Znanost in tehnologija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.8 od 66 glasov Ocenite to novico!
tropski pragozd
Tropski pragozdovi so izgubili največ živalskih vrst. Foto: Pixabay

Dodaj v

"Po svetu poteka biološko uničenje"

Priča smo izginjanju vrst, kakršnega ni bilo že 66 milijonov let
11. julij 2017 ob 18:30
Stanford - MMC RTV SLO

Biologi svarijo, da je izginilo že 50 odstotkov vseh živali, s katerimi smo si nekoč delili planet. Pozivajo h končanju utvare neskončne rasti na končnem planetu.

Mednarodna skupina biologov je v obsežni raziskavi izdelala popis geografskega območja 27.600 vrst ptičev, dvoživk, sesalcev in plazilcev (vzorec predstavlja skoraj polovico vseh znanih vretenčarjev) in analizirala 177 vrst dobro znanih sesalcev med letoma 1990 in 2015, piše portal Science Daily.

Ugotovitve so strašljive. Po besedah v raziskavi sodelujočega profesorja Paula Ehrlicha je Zemlja vstopila v obdobje množičnega izumrtja, kakršnega ni bilo že od izumrtja dinozavrov pred 66 milijoni leti. Izumrtje grozi skoraj 41 odstotkom dvoživk in 26 odstotkom sesalcev, pri čemer so največji krivci izguba življenjskega okolja, pretirana izraba virov, invazivni organizmi, onesnaženje in podnebne spremembe.

Seznam se ne ustavi na tej točki. Več kot 30 odstotkov vrst vretenčarjev se krči tako po obsegu populacije kot tudi po geografskem razponu. Od 177 analiziranih vrst so vse izgubile najmanj 30 odstotkov geografskega razpona in več kot 40 odstotkov jih je izgubilo več kot 80 odstotkov svojega geografskega razpona. Najbolj so na udaru tropski predeli, ki so doživeli največji upad števila vrst, sledijo zmerni predeli.

"To je biološko uničenje, ki se odvija po celem svetu, četudi so vrste, katerim pripadajo te populacije, še vedno prisotne na planetu," je posvaril soavtor raziskave Rodolfo Dirzo. Raziskava nakazuje, da je izginila že polovica celotnega števila živali, ki so nekoč skupaj z nami naseljevale Zemljo. To predstavlja "velikansko erozijo največje biološke raznolikosti v zgodovini Zemlje", so zapisali avtorji.

Ni več časa za odlašanje
Tako množično izumrtje vrst ima več posledic, opozarjajo avtorji. Ena je preludij v izumrtje vrst, kakor mu pravijo biologi. Različne živalske vrste pa poleg tega zagotavljajo ekosistemske storitve, ki so za nas ključnega pomena, kot je čebelje opraševanje rastlin, nadziranje škodljivcev in čiščenje voda. Z izginotjem vrst se poveča ranljivost ekosistemov in zmanjša genetska raznovrstnost, ki bi bila lahko odločilnega pomena za prilagoditev vrst na spreminjajoče se okolje. In ne nazadnje, naši zanamci bodo oropani užitka estetike raznovrstnosti, doda Ehrlich.

Zato ni več časa za odlašanje s spremembami, svarijo in pozivajo k omejevanju glavnih dejavnikov uničenja vrst – prenaseljenost in prevelika poraba – ter razblinjanju utvare o neskončni rasti na končnem planetu.

