze. Če se bo to zgodilo, bosta dobila imeni, povezani s klasično mitologijo. Znanstevniki pa še vedno ugotavljajo velikost novo odkritih Plutonovih lun.

Pluton že ima eno odkrito luno, ki je dobila ime Haron. Ta je bila odkrita leta 1978 in zaradi njene velikosti (pol manjša od Plutona) mnogo znanstvenikov meni, da sta Plutoni in Haron dopolnjujoč par.

Je Pluton sploh planet?
Pluton so odkrili leta 1930 in zaradi njegove čudne orbite okoli sonca med znanstveniki ni soglasja, ali naj bo Pluton sploh planet. Zgoraj omenjena Mednarodna astronomska zveza ga smatra za planet, vendar pa trenutno razmišljajo o spremembi definicije pojma planet.

Luna gor ali dol
Po mnenju znanstvenika, ki sodeluje v razpravi za dosego nove definicije planeta, dejstvo, da ima Pluton več lun, ne spreminja njegovega statusa. Vprašanje več ali manj lun namreč ni vpleteno v kriterije, ki bodo najverjetneje sprejeti. Vendar pa bo ljudi dejstvo, da ima Pluton več spremeljevalcev, ljudi pomirilo glede njegovega statusa planeta.