Skupine, kot je ta, so se po zadnjih spremembah le še bolj razmahnile. A čeprav nekatere štejejo že krepko prek milijon članov, so ušesa korporacije FB gluha za take in podobne pozive. Foto: MMC RTV SLO
Skupine, kot je ta, so se po zadnjih spremembah le še bolj razmahnile. A čeprav nekatere štejejo že krepko prek milijon članov, so ušesa korporacije FB gluha za take in podobne pozive. Foto: MMC RTV SLO
Facebook se ponaša s 300 milijoni uporabnikov, Twitter s 50 milijoni - a število uporabnikov pri slednjem narašča hitreje kot na FB. Foto: MMC RTV SLO
'Spremenite Facebook nazaj na normalno!' pozivajo uporabniki. A kaj je sploh normalno? Predzadnje spremembe so naletele na velik odpor, a so se jih ljudje nekako navadili - ravno do takrat, ko so pri Facebooku postregli s spet novo različico. Foto: MMC RTV SLO

Po tednu dni, odkar je priljubljena socialna spletna stran ponovno postregla z novo obliko, se strasti uporabnikov še kar niso pomirile.

"Zdi se, kot da bi se zbudili in odkrili, da so vašo mamo zamenjali z zlobno debelo teto z bradavico nad očesom," spremembe slikovito opisuje eden od ameriških uporabnikov.

"Nehajte mi govoriti, naj ponovno navežem stik!"
Več kot 300 milijonov Facebookovih uporabnikov se že teden dni skuša sprijazniti z najnovejšim - a prav gotovo ne zadnjim - preoblikovanjem. Twitterju podobna nefiltrirana domača stran, ki so jo pred nekaj meseci vsi sovražili, je izginila, vrnil pa se je tok, ki obvešča o vseh novih prijateljstvih in včlanjenju v skupine. Na največji odpor pa je naletela t. i. news feed (postavljena ob "live feed"), ki deluje po nekem bizarnem naključnem algoritmu in vam dobesedno vsiljuje tisto, kar se Facebooku zdi pomembno v zadnjih dneh. Brez neke logike. Zdi se, da deluje v nekem drugem časovnem pasu.

News Feed naj bi bila po Facebookovih trditvah "boljša, bogatejša" verzija nekdanjih "highlightsov" na desni, ki jih zdaj ni več. Se pa Facebook zdaj bolj kot kadar koli prej "vtika" v vas s predlogi, da se uporabniki "ponovno povežejo" z odtujenimi znanci in pišejo na "stene" ljudi, ki jih sploh ne poznajo.

Ni čudnega, da so uporabniki popolnoma zmedeni in vznemirjeni. "Nehajte mi govoriti, naj ponovno navežem stik s prijatelji mojih staršev, z živčno žensko, ki je nekoč sedela ob meni na letalu, z mojo nekdanjo maserko, z mojimi avanturami za eno noč in s tistim strašljivim tipom, ki je bil na antropologiji moj partner in sem ga dodala le za akademske namene," se pritožuje neka uporabnica, ki jo citira MSNBC.

Tekmovanje v popularnosti
Sodeč po izjavi družbe, so spremembe uvedli v skladu z vložki uporabnikov, a kot je zapisal neki bralec na Facebookovem profilu tehnološke strani Technotice: "Rad bi vedel, koga so vprašali, da je bil za te spremembe ... Zaenkrat še čakam, da na FB-ju spoznam koga, ki je dejansko zadovoljen z njimi."

Komentarji se zdijo skoraj enoglasni. "Grozljivo in zmedeno." "Ne prenesem nove oblike. Zdaj moram loviti in brskati, da najdem stvari, ki so bile včasih naravnost pred mano, pa še vedno ne najdem nobene logike ali vzroka, kako so zadeve razvrščene." To zadnje mnenje se nanaša na News feed, pri katerem so na vrhu razvrščeni le najbolj priljubljeni statusi - gre za isto "tekmovanje v popularnosti", kot ga uporablja Google za svoje rezultate iskanja. Uporabniki so - ogorčeni. "Najbolj butast nov dizajn do zdaj, Facebook. News Feed lahko zamenjaš za Status updejte, a za to moraš zdaj klikniti na tri mesta namesto enega."

Facebook ali bipolarna motnja?
Res je sicer, da so Facebookovi uporabniki znani po tem, da se pritožujejo nad vsako spremembo. "Kadar koli Facebook nekaj spremeni, je za crknit smešno. Kot bi opazova skupino bipolarnih ljudi, ki nihajo med maničnimi in depresivnimi fazami. 'O ne, mojega življenja je konec! Sovražim te, Facebook.' proti 'Uau, ta nova zadeva je suuuuuper. Ljubim te, Facebook.' In kakšen teden kasneje, ko tablete primejo: 'Ah, ja, spremembe sploh niso tako slabe. Naučil se bom živeti z njimi.' Ne da si imel kakšno izbiro," je komentar nekega uporabnika na spletni strani New York Timesa.

Po drugi strani pa nihče dobro ne ve, kakšna je logika za temi zadnjimi spremembami, saj nedvomno niso prijazne do uporabnika. Poznavalci menijo, da gre za poskus Facebooka, da bi čedalje bolj konkuriral največjemu tekmecu Twitterju s spodbujanjem več interaktivnosti in več klikov.

A taka racionalizacija sproža le še večji odpor uporabnikov, ki pravijo, da če bi hoteli Twitter, bi se mu pridružili.