A. Č.
Prijavi napako
Komentarji
Sci-fi
# 11.07.2017 ob 18:36
Članek na katerega sem čakal že nakaj let. Človeštvo si mora postaviti meje, če ne nas čaka propad.
pepar
# 11.07.2017 ob 19:00
99% ljudi na planetu bi lahko normalno živelo brez neprestane gospodarske rasti.
Tudi uničenja planeta ne bi bilo v takem obsegu.
Tisti 1% na vrhu kurje lojtre pa mora imeti gospodarsko rast in ta procent je rabelj planeta.
Pa pokojninski skladi....
conquistador
# 11.07.2017 ob 19:06
Nekoč so levi živeli na območju Grčije in Indije, danes so še samo v začitenih parkih v Afriki, številke krčenja narave in človeške eksplozije so nenormalne in prikazujejo da smo ljudje virus.
Afrika leta 1950 imela 221 milijonov danes milijarda ljudi
Azija leta 1950 imela milijardo danes štiri milijarde ljudi
Zemlja nam vrača z klimatskimi spremembami ki bodo pokončale homo sapiense.
Cikel življenja se bo nadaljeval samo brez sesalcev.
DrMinistr
# 11.07.2017 ob 19:53
Zamislite se vsi, ki vsako leto kupite nov (še pametnejši) telefon, ki vsakih 5 let kupite nov avto, ki kupujete cunje, ki jih sploh ne nosite, mečete stran hrano (ker je tako ali tako poceni) in še bi lahko našteval...
granadir
# 11.07.2017 ob 19:20
Dokler bo v opranih "Hollywoodskih" glavah bolj pomembno, imeti, kot biti je na žalost vsakršno komentiranje takih in podobnih člankov brezpredmetno.....
SrMaček
# 11.07.2017 ob 20:10
Vsaka stvar, ki ima začetek ima tudi konec...smo tik pred koncem, bilo je lepo.

Zemlja hvala ti, ker sinas gostila in oprosti nam, ker nismo dihali s tabo, pač pa samo tebe.

Pa čim hitrejše okravanje ti želim, mati zemlja.
samburin
# 11.07.2017 ob 19:36
Izginilo je že 50% vseh živali, ki so z nami delile planet.
Pri nas se kaj takega ne more zgoditi, vsako leto pobijemo 100 medvedov pa jih je še vedno 500.
Super država ni kaj poleg tega imamo vsak dan več prašičev ne manj, kljub temu, da imamo veliko svinjskih procesij.
Vongobongo
# 11.07.2017 ob 19:05
Hm ZDA in Turcija se nestrinjata ;)
KovacevaKobila
# 11.07.2017 ob 21:26
Članek na katerega sem čakal že nakaj let. Človeštvo si mora postaviti meje, če ne nas čaka propad.

Tako je.

Uničevanje habitatov in nebrzdano onesnaževanje bi lahko hitro ustavili oz. vsaj resno omejili, če bi za to obstajala volja.

Vprašanje pa je, če je kotalečo kepo, ki smo jo sprožili z nekontroliranim šopanjem toplogrednih plinov v atmosfero, sploh še možno ustaviti.

Zaradi globalnega segrevanja smo že lep čas priča hitremu taljenju permafrosta in uhajanju ogromnih količin metana v atmosfero. Metan je toplogreden plin, ki je 86-krat hujši od CO2-ja, kar seveda dramatično pospešuje proces segrevanja ozračja in taljenja ledu.

Ob taljenju permafrosta smo priča uhajanju smrtonosnih bakterij in virusov. Mikroorganizmi, ki so bili stotisoče let ujeti v ledu in na katere nismo razvili odpornosti, lezejo na plan. V ledu so ujete tudi nekatere bolezni, za katere mislimo, da so stvar preteklosti - recimo bubonska kuga, koze itn. Pred kratkim so imeli v Salekhardu v Rusiji, ki se spopada z abnormalno visokimi temperaturami, izbruh antraksa.

Potem je tu izginjanje Arktike in posledični albedo efekt. Morje za razliko od ledu vpija svetlobo, zato se segrevanje pospešuje ... zaradi česar se preostali led še hitreje topi.

Oceani, ki iz atmosfere črpajo ogromne količine CO2-ja, postajajo vse bolj kisli. Zato smo priča odmiranju morskih živali. Na udaru so korale (večji del Velikega koralnega grebena je recimo že mrtev), školjke, morski polži in ostali mehkužci niso sposobni oblikovat lupine zaradi kislosti itn. Brez njih se sesuva prehranjevalna veriga, kar vodi v nadaljnje siromašenje oceanov.

