Ko spletni nakup ni mogoč, ker smo iz Slovenije

Slovenija je po mnenju ZPS kot ena manjših članic EU še posebej prizadeta zaradi geoblokiranja.

EU želi na papirju delovati kot enoten trg, a v praksi se po ocenah Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS) hitro pokažejo težave. Pri nakupovanju na spletu se namreč pogosto zgodi, da izbranega izdelka ne moremo naročiti, če nismo iz "prave" države. Slovenija je kot ena manjših članic EU pri tem še posebej prizadeta zaradi geoblokiranja.

Kot poudarjajo na ZPS, je težava z geoblokiranjem resna, kar dokazuje raziskava Evropskega združenja za sodelovanje potrošnikov v standardizaciji (ANEC). V raziskavi je skoraj četrtina vprašanih že doživela, da je bilo njihovo naročilo zavrnjeno, ker so doma iz druge države EU. "Evropska komisija v bližnji prihodnosti pripravlja spremembo vrste direktiv, ki so povezane s skupnim evropskim trgom, a hitre revolucije nikakor ne smemo pričakovati," meni Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije. Potrošniki pravijo, da pri spletnem nakupovanju naročila pogosto ne morejo izpeljati, ker so iz Slovenije. "Prenesimo zgodbo v realni svet: ali v tujini pred vstopom v trgovino kdaj preverjajo, od kod prihajajo kupci," se sprašujejo na ZPS.

Kadar je servis v tujini

Ena od glavnih ovir pri nakupovanju v tujini je povezana tudi z morebitnimi servisnimi popravili v in po preteku garancijskega obdobja. Še posebej pri izdelkih, ki jih v Sloveniji ne moremo kupiti, je zelo verjetno, da bodo potrošniki morali izdelek v primeru okvare poslati na servis v tujino. Zgodba zase je nakup digitalne vsebine - elektronskih knjig, filmov, glasbe -, pri katerih je EU pobudo popolnoma prepustila lastnikom avtorskih pravic, predvsem distributerjem, založnikom, produkcijskim hišam in podobnim. "To dejstvo na najbolj krut način opazijo gledalci tujih televizijskih programov (za katere sicer plačujejo naročnino), ko jim med prenosi predvsem športnih dogodkov zatemnijo zaslon. Pogodbe so namreč še vedno vezane na določeno državo, zato se lahko prejemnik pravic predvajanja v posamezni državi pritoži in zahteva zatemnitev tuje konkurence," izpostavljajo v zvezi potrošnikov.

Lahko smo zmerno optimistični

Kljub temu Okorn meni, da smo glede na izkušnje s sprejemanjem evropske zakonodaje v preteklih obdobjih lahko zmerno optimistični. Prvi korak, namreč identifikacija, da ima skupni evropski trg resno težavo, je narejen, pri sprejemanju ukrepov za odstranitev ovir pa lahko pričakujemo precej burno razpravo, pri kateri bodo pravice potrošnikov glasno zagovarjale tudi potrošniške organizacije. "Želimo si, da čez nekaj let pri analizi trga ne bi več zaznali tako velikih anomalij in da bo spletno nakupovanje v tujini postalo tako preprosto, kot je nakupovanje v običajnih trgovinah," je zaključil Okorn.

Foto: Reuters

Spremljajte nas tudi na in !

Oddajte svoj komentar - Št. komentarjev: 0

Za komentiranje morate biti prijavljeni. Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike RTV Slovenija.
Prosimo, da se pri komentiranju držite teme, ne uporabljate sovražnega govora in upoštevate pravila.

Prijavi sovražni govor
Zadnja oddaja
Arhiv oddaj
NE PREZRITE
Več
  • Ministrstvo za zdravje nad izdelke s CBD-jem

  • 11 let težav z Marlesovo montažno hišo

  • So mesarji sulfit dodajali na lastno pest ali z vednostjo delodajalcev?

  • Zatrupitve z izdelki, ki vsebujejo kanabidiol

  • Kako do zdravila, ki ni registrirano v EU?

Facebook

Za prikaz vsebine morate omogočiti vtičnike za družbena omrežja (Twitter, Facebook, Scribble, ...), ki uporabljajo piškotke za sledenje uporabnikov.

S pritiskom se strinjate z uporabo piškotkov!

Twitter