Foto:
Foto:

Volkswagen je v svoja vozila vgrajeval prepovedano programsko opremo, s katero je na homologacijskih meritvah dosegel predpisane vrednosti izpustov NOx, ne pa tudi v realni vožnji, so pojasnili na zvezi potrošnikov. V tem času so se sicer že začeli prvi vpoklici spornih vozil, s čemer naj bi po zatrjevanju odgovornih v Volkswagnu odpravili škodljive posledice. Po besedah ZPS so medtem zadnji testi v Italiji ponovno dokazali, da opravljeni posegi ne zagotavljajo skladnosti avtomobilov z vrednostmi, zapisanimi v homologaciji. Kot so sporočili, je njihova partnerska potrošniška organizacija Altroconsumo opravila neodvisen preizkus enega izmed Audijevih vozil pred in po vpoklicu, kjer so se ponovno pokazala odstopanja. Meritve po uradnem testnem programu so namreč pokazale, da so pri "popravljenem" avtomobilu izpusti za 25 odstotkov višji od tistih, ki jih dovoljuje uradni standard. Izkazalo se je celo, da so se izpusti po vpoklicu povečali za 13 odstotkov. To odkritje je po besedah zveze potrošnikov alarmantno in postavlja pod vprašaj smisel vpoklicev spornih vozil.

Poziv ministrstvu

Ministrstvo za infrastrukturo so pozvali, naj zaradi zaščite interesov slovenskih potrošnikov nemudoma vzpostavi neodvisen sistem preverjanja vozil pred in po vpoklicu ter na ta način preveri, ali posegi dosežejo svoj namen, hkrati pa ne poslabšajo drugih značilnosti vpoklicanih avtomobilov. Stroške testiranja mora po mnenju ZPS nositi proizvajalec, ki je dokazano kršil predpise, rezultati preiskav pa morajo biti dostopni javnosti. V primeru negativnih izidov je treba Volkswagen pozvati, naj vpoklic v Sloveniji nemudoma ustavi, so še zapisali. Pristojno ministrstvo še pozivajo, naj se o problemih posvetujete z drugimi pooblaščenimi nacionalnimi organi, obenem pa na evropski ravni predlaga, da se zagotovi učinkovit in enoten pristop k reševanju problema za vse prizadetepotrošnike. S tem bi se namreč po mnenju zveze potrošnikov preprečil diskriminatoren odnos proizvajalca do evropskih potrošnikov.

Foto: Reuters