Zaradi segrevanja ozračja smo že lep čas priča ogromnim, težko ustavljivim požarom v Sibiriji in Kanadi (Fort McMurray) zaradi presušenosti gozdov. Slednje so začeli beležiti celo v Amazoniji, ki je veljala za enega najbolj mokrih predelov na Zemlji.

Zaradi segrevanja se hitro širijo puščave, priča smo stopnjevanju rekordnih temperatur. Iranski Ahvaz je nedavno izkusil 53.7 stopinj, absolutni iranski rekord. Kalifornija se ravnokar spopada z najvišjimi temperaturami, odkar slednje merijo itn.

Izgubljanje obdelovalnih površin zaradi segrevanja ozračja, kar vodi v lakoto, vojne itn. Segrevanje prinaša tudi vse močnejšejše orkane, tornade, nevihte, ogromno točo ... ki spet otežujejo pridelavo hrane.

In vse to je le vrh ledene gore.

To so problemi, ki bi se jim moralo človeštvo stoodstotno posvetiti, če ne želi doživeti game over. Glede na Trumpa, Erdogana in podobne telebane pa trenutno žal ne vidim prav veliko razloga za optimizem.

Čim več osredotočanja na te teme, lepo prosim.
Do Brasil
# 11.07.2017 ob 19:33
je Zemlja vstopila v obdobje množičnega izumrtja, kakršnega ni bilo že od izumrtja dinozavrov pred 66 milijoni leti

Takrat so se baje ohranili prvotni sesalci do velikosti podgane. No, vsaj vemo kaj sledi...
cocker
# 11.07.2017 ob 20:16
Če začnemo pri nas. Nepremišljeno in na silo zaščitenje vseh vrst v Sloveniji pa pomeni - porušenje naravnega ravnotežja na našem področju. Več kot 70 društev za najrazličnejša varstva narave vlečejo denar od države, da pišejo po navadi projekte in raziskujejo papirje. V resnica je pa drugačna. Zopet smo pri zaščiti, kormorana, vrane, naselitvi bobra itd itd. Ornitologi kričijo, da je potrebno zaščititi te vrste in je potrebno varovati ostale majhne ptice pevke. Nočejo priznati, da bi bilo potrebno kormorana odgnati, ali zelo zmanjšati populacijo. Ker.. je ta vrsta izpodrinila čaplje iz rečnih strug, izropala ribe iz rek in jezer. Čaplje se sedaj prehranjujejo skupaj s štorkljami (ki pravtako nimajo žab) ter vedno bolj predrznimi in številčnimi vranami, na travnikih in njivah ter lovijo glodalce (ki so hrana drugim vrstam) in koljejo in uničujejo tudi ptičja gnezda in ptičji podmladek majhnih ptic. V rastlinstvu je podobno. Razmnožile so se rastlinske vrste, ki jih pri nas pred 50 leti nismo poznal. Sedaj se širijo in dušijo naše listnate gozdove in zapuščene travnike po ravninskih delih Slovenije.
Kaj naj rečem, vedno se strinjamo s svetovnim varstvom in opozarjamo na svetovne posledice, doma pa lepo pustimo da narava ni več naravna. Vsi tisti naravnovarstveniki in društva bi morali naredit nekaj z dejanji, akcijami v naravi in ne z raziskavami in papirologijo, in napisanimi zgodbami, za katere jim plačujemo.
Adi H.
# 11.07.2017 ob 21:52
Človeštvo rabi nov družbeni sistem, bio-humanizem bi bil prava smer.
Glas_razuma
# 11.07.2017 ob 21:14
Podivjani kapital se ne zanima za globalno segrevanje ali izumiranje živalstva in rastlinstva; edini kriterij, ki v tem sistemu kaj šteje, je plus, dobiček na koncu leta, gonja po nenehni rasti, po vedno več in več.
Na osebnem nivoju lahko ločujemo smeti, kolikor hočemo, a dokler bo neka korporacija za povečanje dobička brez pomisleka pripravljena izkoristiti ljudi in naravne vire, bo to le prdec v morju kloake.

