Foto: Radio Maribor/Aleks Horvat
Foto: Radio Maribor/Aleks Horvat

Čeprav je bil začetek letalske obrambe pred točo predviden že maja, je naše protitočno letalo še vedno na tleh. Najprej se je podpis pogodbe z Ministrstvom za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano zavlekel zaradi usklajevanja med ministrstvom in sodelujočimi občinami glede višjih stroškov, zdaj pa se zatika z birokracijo.

Agencija za civilno letalstvo je Letalskemu centru Maribor v ponedeljek prepovedala opravljanje protitočne obrambe, ker da velja plovno dovoljenje le za letalo v osnovni konfiguraciji, certifikata za protitočno opremo pa niso videli.

Vodja obrambe pred točo Darko Kralj njihovo utemeljitev zavrača, saj da so certifikat pridobili še v času Jugoslavije in je bila veljavnost priznana tudi kasneje, na letalsko agencijo pa so ga poslali že leta 1993 in prejeli potrdilo. Težava je, da je edina kopija certifikata zgorela v beograjskem arhivu med bombardiranjem.

"Gre za certifikat za opremo, ki jo skoraj 40 let uporabljamo nespremenjeno za obrambo pred točo. Oprema je montirana na letalo Cessna 206 in v vseh teh letih nosilcev nismo nikoli pobrali z letala, torej so bili tudi na vsaki registraciji in pregledu letala. Sprenevedanje agencije, da za to niso vedeli, je iz trte zvito," pravi Darko Kralj.

Z Agencije za civilno letalstvo pa sporočajo, da so od leta 2017, ko je začela veljati nova uredba, dovoljenja izdajali na podlagi zagotovila Letalskega centra, da omenjeni certifikat manjka, pa so ugotovili šele letos ob nadzoru. Letalskemu centru zato priporočajo nov postopek certifikacije.

To pa lahko traja od pol do enega leta, s čimer bi sezono toče zamudili, pravi vodja obrambe pred točo. Prepričan je, da gre pri tem za politično nagajanje in kršenje upravnega postopka.