Foto: AP
Foto: AP

Mariborska občina je ureditev petnajstih kolesarskih postaj v mestnem središču oz. na desnem bregu Drave s 130-imi kolesi načrtovala že to pomlad, a se je izbira zasebnega partnerja v tem javno-zasebnem partnerstvu zavlekla. Kot so sporočili z občine, pa je postopek izbire koncesionarja pri vzpostavitvi sistema kratkotrajne izposoje oziroma souporabe javnih koles vendarle pri koncu.

Kdo bo izbrani koncesionar, še ni znano. Bo pa izbrani zasebni partner poskrbel za vzpostavitev sistema za izposojo koles v sklopu 15-letne koncesije, medtem ko bo občina brezplačno zagotovila zemljišča za postavitev postajališč za kolesa. Ko bo sistem kratkotrajne izposoje koles zaživel v središču mesta, je predvidena tudi širitev mreže izposojevalnic, pri čemer bodo upoštevali potrebe in želje uporabnikov.

Andraž Mlaker iz mariborske občine je lani ob predstavitvi projekta izpostavil, da želijo spodbuditi trajnostno mobilnost: »S tem sistemom bomo vstopili v korak z najrazvitejšimi mesti, ki ta sistem imajo. Eden od kriterijev za merjenje razvitosti mesta je tudi uporaba samih koles.« Občina zato širi sklenjene kolesarske povezave po mestu. Tako je zdaj aktualen razpis za izbiro izvajalca del za rekonstrukcijo kolesarske infrastrukture ob Zrkovski in Čufarjevi cesti, to je od dvoetažnega mostu do ulice Veljka Vlahoviča. Omenjena ureditev kolesarskih poti bo predstavljala povezavo med središčem mesta in Pobrežjem, Malečnikom in Brezjem. Hkrati se Maribor kolesarsko povezuje tudi s sosednjimi občinami. Tako je urejanje povezave med Rušami in Limbušem v sklepni fazi.