Človeštvo kot kolektivna entiteta mora spremeniti način razmišljanja do modusa, v katerem je dobrobit ljudi in narave na koncu fiskalnega leta popolnoma enakovreden ali pa boljši kot nekaj procentov večja gospodarska rast. Kako bomo to dosegli? Iskreno ne vem. Mislim, da smo z razlogom pesimistični.
PONOS
# 12.07.2017 ob 01:12
Poleg tega nas ljudje ki nas vodijo bankirji ,monarhija itd sodelujejo z to tujo vrsto ki so nas dizajnirali to so tisti mega uspešni....Zadeva je tako šokantna da jo bi redko kdo verjel.Vendar edino logična...Kdor ne verjame bo moral verjeti... ..
maxbernie
# 11.07.2017 ob 23:05
Hja, lahko dajete minuse, ampak po eni strani jokajo novinarji o migracijah, noben pa se nikoli ne upa dotakniti nore rodnosti v nekaterih državah, ki ni vzdržna.

Taka in podobne izjave lepo kažejo, da je ena veja človeštva šla po poti evolucije, druga, katere primerek je avtor zgornjega zapisa, pa kreacionizma.

Bi vas, spet tiste, ki nabijate o visoki rodnosti, spomnil, da so tudi naše praprabice in ne še dolgo nazaj, rojevale po deset otrok. Preživelo jih je bore malo, jasno. Razlog: obupne življenske razmere. In tako je je še dandanes v velikem delu matere Zemlje.
Samo še čakam, da bo tale migrantski ekspert mrtvo hladno prijavil, da bo soška postrv izumrla zaradi raubšica migrantskih barab, ki se skrivajo v Posočju in da ni več avtohtone štajerske kokoši, ker hudiči nočejo pujcekov jesti?

Res, kako lahko tako sramotite normalno slovenstvo?
zml
# 11.07.2017 ob 22:12
Najprej razčistimo, kaj lahko naredim sam-a:
Poenostavim, zmanjšam porabo, uporabim ponovno, ne kupim, ker me slučajno zamika. In vse to pričakujem od okolice, tudi tistih, ki lahko delajo večje spremembe.
V času dopustov pa sebi in mladim pokažem, kako čudovito je živeti v bogati naravi.
PONOS
# 12.07.2017 ob 01:07
Ljudje smo genetsko modificirani sužnji ki čistimo planet za nekoga.V bistvu smo del teraforminga.Najprej bomo uničili lastno okolje nato sledi samouničenje ki bo prineslo prostor tistemu ki nas je dizajniral.Resno mislite da smo slučajno edina inteligentna vrsta na planetu nič ni slučaj,širimo se in uničujemo vse kot virus.Logično.Kot tip 3 ali 4 civilizacije bi naredil ravno to ker bi bilo bivanje za mene smrtonosno zaradi koktejl virusov,bakterij,živali bi probal gensko modificirati bitje na planetu ki bi opravilo delo zame...čas je relativen za nas je mion let veliko za 4 civilizacijo iz vesolja morda le leto.Tako kot je življenje mušice ki živi 1 dan ravno tako dolgo kot naših 70 let.NLP niso slučaj niti izzmrtje dinozavrov...zgodba o izumrtju dinozavrov in udaru meteorita ni logična.
ne_blwdi
# 12.07.2017 ob 00:15
Problem tega sveta je, da svet vodijo bankirji, managerji, poslovneži...ki nimajo nikakršnega stika z realnostjo oziroma z naravo.Za njih vse kar velja je rast/padec indexov/delnic na borzah.Ti ljudje so dejansko odraščali v takem svetu in bili tako izobraženi.Imajo močno sprane možgane. Takšni problemi za njih ne obstajajo oziroma se na njih požvižago, ker je njihov ego/um preveč zablojen. Imajo pa takšno finančno moč, da imajo v rokah vse vzvode, da se ta sistem ne more spremenit.
Varuje ga tudi vojska.
Sprememba se lahko zgodi le ob veliki naravni katastrofi ali vojni svetovne razsežnosti, ko bi prišlo do velikega političnega kaosa...
vnk
# 11.07.2017 ob 21:29
Hja, lahko dajete minuse, ampak po eni strani jokajo novinarji o migracijah, noben pa se nikoli ne upa dotakniti nore rodnosti v nekaterih državah, ki ni vzdržna. Joj stradajoči otroci, joj izbruh bolezni, o nori rodnosti pa vsi tiho. Dejmo bit iskreni, mi preveč onesnažujemo, eni pa se preveč razmnožujejo, ne eno in ne drugo ni dobro.
KLIPAN
# 11.07.2017 ob 20:53
"Izumrtje grozi skoraj 41 odstotkom dvoživk in 26 odstotkom sesalcev, pri čemer so največji krivci izguba življenjskega okolja, pretirana izraba virov, invazivni organizmi, onesnaženje in podnebne spremembe. Pozivajo k omejevanju glavnih dejavnikov uničenja vrst – prenaseljenost in prevelika poraba – ter razblinjanju utvare o neskončni rasti na končnem planetu."

