Predsednica ZPS-ja Breda Kutin. Foto: MMC RTV SLO/Gorazd Kosmač
Predsednica ZPS-ja Breda Kutin. Foto: MMC RTV SLO/Gorazd Kosmač

Turistične agencije se pri vračilu vplačil za potovanja ne držijo zakona, po katerem bi morale potrošniku vrniti denar, ugotavljajo v Zvezi potrošnikov Slovenije. In ker se zavedajo, da je to veliko breme za agencije, pozivajo k pomoči državo - v sklopu interventnih ukrepov.

Pri Zvezi potrošnikov Slovenije prejemajo številna vprašanja o tem, kakšne pravice imajo potrošniki v primeru odpovedi potovanj, saj jim turistične agencije zahtevo za vračilo vplačil zavračajo in vztrajajo pri razlagi, da so upravičeni do dobropisa za potovanje nekoč v prihodnje, opozarja predsednica Zveze potrošnikov Slovenije Breda Kutin: »Zakon o varstvu potrošnikov jasno določa pravice potrošnikov v primeru odpovedi zaradi izrednih razmer, in sicer nalaga organizatorju potovanja, da potrošniku vrne vsa plačila v roku 14 dni po odpovedi, brez kakršnih koli odbitkov.»

ZPS:«Rešitev je jamstvo države«

Pri zvezi se zavedajo, da gre za izredne razmere, zato so gospodarskemu ministrstvu že 17. marca predlagali, naj se za reševanje tega problema zagotovitvi posebno jamstvo za izdane dobropise ali vrednotnice, s katerim bo za ta izplačila poleg turističnih agencij jamčila tudi država. Zavedajo se tudi, da je obveznost vračila vplačil za turistične agencije zelo težka, a po njihovem to ne more biti razlog za kršitev zakonodaje. Prepričani so, da mora pri reševanju te situacije turističnemu gospodarstvu priskočiti na pomoč država v sklopu interventnih ukrepov. »Ocenjujemo, da bi se na podlagi takega jamstva potrošniki lažje odločali za sprejem dobropisa ali za odlog vrnitve vplačil na kasnejši čas, kar bi bistveno olajšalo položaj turističnih agencij,« poudarja Kutinova.

Evropske potrošniške organizacije pozivajo k čimprejšnjemu ukrepanju

Tudi evropske potrošniške organizacije poudarjajo, da mora imeti potrošnik pravico izbirati in da naj zato države s takim jamstvom razbremenijo turistične agencije. Po besedah Kutinove je zelo pomembno, da začnejo ta problem reševati takoj. Enako stališče je v svojem priporočilu zavzela tudi Evropska komisija, saj je države članice pozvala, naj zagotovijo razširitev jamstva tudi na dobropise ali tako imenovane vavčerje.

Na ZPS poudarjajo, da je treba problematiko množičnih odpovedi potovanj reševati hitro, saj se s tem prepreči nastajanje nepotrebnih sporov in tudi ohrani zaupanje potrošnikov v slovenske turistične agencije, saj ga bodo le te potrebovale po končanju izrednih razmer.