Foto: Radio Maribor/Pexles
Foto: Radio Maribor/Pexles

Težko si predstavljamo življenje brez televizije, sploh pa interneta, ki je v trenutnih razmerah, ko potekata delo in šolanje od doma, pravi zaklad.

Kadar govorimo o omrežju v naši državi, ne moremo mimo tega, da je hrbtenica našega omrežja Akademska in raziskovalna mreža Slovenije oziroma javni zavod Arnes.
Vodja oddelka za komunikacijo z uporabniki pri javnem zavodu Arnes, Tomi Dolenc pravi, da je ena izmed njihovih funkcij stičišče oziroma točka, kjer se stikajo vsi slovenski ponudniki telekomunikacijskih storitev, zato lahko prav oni spremljajo stanje internetnega prometa po Sloveniji.

V trenutni situaciji Arnes skupaj s ponudniki telekomunikacijskih storitev opravlja ključno nalogo, da imamo v naših domovih kljub večjim obremenitvam omrežja dostop do vsebin, ki jih potrebujemo za opravljanje nemotenega dela in izobraževanja na daljavo.
''Ob napovedi zaprtja šol smo takoj začeli širjenje kapacitet na tistih storitvah, za katere smo predvidevali, da bodo ključne. To so spletne učilnice in šolske spletne strani,'' pravi Dolenc.

Eni izmed ključnih junakov omrežja pa so tudi ponudniki telekomunikacijskih storitev. Govorili smo z Nino Gljuk, vodjo kontaktnega centra pri A1 Slovenija. Gljukova je sprva poudarila, da so se na trenutno situacijo začeli pripravljati že v mesecu februarju in zaposlenim priskrbeli prenosne računalnike za nemoteno delo od doma. ''V prvih dneh smo zelo pozorno spremljali, kaj se dogaja na omrežju, na kakšen način se uporabniki odzivajo in naredili prilagoditev na vseh sistemih, da storitve potekajo nemoteno,'' dodaja Gljukova.

Kakšno je bilo stanje 16. marca, ko se je življenje ustavilo, kako potekajo morebitna popravila okvar in o prvi spletni poslovalnici v Sloveniji, ki omogoča kombinacijo fizičnega prodajnega mesta in virtualnega okolja, pa prisluhnite v pogovoru.