Spet levičarska propaganda, a ne??
Na kaj vas nekateri opozarjamo že leta in leta??
Da je sveti gral neoliberalizma in kapitalizma-gospodarska rast, pot v samouničenje.
Elita nam je uničila planet, vi pa le pljuvajte po protestnikih v Hanmburgu.
maxbernie
# 11.07.2017 ob 20:46
smo najbolj dominantna vrsta na tem planetu, prou je da ostale zivali to vejo

Ja, že od rojstva jih v živalskih vrtcih tako učijo.

Kakšen cep'c
acoschwanz
# 11.07.2017 ob 20:04
To je dejanska nevarnost, ne pa CO2.
Dr. Kumrovec
# 12.07.2017 ob 01:12
Čas se izteka. Korporacije, potrošništvo, velekapital vlečejo planet v prepad. Ura narave dela tik tok. Zanamci nam ne bodo oprostili. Ukrepajmo, da ne bo prepozno.
KovacevaKobila
# 11.07.2017 ob 23:25
Kot vidim je znanost precej razdeljena glede globalnega segrevanja in klimatskih sprememb

Znanost ni razdeljena. Znanstvena srenja že desetletja praktično enoglasno opozarja, da drvimo naravnost v prepad. Vi imate konflikt, ker se vam zdi vse skupaj nepredstavljivo.

Pa žal ni. Od petih množičnih izumrtij, ki jih je ta planet doslej doživel, so bila štiri posledica globalnega segrevanja. 250 milijonov let nazaj so vulkanski izbruhi v atmosfero našopali toliko CO2-ja, da se je povprečna temperatura dvignila za cca. 10 stopinj. Izginilo je 95% živih bitij.

In tudi če vas presoja največjih znanstvenikov na planetu, Nobelovcev itn. ne prepriča, lahko uporabite zdravo pamet: v tanko plast atmosfere, ki je dom vseh živih bitij na planetu ... in ki temelji na izjemno delikatnem ravnovesju, smo v pičlih 200 letih našopali toliko CO2-ja, da smo za dvakrat presegli najvišjo vrednost v zadnjih 400.000 letih. Da je tovrstno početje hudičevo nespametno in da se iz tega ne more izcimiti prav nič dobrega, je jasno vsakemu otroku. Še posebej, če si soočen s seznamom katastrof, katerih majhen del sem predstavil v svojem prejšnjem zapisu.
bori
# 11.07.2017 ob 22:36
generusus, # 11.07.2017 ob 21:45
Vidim, da eni zgoraj gredo celo tako daleč, da celo namigujejo, da če bi pa imeli drugačen (beri: levi) politični sistem, pa bi bila Zemlja rešena. Stvar seveda ni tako preprosta, in preprosti odgovori so seveda ponavadi populistični.

Kmet ne potrebuje nobenih političnih sistemov za saditi krompir in zamenjati ovco za vrečo krompirja ali žita ali osla..
Preveč se je 'razpaslo' tisto, ki se je pojavilo vmes... ker če bi si od Cezarja izposodil zlatnik, bi mu danes moral vrniti za celo galaksijo (maso) teh.. po 5% obr. .
JJstyle
# 11.07.2017 ob 21:37
Kdo daje pravico človeku, da je pobil pol planeta? Če je Bog, se bomo cvrli v peklu, v primeru nadalnjega držanja glave v pesku, pa že kar tu na Zemlji.
vnk
# 11.07.2017 ob 21:32
KLIPAN, ti imaš resne duševne težave s temi tvojimi desničarji, ene toliko kot nekateri z udbaši in raznimi Kučani. Šeriatski savdijci pa so praktično že tvoj slogan na tem portalu. Če se ne motim, je imela celo Združena Levica v svojem programu, da je v Sloveniji preveč gozdov... :)
patriot1970
# 11.07.2017 ob 20:57
KLIPAN
# 11.07.2017 ob 20:53
.............Elita nam je uničila planet, vi pa le pljuvajte po protestnikih v Hanmburgu.


Po videnem, ne bi ravno rekel, da bi protestniki na položajih elite delovali kaj drugače!
kramah123
# 12.07.2017 ob 12:15
@sagoza
Znanost nima stika z naravo? Znanost je tista ki skusa razumeti naravo in jo proucuje. Zdravila, cepiva, ki resujejo na miljone zivljenj, elektrika, racunalnik, internet, ki so ti omogocili pisanje tako idiotskega komentarja so tudi "produkti" znanosti. Tvoj komentar je zaljiv za vse najbolj inteligentne ume v zgodovini clovestva, ki so se ukvarjali z znanostjo in omogocili napredek clovestva.
KLIPAN
# 11.07.2017 ob 22:55
Ves problem je samo v tem, da se bogataši nočejo odpovedati ugodju in denarju.
Raje bodo uničili planet, kot pa bi se odpovedali svojim stotim avtom, dvajsetim kopalnicam, dvema avionoma, in trem jahtam.
Ko pa se bo folku utrgalo, kot se jim je v Hamburgu, pa bodo spet vse krivi drugi, samo tile nič, ki so nas do uničenja planeta pripeljali.
In podporniki kapitalizma in neoliberalizma bodo posekali še zadnje drevo, ker bi to bilo dobro za gospodarsko rast, uničili še zadnjo reko, ker pač rabimo elektriko.
Da pa bi spremenili svoje življenske navade pa seveda ni šans.
Fuk-U
# 11.07.2017 ob 21:43
Ce bi mi namenjali sredstva moderni tehnologiji ne pa vojnam in podbno, vse za profit, bi lahko blo vse ze bistveno bolje, kaj se tice recikliranja, porabe energije. Uporabo petro-kemije bi lahko popolnoma nadomestili.
Problemov je pa vec:
Potrošniška kultura, ki je posledica neokapitalisticnega ekonomskega sistema (neskoncna rast).
Patenti ki ostanejo v predalih multinacionalk, da se tehnologije nikoli ne uporabi.
Ekonomski sistem je orientiran v takojsen profit, ne pa dolgoletno vzdrznost.

Kaj se pa znanosti tice, pa je na stvari tak da pravih znastvenikov noben ne poslusa, ker ni pravega nacina komunikacije med javnostjo in znanostjo in tukaj jaz vidim bolj odbovornost medijev... sicer je pa tut res da vecine ljudi to ne zanima in to je tudi izvor problema. Nas planet je ogledalo človestva.
In mi vsi smo so-odgovorni, vsakič ko kupimo banane, palmino-olje, coca-cola, nestle, ...
Ori
# 11.07.2017 ob 21:38
Francoski predsednik Macron ima prav. Problematične so afriške ženske, ki imajo po 7 in več otrok. In ker je Macron levičar in samoimenovani kralj-bog, tukaj odpade tudi karta rasizma.
Lupo
# 11.07.2017 ob 21:17
Veste kaj baje prispeva levji delež prihodka "slovenske elite"?

Neapeljska Camorra sežiga strupene odpadke v tovarnah kot so vrhniški Kemis in anhovski Salonit!

To je bolj donosen biznis od preprodaje drog in orožja.

...seveda so analize onesnaženja negativne!
mb128
# 11.07.2017 ob 20:46
Eh ja Zemlja ni izključna last človeka! Slednji bi moral razmisliti o svojem modusu vivendi, modusu operendi. Če ne drugega kot apax predator vseh apax predatorjev bi se moral še kako zavedati da ko/če zmanjka plena to definitivno pomeni njegov konec!
patriot1970
# 11.07.2017 ob 20:44
pepar
# 11.07.2017 ob 19:00
Prijavi neprimerno vsebino 99% ljudi na planetu bi lahko normalno živelo brez neprestane gospodarske rasti.


100% ljudi lahko preživi ob gospodarski rasti ali ob gospodarskem padanju,.........ne more pa 100% ljudi preživeti ob demografskem trendu ki ga je navedel @COP

Človeštvo si mora postaviti demografske meje!
pred 70 leti 3 milijarde ljudi na Zemlji, sedaj nas je 7.5 milijard in čez 30 let nas bo 10 milijard,
kramah123
# 12.07.2017 ob 23:16
Ja res moj komentar je res znanstven...sploh ne ves kaj znanost je. No pa me ti poduci lepo prosim.
pietetnik
# 12.07.2017 ob 10:27
Če se sesalci ne bodo spametovali, bodo zagospodovale metle - pometlo nas bo.
pietetnik
# 12.07.2017 ob 10:26
Prihajajo pa nove vrste, novi virusi, bolj odporni... Vse se vrača, vse se plača.
LosAlamos
# 12.07.2017 ob 07:06
"Pozivajo h končanju utvare neskončne rasti na končnem planetu."

S tem se pa popolnoma strinjam.
boro007
# 12.07.2017 ob 05:30
Pozivajo h končanju utvare neskončne rasti na končnem planetu.

Ajej... Tole pa ne gre skupaj s stalno gospodarsko rastjo oz. "napredkom"... Bančnikom takole razmišljanje ne bo všeč...

Takoj zatret tole anarhistično/socialno/moralno razmišljanje. Razni sesalci in plazilci tako ali tako nimajo in nikoli niso imeli tekočih računov odprtih, torej ne bo večjega vpliva na poslovanje, torej nas ne zanima.
KLIPAN
# 11.07.2017 ob 22:49
Kdo je v 70-ih opozarjal na uničenje planeta?
Hipiji.
Elita in podporniki elit so se smejali.

Potem so nas na to opozarjali antiglobalisti v Seatllu, Genovi.....pa se je elita spet smejala, podporniki so jih zmerjali z brezdelneži.....

Kdo je imel prav?
bori
# 11.07.2017 ob 22:32
politik kritik, # 11.07.2017 ob 19:31
Bistven problem je prenaseljenost, ki potem žene tudi večjo porabo.

Vse ljudi na zemlji lahko komot posedeš v dve kocki s stranicami 1km.
Znano je tudi, da je masa vseh mravelj večja od mase vseh ljudi.
Težava je, ker vsak človek hoče 100 teh lego kock s stranico 1 km.. in še malo več..
.. in še večja težava.. potem niti ne ve kaj bi z njimi..
58rajko
# 11.07.2017 ob 21:25
Včeraj članek na MMCju:
Za 70%onesnaženja je krivih cca 100firm.
Samo toliko
Ramus
# 11.07.2017 ob 20:36
Po besedah v raziskavi sodelujočega profesorja Paula Ehrlicha je Zemlja vstopila v obdobje množičnega izumrtja, kakršnega ni bilo že od izumrtja dinozavrov pred 66 milijoni leti.

Zemlja ni nič "vstopila",... uničenje na Zemlji je povzročil človek. Ne opletajte z izumrtjem dinozavrov, če sploh nimate v rokah enega argumenta zakaj, da so izumrli. Zahvaljujoč vam, ljudje danes mislijo, da je v naravi tako in tako vse ciklično in da se vse dogaja neodvisno od tega, kar dela človek. Tako ste ustvarili brezbrižnost, ki bo, je že ubila planet.
politik kritik
# 11.07.2017 ob 19:31
"prenaseljenost in prevelika poraba"

Bistven problem je prenaseljenost, ki potem žene tudi večjo porabo. Trenutno se vselej pogovarjamo samo o zmanjševanju in zmanjševanju porabe. Nihče se še ni dotaknil težave imenovane prenaseljenost. Je tabu tema kar je v današnjem svetu čudno...

Reševanje je dokaj enostavno. Kontracepcija. Vendar kot pravim je to tabu tema, ki se skriva za sodišči raznih človekovih pravic, ki nas bodo potem v končni fazi pahnila v prepad. Kje so npr. sodišča za pravice živali ali rastlin?
kramah123
# 13.07.2017 ob 09:52
@gispa
Se strinjam, vsaka stvar ima dobro in slabo plat. Zavedam se da obstajajo dobri in slabi znanstveniki. Ampak govoriti o tem, da je znanost najvecje zlo v vsej zgodovini clovestva je enostavno neumnost. Trditev, da bi bilo potrebno ukiniti vse produkte znanosti za boljsi jutri je prav tako zelo neumna. In trditi, da znanost nima stika z naravo sledi iz totalnega nerazumevanja bistva znanosti.
evaevi
# 12.07.2017 ob 22:42
Leti komet mimo Zemlje pa jo vpraša:
''Nekam slabo zgledaš, kaj pa ti je?''
''Ma, človeka sem staknila...''
''Ne skrbi, saj hitro mine!''
kramah123
# 12.07.2017 ob 18:43
@sagoza
Uzaljeni? Nisem uzaljen, ampak me pa jezi to, da clovek ki se nikoli ni ukvarjal z znanostjo in sploh ne razume kaj znanost je, kritizira znanost. Znanost je nacin razmisljanja, ki na podlagi dokazov gradi teorije o naravnem svetu. S pomocjo znanosti so si ljudje zaceli odgovarjati na najbolj osnovna vprasanja o naravi. Znanost je vedno skusala najti odgovore na vprasanja o naravnem svetu. Znanost izkorisca naravo? Kako zdravila in cepiva dokazujejo izkoriscanje narave? Brez njih bi bila ziivljenjska doba ljudi mnogo krajsa. Kritiziras zdravila in cepiva ampak ko bo nekoc nekdo od tvojih bliznjih zbolel, bos prekleto upal da za bolezen obstaja zdravilo. Res jez racunalnik in internet nista nedolzna, vendar pa sta ob pravilni uporabi zelo dobri orodji brez katerih si zivljenja danes ne moremo predstavljati. Kritiziras internet in racunalnik, ob enem pa jih veselo uporabljas. Pojdi zivet v kameno jamo in potem kritiziraj. O kaksnem ravnovesku govoris? Se nikoli nisem slisal znanstvenika, ki bi spodbujal krcenje tropskega gozda, kurjenje fosilnih goriv. Slisal pa sem za znanstvenike, ki iscejo nove nacine pridobivanja energije, ki ne bi onesnazevali okolja, skusajo razumeti vzroke za izumiranje rastlinskih in zivalskih vrst itd. Dokler pa bo crpanje nafte tako dobickonosno in dokler bodo vlade gledale le na dobicek, je vse zaman.
sik
# 12.07.2017 ob 00:10
Še dober da sem si papigo zdaj kupil, ker cez pol stoletja jih izgleda ne bo vec.
el CARTEL
# 11.07.2017 ob 23:10
Pozivajo h končanju utvare neskončne rasti na končnem planetu.

to naj razložijo ideologom globalizacije in kapitalizma, ki temelji ravno na neskončni rasti.
Kazalo